Otomatik zincir yağlama hakkında bilgisi olan...
Reklamlar
-
sisteme yakından bakın kafa açar
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası
50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.
1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator
ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.
-
-
ENİGMA adlı üyeden alıntı
Tasarım mantıklı damlatma yapanlar genellikle hortumun ucunu tam zincirin üstüne getirip bırakıyorlar. Ama çok sıçratıyormus diye duydum damlatma sistemi.İğne olunca tam hedefe gidiyor yağ peki sıçratması varmı?
muhabbeti demleyelim...
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
yok abi şişe baş aşağı durması lazım bende biraz basınç lazım.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
MrMud adlı üyeden alıntı
O güzel, hayat dolu, eglenceli kisilikleri ile taninan motorcu abiler ne kadar üşengeç olmuşlar, rahmetli başkan Kenedy mezarında ters döndü, hemde motosikletle ve bu konuyla hiç alakası olmadığı halde.
Hocam, büyük ihtimal Enduro'cu değilsindir, olsaydı %90 hissederdim.
Neden mi enduro konusu açtım ? Gel beni bir defa zincir temizlemeye "Çalışırken" izle, zincirinden af diler tövbe istersin.
Beterin beteri var.
Aslında endurocu yaşına geldim hatta çoktan geçtim hala naked takılıyorum ama yakın zamanda senin guruba katılacağım . Tabii biraz soft modellisinden.
muhabbeti demleyelim...
-
000000 adlı üyeden alıntı
malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası
50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.
1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator
ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.
Abi yalnız nano sadece usb den besleniyor, uno daha iyi olmaz mı 12v girişini direk bağlarız motora üstelik... Çinden uno getiriyor arkadaş 5 liraya
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
schumacher__ adlı üyeden alıntı
Tutoro marka manuel yağlayıcılara bakmanızı tavsiye ederim. Motoru satmasaydım mutlaka alacaktım. Kullananlar genellikle memnun, üstelik yağ masrafından önemli ölçüde kısarak parasını çıkarıyor, zinciri sürekli yağlı tuttuğu için ömrünü uzatıyor, her türlü faydalı yani.
''Tutoro marka manuel yağlayıcılara'' baktımda hiçbiryerde bulamadım bana link verirmisin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
000000 adlı üyeden alıntı
malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası
50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.
1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator
ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.
Listenin en başında ki sanırım elektronik bir kart aradakileri bildik en sondaki motorlu pompa ... peki bu listedeki malzemelerle kombinasyonu nasıl kuruyoruz ?
muhabbeti demleyelim...
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Olcay abi bir de o valfi nereye bağladığınız hakkında en ufak bir fikrim yok, nerden ne çekilip nereye gidiyor; enjeksiyonlu motoru bozar mı bu ve cbr nin açıkta hiçbir kablosunu görmedim ben?
(elektriği çok severim ama hiç anlamam ve bilgi sahibi değilim)
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Süper Moderatör
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Olcay abi bir de o valfi nereye bağladığınız hakkında en ufak bir fikrim yok, nerden ne çekilip nereye gidiyor; enjeksiyonlu motoru bozar mı bu ve cbr nin açıkta hiçbir kablosunu görmedim ben?
(elektriği çok severim ama hiç anlamam ve bilgi sahibi değilim)
Valfin elektriğini kontak açıldığında +12V veren herhangi bir yerden alabilirsin. Far, park, sinyal flaşörü vs.
Ya da kontak açtığında değilde ben manuel devreye alayım dersen bir buton koyabilirsin.
Kış boyunca motor kullanan veya uzun yolculuk yapacak olanlar için elzem bir sistem. Fakat yazdan yaza senede 3-4 bin km yapan için gerekli değil.
Ne yaparsanız yapın cant ve teker yanağı hafif yağ kiri oluyor.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
zincir ile maşanın arasına, dişlinin tam önüne monte edilen hortumlar titreşimle sarkar dişli zincir arasına girer, çok yaşanan bir durum aman dikkat, serum hortumundan ne olur ki demeyin zinciri attırıyor !!!!
uzun rotalarda kaliteli sıvı gres en az 250 km dayanır,400 ml yi 5000 km den önce bitiriyorsanız gereksiz fazla sıkıyorsunuzdur, jantiniz ve en önemlisi de arka diskinize sıçrar fren zayiflar !!
