Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

6 silindirli motorsiklet, hem de Honda!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Evet arkadaşlar,

    Azıcık keyiflenelim.

    Vakti zamanında daha bu "spor" motosiklet kavramı yeni yeni çıkmaya başlarken

    Honda Acayip bir motor yapmış. Motorun marka ve Modeli Honda CBX https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBX



    Düşünün 600-700cc'lik motorlar yeni çıkmış, inceleme yapanlar "Bu ne böyle yaa, ne yapacak millet bu kadar güçlü motoru" falan diyor. Bu sıralarda Honda tam 6 silindirli 1047cc'lik bir motor yapıp piyasaya sürüyor.

    Detaylı hikayeyi merak edenler şu videoyu izleyebilir:

    https://www.youtube.com/watch?v=HESIjHvOjtw


    Dahası var. Bu motor üretildi sonra üretimden kalktı ama bu motorun kuzeni hala üretilip satılıyor. O da Honda CB1100 https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB1100

    https://www.youtube.com/watch?v=4b2JiKBGy1I
    crxforever, nzm75 ve bberksan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    şu adamın olduğu garaja bıraksanız beni 1 ay çıkamam heralde oradan. şahane şahane. mükemmel aletler var. o senelerdeki çekişmeyi de çok güzel anlatmış.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum biraz daha geriye gidebilseydin daha iyi olurdu.

    işte karşınızda cb 750 four. ss makinaların atasıdır kendisi

    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB750

    ve yapım yılı 1969. bu demekki cbx ten 9 sene önce.

    ama yinede emeğin için teşekkürler. güzel çalışma olmuş daha iyilerine hep birlikte ...

  4. #4
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    linkini verdiğim belgeselde önce ondan bahsediyor ama haklısın. Önce tek silindir- çift silindir, sonra 3-4 silindir ondan sonra bunar çıkmış

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    linkini verdiğim belgeselde önce ondan bahsediyor ama haklısın. Önce tek silindir- çift silindir, sonra 3-4 silindir ondan sonra bunar çıkmış
    sanırım senin de asıl amacın 6 silindiri öne çıkarmaktı dostum

    DOHC motor üretmeye başladıktan sonra, SOHC 4 silindir yerine DOHC 6 silindir yapalım nasılsa aynı yeri kaplıyor aşağı yukarı hem havamız olur demişlerdir muhtemelen

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    6 silindirde Benelli'nin daha önce yaptığı bir model var 70'lerin başında.
    750 veya 900cc olması lazım.
    Dur bi arayayım google'da.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

    Buldum bile.


    KArşınızda 1972 model Benelli SEI
    1979 yılında da 900cc olanını yapmışlar.


    Orası
    Mertcan39 bunu beğendi.

  7. #7
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Vay beee

    Adamlar tee o zaman neler yapmışlar neler.

    Baksanıza görünüş itibariyle standart tarz motorlar. Ama adam 6 silindirlisini yapmış.

    Gerçi hakkını yemeyelim Benelli 900'de azıcık da olsa sportif çizgiler öevcut.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
    O yıllarda bir ürün üretilecekse söz sahibi olanlar mühendislerdi. Teknik imkanların el verdiği en iyisini, en dayanıklısını yapmaya çalışıyorlardı sonra maliyeti ortaya çıkınca üzerine kar koyup satmaya çalışıyorlardı.
    Şimdi tüketim kültürü devrinde uzun yıllarca dayanıklılık diye bir kavram kalmadı. Yeterince iyi olsun yeter denildi ve ürünler üretilirken mühendislerin değil muhasebecilerin sözü geçmeye başladı. Bu bir tek motosikletlerde değil her üründe böyle.
    Mertcan39, jimi_hendrix ve efendy06 bunu beğendiler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Eskiden Honda deyince unutulmamasi gereken makina Magna V65'tir, nami diger VF1100C, dunyanin ilk "power cruiser"i:



    1983 model makinadaki ozelliklere bakar misiniz:
    - 116 beygir
    - 0-100km 3.2 saniye altinda (270 kiloluk motosiklette!!!)
    - dijital vites gostergesi
    - 90 derece acili v4 1100cc motor

    Amerika'da ikinci elleri hala iyi fiyata satiliyor...

