Ciddi market araştırmasıyla karar veriliyor bir pazara hangi modelin getirileceğine. Bunlardan habersiz müşteriler de ellerinde hiç bir araştırma ve veri olmaksızın aptallıkla suçluyor firma ve dağıtımcılarını. Gerçek şu ki dünya sadece bizden ibaret değil.
Okudum tabii ki. Honda konusunda katılıyorum.
Bu arada birde Mazda sevdası seziyorum forumda. Mazda'nin geçmişteki Ford'la ortaklığı kötü etkiledi onu. Özellikle Ford kökenli otomatik şanzımanları sorunluydu bayağı. Ama artık bayağı iyiymiş duyduğuma göre. Bizzat denemedim ama.
Hocam etme, eyleme, http://www.honda.co.uk/motorcycles/r.../overview.html
Bak adamlar yapmış, bizde yok. Dünya bizden ibaret değil onu kabul ederim, ama ben zaten yazdıklarımın tamamını Türkiye pazarını baz alarak yazdım. CB500x için ciddi bir bekleyici kitlesi var, motor gayet güzel, ama getirmiyorlar. Beni de gidip kendi şehrimdeki bayiden ne alabildiğim ilgilendiriyor haliyle Yoksa ABD'de ne sattığı, İngiltere'de ne sattığı çok benim ilgi alanıma girmiyor.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Honda niye farkli cunku musteriye onem veriyor gecen lastik degistirecektim mahalledeki 40 liraya degisirim dedi Honda 50 liraya 10 lira fazla verdim.Ama mutluyum nedenmi ne motorum cizildi ne baska bi sorun oldu sorun olsun yada olmasin 1 gun sonra sistemde gorundugum icin ariyolar ana merkezden bi problem varsa soyleyin cozelim diyolar kendileri arayip o yuzden hondanin servisinden memnunum musteriye ilgi var.
BMW 2 teker 4 teker hiç aracım olmadı o yüzden borusanın yolunu dahi bilmem. Suziki de araç satıyor nasıldır bilemem ancak onlarında kötü olacağını düşünmüyorum. onun dışında Honda Servisimden çok çok memnunum sadece motosiklet ustaları değil oto tamircisinden, kaportacısından, boyacısına yardımcı olma babında fikrini söylüyor, gereken her türlü kolaylığı güzelliği yapıyorlar. ve bıkmadan usanmadan benim gibi kıl bir adamın dertlerini dinleyip çözüm üretiyorlar. Müşteri odaklı bir firma ama birde işin gerçek kısmı var, sen memnun oluyorsun ama onlar da ödeme kısmında memnun oluyor servis sonuçta 3 liraya 5 lira diyebiliyorlar. Motoru yıkaması yağlaması kurulaması falan filan onlar çok küçük jestler
al buyur bu sadece birkaç tanesi
tr de benim bildiğim iki kişi garantiden değişti biri çok yakın arkadaşım
diğer arkadaş ta iyi niyet garantisinden faydalandırmış servis
eğer ikna olmadıysanız sizi face de nc türkiye sayfasına beklerim hergün birilerinin arka amortisörü patlıyor ve kendileri tamir ettiriyor
http://www.enduroist.com/forum/showt...NC700X/page712
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------
haşmet aga bekle daha sana ne konular ekleyeceğim
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...27e-gecis.html
bunlar nc için daha başlangıç yani....
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------
haşmet bey bekle daha neler var neler
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ili-cozum.html
bakın titanın dA yağ yaktığını kullanıcıları söylüyor kuru iftira değil yani ...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ketiyor-2.html
Bana marka söyleyin, size o markaya ait sorun içeren istemediğiniz kadar forum sayfaları bulayım
Genellemek ne kadar doğru onu tartışmak lazım. Bizzat araba fiyatında motosikletim bir yaşına girmeden 4 küsür ay serviste yattı, ona rağmen KTM adına böyle bir genellemede bulunamam şahsen. Ha, Japonlara göre tabii ki kötü. Ama herkesin başına geliyor mu benim başıma gelen? Hayır.
