Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Jet yakıtı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bence kendi içsin, kendine bi gelsin
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Bu konuyu takintili nickli arkadaştan beklerdim
    hayat2teker bunu beğendi.

  3. #23
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Kardeş kerosen çok fazla ısı ortaya çıkartır. 1200 dereceye kadar ısınma yolu vardır. Motoru mum gibi eritirsin hayırlı olsun.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #24
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    depoya barut dökmeyi deneyen de var mı ?
    Ondan sonra bakalım gerçekten kurşun gibi mi gidiyor, makine ateş mi ediyor.
    zaferce, diablof, jimi_hendrix ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen, mazotun yanma sicakligi benzinden yüksek. Sırf bu yüzden dizel araçların bir çoğunda intercooler falan var ekstradan.
    Dizelin enerjisi benzine göre yüksektir. Ama intercooler olayının bunla alakası yok. Turbolu araçlarda turbonun havayı sıkıstırmasından dolayı hava ısınır. Buda performans düşüklüğüne neden olur. Bunu önlemek için intercoolee ile giriş hava sıcaklığını düşürüyorlar.
    espresso, jimi_hendrix ve bursalıali bunu beğendiler.
    www.arectron.com

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alkol koy daha iyi ucak yakıtı denemedim ama bulsam denemek isterdim

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    O da yakı bu da yakıt, o da yağ bu da yağ...
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #28
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Illaaa birsey yapacagim diyorsan gidonun ordan karburatorun hava girisine bi hortum cek. Ucuna cakmak gazi tupu bagla hareket esnasinda anlik olarak bas tupe
    jimi_hendrix ve bursalıali bunu beğendiler.

  9. #29
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    git hırdavatçıdan 1 litre tiner al dene daha çok işine yarar 3 gün sonra eriyen ve bozulan parça listesini yazarsın
    bursalıali bunu beğendi.
    Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !

  10. #30
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Jet yakıtı denen şey karosen'dir yani GAZYAĞI. Benzinden daha az yanıcı olduğu için uçak kazalarında yangını önlemek için a1 adı verilen gazyağı türevi olan jet yakıtı kullanılır. Benzinden daha iyi değildir sadece daha güvenlidir. Jet motorunu güçlü yapan şey yakıtı değil, motorun tasarımıdır. Yani eğer performans istiyorsan motoruna jet yakıtı değil jet motoru takmalısın
    espresso, jimi_hendrix ve bursalıali bunu beğendiler.

  11. #31
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı gençmotorcuu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarın depoya ayarlı bir şekilde jet yakıtı karıştıracağım yarım çay bardağı falan motor bi kendine gelsin :D
    Aya ulaştığında haber ver kardeşim. Merak etmeyelim.
    jimi_hendrix ve bursalıali bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #32
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Jet yakıtı bildiğimiz gaz yağıdır arkadaşlar, yere döküp ateşe versen tutuşmaz, az parlayıcı ve daha güvenli olduğu için eskiden lamba niyetine kullanılırdı. Sizde aynı şekilde kullanıp aydınlanın, motorunuza yazık etmeyin.
    Mamba09 ve bursalıali bunu beğendiler.

  13. #33
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşim,

    Söylenenlere aldanma jet yakıtı motosiklet için gayet faydalıdır. Ancak uygulaması biraz farklıdır. Öncelikle jet yakıtını depoya değil genişçe bir kaba koymalısın,ardından motorun zincirini sök ve bu kap içerisindeki yakıt ile güzelce fırçala. Zincir pırıl pırıl olduktan sonra motora tak ve güzelce yağla. Motorunun eskisinden daha sessiz ve akıcı ilerlediğini göreceksin.

    Sevgilerimle

  14. #34
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Arkadaşların çoğu dediği gibi jet yakıtı kalitesiz. Çok kaliteli bir yakıt istiyorsan zippo benzini kullan
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşların çoğu dediği gibi jet yakıtı kalitesiz. Çok kaliteli bir yakıt istiyorsan zippo benzini kullan
    Kalite ne için üretildiği ve üretim amacını ne kadar karşıladığı ile ilgili bir şeydir. Uçak motorunda yakmak için üretilen bir şeyi yine uçak motorunda kullanır ve bekleneni beklenen oranda vermiyorsa o zaman kaliteden bahsede biliriz.
    espresso ve bursalıali bunu beğendiler.

