6 silindirli motorsiklet, hem de Honda!
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar,
Azıcık keyiflenelim.
Vakti zamanında daha bu "spor" motosiklet kavramı yeni yeni çıkmaya başlarken
Honda Acayip bir motor yapmış. Motorun marka ve Modeli Honda CBX https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBX
Düşünün 600-700cc'lik motorlar yeni çıkmış, inceleme yapanlar "Bu ne böyle yaa, ne yapacak millet bu kadar güçlü motoru" falan diyor. Bu sıralarda Honda tam 6 silindirli 1047cc'lik bir motor yapıp piyasaya sürüyor.
Detaylı hikayeyi merak edenler şu videoyu izleyebilir:
https://www.youtube.com/watch?v=HESIjHvOjtw
Dahası var. Bu motor üretildi sonra üretimden kalktı ama bu motorun kuzeni hala üretilip satılıyor. O da Honda CB1100 https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB1100
https://www.youtube.com/watch?v=4b2JiKBGy1I
Reklamlar
-
şu adamın olduğu garaja bıraksanız beni 1 ay çıkamam heralde oradan. şahane şahane. mükemmel aletler var. o senelerdeki çekişmeyi de çok güzel anlatmış.
-
-
linkini verdiğim belgeselde önce ondan bahsediyor ama haklısın. Önce tek silindir- çift silindir, sonra 3-4 silindir ondan sonra bunar çıkmış
-
-
Motosiklet Eğitmeni
-
Vay beee
Adamlar tee o zaman neler yapmışlar neler.
Baksanıza görünüş itibariyle standart tarz motorlar. Ama adam 6 silindirlisini yapmış.
Gerçi hakkını yemeyelim Benelli 900'de azıcık da olsa sportif çizgiler öevcut.
-
o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
O yıllarda bir ürün üretilecekse söz sahibi olanlar mühendislerdi. Teknik imkanların el verdiği en iyisini, en dayanıklısını yapmaya çalışıyorlardı sonra maliyeti ortaya çıkınca üzerine kar koyup satmaya çalışıyorlardı.
Şimdi tüketim kültürü devrinde uzun yıllarca dayanıklılık diye bir kavram kalmadı. Yeterince iyi olsun yeter denildi ve ürünler üretilirken mühendislerin değil muhasebecilerin sözü geçmeye başladı. Bu bir tek motosikletlerde değil her üründe böyle.
-
Eskiden Honda deyince unutulmamasi gereken makina Magna V65'tir, nami diger VF1100C, dunyanin ilk "power cruiser"i:
1983 model makinadaki ozelliklere bakar misiniz:
- 116 beygir
- 0-100km 3.2 saniye altinda (270 kiloluk motosiklette!!!)
- dijital vites gostergesi
- 90 derece acili v4 1100cc motor
Amerika'da ikinci elleri hala iyi fiyata satiliyor...
-
1966 250GP'de yarışan Honda RC166
250cc 6 silindir 24 valf
65 HP@20.000 RPM
-
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
....Honda RCRC...250cc 6 silindir 24 valf....
bu honda nin en fantastik motoru 125 cc 5 silindir li idi, yılını falan aratamadim 40 lar 50 ler olabilir, petrol buhranimi vardi sebep neydi bilinmez ama 125 cc 5 silindir herbir supapin ebadını hayal edin honda dikiş makinasına takacaktida dur şunu motorda deniyelim nasil olacak mi dedi acaba :p konuda dagildi ha..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
o yıllar, böylede bir motor yapalım maliyet ne çıktı 5 lira, sat gitsin 7 liraya yılları idi.. simdi önce önüne bütçeyi koyuyorlar sonra bu paraya bu motoru yap diyorlar, fantastik motorlar ama bugün artık imkansız üretimler maalesef..
Yok yaa çok da imkansız değil de...
Aslında şu eski programda neden böyle olduğunu anlatıyor. 90'lı yıllarda 200-300-400cc hepsi vardı. Ama gel gelelim şimdi olduğu gibi o zaman da yüksek hacimli yarış motorları gözdeydi. Sonrası da malum.
Yamaha FZR400 https://www.youtube.com/watch?v=K7HGXUy5Dc8
https://www.youtube.com/watch?v=045xJNXGuBM
https://www.youtube.com/watch?v=ox-yYLuJ4CE
https://www.youtube.com/watch?v=t-xlwhj_VbI
-
Bir ara düşündüm şu konu şuanın güncel konusu olsa.Motorlar bunlar olsa.Ve biz forumda bu motorları tartışıyor olsak.Şimdiki gibi Çeşitlilik olmasa.Vay beee
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Bir ara düşündüm şu konu şuanın güncel konusu olsa.Motorlar bunlar olsa.Ve biz forumda bu motorları tartışıyor olsak.Şimdiki gibi Çeşitlilik olmasa.Vay beee
Gene çok pahalı derdik,yamaha-honda kavgası olurdu.
