Videoyu izlemiyorum da, why you should not buy a USED BMW diyor. E bunu ben de söylüyorum arkadaşlarıma? İkinci el BMW alacaksan, tanımadığın biriyle prezervatifsiz seks yapacaksın gibi düşün, ona göre hareket et diyorum. Söylediklerimden farklı bir şey yok. Yalnız yukarıda Honda motosikletten sorun yaşayan arkadaşa "her markada bir sürü problem gösterilebilir" dedikten sonra, titri ikinci el araba satıcısı olan birinin youtube videosunu önüme koyman biraz garip değil mi?
Ben şanslıyım, annem şanslı, babam şanslı, arkadaşlarım şanslı.. E bu nasıl şans şimdi?
Hadi babamı ayrı tutayım, BMW'den saymayacağım bir çöp aldı daha yeni, bozulsa da umrumda değil :p
Evet Mercedes eskisi kadar dayanıklı değil, 2005'e gitmeye gerek yok, 2000 yılındaki W210'lar falan bile bitik durumdalar. Sinirden ağlatacak şekilde kompresörü kapanan, sunroof'u bozulan E200 tecrübem de var benim =) 120yle giderken park sensörü bağırır arkanı çarpacaksın diye...
İşin özü, hiç bir şey eskisi gibi dayanıklı değil, hiç bir otomobil üreticisi de eskisi kadar dayanıklı otomobiller üretmiyor, üretemiyor. TQM'in kitabını yazan, ilk harfini adıyla değiştirecek olan Toyota'nın yaptığı recall'ların haddi hesabı yok.
Milletin ağzının suyunun aktığı 2.0l'lik S2000'ler neden 2 sene sonra 2,2l'ye çıkartıldı?
Honda sahipleri Dünyanın her yerinde bok kondurtmazlar arabalarının motorlarına, ki Honda da hiç bir zaman Toyota veya Mazda'nın "zamanında" olduğu kadar dayanıklı olmamıştır.
Yüksek devir motoru öldürür, nokta, malzeme bilimiyle didişmenin anlamı yok.
X markası ekonomik tasarımını yaparken 3milyar devire kadar sağlam kalmasını ön görür, Y markası 5 milyar devir, bunlar markaların ekonomik tercihleri. Bir de, BMW'nin çevirdiği devirleri nedense hor gördüğün mesajında 500rpmfazla çeviren S2000'i övmen biraz absürd değil mi abi? Saygı duyduğum 2 Honda'dan biri olan NSX de 8000 çeviriyor, E46 M3 3,2 motoruyla 8500 çeviriyordu ne olacak şimdi?
Ha diğer saygı duyduğum Honda da S2000'dir kötülediğim falan yok elbette, ama Dünya'da da daha overrated bir motor yoktur heralde. Evet daha mı dayanıklı misal E46 M3'teki S54'ten? Doğru daha dayanıklı. Yalnız ben de spor arabayı kafasını kıra kıra 200bin km kullanmak için almam, onun yerine benim can güvenliğimi düşünsün, motor teknlojisinde sofistike bir yenilikler yapsın, başarılı motor yönetim modülleri kullansın bu beni daha çok heyecanlandırıyor. Bir keyif aracını kaç yüz bin kilometre kullanabilirim olarak algılamıyorum ben, sanırım Dünya'nın çok büyük ksımı da böyle algılamıyor ki markaların bahsi geçen modellerinin yıllar içinde nerelere geldikleri ortada. NSX, S2000'den 254 kat sofistike olduğu halde 20 yıl sonra geri gelebildi, S2000 hala yok, şehir efsanesine dönüştü.
F1'den fırlamış E60 M5 motorunu herhangi bir Honda motoruna 10 kere tercih ederim, M5'in cüssesiyle S2000 kadar keyifli olmayacağını da bildiğim halde.
Üzerindeki özen, her noktasındaki mühendislik, cayır cayır arabanın. F kasalardan itibaren zayıflamaya başlasa da, BMW direksiyonu bile tek başına BMW'yi tercih eden bir çok insanın ana sebeplerinden biri. Sağlam ve devir çeviren bir motor yapıp, güzel bir yere konumlayıp arabayı salmak başka bir şey, mühendislik harikası yaratmak başka bir şey.
Motosiklet motorunu örnek göstermen konusuna değinmemiş olduğuma değinmek istiyorum.
BMW ve Mercedes, artık Audi ile birlikte premium otomobil olarak alınacak en iyi otomobiller evet. "En iyi araba" kavramı çok başka bir şeydir, kişiye, keyfine, yaşadığı yere vs diye devam edecek bir çok parametreye bağlıdır, ona bir yorum yapamam. Ama plastiğine dokunmak istemeyeceğim "jap crap"ler ile de BMW'yi Mercedes'i çokça noktadaki üretim ve malzeme kalitesi konusunda da kıyaslamam. Japonlar da bunun farkındalar zaten, hepsi ABD'de premium araba satabilmek için başka başka markalar uydurmak zorunda kaldılar, zira kendi ürettiklerinin insanların beyninde dayanıklı teneke olarak kodlandığının farkındalar. O markalar da hayatlarına copy-cat olarak başladılar ya, neyse.