Mt 25 ve r25 arasındaki fark
-
Abiler yakın Zamanda pulsar almayı düşünmüştüm fakat kronik sorunlar ve servis masrafları yüzünden vazgeçmiş bulunmaktayım, şimdi sizden ricam aklımda iki motor var biri ss diğeri Naked olarak geçiyor ikiside göze hoş geliyor fakat benim için sorun olan kısım öncelikle yakıt ve servis bakım fiyatları. Apache ile her 2 bin km de bakıma gidiyorum ve 100 tl yi buluyor her gidişim 45 günde bi servisin yolunu tutuyorum. Geçen bi abimiz r25 in ilk bakımına 180 tl ödediğini söyledi doğrumudur . R25 ile mt 25 arasında yakıt tüketimi ne kadar fark eder, iki motorda bir 100 km de ne yakıyor, arastırmama ragmen kesin bi sonuç alamadım kimi r25 e 3,8 lt derken kimi 8 lt gördüm diyor. Yoksa bunları bırakıp tek silindir cbr 250 yemi "tek - çift silindir ne işe yarar tam olarak bilgim yok" yönelmeliyim ?
Reklamlar
-
MT25 hiç kullanmadım, R25 ülkeye geldiğinde ilk satın alıp kullananlardanım. R25 yakıt olarak gerçekten acaip bi motor. o söylenen rakamların ikisi de doğru olabilir.
Benim uzun yolda sırf deneme amaçlı aşırı sakin kullanımla 3,2 lt yaktırdığım oldu, yine sadece deneme amaçlı şehir içi aşırı agresif gazlamada 6 - 7lt leri de gördüğüm. Normal kullanımda yakacağı 100km de 4 - 5lt civarı bir yakıttır.
R25de titreşim çift silindirin de etkisiyle cbr dan daha az. Özellikle yüksek hızlarda daha pürüzsüz (titreşimsiz) bir sürüş sunuyor.
Bakım konusunda ise R25 ile 5 binde bir bakıma girersin ve bu bakım masrafı standart bakımsa(yağ,filtre vs) 200 - 250tl civarındadır. (net rakam veremiyorum bazen servisler arası 20-30tl kadar fiyat farkı olabiliyor)
Yakıt ve yedek parça fiyatı açısından cbr250 daha önde. Bakım masrafları da R25 le aşağı yukarı aynı. Yakıt ve parça fiyatı önemli dersen cbr öneririm. Çok basarsam çok yaksın, yakıta o kadar takılmam dersen R25 gerçekten sürmesi çok keyifli ve güzel bir motor, tavsiye ederim.
-
Cbr yakıt olarak daha keyifli olur.
-
Bütçen kısıtlıysa cbr250 de çok güzel bir seçenek, zaten güzel motor konuşmaya gerek yok fakat o da 3,5-4,5 arası yakar.
Bakım ücretleri hemen hemen her yerde aynı fakat bakıma kendi yağını götürürsen karlı çıkarsın,4 litre yağ alıp 2-2 yanında götürürsün zaten bakım aralıkları 5 bin km,yağ fitresi 35 lira.
Fuar nedeniyle geçtiğimiz hafta istanbuldaydım.10 gün boyunca neredeyse hergün r25 neden bu kadar çok yakıyor diyenleri anladım, inanılmaz apaçi kullanıcıları(hepsi değil tabii ki) ama inanılmaz, full kesici kesici ben böyle apaçileri gaziantep'te bile görmedim.
Sen tvsden inip r25-mt25'e bindiğin zaman ilk 2-3 bin km yakacağın yakıt 3,8-4,0 litre
Ondan sonraki 5-10 bin km şehir içi-dışı yakacağın yakıt 4,5-5,0 litre hadi çok trafiğe girdin hava soğuk vesaire 5,2 olsun, onun üzeri resmen sapıklık.
-
http://www.motosiklet.net/forum/mark...0r-vs-r25.html
CBR ile R25 kıyaslaması burada.