Hondasi başına dert olan yok mu? Olmaz mı? Tabii vardır. Ama sizin dediğiniz gibi Honda sahipleri mağdur mu oluyor genel olarak? İstatistiklere göre hayır. Honda alan gidip yine Honda alıyor.
her markada sorun var
ama honda mükemmel araçlar yapıyor herkez memnun derseniz iş değişr
nc kullanan çok yakın arkadaşlarım var bende de vardı amortisör patlayacak diye sattım
sebeb honda tr bunu kullanıcı hatısı olarak gösteriyor
hayatım da hiç amortisörü patlayan motor duymadım ( bu kadar sık)[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
bakın çoğu kullanıcı bu durumdan muzdarip..
Hocam bu konuda haklısın, ama sadece nc'lerde amortisör patlıyor diye hondanın yaptığı bütün motorlarda kronik sorun varmış da bütün müşteriler mağdur ediliyor izlenimi vermeniz manidar. Tamam bu önemli bir sıkıntı, ama başka hangi modeline örnek verebilirsiniz?
Titan dediğiniz bir dönem kuryelerin vazgeçemediği bir modeldi. Bu gün cbf aynı pozisyonda, o da yağ yakıyor. Ama gariptir, forumda bile, cbf kullananlar memnun, kuryeler memnun. Sıkıntı etmiyorlar yani.
Edit: Ön arka hepsi mi patlıyor yoksa sadece arka mı patlıyor bu arada? Eğer sadece arka patlıyor da bahsi geçen fiyat tek arka amortisör fiyatıysa yuh diyorum.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
evet bunlar gerçek
kullananlar memnun
benim dediğim yani honda mükemmel bi marka değil
mükemmel bi marka zaten yok olsa ben alırdım
bende 660 var yamaha süper değil ben seviyorum bi sıkıntısı yok sağı solu patlamıyor benim kullanım amacıma uyuyor
bi sıkıntı olursa her türlü çözeriz usta var parça var para varsa sorun yok
ha herkezin dalga geçtiği ybr yi 19000 km kulladım ne bi yağ yakma ne bi arıza hemde yağını 5000 km de bir değiştiriyordum
bu ürünler kul yapısı hepsinde hata olur herkes kendine uyanı alır biner beğenmezse satar
ama babasının malı gibi savunanlar gerçekten komik duruma düşüyor
her markanın servisinde sorunlar oluyor
olmuyor mu cbf için yağ değişimine 4 yıl önce 1 lt yağa benden 85 tl aldılar
maliyet ne kadar 15 tl
70 tl işçilik hadi ya başka derdiniz varmıydı dedim
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Çokça oldu, çevremde de sürüsüne bereket vardı ve hala var; insan gibi bakıldığı müddetçe de gayet sağlıklık yaşamaya devam ettiler, ediyorlar. Canlı örnek gerekiyorsa 98 model E36'sını yeni sattı daha annem, pek de arabasına bakan biri değildir, birlikte kullandığımız zamanlarda ben baktığım için bakımlıydı, sonra ben kendi aracımı alınca annem 40-50bin km'de 2 kere yağ değiştirmiştir anca, o da benim zorumla. Ben de zamanında bu arabayla piste çıktım kaç kere, hör hör apaçi gibi gazlamadım ama elbette zorladım neticede pist için üretilmiş bir araç değil. Canavar gibi durumda sattık, halen arada görüyorum aracı sahibiyle de bir kaç kere konuştum, rutin bakımlar eskimesi doğal plastikler/kauçuklar vs dışında hiç bir sıkıntısı yok.
Mercedes kadar dayanıklı değildir BMW, asla da olmayacaktır, olması da mümkün değildir. Devir çevirmek için can atan bir motorla, devir çevirmemek için bin dereden su getiren bir motorun ömrü aynı olmaz. Bu iki firmanın üretimlerindeki hemen her alanın felsefesi de motorları gibi farklıdır. Zaten BMW'nin ultra dayanıklı olma gibi bir iddiası da yoktur hiç bir zaman, ancak ürettiği ürünlerin dandik olduğu anlamına da gelmez bu. Hala taş gibi gezen ağız suyu akıtan bir sürü E36, E30, E38, E39 geziyor ortalıkta.