  11. #11
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson



    1966 250GP'de yarışan Honda RC166

    250cc 6 silindir 24 valf
    65 HP@20.000 RPM

    http://www.youtube.com/watch?v=o57JwibqCb8" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Honda RCRC...250cc 6 silindir 24 valf....

    bu honda nin en fantastik motoru 125 cc 5 silindir li idi, yılını falan aratamadim 40 lar 50 ler olabilir, petrol buhranimi vardi sebep neydi bilinmez ama 125 cc 5 silindir herbir supapin ebadını hayal edin honda dikiş makinasına takacaktida dur şunu motorda deniyelim nasil olacak mi dedi acaba :p konuda dagildi ha..

  13. #13
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
    Yok yaa çok da imkansız değil de...

    Aslında şu eski programda neden böyle olduğunu anlatıyor. 90'lı yıllarda 200-300-400cc hepsi vardı. Ama gel gelelim şimdi olduğu gibi o zaman da yüksek hacimli yarış motorları gözdeydi. Sonrası da malum.

    Yamaha FZR400 https://www.youtube.com/watch?v=K7HGXUy5Dc8


    https://www.youtube.com/watch?v=045xJNXGuBM


    https://www.youtube.com/watch?v=ox-yYLuJ4CE


    https://www.youtube.com/watch?v=t-xlwhj_VbI
    fz6_fazer bunu beğendi.

  14. #14
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bir ara düşündüm şu konu şuanın güncel konusu olsa.Motorlar bunlar olsa.Ve biz forumda bu motorları tartışıyor olsak.Şimdiki gibi Çeşitlilik olmasa.Vay beee
    Mamba09 bunu beğendi.

  15. #15
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ara düşündüm şu konu şuanın güncel konusu olsa.Motorlar bunlar olsa.Ve biz forumda bu motorları tartışıyor olsak.Şimdiki gibi Çeşitlilik olmasa.Vay beee
    Gene çok pahalı derdik,yamaha-honda kavgası olurdu.

  16. #16
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar,

    Azıcık keyiflenelim.

    Vakti zamanında daha bu "spor" motosiklet kavramı yeni yeni çıkmaya başlarken

    Honda Acayip bir motor yapmış. Motorun marka ve Modeli Honda CBX https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBX

    https://upload.wikimedia.org/wikiped...X_1000_arg.jpg

    Düşünün 600-700cc'lik motorlar yeni çıkmış, inceleme yapanlar "Bu ne böyle yaa, ne yapacak millet bu kadar güçlü motoru" falan diyor. Bu sıralarda Honda tam 6 silindirli 1047cc'lik bir motor yapıp piyasaya sürüyor.

    Detaylı hikayeyi merak edenler şu videoyu izleyebilir:

    https://www.youtube.com/watch?v=HESIjHvOjtw
    https://www.youtube.com/watch?v=HESIjHvOjtw

    Dahası var. Bu motor üretildi sonra üretimden kalktı ama bu motorun kuzeni hala üretilip satılıyor. O da Honda CB1100 https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB1100

    https://www.youtube.com/watch?v=4b2JiKBGy1I
    https://www.youtube.com/watch?v=4b2JiKBGy1I
    arkada da garibim cıbır var...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