MT25 ile R25 aynı bloğu paylaşıyor. Hali ile yakıt vs birbirine yakın olacaktır. Bu ikisi arasında tercihini beklentine göre yapmalısın. Ben topcase takarım, üçlü çanta takarım, dik oturmayı severim diyorsan, MT25, yatarım motorun üstüne, açarım gazı diyorsan R25.
R25'in yakıt olayına da değinmiştim o başlıkta. Sana özel yazayım yine de.
R25 8 litre yakarmı bilmem, muhtemelen sürekli 170 km/h üzerinde sürsen bile o kadar yakmayacaktır.
120 km/h hıza kadar 3,8 - 4 litre yakıyor 100 km'de (hızlanma aşamasında da sakin bir sürüş ile)
120 km/h - 160 km/h arasındaki hızlarda 5-6 litre arası yakıyor 100 km'de. Ama bu hızlarda çok fazla kalamazsın 250cc ile. Ancak sıkılınca kısa süreli basarsın, ara gazlamalarda yaparsın, bir de sollama falan esnasında, yoksa genel itibarıyla 300km'de seyir sürat ortalaman hiç mola vermezsen emin ol 120-130'u geçmez. Yani CBR'den yerine göre 1 - 1,5 litre kadar fazladan yakıt tüketir. Ama bunun hakkını performans olarak verir. Beklentin ekonomik olmasıysa, az yaksın, ben zaten trafik kurallarına uyarım diyorsan CBR daha tasarrufludur. Ancak performans beklentin varsa, bu sınıfın ülkemizde satışı olan standart modellerinin en performanslısı şimdilik R25
-
kronik sorunlar yüzünden pulsardan vazgeçip r25 mt25 düşünmek...
-
R25 sana gelmez. 2.el cbr 250 al tam isci memur dostu motor.
-
7000 km oldu pulsarla hiç sıkıntı yaşamadım.stop etme devir saati dalgası vs ne olayı varsa hiç başıma gelmedi.bu hafta bende satıyorum motorumu r25 yada mt25 alıcam.muhtemelen tek sıkıntım r25 aldıktan sonra yakıt olayının ciddi fark olması olucak.tapa gaz giderken bile pulsar çok yakmıyor r25 te durum böyle olmucak diye düşünüyorum bile bilede o işe giricem bu hafta içi.bu arada mt25 r25 görüntü ve oturuş biçimi dışında hiç bir farkı yok.ben pulsardan sonra mt25i çok benzettiğim için r25 e çok daha sıcak bakıyorum.hangisi daha az yakar dersen grenajlı olduğu için r25 in daha az yakacağını düşünüyorum rüzgardan daha iyi korur üstündekini.tabi muhtemelen bardak hesabı olur fark.bende sorduğumda yamaha servise 180 tl dediler.konan yağa göre farklılık gösterir fiyatta.
-
shruikan adlı üyeden alıntı
kronik sorunlar yüzünden pulsardan vazgeçip r25 mt25 düşünmek...
Evet kronik sorunlar güven vermemesi ve ne olursa olsun hiçbir motorun bi japon etmemesi yüzünden bu kararı aldım. Örnek veriyorum 100 kişiye sorsan cbf 150 mi Apache 150 mi diye, ikiside aynı sağlam motor, apache daha hızlı vs cevaplar alırsın, fakat kimse Apache'nin eksilerini tam olarak söylemiyor farları yetersiz, titreşim, dengesiz, oturuş pozisyonu yorucu ve artçı varken ön kalkabiliyor, kimse bunları söylemiyor onun harici güzel motor ama cbf yağ yakması harici hiçbir sorunu yok, şimdi pulsar ile bi yamaha arasındaki farkı tahmin edebilmek lazım, kullanmış olsam yazardım fakat kesinlikle fark olduğunu düşünüyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:41 ----------
SuleymanE adlı üyeden alıntı
MT25 hiç kullanmadım, R25 ülkeye geldiğinde ilk satın alıp kullananlardanım. R25 yakıt olarak gerçekten acaip bi motor. o söylenen rakamların ikisi de doğru olabilir.