Sağda solda neden çok dökülen BMW görürüz? Sportif sürüş karakteri ile ün yaptığı için, Türkiye olsun (özellikle ABD) yurtdışı olsun apaçilerin elinde en çok BMW olur, ağzına sıçarlar arabaların. Almanlar da hiç bir zaman 90'ların Toyota-Mazda-Honda kafasıyla otomobil üretmedikleri için her tarafları dağılır gider arabaların.
Coook sansliymissiniz BMW acisindan. Dua edin bence. Bakin bu adam ikinci el araba saticisi:
Mercedes dayanikli mi? Japonlar luks araba piyasasina girdigi anda eski zamanlarin dayanikli Mercedesleri de bitti malesef. Modeline gore degismekle beraber 2000-2005 sonrasi Mercedes'ler garanti kapsami disinda alip kullanilabilecek araclar degiller.
Yuksek devir motoru oldurmez. Kotu dizayn oldurur. Bir suru Honda motosiklet yasayan kanit. Zaten BMW kac devir yapiyor Allah askina? Tas catlasin 8500. 9000 ceviren S2000'lerin bile hepsi ayakta.
Bu arada gariptir ama ABD'de apaci yok. Oldurmusler zamaninda hepsini. "Ricer"larimiz var bizim. "In da hood"
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ricer
Saka bir yana Turkiye'de BMW ve Mercedes her konuda en iyi araba zannediliyor hala... Sony'nin en iyi televizyon zannedildigi gibi Devir degisti.
şimdi birader bu işlerde her ne kadar marka veya senin dediğin gibi araba/motosiklet firmalarının önemi ortaya çıksa da ben işin tamamiyle "türk insanı" olmaktan kaynaklandığını düşünüyorum. neden mi ? çekilin anlatıyorum ;
29 ekim 2015 tarihinde eşim ile bükreşe gidelim dedik, araç nissan juke. çıktık bulgar sınırını geçtik ilerliyoruz. birden arabadan takır tukur sesler gelmeye başladı. durdum bir bakıyım dedim lastiğe mi bişey takıldı ne oldu. neyse bakındım birşeyler göremeyince tekrar yola çıkalım dedim ama o da ne; araç otomatik vites (CVT şanzıman) ve P'den D ye alırkan araba durduğu yerde sarsılıyor. gaza basıyorum gitmek istemiyor, acayip derecede zangır zangır titriyor. hareket halinde de böyle tak tak tak sesler geliyor ve araba 70-80 den yukarı çıkmıyor. aha dedim şimdi b.ku yedik, şanzıman gitti herhalde.
neyse ilerliyoruz, gece annanemde şumnu şehrinde kalacağız. tabi şehirde nissan servisi var mı yok mu bilmiyorum. neyse şehre girmemizle birlikte araba firmalarını görmeye başladık ki nissan ve renault'u gördük yanyana.
hemen daldım içeri tabi bende bulgarca yok,eşimde de yok. ingilizce çat pat anlatmaya çalıştım derdimi. adam geldi arabayı bir test etti, içeri soktu orasına burasına baktı. sonuç ; şanzıman dağılmış,değişmesi gerekiyor.
+ee ne yapıcaz ?
-arabanın garantisi var mı ? (tr'de arabanın garantisi 2 yıl,tüm kitapçıklarda öyle yazıyor)
+yok :S
-ruhsatı alabilir miyim ?
ruhsatı aldı ve bilgisayardan birşeyler yapmaya başladı ;
-şase'den kontrol ettiğimde aracınızın avrupa birliği sınırları içerisinde 3 yıl garantisi var ve garantinin bitmesine daha 6 ay var.Araç türkiye plakalı olduğu için; Nissan Sofya merkeze sormam gerekiyor. Eğere okey verirlerse ücretsiz olarak şanzımanınız değişecek.
bu arada ben içimden oley falan diyorum. eşim ise "arabayı burada bırakamayız ben işe nasıl gideceğim" derdine düştü. ya dedim bırak şimdi işi gücü, gerekirse işi bırak. bir şanzıman kaç TL haberin var mı diye ikna etmeye çalışıyorum.
neyse adam yine yanımıza geldi ;
- aracın 1. bakımını yetkili serviste yaptırmışsınız fakat 2. bakımını yaptırmamışsınız ?