    Bu da turbolu honda motosiklet; 1980lerden kalma honda CX serisi



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yıllarda bir ürün üretilecekse söz sahibi olanlar mühendislerdi. Teknik imkanların el verdiği en iyisini, en dayanıklısını yapmaya çalışıyorlardı sonra maliyeti ortaya çıkınca üzerine kar koyup satmaya çalışıyorlardı.
    Şimdi tüketim kültürü devrinde uzun yıllarca dayanıklılık diye bir kavram kalmadı. Yeterince iyi olsun yeter denildi ve ürünler üretilirken mühendislerin değil muhasebecilerin sözü geçmeye başladı. Bu bir tek motosikletlerde değil her üründe böyle.
    Eskiden bu işi hakkını veren zevk alan mühendisler yapardı; şimdi ise memur kafalı işletmeciler yapıyor... ( bu forudaki işletmeciler memur kafalı değildir). "Ford'da mühendisim" diye gezenleri gördüm, böyle mühendis olacağıma şerefimle işçi olurum.
    crxforever ve espresso bunu beğendiler.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #17
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    arşivlik bir konu olmuş.

    fazla model ve teknik bilgim yok ama bu da benden olsun.
    seyhan125 bunu beğendi.

  18. #18
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gene çok pahalı derdik,yamaha-honda kavgası olurdu.
    Bu hep zamanında oldu zaten.Zaten belli markalar ve onları aşırı derece savunan kullanıcılar vardı.Ama o zamanlar o kadar zevkli zamanlardı ki.Şuanki çeşitlilik, motor kullanma yaşının yada kullanma olmasa dahi bu teknolojik aletlerin kullanımının yaşının çok aşağılarda olması nedeniyle bu işlerin hiçbir zevki kalmadı.Bu küçükler sussun büyükler konuşsun gibi anlaşılmasın.Malum her çocuk uslu, durağan olamaz.Çocuk bu doğasında yok ki olmasında zaten bırakalım çocuklar çocukluklarını yaşasın hemen oyalansın diye ver eline telefonu, tableti oturt pc'nin televizyonun başına gibi bir mantık var artık.Herkes meşgul herkesin zamanı yok.Arkadaşlar şu kapitalist sistem diye yakaran insanlar var ya şov kısmını atlarsak ana fikir doğru.Ne zaman çocuğunuza eşinize ailenize arkadaşınıza "Şimdi değil"dediğinizde ne yaptığınızı ve sonuçlarını düşünün.O an neyle uğraşıyorsunuz ve uğraştığınız şey etarafınızdakilere "şimdi değil"demenize gerçekten ihtiyaç olan birşey mi?Neyse çok derin girmeyelim.
    Cult of yamaha-Cult of honda.Bir taraf Yamaha savunucusu hani yamaha buzdolabı yapsa evimi arabamı satar alırımcılar falan vardı.Ama genel olarak motor kullanıcıları daha renkli neşeli karakterlerdi.Şimdi motora yeni başlayan yada henüz ilk motorunu alıp onu hala kullanmaya devam eden arkadaşlara bakıyorumda birçoğu mutsuz hep bir cc yükseltme hırsı var hep kendine yüklenen ve hayatından, motorundan şikayetçi insanlar var.Eskiden o motoru alabilmek o motora sahip olabilmek bile ömür boyunca mutluluk gibi birşey olduğu için.Hani cahillik güzedir bilmemek mutluluktur deniyor ya.Bu kadar fazla bilgi, bu kadar fazla çeşit o mutluluğu"Devamlı çalışmalıyım.Ve o motoru devamlı büyütebilmeliyim"gibi bir duyguyla değiştirdi.

  19. #19
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    turboya devam bu sefer suzuki xn85


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    Yamaha ve kawasakinin de 80 ve 95 yılları arasında çıkmış turbolu motosikletleri var, üstteki videoların önerilerinde çıkıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

    Bu da 50cc 3 silindir, her silindiri 16.6 cc yani;

    Hakkında şöyle bahsediliyor;
    Suzuki RP 68
    Engine type: Water-cooled 50 cc triple cylinder 2-stroke.
    19 hp/ 20,000 rpm (380 bhp per liter), 170 kph.
    Transmission: 14 speeds

    14 vites şaşırttı...
    crxforever bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende gereksiz bi goldwing başlığı sandım
    meğer efsaneler klübü çıktı...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)