-
arda4 adlı üyeden alıntı
arkada da garibim cıbır var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
Bu da turbolu honda motosiklet; 1980lerden kalma honda CX serisi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
O yıllarda bir ürün üretilecekse söz sahibi olanlar mühendislerdi. Teknik imkanların el verdiği en iyisini, en dayanıklısını yapmaya çalışıyorlardı sonra maliyeti ortaya çıkınca üzerine kar koyup satmaya çalışıyorlardı.
Şimdi tüketim kültürü devrinde uzun yıllarca dayanıklılık diye bir kavram kalmadı. Yeterince iyi olsun yeter denildi ve ürünler üretilirken mühendislerin değil muhasebecilerin sözü geçmeye başladı. Bu bir tek motosikletlerde değil her üründe böyle.
Eskiden bu işi hakkını veren zevk alan mühendisler yapardı; şimdi ise memur kafalı işletmeciler yapıyor... ( bu forudaki işletmeciler memur kafalı değildir). "Ford'da mühendisim" diye gezenleri gördüm, böyle mühendis olacağıma şerefimle işçi olurum.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
arşivlik bir konu olmuş.
fazla model ve teknik bilgim yok ama bu da benden olsun.
-
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Gene çok pahalı derdik,yamaha-honda kavgası olurdu.
Bu hep zamanında oldu zaten.Zaten belli markalar ve onları aşırı derece savunan kullanıcılar vardı.Ama o zamanlar o kadar zevkli zamanlardı ki.Şuanki çeşitlilik, motor kullanma yaşının yada kullanma olmasa dahi bu teknolojik aletlerin kullanımının yaşının çok aşağılarda olması nedeniyle bu işlerin hiçbir zevki kalmadı.Bu küçükler sussun büyükler konuşsun gibi anlaşılmasın.Malum her çocuk uslu, durağan olamaz.Çocuk bu doğasında yok ki olmasında zaten bırakalım çocuklar çocukluklarını yaşasın hemen oyalansın diye ver eline telefonu, tableti oturt pc'nin televizyonun başına gibi bir mantık var artık.Herkes meşgul herkesin zamanı yok.Arkadaşlar şu kapitalist sistem diye yakaran insanlar var ya şov kısmını atlarsak ana fikir doğru.Ne zaman çocuğunuza eşinize ailenize arkadaşınıza "Şimdi değil"dediğinizde ne yaptığınızı ve sonuçlarını düşünün.O an neyle uğraşıyorsunuz ve uğraştığınız şey etarafınızdakilere "şimdi değil"demenize gerçekten ihtiyaç olan birşey mi?Neyse çok derin girmeyelim.
Cult of yamaha-Cult of honda.Bir taraf Yamaha savunucusu hani yamaha buzdolabı yapsa evimi arabamı satar alırımcılar falan vardı.Ama genel olarak motor kullanıcıları daha renkli neşeli karakterlerdi.Şimdi motora yeni başlayan yada henüz ilk motorunu alıp onu hala kullanmaya devam eden arkadaşlara bakıyorumda birçoğu mutsuz hep bir cc yükseltme hırsı var hep kendine yüklenen ve hayatından, motorundan şikayetçi insanlar var.Eskiden o motoru alabilmek o motora sahip olabilmek bile ömür boyunca mutluluk gibi birşey olduğu için.Hani cahillik güzedir bilmemek mutluluktur deniyor ya.Bu kadar fazla bilgi, bu kadar fazla çeşit o mutluluğu"Devamlı çalışmalıyım.Ve o motoru devamlı büyütebilmeliyim"gibi bir duyguyla değiştirdi.
-
turboya devam bu sefer suzuki xn85
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
Yamaha ve kawasakinin de 80 ve 95 yılları arasında çıkmış turbolu motosikletleri var, üstteki videoların önerilerinde çıkıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
Bu da 50cc 3 silindir, her silindiri 16.6 cc yani;
Hakkında şöyle bahsediliyor;
Suzuki RP 68
Engine type: Water-cooled 50 cc triple cylinder 2-stroke.
19 hp/ 20,000 rpm (380 bhp per liter), 170 kph.
Transmission: 14 speeds
14 vites şaşırttı...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
bende gereksiz bi goldwing başlığı sandım
meğer efsaneler klübü çıktı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)