+ evet yaptırmadık. çünkü aracın garantisi bittiği için gitmedik, çünkü tr'de bakımlar çok pahalı.
- ha tamam, önemli değil.
1 saat kadar bekledik ve Sofya Nissan'dan cevap geldi;
Şanzıman garanti kapsmında değişecek,aracın 3 hafta burda kalması gerek. Hollanda'dan şanzıman 2 haftada gelecek, 1 hafta da montaj ve test işlemleri sürecek. 3 hafta sonra gelip aracınızı alabilirsiniz dendi.
nesye birader 3 hafta sonra haber geldi ve araç hazır. gittik aldık ve o zamanın parasıyla yaklaşık 14.00 leva (28.000TL) para tutuyor ve garanti kapsamında ücret alınmadı.
Türkiye'ye dönünce ben tabi iyice ayar oldum ve burada arabayı sıfır aldığımız bayiye gidip durumu anlattık.
Satış müdürünün kısaca tepkilerini yazıyorum ; şansıymışsınız ; burada olsaydı iyi niyet kapsamında garantiye sokardık ama yine de 5000-6000 tl'nizi alırdık. haa bide 2. bakımı yetkili servise yaptırmamışsınız,garanti kapsamına sokmayabilirdik, yaklaşık 25.000 tl paranızı alırdık.
ee diyorum bak bakalım sisteme bizim şanzıman değişmiş mi ? adam diyor ki ben avrupa sistemine bağlanamıyorum.ee diyorum o sana bağlanıyor tüm bakımları görüyor. ben şimdi aracı satarken orjinal şanzıman değiştiğini nasıl ispatlayacağım ?(bu arada bana evrak verdiler tabi ama bulgarca) adam diyor ki niye onu söyleyeceksin,söyleme!! satacaksan ver ben alayım arabanı !!!
hemen çakala yatıyor. sıfır şanzıman değişmiş aracı alacak.
neyse birader. bu ülkeden bir bok olmaz. bakımlarını yetkili serviste yaptırmadığım yabancı plakalı arabanın bile 28.000 tl'lik arızasını 1 kuruş para almadan çözdüler. çözen ülke de ekonomisi yerlerde sürünen Gavur! Bulgaristan. burada ise garanti kapsamında olsa dahi 5.000 tl alıyorlar en az. böyle iş mi olur ?
bu ülkede ne müslümanlık var ne dürüstlük ne insanlık.
Videoyu izlemiyorum da, why you should not buy a USED BMW diyor. E bunu ben de söylüyorum arkadaşlarıma? İkinci el BMW alacaksan, tanımadığın biriyle prezervatifsiz seks yapacaksın gibi düşün, ona göre hareket et diyorum. Söylediklerimden farklı bir şey yok. Yalnız yukarıda Honda motosikletten sorun yaşayan arkadaşa "her markada bir sürü problem gösterilebilir" dedikten sonra, titri ikinci el araba satıcısı olan birinin youtube videosunu önüme koyman biraz garip değil mi?
Ben şanslıyım, annem şanslı, babam şanslı, arkadaşlarım şanslı.. E bu nasıl şans şimdi? Hadi babamı ayrı tutayım, BMW'den saymayacağım bir çöp aldı daha yeni, bozulsa da umrumda değil :p
Evet Mercedes eskisi kadar dayanıklı değil, 2005'e gitmeye gerek yok, 2000 yılındaki W210'lar falan bile bitik durumdalar. Sinirden ağlatacak şekilde kompresörü kapanan, sunroof'u bozulan E200 tecrübem de var benim =) 120yle giderken park sensörü bağırır arkanı çarpacaksın diye... İşin özü, hiç bir şey eskisi gibi dayanıklı değil, hiç bir otomobil üreticisi de eskisi kadar dayanıklı otomobiller üretmiyor, üretemiyor. TQM'in kitabını yazan, ilk harfini adıyla değiştirecek olan Toyota'nın yaptığı recall'ların haddi hesabı yok.