Benim uzun yolda sırf deneme amaçlı aşırı sakin kullanımla 3,2 lt yaktırdığım oldu, yine sadece deneme amaçlı şehir içi aşırı agresif gazlamada 6 - 7lt leri de gördüğüm. Normal kullanımda yakacağı 100km de 4 - 5lt civarı bir yakıttır.
R25de titreşim çift silindirin de etkisiyle cbr dan daha az. Özellikle yüksek hızlarda daha pürüzsüz (titreşimsiz) bir sürüş sunuyor.
Bakım konusunda ise R25 ile 5 binde bir bakıma girersin ve bu bakım masrafı standart bakımsa(yağ,filtre vs) 200 - 250tl civarındadır. (net rakam veremiyorum bazen servisler arası 20-30tl kadar fiyat farkı olabiliyor)
Yakıt ve yedek parça fiyatı açısından cbr250 daha önde. Bakım masrafları da R25 le aşağı yukarı aynı. Yakıt ve parça fiyatı önemli dersen cbr öneririm. Çok basarsam çok yaksın, yakıta o kadar takılmam dersen R25 gerçekten sürmesi çok keyifli ve güzel bir motor, tavsiye ederim.
Peki abi cbr ın bakımı kaç binde oluyor ve yakıt olarak arada ne kadar fark var bilginiz varmı ? Yılda 10 bin km yapacağım garanti bu iki bakıma tekabül ediyor bakım 500 tl vergi tahminim 150 vardır, sigorta 1250 tl cıkıyor tahmini, ıvır zıvırı ile 2 bin tl yakıt hariç banko bu para gidecek aylık 165 tl bide yakıt eklersem en az 160 da yakıt gider benim işim zor :/
-
9000 km'ye yaklaştım MT-25 ile.Motoru aldığımdan beri yakıt ortalamasını sıfırlamadım, şu anda 3.8lt/100km. Otoyolda 100-120 arası sürüyorum, şehir içinde de çok agresif sürmüyorum. Sürüş şekline göre biraz değişiklik gösterir. Bakım olarak da 1000.km ve 5000.km'lerde gittim ikisinde de yaklaşık 180 TL ödedim. MT-25 hakkında vereceğim bilgiler bunlar, R25 hakkında bir bilgim yok.
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Evet kronik sorunlar güven vermemesi ve ne olursa olsun hiçbir motorun bi japon etmemesi yüzünden bu kararı aldım. Örnek veriyorum 100 kişiye sorsan cbf 150 mi Apache 150 mi diye, ikiside aynı sağlam motor, apache daha hızlı vs cevaplar alırsın, fakat kimse Apache'nin eksilerini tam olarak söylemiyor farları yetersiz, titreşim, dengesiz, oturuş pozisyonu yorucu ve artçı varken ön kalkabiliyor, kimse bunları söylemiyor onun harici güzel motor ama cbf yağ yakması harici hiçbir sorunu yok, şimdi pulsar ile bi yamaha arasındaki farkı tahmin edebilmek lazım, kullanmış olsam yazardım fakat kesinlikle fark olduğunu düşünüyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:41 ----------
Peki abi cbr ın bakımı kaç binde oluyor ve yakıt olarak arada ne kadar fark var bilginiz varmı ? Yılda 10 bin km yapacağım garanti bu iki bakıma tekabül ediyor bakım 500 tl vergi tahminim 150 vardır, sigorta 1250 tl cıkıyor tahmini, ıvır zıvırı ile 2 bin tl yakıt hariç banko bu para gidecek aylık 165 tl bide yakıt eklersem en az 160 da yakıt gider benim işim zor :/
Cbr bakım aralığı 4 bin km. Rutin bakım 180 / 190 tl civarı tutuyor. Yamaha ile yakıt farkı sürüş stiline göre değişiyor. Sakin sakin kullandığında aradaki fark 1 litreden az ama gazı açtığında 2 litreden fazla olabiliyor.
