uzun yol için 250cc yeterli mi yoksa 5OOcc ve üstü mü ?
-
slm arkadaşlar malum havalar ısınıyor bende kampı seven birisiyim bi motor alıp şöle sahilden kamp kura kura akım gidim diyorum kafamda bir iki model var sizinde fikrinizi alım dedim
sym wolf 250cc
mondial rx3i evo 250cc
bajaj pulsar 200cc
honda cbf 500cc
bmw f650 gs
yamaha xt 660r
yada sizin önereceğiniz motor tavsiyesi varsa alabilirim bu muadilde
not: burda yeniyim ama daha önce motor kullandım ekipman filan ful
Reklamlar
-
Daha önce kullandığım Honda CRF250L'yi tavsiye ederim, ama listede yer alan Yamaha xt660r da çok iyi bir tercih. Hatta yeni başlangıç için CRF derim ;)
-
Inazuma F kesinlikle incelenmeli
-
Crf ile inazumayi untmuşum
Crf sele ve rüzgar koruma açısından zayıf diye düşündüm sence nasıl ?
İnazuma rahat motor diyorlar
Arkadaşlar bide şunu merak ediyorum 250cc kamyon tırları yavaş giden arabaları rahat geçebiliyomusunuz kaç km süratler arasında güzel tepkiler veriyor istediğini yapabiliyosun
-
cbf500 güzel motordur, tanıdığınız usta vs varsa değerlendirilir.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Merhaba, sınıf olarak size uygun olmasa da ben kendi tecrübemi paylaşmak isterim. R25 sahibiyim, toplamda 13000 km yolum var ve bunun 8000 km si uzun yoldur.( Eskişehir Bursa Çanakkale Sapanca Bolu Tekirdağ Edirne Ayvalık ) güç konusunda otoyolda hiçbir sorun yasamadim. 160 km leri gayet rahat giden seri hızlanan sollamalarda bahsettiginiz yavas giden (110 120 ) araclari tırlar zorlanmadan gecen bir motor. Hareret kesinlikle olmadı, bu yolların hepsi yazın 30 derece ve üstü sicaklilarda yapıldı. Ama sol seritte uzun süre gidemezsiniz gelir bir araç selektöru atar kenara cekilirsiniz
-
uzun yolda 250cc motor ile stabil bir şekilde düz yolda 110-120 ile motoru zorlamadan gidebilirsin dipgaz 130-140 hızlara çıkabilirsin, malum heryerde radar var yüksek cc almak sadece keyfi oluyor bu durumda 250cc kafana göre beğen bir tane ben inazuma kullanıyorum bana göre en kaliteli en rahat olanı inazuma dır, r25 en hızlı giden 250cc bu arada.
-
R25 için bu hızlarda 180 ve uzeri devir saati 12.5 u gecer ve uzerine gider.13 bin sonrası kesiciye giriyor,12.5 devirin gecilmemesi tavsiye edilir. Devamli 12.5 larda ve üstünde gitmenin anlamı yok. Fakat 160-170 lerde surebilirsiniz. Kullanım tecrübesi olan biri olarak sorun çıkmadığını söyliyim. Benzinde ödersiniz r25 yakar bu kullanimda 5.5 - 6 lt / 100 km de.
-
110cc'lik cub ile şehirlerarası (artçılı) turlar yapıyorsam, büyük eşittir 200cc bir motor ile şehirlerarası sürebilirsiniz.
Sollamalarda roket gibi fırlayamasanızda, yol uzun sürse de gideceğiniz yere varırsınız. Eski konularda çok geyiği yapılmış bir örnekten alıntı yapıyorum "çimento kamyonunu da rampada geçebilirsiniz"
-
Konu sahibi uzun yol ve kamptan bahsetmiş, neredeyse enduro(gerçek anlamıyla arazi motosikleti olan) önerilecek
ben yüksek hacimi öneriyorum.
Hem yükle birlikte yokuşlarda ve esen rüzgarda motosiklet ve sürücü yorulmaz hem de daha konforlu olur.
Eski yeni meselesine girmeden yazdım tabi bu dediklerimi...
Bu arada konfor açısından xt660 ı kesinlikle önermem. Uzun yolda 100-110 km üstünde titreşim akla takılmaya başlar. Gs in daha titreşimsiz olduğnu biliyorum.