şehir içi ise her sabah arka ve ön dişlinin üzerine 3-4 damla 90 no yağ damlatın yeter,
temizlik , arka dişlinin altına içinde 100 ml mazot küçük yoğurt kabı ve kaşık fırça ile 5 dakika, sür mazotu bir gün öyle kullan zincir ışıl ışıl olur ertesi güne mazot kurur, yağlama yap devam..
bu şekilde 50.000 km de sadece zincir değişirim,100.000 de de zincir dişli takım..
manuel veya vakumlu sistemlerden de uzak durun illa alacaksanız elektronik enjeksiyonlu olanını alın ama o paraya bence benzin alınır km yapılır....daha güzel olur ;)
-
google a sadece tutoro yazdığında bile çıkıyor, nasıl bulamadın anlamadım
www.tutorochainoiler.com
-
Otomatik temizleyici mi? Daha yeni duydum.
-
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?
-
altora adlı üyeden alıntı
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?
gemilerin pervane yataklarında kullanılan 140 numara yağ var ama vizkozitesi çok düşüktür soğuk bal gibidir akmaz, zincir için önemli olan yağın biraz akıp bakla aralarına sızmasıdır, bu sebeple sprey gresleri zincir sıcak iken kullanin derler..en ideali 90 no yağdır
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
gemilerin pervane yataklarında kullanılan 140 numara yağ var ama vizkozitesi çok düşüktür soğuk bal gibidir akmaz, zincir için önemli olan yağın biraz akıp bakla aralarına sızmasıdır, bu sebeple sprey gresleri zincir sıcak iken kullanin derler..en ideali 90 no yağdır
Bazı denemeler yapıyorum. İğne ucuyla (gözükmeyecek kadar küçücük deldiğim) kaba 10 numara yağ koyuyorum 3 dakikada 1 damla düşüyor ama süre sürekli değişiyor. 5 saniye 10 saniye gibi miktarlarda sürekli artıyor on dakikada 4 dakikaya çıkıyor. Bazende azalıyor kendi kendime uzun uzun tartışmalardan sonra meseleyi çözdüm. Yağ ortam ısısından etkileniyor hemde fena halde. Saç kurutma makinasını yağ kabına doğru sabitledim yarım porsiyon çalıştırdım ne oldu biliyormusun on dakikada 4dakika/1damla ya çıkan süre birden birbuçuk dakikaya/ bir damla ya indi. Yarısından da fazla zaman eridi gitti. şimdi ben bu noktada soruyorum kaç numara yağ ortam ısısından az etkilenir. yağ numarası ne olabilir .
-
altora adlı üyeden alıntı
Tasarım mantıklı damlatma yapanlar genellikle hortumun ucunu tam zincirin üstüne getirip bırakıyorlar. Ama çok sıçratıyormus diye duydum damlatma sistemi.İğne olunca tam hedefe gidiyor yağ peki sıçratması varmı?
şuan kontak açıldıktan itibaren otomatik 16 saniyede bir damla atıyor sıçratma fazla yok
-
altora adlı üyeden alıntı
........kaç numara yağ ortam ısısından az etkilenir. yağ numarası ne olabilir.....
Sıcak ve soğukta vizkozitesi değişmeyen yağ kırmızı renkli otomatik şanzıman yağıdır ama zincir hızlı dönmeye başladığında tutunamaz uçar gider, 10 km sürmeden zincir kupkuru kalır..
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Valfin elektriğini kontak açıldığında +12V veren herhangi bir yerden alabilirsin. Far, park, sinyal flaşörü vs.
Ya da kontak açtığında değilde ben manuel devreye alayım dersen bir buton koyabilirsin.
Kış boyunca motor kullanan veya uzun yolculuk yapacak olanlar için elzem bir sistem. Fakat yazdan yaza senede 3-4 bin km yapan için gerekli değil.
Ne yaparsanız yapın cant ve teker yanağı hafif yağ kiri oluyor.
abi senede max 5.000 yapn birisiyim ama hepsi uzun yol, en az 400km
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
altora adlı üyeden alıntı
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?
sıvı gres ama zıncıre ne kadar toz kaka varsa toplar , motosıklet zıncırın de kullanılır mı bılmem ama bırde mekanık yağ var . işyerınde koca makınaların dişli sistemlerın de kullanıyorum ben . baya bı dayanıklı yağ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)