Mesela cbr nin 3 litre yaktığı sürüş r25 taş catlasın 3.8 litre yakıyor. Ama cbr nin 4 litre - 4.3 litre civarı yaktığı sürüş stilinde r25 7 litreye yakın yakıyor. Ama ikincisi baz alınmaz. Çünkü motoru sürekli redline kullanmayacaksin. Bu durumda aradaki yakıt farkı ortalama 1 litre civarı, belki bir tık daha aşağısı olacaktır.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Evet kronik sorunlar güven vermemesi ve ne olursa olsun hiçbir motorun bi japon etmemesi yüzünden bu kararı aldım. Örnek veriyorum 100 kişiye sorsan cbf 150 mi Apache 150 mi diye, ikiside aynı sağlam motor, apache daha hızlı vs cevaplar alırsın, fakat kimse Apache'nin eksilerini tam olarak söylemiyor farları yetersiz, titreşim, dengesiz, oturuş pozisyonu yorucu ve artçı varken ön kalkabiliyor, kimse bunları söylemiyor onun harici güzel motor ama cbf yağ yakması harici hiçbir sorunu yok, şimdi pulsar ile bi yamaha arasındaki farkı tahmin edebilmek lazım, kullanmış olsam yazardım fakat kesinlikle fark olduğunu düşünüyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:41 ----------
Peki abi cbr ın bakımı kaç binde oluyor ve yakıt olarak arada ne kadar fark var bilginiz varmı ? Yılda 10 bin km yapacağım garanti bu iki bakıma tekabül ediyor bakım 500 tl vergi tahminim 150 vardır, sigorta 1250 tl cıkıyor tahmini, ıvır zıvırı ile 2 bin tl yakıt hariç banko bu para gidecek aylık 165 tl bide yakıt eklersem en az 160 da yakıt gider benim işim zor :/
CBR250 de yaklaşık aynı bakım aralığına sahip, ve bakım ücretleri de neredeyse aynı. kabaca her iki motorun bakım ve işletim maliyeti aynı diyebilirim.
Asıl fark yakıt ve yedek parça fiyatlarında ortaya çıkıyor. efendy06 arkadaş çok güzel açıklamış aslında. Sakin kullanımda 100km de 1 lt den daha az bir yakıt farkı olur aralarında. cbr 4lt yakarken R25 de 4,5 - 5lt yakar en fazla.
R25 ilk piyasaya çıktığında yedek parçaları aşırı ucuz, hatta CBR250den bile çok daha ucuzdu. Ancak yamaha bu motordan peynir ekmek gibi satınca, acemi kesimin de bol kaza yapacağını öngörerek aniden akıl alamaz bir zam yaptı. Yani bir yan ayaklık 28 tl den 122tl ye, kafa demiri 110tl den 450tl lere fırladı fiyat olarak.(fiyatları aklımda kaldığı kadarıyla söyledim küsüratlarında ufak farklar olabilir)
Bütün parçalara yüzde 400 hatta 500 oranında zam yapıldı. Birde utanmadan yamaha türkiye açıklama yaptı ; "Yok efendim biz parçaları ilk getirdiğimizde fiyatlarını yanlış hesaplamışız, aslında parçalar pahalıymış" ve yamaha da bunu sonradan farketmişmiş.
O noktadan sonra R25 in yedek parça ekonomikliği kalmadı tabii ki. Grenajdan tut manet ve ayaklıklara kadar birçok parçası cbr dan çok daha pahalı şu anda.
CBR250 kalitesini ispatlamış, 2. eli de gayet hızlı olan bir motor. R25 ise daha albenili ve sürüşü (bana göre) daha keyifli bir motor. Ama kaza yaparsan eğer R25in seni CBR250 den (maddi olarak) çok daha fazla üzeceği belli.
Git şu motoru al diyemem sana, bu kararı kendin vermen lazım. Sınırsız param var deseydin düşünmeden git R25 al derdim ama yakacağın benzini hesaplıyorsan, ekonomiklik önemliyse senin için sanki CBR250 daha uygun gibi.