-
Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar kafamda bişeyler oluşmaya başladı sanırım güzel bi 250cc işimi görücek gibi
-
Hocam ilk 3 tanesi için bir şeyler söyleyeyim. Diğerleri ehliyet sınıfı ve meblağ olarak benim aştığı için yorumsuz kalıyorum. Hem başlangıç motoru olaral iş görecek, işe adapte olduktan sonra da kullanmaya devam edebileceğim motorlara baktım. 250 cc sınıfında Wolf ve Pulsar gibi alınabilecek diğer seçenekler arasında bana göre Yamaha MT-25 de vardı. Onu hem fiyatından, hem de tüketiminden dolayı eledim. Ne kadar test gördüysem, hepsi aşırı yakıt tüketiminden bahsediyor. Mondial'i ne yazık ki imajından dolayı kafama oturtamadım bir türlü. Her Çinli kötüdür demiyorum, CF Moto fazlasıyla hoşuma gidiyor mesela. En sonunda Wolf ile Pulsar arasında kaldım. Dediğim gibi, başlangıç seviyesindeyim, o yüzden vites göstergesi benim için önemli, Pulsar'da yok, büyük dezavantaj, oradan bir eksi yedi. Bunun dışında çok fazla kronik probleminden bahsediliyor, mesela krank kolu kırma sorununu baya bir yerde okudum. Altın Elbiseli Adam'ın jant kırma muhabbeti var, daha kötüsü bunun ithalatçı firmanın tavrı daha kötü. Sorunu çözme odaklı yaklaşım yerine videoyu kaldırtma mevzusu. Geriye kaldı Wolf Ben de gittim 10 gün önce Wolf aldım. Tüketim konusunda muadillerinden iyi olması, rutin bakımları yapıldığında kolay kolay sorun çıkarmaması, açıkçası fiyatına göre sundukları fena sayılmaz. 250 cc'lik su soğutmalı, 10000 - 11000 bandında alınacak başka motor bulamadım zaten.
Gönül ister Inazuma'ya binmek tabi. Bayiyi tanıyorum, liste fiyatından max. 5% inebileceklerini söylediler. Bu da yaklaşık 16000 eder. Plaka ruhsat deyince nereden baksan 17000'ye gelecek. Ben SYM Wolf'ü tüm işlemleri ile 11200 liraya kapattım. Bunun daha ekipmanı var. O yüzden Inazuma'ya yaklaşamadım bile.
Şimdilik hacim büyütme derdim olmadığı için ileride Suzuki Vstrom 250 veya ithal edilir de maddi durum müsait olursa BMW G 310 GS'e geçiş yapmak isterim. Motor konusunda çok bilgili değilim ama, ilk gün 80 km'lik şehirlerarası yol yaptım, herhangi bir kamyon arkasında kaldığımda Wolf'de vitesi düşürüp gazı açınca hiç sıkıntısız hızlandım. Rodajdan dolayı (alet daha 120 km'de) yüklenmedim tabi, ancak 125'lik bir scooter'da yaşayacağın hızlanma problemini 250'lik bir alet yaşatmaz. Ha diyorsan ki yasal hız sınırları beni kesmiyor, 150 ile giderken bir anda gazı açıp 180'e çıkayım, o zaman tabi 250'lik motor iş görmeyecektir.
Şimdiden hayırlı olsun.
-
Honda cbf 500cc mü? CB 500 F mi?
Pulsar 200 dayanıklı,ufak tefek düşmelerde,sağı solu dökülmedi,yakıt olarak ideal,2 elde tutuldu kendini kanıtladı,
sym wolf 250cc arkadaşta vardı,ben beğendim,1 kaçkez kullandım
Bunların yedek parçları malesef pahalı
bmw f650 gs
yamaha xt 660r
Nc 700 yakıt düşük ama siz 250 cc arıyorsunuz
XTZ 660Z Tenere boy ve maddiyat yetiyorsa bunuda tavsiye ederim
-
Uzun yolda 250cc motor hayli hayli yeter. Zorlarsan 125cc bile yeter.