Milletin ağzının suyunun aktığı 2.0l'lik S2000'ler neden 2 sene sonra 2,2l'ye çıkartıldı? Honda sahipleri Dünyanın her yerinde bok kondurtmazlar arabalarının motorlarına, ki Honda da hiç bir zaman Toyota veya Mazda'nın "zamanında" olduğu kadar dayanıklı olmamıştır.
Yüksek devir motoru öldürür, nokta, malzeme bilimiyle didişmenin anlamı yok. X markası ekonomik tasarımını yaparken 3milyar devire kadar sağlam kalmasını ön görür, Y markası 5 milyar devir, bunlar markaların ekonomik tercihleri. Bir de, BMW'nin çevirdiği devirleri nedense hor gördüğün mesajında 500rpmfazla çeviren S2000'i övmen biraz absürd değil mi abi? Saygı duyduğum 2 Honda'dan biri olan NSX de 8000 çeviriyor, E46 M3 3,2 motoruyla 8500 çeviriyordu ne olacak şimdi? Ha diğer saygı duyduğum Honda da S2000'dir kötülediğim falan yok elbette, ama Dünya'da da daha overrated bir motor yoktur heralde. Evet daha mı dayanıklı misal E46 M3'teki S54'ten? Doğru daha dayanıklı. Yalnız ben de spor arabayı kafasını kıra kıra 200bin km kullanmak için almam, onun yerine benim can güvenliğimi düşünsün, motor teknlojisinde sofistike bir yenilikler yapsın, başarılı motor yönetim modülleri kullansın bu beni daha çok heyecanlandırıyor. Bir keyif aracını kaç yüz bin kilometre kullanabilirim olarak algılamıyorum ben, sanırım Dünya'nın çok büyük ksımı da böyle algılamıyor ki markaların bahsi geçen modellerinin yıllar içinde nerelere geldikleri ortada. NSX, S2000'den 254 kat sofistike olduğu halde 20 yıl sonra geri gelebildi, S2000 hala yok, şehir efsanesine dönüştü.
F1'den fırlamış E60 M5 motorunu herhangi bir Honda motoruna 10 kere tercih ederim, M5'in cüssesiyle S2000 kadar keyifli olmayacağını da bildiğim halde. Üzerindeki özen, her noktasındaki mühendislik, cayır cayır arabanın. F kasalardan itibaren zayıflamaya başlasa da, BMW direksiyonu bile tek başına BMW'yi tercih eden bir çok insanın ana sebeplerinden biri. Sağlam ve devir çeviren bir motor yapıp, güzel bir yere konumlayıp arabayı salmak başka bir şey, mühendislik harikası yaratmak başka bir şey.
Motosiklet motorunu örnek göstermen konusuna değinmemiş olduğuma değinmek istiyorum.
BMW ve Mercedes, artık Audi ile birlikte premium otomobil olarak alınacak en iyi otomobiller evet. "En iyi araba" kavramı çok başka bir şeydir, kişiye, keyfine, yaşadığı yere vs diye devam edecek bir çok parametreye bağlıdır, ona bir yorum yapamam. Ama plastiğine dokunmak istemeyeceğim "jap crap"ler ile de BMW'yi Mercedes'i çokça noktadaki üretim ve malzeme kalitesi konusunda da kıyaslamam. Japonlar da bunun farkındalar zaten, hepsi ABD'de premium araba satabilmek için başka başka markalar uydurmak zorunda kaldılar, zira kendi ürettiklerinin insanların beyninde dayanıklı teneke olarak kodlandığının farkındalar. O markalar da hayatlarına copy-cat olarak başladılar ya, neyse.
Yağ yakana çiçek demedim, motor dağıtanın yanında çiçek dedim, düzgün okuyun. Honda, motorlarını beğenirim ama arabada honda, mazda ve subaru yanında tofaştır. Ayrıca e30 cu olmama rağmen ve BMW z serisi fanatiği olmama rağmen bir bmw sorununu söyleyebiliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
Garrdaş var ya, şu okul bitsin, bi e30 yapacam, 4 tane performa jant; ışıklarda bile yan yan duracam IQün mü...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)