-
mt25 kullanmış biri olarak şehir içi agresif hareket yok yaz ayında 4-4,2 litre kış ayında 4,5-4,7 yaktı, uzun yolda 120km hıza kadar 3,6-3,8 litre yaktırdım, yüksek hızda kullanmadığım için daha yukarısı ne kadar yakar onu bilmiyorum, mt25 ve r25 aynı motora sahip sadece grenaj farkı var rahattır elinizin altında tork var gitmem demiyor, yakıt benim için sorun değil derseniz hangisi size hitap ediyor ise onu alın sonuçta bizler değil sen bineceksin hayırlı olsun.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
CBR250 de yaklaşık aynı bakım aralığına sahip, ve bakım ücretleri de neredeyse aynı. kabaca her iki motorun bakım ve işletim maliyeti aynı diyebilirim.
Asıl fark yakıt ve yedek parça fiyatlarında ortaya çıkıyor. efendy06 arkadaş çok güzel açıklamış aslında. Sakin kullanımda 100km de 1 lt den daha az bir yakıt farkı olur aralarında. cbr 4lt yakarken R25 de 4,5 - 5lt yakar en fazla.
R25 ilk piyasaya çıktığında yedek parçaları aşırı ucuz, hatta CBR250den bile çok daha ucuzdu. Ancak yamaha bu motordan peynir ekmek gibi satınca, acemi kesimin de bol kaza yapacağını öngörerek aniden akıl alamaz bir zam yaptı. Yani bir yan ayaklık 28 tl den 122tl ye, kafa demiri 110tl den 450tl lere fırladı fiyat olarak.(fiyatları aklımda kaldığı kadarıyla söyledim küsüratlarında ufak farklar olabilir)
Bütün parçalara yüzde 400 hatta 500 oranında zam yapıldı. Birde utanmadan yamaha türkiye açıklama yaptı ; "Yok efendim biz parçaları ilk getirdiğimizde fiyatlarını yanlış hesaplamışız, aslında parçalar pahalıymış" ve yamaha da bunu sonradan farketmişmiş.
O noktadan sonra R25 in yedek parça ekonomikliği kalmadı tabii ki. Grenajdan tut manet ve ayaklıklara kadar birçok parçası cbr dan çok daha pahalı şu anda.
CBR250 kalitesini ispatlamış, 2. eli de gayet hızlı olan bir motor. R25 ise daha albenili ve sürüşü (bana göre) daha keyifli bir motor. Ama kaza yaparsan eğer R25in seni CBR250 den (maddi olarak) çok daha fazla üzeceği belli.
Git şu motoru al diyemem sana, bu kararı kendin vermen lazım. Sınırsız param var deseydin düşünmeden git R25 al derdim ama yakacağın benzini hesaplıyorsan, ekonomiklik önemliyse senin için sanki CBR250 daha uygun gibi.
Kafa demiri 450 tl mi?
Yahu merak ettim arayıp sordum, Efe honda değişim işçiliği ile birlikte toplam 400 lira fiyat verdi kafa demirine, manyak mı bu Yamaha kafa demiri 450 tl olur mu?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Kafa demiri 450 tl mi?
Yahu merak ettim arayıp sordum, Efe honda değişim işçiliği ile birlikte toplam 400 lira fiyat verdi kafa demirine, manyak mı bu Yamaha kafa demiri 450 tl olur mu?
Hocam sadece o olsa iyi, bütün parçalarına inanılmaz zamlar yaptılar. Yan grenajlar falan aşırı ucuzdu. Yamaha Türkiye gelmiş geçmiş en büyük kazığını R25 kullanıcılarına attı. Ve maalesef tahminlerinde de haklı çıktılar, ne zaman yamaha servisine gitsem içeride en az 2-3 tane kazalı tamir bekleyen R25 gördüm.
