bence kendi içsin, kendine bi gelsin
Bu konuyu takintili nickli arkadaştan beklerdim
Kardeş kerosen çok fazla ısı ortaya çıkartır. 1200 dereceye kadar ısınma yolu vardır. Motoru mum gibi eritirsin hayırlı olsun.
depoya barut dökmeyi deneyen de var mı ?
Ondan sonra bakalım gerçekten kurşun gibi mi gidiyor, makine ateş mi ediyor.
www.arectron.com
Alkol koy daha iyi ucak yakıtı denemedim ama bulsam denemek isterdim
O da yakı bu da yakıt, o da yağ bu da yağ...
Illaaa birsey yapacagim diyorsan gidonun ordan karburatorun hava girisine bi hortum cek. Ucuna cakmak gazi tupu bagla hareket esnasinda anlik olarak bas tupe
git hırdavatçıdan 1 litre tiner al dene daha çok işine yarar 3 gün sonra eriyen ve bozulan parça listesini yazarsın
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Jet yakıtı denen şey karosen'dir yani GAZYAĞI. Benzinden daha az yanıcı olduğu için uçak kazalarında yangını önlemek için a1 adı verilen gazyağı türevi olan jet yakıtı kullanılır. Benzinden daha iyi değildir sadece daha güvenlidir. Jet motorunu güçlü yapan şey yakıtı değil, motorun tasarımıdır. Yani eğer performans istiyorsan motoruna jet yakıtı değil jet motoru takmalısın
Jet yakıtı bildiğimiz gaz yağıdır arkadaşlar, yere döküp ateşe versen tutuşmaz, az parlayıcı ve daha güvenli olduğu için eskiden lamba niyetine kullanılırdı. Sizde aynı şekilde kullanıp aydınlanın, motorunuza yazık etmeyin.
Sevgili Kardeşim,
Söylenenlere aldanma jet yakıtı motosiklet için gayet faydalıdır. Ancak uygulaması biraz farklıdır. Öncelikle jet yakıtını depoya değil genişçe bir kaba koymalısın,ardından motorun zincirini sök ve bu kap içerisindeki yakıt ile güzelce fırçala. Zincir pırıl pırıl olduktan sonra motora tak ve güzelce yağla. Motorunun eskisinden daha sessiz ve akıcı ilerlediğini göreceksin.
Sevgilerimle
Arkadaşların çoğu dediği gibi jet yakıtı kalitesiz. Çok kaliteli bir yakıt istiyorsan zippo benzini kullan
Uçaklarda kullanılan kerosen (JET-A1) gazyağı falan değildir. Yapı olarak benzer ama daha gelişmiş bir yakıttır. Benzinden zor yanar ama inanılmaz yüksek ısılar ortaya çıkarır. Şakaya vurulacak konu değil macera aramaya gerek yok.
Foruma anca girebildim yarım çay bardağı döktüm performans arttı fakat öyle ahım şahım artmadı. Şuan bir problem gözükmüyor yeni benzinde aldım. Okan hocanın dediğini deneyeceğim bide zaten bakım yaklaşıyor :D
Manisaya gel sana 100 gram etanol vereyim.Jet yakıtıyla olmaz, oda allah bilir zippo çakmak benzinidir.
Bildiğim kadarıyla jet yakıtının özelliği daha fazla enerji vermesi değil yanarken daha az oksijen harcaması. Yani teorik olarak 250 cc motordan 500 cc gücü elde edebiliyorsun. Bu yüzden drag yarışlarında bu yakıt kullanılıyor. Daha küçük motordan daha yüksek güç üretmek için. Tabii bu yakıtı kullanmak için herşeyi ona göre ayarlamak lazım. Bir kere hava-yakıt ayarın tamamiyle bozulacak. %50 daha az hava alman lazım. Belki karbüratörü değiştirmek zorunda kalacaksın. Valf zamanları değişecek. Motor aşırı ısınacak. Drag yarışlarında kullanılan motorlar yanmadan önce 10-15 saniye ancak dayanabiliyorlar. Senin motorun hava ayarını ayarlasan bile o ısıya dayanamayacak. Girme bence bu işe.
etanol bildiğin eczanelerde satılan yaralara sürülen ve içkiye katılan (alkol) dür
ve yanıcılığı benzinden çok aşağıdadır,,
ben scirocco aracıma chip tuning yazılım yaptırdığımdan benzine 100/25 oranında etanol kullanıyorum,yani 100 tl benzine 5 lt etanol koyuyurum
aracıma yazılım yapılırken daha fazla güç almak için 98 oktan benzine göre ayar yapıldığından mecburen etanol yani bildiğin alkol kullanıyorum
çünkü alkol normal 95 oktan benzine 100/25 oranında konulduğunda oktanı 98 e çıkarıyor
ama herkesin bildiğinin aksine oktanın yüksek olması daha yanıcı olması demek değildir,,tam tersi yanıcılığını azaltır,pistonun sıkıştırdığı havanın içindeki benzinin dizel gibi buji olmadan kendi kendine alev alıp avans vurmaması ve motoru kırmaması içindir
çünkü pistonun silindirdeki sıkıştırdığı hava piston en tepeye nekadar yakın olduğunda buji benzini ateşlerse okadar çok güç açığa çıkar ve alkolde buji olmadan benzinin kendi kendine alevlenmesini önleyerek motorun avans vurup kırılmasının önüne geçer
yani etanol (alkol)yanıcılığı yüksek bişey değildir
motordan daha fazla güç almak için benzine sadece tiner,jet yakıtı,vs eklemek motorun gücünü artırmaz önce bunu bilinmesi gerekir
güçte yükselme olmadığı gibi motorun içindeki sıcaklık artacağı için pistın,sibop segman vs iç aksamın aşırı ısıdan eriyip deforme olması ve motoru kucağınıza almanıza sebep olur
motorun içine giren hava nekadar soğuk olursa pistonun sıkıştırdığı havayı bujinin patlatmasıyla açığa çıkan patlama okadar güçlü olur,,çünkü soğuk hava büzüşüp hacmi daralır motorun içine daha fazla hava girer ve patlama anında daha fazla basınç meydana çıkar,,prensip budur,,
nos gazıda motora çok soğuk bir çeşit gazdır ve motora verilince büzüşmüş havanın patlama anında daha fazla genişlemesi ilkesi ile çalışır ve buda güç verir,ancak gazı kesince motor normal haline döner
daha fazla güç için en basit yöntem silindir kapağının taşlanarak yanma odasını daraltmaktır ve daralan yanma odasındaki patlama daha fazla güç açığa çıkaracağı için motorun gücünde artma meydana getirir
diğer türlü benim aracımda uyguladığımız gibi chip tuning yaparak motorun ateşleme zaman ayarlarını performans amaçlı düzenleyip ona göre etanol kullanmak ,sıradan karbüratörlü ve turbosuz motorlarda pek işe yaramaz güç elde edilmez
yani bu arkadaşın benzine katkı koyması motora güç vermez aksine motoru bitirir
güç için en basit yöntem silindir kapağını taşlayıp yanma odasını daraltmaktır,,yada daha büyük piston silindir uydurup hacmi büyütmektir
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)