Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Jet yakıtı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    idrar sidik çiş yani ücretsiz yakıt bunu katın +3 hp bunu herkes söylemez
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı sinan151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tiner dök bence

  3. #43
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    etanol bildiğin eczanelerde satılan yaralara sürülen ve içkiye katılan (alkol) dür

    ve yanıcılığı benzinden çok aşağıdadır,,

    ben scirocco aracıma chip tuning yazılım yaptırdığımdan benzine 100/25 oranında etanol kullanıyorum,yani 100 tl benzine 5 lt etanol koyuyurum

    aracıma yazılım yapılırken daha fazla güç almak için 98 oktan benzine göre ayar yapıldığından mecburen etanol yani bildiğin alkol kullanıyorum

    çünkü alkol normal 95 oktan benzine 100/25 oranında konulduğunda oktanı 98 e çıkarıyor

    ama herkesin bildiğinin aksine oktanın yüksek olması daha yanıcı olması demek değildir,,tam tersi yanıcılığını azaltır,pistonun sıkıştırdığı havanın içindeki benzinin dizel gibi buji olmadan kendi kendine alev alıp avans vurmaması ve motoru kırmaması içindir

    çünkü pistonun silindirdeki sıkıştırdığı hava piston en tepeye nekadar yakın olduğunda buji benzini ateşlerse okadar çok güç açığa çıkar ve alkolde buji olmadan benzinin kendi kendine alevlenmesini önleyerek motorun avans vurup kırılmasının önüne geçer

    yani etanol (alkol)yanıcılığı yüksek bişey değildir

    motordan daha fazla güç almak için benzine sadece tiner,jet yakıtı,vs eklemek motorun gücünü artırmaz önce bunu bilinmesi gerekir

    güçte yükselme olmadığı gibi motorun içindeki sıcaklık artacağı için pistın,sibop segman vs iç aksamın aşırı ısıdan eriyip deforme olması ve motoru kucağınıza almanıza sebep olur

    motorun içine giren hava nekadar soğuk olursa pistonun sıkıştırdığı havayı bujinin patlatmasıyla açığa çıkan patlama okadar güçlü olur,,çünkü soğuk hava büzüşüp hacmi daralır motorun içine daha fazla hava girer ve patlama anında daha fazla basınç meydana çıkar,,prensip budur,,
    nos gazıda motora çok soğuk bir çeşit gazdır ve motora verilince büzüşmüş havanın patlama anında daha fazla genişlemesi ilkesi ile çalışır ve buda güç verir,ancak gazı kesince motor normal haline döner

    daha fazla güç için en basit yöntem silindir kapağının taşlanarak yanma odasını daraltmaktır ve daralan yanma odasındaki patlama daha fazla güç açığa çıkaracağı için motorun gücünde artma meydana getirir

    diğer türlü benim aracımda uyguladığımız gibi chip tuning yaparak motorun ateşleme zaman ayarlarını performans amaçlı düzenleyip ona göre etanol kullanmak ,sıradan karbüratörlü ve turbosuz motorlarda pek işe yaramaz güç elde edilmez

    yani bu arkadaşın benzine katkı koyması motora güç vermez aksine motoru bitirir

    güç için en basit yöntem silindir kapağını taşlayıp yanma odasını daraltmaktır,,yada daha büyük piston silindir uydurup hacmi büyütmektir
    R25'i satıp turbo benzinli araba mı al diyorsun hocam?

    Ee zaten 98-100 oktana ulaşmak için etanol kullanılıyor veya hiç uğraşmayıp aem'in hazır metanol kitini almak da var.

    Bide wideband ohh mis.

    İntercooler ne işe yarıyor o zaman.Misimotolar,forgeler neden bu kadar pahalı...

    Kapak taşlama işinden önce cold air intake taksak?

    Yine kapak taşlama yerine port polis veya ince conta? Çünkü kapak taşlama zaten yüksek sıkıştırmalı motorlarda sıkıntılı olabilir.(Örneğin 1.4 tsi)

    Diyelim ki bunları kaldırabilecek güzel bir motora sahibiz(örneğin k20).

    Port polis,gaz kelebeği,cai,ince conta,k pro-flash pro yazılım vs. de yaptık.

    Var olan 11.0:1 sıkıştırmayı 12.5:0 lara çektik.

    Peki sıkıştırmayı 14.0:0 a nasıl çıkartırız.

    Piston ile subap arasındaki o küçükcük boşlukta kalmayacağı için forged pistonda lazım.

    Liste uzar gider...

    1.4 tsi için motor-şanzuman yazımı,intercooler,cai(kutu içi bile olur),headers,downpipe,kat iptali,wideband,dumpvalve ile pompa yakıtıyla bile 200 üzeri rahat alınır zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Söylemeyi unuttum ybr125 için daha doğrusu 125cc karbüratörlü motorlar için yakıt karışım oranı 1 depoya 1 kapak tiner.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25'i satıp turbo benzinli araba mı al diyorsun hocam?

    Ee zaten 98-100 oktana ulaşmak için etanol kullanılıyor veya hiç uğraşmayıp aem'in hazır metanol kitini almak da var.

    Bide wideband ohh mis.

    İntercooler ne işe yarıyor o zaman.Misimotolar,forgeler neden bu kadar pahalı...

    Kapak taşlama işinden önce cold air intake taksak?

    Yine kapak taşlama yerine port polis veya ince conta? Çünkü kapak taşlama zaten yüksek sıkıştırmalı motorlarda sıkıntılı olabilir.(Örneğin 1.4 tsi)

    Diyelim ki bunları kaldırabilecek güzel bir motora sahibiz(örneğin k20).

    Port polis,gaz kelebeği,cai,ince conta,k pro-flash pro yazılım vs. de yaptık.

    Var olan 11.0:1 sıkıştırmayı 12.5:0 lara çektik.

    Peki sıkıştırmayı 14.0:0 a nasıl çıkartırız.

    Piston ile subap arasındaki o küçükcük boşlukta kalmayacağı için forged pistonda lazım.

    Liste uzar gider...

    1.4 tsi için motor-şanzuman yazımı,intercooler,cai(kutu içi bile olur),headers,downpipe,kat iptali,wideband,dumpvalve ile pompa yakıtıyla bile 200 üzeri rahat alınır zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Söylemeyi unuttum ybr125 için daha doğrusu 125cc karbüratörlü motorlar için yakıt karışım oranı 1 depoya 1 kapak tiner.
    ben yazdıklarımı arkadaşın motosikleti için yazdım araba için değil,ben stage2 yazılım ,etanol,hava filtre kat iptali downpipe dumpvalve westgate 63 egzos vs ile 240 hp yaptım arabayı

    1,4 160 hp tsı motorları 320 330 hp ye kadar gücünü artırabiliyosun ama dediğin gibi liste uzar gider turbo vs değişmek gerekiyor pahalı iş,,

    bu konu başka motosiklet için bunlar olmaz ,arkadaşın motora jet yakıtı koyup güçlendirmesine karşılık izah etmeye çalıştım hiç bir faydası olmayacağını,,en kolayı kapak taşlaması onun için

    tiner içinse hiç bişey farketmez

    ben yıllar önce kartal arabamda depoya yarı yarıya selülozik tiner koyup kullanıyordum,hesapta daha güçlü olacak düşüncesiyle

    ama hiç bir fark olmuyordu,oldugunu sanan varsa bilsinki bu pisikolojik

    sadece fazla ısıdan motorun içini eritir okadar
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #45
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Aya çıkan ilk türk..


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)