Yetmez diyenler 125cc'lik YBR ile güney Amerika turu yapan sevimli çiftin web sitesine bir baksın.
https://ride2world.com/
https://ride2world.com/
-
Kardes deneyimin varsa ve bütçende varsa yüksek hacimli bir motosiklet al. Uzun yol icin yüksek hacimli bir motorla rahat edersin.
-
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Honda cbf 500cc mü? CB 500 F mi?
Pulsar 200 dayanıklı,ufak tefek düşmelerde,sağı solu dökülmedi,yakıt olarak ideal,2 elde tutuldu kendini kanıtladı,
sym wolf 250cc arkadaşta vardı,ben beğendim,1 kaçkez kullandım
Bunların yedek parçları malesef pahalı
bmw f650 gs
yamaha xt 660r
Nc 700 yakıt düşük ama siz 250 cc arıyorsunuz
XTZ 660Z Tenere boy ve maddiyat yetiyorsa bunuda tavsiye ederim
CBF 500 den bahsediliyor, uzun yol için çok güzel makinedir temizi bulunursa...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Uzun yol derken marsa falan mı gideceksiniz? Zira 250likler yeter mi dediğiniz motorların hemen hemen hepsi otoyollarda belirlenmiş yasal hız sınırlarını yeterince aşabiliyor. Misalen, sym için 160 çıkartıyor kadranda diyorlar, RX3i için 140. Bu süratlerde seyretmenize gerek yok zaten. Hız sınırları belli. Ülkemiz kara yollarında uygulanan hız sınırlarına göre, ikisi de uzun yola çıkabilir. Hatta sollamalarda da sorun çıkartmazlar. Daha dün Ankara-Çankırı yolunu kullandım. CBR250 ile hiçbir yerde gaz kolunu 3/4'den fazla açmak zorunda kalmadım, hatta çoğu zaman o kadar da açmadım. Kamp seviyorsanız RX3i aradığınız motor olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
CBF 500 den bahsediliyor, uzun yol için çok güzel makinedir temizi bulunursa...
Temizi bulunursa güzel motordur, kabul. Benzini içer, karşılığında yeterli gücü üretir. İyi de naked motor, ne kadar dayanabilirsin ki yüksek süratte oluşacak rüzgara? Zaten temizine bir sürü para istiyorlar.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Uzun yol derken marsa falan mı gideceksiniz? Zira 250likler yeter mi dediğiniz motorların hemen hemen hepsi otoyollarda belirlenmiş yasal hız sınırlarını yeterince aşabiliyor. Misalen, sym için 160 çıkartıyor kadranda diyorlar, RX3i için 140. Bu süratlerde seyretmenize gerek yok zaten. Hız sınırları belli. Ülkemiz kara yollarında uygulanan hız sınırlarına göre, ikisi de uzun yola çıkabilir. Hatta sollamalarda da sorun çıkartmazlar. Daha dün Ankara-Çankırı yolunu kullandım. CBR250 ile hiçbir yerde gaz kolunu 3/4'den fazla açmak zorunda kalmadım, hatta çoğu zaman o kadar da açmadım. Kamp seviyorsanız RX3i aradığınız motor olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
Temizi bulunursa güzel motordur, kabul. Benzini içer, karşılığında yeterli gücü üretir. İyi de naked motor, ne kadar dayanabilirsin ki yüksek süratte oluşacak rüzgara? Zaten temizine bir sürü para istiyorlar.
Grenajlı motor kadar rüzgarı kesemez fakat 120 civarında gitmek için 7.000 küsür sesi dinlemezsiniz...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Uzun yol yapmak için sadece bir yürek yeterli. Çünkü insanlar yürüyerek bile uzun yol yapıyorlar. Parasız da uzun yol gidiyorlar. Bildiğin mangal gibi yürek lazım.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Grenajlı motor kadar rüzgarı kesemez fakat 120 civarında gitmek için 7.000 küsür sesi dinlemezsiniz...
Hacı iyi de onun gerçekten temizine isteyecekleri para ile NC700S alınır neredeyse. Yakıt olarakta yarısını yakar neredeyse. Eh 10 yıl genç olduğunu da değerlendirme dışı tutmayalım. Yakın zamanda bir arkadaş CBR500R bulmuştu 16000'e, öyle bir şey de bakılabilir.
Bunun dışında, 7000-7500 devir atan motoru dinlemek rüzgardan dayak yemekten iyidir.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)