Uygun fiyattan R25 satmaya başlayıp yavaş yavaş fiyatını artırdılar ve kaza yapanlar sayesinde yedek parça ve servisten motor satışından bile daha fazla kazandılar büyük ihtimalle.
Hiç unutmam özellikle araştırmıştım motorumu yeni aldığımda, sürücü yan ayaklığı 25 tl civarı bir fiyattaydı. 3 ay sonra aynı ayaklık 120 tl oldu her nasılsa Şimdi yeniden baktım, 135 tl olmuş sürücü ayaklığının teki
Hadi 2-3 parçanın fiyatı artar anlarım ama bu yaptıkları resmen rezillik. eski bir R25 sahibi olarak hiç unutmayacağım ve unutturmayacağım bu ayıplarını.(1 hafta sonra yine unutulur gider, bu dediğime kendim de inanmadım bak şimdi )
-
R25'i tercih etmek daha iyi olur,çıplak motorda çok rüzgar yersiniz,
Tabi koruma takozu takılmalı grenaj değişimi çok pahalıya gelebilir,
Birde mümkünse mavi rengi seçmeyin,artık o rengi görmekten gına geldi,
Geçen gün Bağdat caddesinde 3 tane mavi R25 yanyana gidiyordu,grup olarak toplanmışlar,
Gözlerim kanadı...Allah'tan sonra bi ducati birde Tmax 530 gördümde kendime gelebildim.
Füme rengini özellikle çok beğeniyorum.
Yine ufak bir rica kullanıcılardan;
Merkezi kabalık yerlerde motorun size ait olduğunu kanıtlamak için kontağı açık bırakıp saatlerce motorun başında beklemeyin,akünüz biter yolda kalırsınız.
Kontak kapalı bir şekilde beklemek daha iyi olur,aslında motoru güvenli bir yere park edip sonrasında ordan ayrılmak daha mantıklı ama tercih meselesi.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam sadece o olsa iyi, bütün parçalarına inanılmaz zamlar yaptılar. Yan grenajlar falan aşırı ucuzdu. Yamaha Türkiye gelmiş geçmiş en büyük kazığını R25 kullanıcılarına attı. Ve maalesef tahminlerinde de haklı çıktılar, ne zaman yamaha servisine gitsem içeride en az 2-3 tane kazalı tamir bekleyen R25 gördüm.
Uygun fiyattan R25 satmaya başlayıp yavaş yavaş fiyatını artırdılar ve kaza yapanlar sayesinde yedek parça ve servisten motor satışından bile daha fazla kazandılar büyük ihtimalle.
Hiç unutmam özellikle araştırmıştım motorumu yeni aldığımda, sürücü yan ayaklığı 25 tl civarı bir fiyattaydı. 3 ay sonra aynı ayaklık 120 tl oldu her nasılsa
Şimdi yeniden baktım, 135 tl olmuş sürücü ayaklığının teki
Hadi 2-3 parçanın fiyatı artar anlarım ama bu yaptıkları resmen rezillik. eski bir R25 sahibi olarak hiç unutmayacağım ve unutturmayacağım bu ayıplarını.(1 hafta sonra yine unutulur gider, bu dediğime kendim de inanmadım bak şimdi
)
Yazık deyip çekiliyorum kenara. Sonra gelip bana "Niye R25 almadın?" diye soruyorlar. Yahu ben Hondamı seviyorum arkadaş. Grenajını çizildi diye değiştirebilirim. O kadar ucuz parçası seleflerine oranla.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
R25 imi hiçbir 250cc ye değişmem anca r6 gsxr6. Son sözüm
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Allah kaza bela vermesin
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Bilgi paylaşımı yapan üstadlarıma teşekkür ediyorum, honda daha makul görünüyor yorumlara göre, özellikle 25 tl olan yan ayaklık fiyatının 100 tl küsürlere çıkması herşeyi özetliyor sanırım. Yakıt olarakta agresiflik yapmazsam 3,8 - 4,8 arası değişecek galiba, son olarak iki motoruda bi test sürüşü yaparak karar verirsem daha doğru olacak..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)