  16. #36
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Uçaklarda kullanılan kerosen (JET-A1) gazyağı falan değildir. Yapı olarak benzer ama daha gelişmiş bir yakıttır. Benzinden zor yanar ama inanılmaz yüksek ısılar ortaya çıkarır. Şakaya vurulacak konu değil macera aramaya gerek yok.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #37
    gençmotorcuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    Kocaeli/İzmir
    Motosikleti
    X-Treme MAX
    Foruma anca girebildim yarım çay bardağı döktüm performans arttı fakat öyle ahım şahım artmadı. Şuan bir problem gözükmüyor yeni benzinde aldım. Okan hocanın dediğini deneyeceğim bide zaten bakım yaklaşıyor :D

  18. #38
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Manisaya gel sana 100 gram etanol vereyim.Jet yakıtıyla olmaz, oda allah bilir zippo çakmak benzinidir.

  19. #39
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Bildiğim kadarıyla jet yakıtının özelliği daha fazla enerji vermesi değil yanarken daha az oksijen harcaması. Yani teorik olarak 250 cc motordan 500 cc gücü elde edebiliyorsun. Bu yüzden drag yarışlarında bu yakıt kullanılıyor. Daha küçük motordan daha yüksek güç üretmek için. Tabii bu yakıtı kullanmak için herşeyi ona göre ayarlamak lazım. Bir kere hava-yakıt ayarın tamamiyle bozulacak. %50 daha az hava alman lazım. Belki karbüratörü değiştirmek zorunda kalacaksın. Valf zamanları değişecek. Motor aşırı ısınacak. Drag yarışlarında kullanılan motorlar yanmadan önce 10-15 saniye ancak dayanabiliyorlar. Senin motorun hava ayarını ayarlasan bile o ısıya dayanamayacak. Girme bence bu işe.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Manisaya gel sana 100 gram etanol vereyim.Jet yakıtıyla olmaz, oda allah bilir zippo çakmak benzinidir.
    etanol bildiğin eczanelerde satılan yaralara sürülen ve içkiye katılan (alkol) dür

    ve yanıcılığı benzinden çok aşağıdadır,,

    ben scirocco aracıma chip tuning yazılım yaptırdığımdan benzine 100/25 oranında etanol kullanıyorum,yani 100 tl benzine 5 lt etanol koyuyurum

    aracıma yazılım yapılırken daha fazla güç almak için 98 oktan benzine göre ayar yapıldığından mecburen etanol yani bildiğin alkol kullanıyorum

    çünkü alkol normal 95 oktan benzine 100/25 oranında konulduğunda oktanı 98 e çıkarıyor

    ama herkesin bildiğinin aksine oktanın yüksek olması daha yanıcı olması demek değildir,,tam tersi yanıcılığını azaltır,pistonun sıkıştırdığı havanın içindeki benzinin dizel gibi buji olmadan kendi kendine alev alıp avans vurmaması ve motoru kırmaması içindir

    çünkü pistonun silindirdeki sıkıştırdığı hava piston en tepeye nekadar yakın olduğunda buji benzini ateşlerse okadar çok güç açığa çıkar ve alkolde buji olmadan benzinin kendi kendine alevlenmesini önleyerek motorun avans vurup kırılmasının önüne geçer

    yani etanol (alkol)yanıcılığı yüksek bişey değildir

    motordan daha fazla güç almak için benzine sadece tiner,jet yakıtı,vs eklemek motorun gücünü artırmaz önce bunu bilinmesi gerekir

    güçte yükselme olmadığı gibi motorun içindeki sıcaklık artacağı için pistın,sibop segman vs iç aksamın aşırı ısıdan eriyip deforme olması ve motoru kucağınıza almanıza sebep olur

    motorun içine giren hava nekadar soğuk olursa pistonun sıkıştırdığı havayı bujinin patlatmasıyla açığa çıkan patlama okadar güçlü olur,,çünkü soğuk hava büzüşüp hacmi daralır motorun içine daha fazla hava girer ve patlama anında daha fazla basınç meydana çıkar,,prensip budur,,
    nos gazıda motora çok soğuk bir çeşit gazdır ve motora verilince büzüşmüş havanın patlama anında daha fazla genişlemesi ilkesi ile çalışır ve buda güç verir,ancak gazı kesince motor normal haline döner

    daha fazla güç için en basit yöntem silindir kapağının taşlanarak yanma odasını daraltmaktır ve daralan yanma odasındaki patlama daha fazla güç açığa çıkaracağı için motorun gücünde artma meydana getirir

    diğer türlü benim aracımda uyguladığımız gibi chip tuning yaparak motorun ateşleme zaman ayarlarını performans amaçlı düzenleyip ona göre etanol kullanmak ,sıradan karbüratörlü ve turbosuz motorlarda pek işe yaramaz güç elde edilmez

    yani bu arkadaşın benzine katkı koyması motora güç vermez aksine motoru bitirir

    güç için en basit yöntem silindir kapağını taşlayıp yanma odasını daraltmaktır,,yada daha büyük piston silindir uydurup hacmi büyütmektir
    bursalıali ve jimi_hendrix bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)