Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Elektrikli scooter'a jeneratör

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mart 2014
    Herkeze merhaba arkadaşlar, benim babamda 3 tekerli arora ar-1000 model elektrikli scooter var. 6 akülü 72 volt ve çift motorlu, arka iki tekerin içinde birer motor var. (plakasız e-bike) Koltuk altındada akülerle motorların bağlantısını kesen bir sigorta şalteri var. Benim merak ettiğim ufak bir benzin jenaraatörü alırsak motorun arkada 50 lt bağaj alanı var onun yerine monte edip tekerlerdeki motorlara direk bağlantı yaparsak, motor çekişten düştüğünde (30 km den sonra çekişten düşüyor), babam sigortayı kapatıp, jenaratörü ateşleyip motorları direk jenaratör elektiriğiyle besleyebilirmi? (uzun menziller için)
    Burada 3 temel sorunum var
    1. Taşınabilir jenaratörler 220v alternatif akım vermeye ayarlı, ben bunu nasıl 72 volt dc akıma çevirebilirim, jenaratörün nesini değişmem lazım.
    2. Aküler dijital ekranı ve çalıştırmayıda destekliyor sigortayı kapatırsam tabiki motorda çalışmaz, bunun için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz, jenarötörden bir paralel kabloda kontağamı çekmeliyim?
    3. Jenarötürün gücü ne olmalı, motor gücüne fabrika verisi 249 watt yazmışlar (hikayeden olabilir plaka gerekmesin diye), jenaratör seçimimi güce göremi yapmalıyım?

    Bu arada benzinli motor almamı önermeyin boş yere, babam yaşlı ve 2 teker kullanamıyor.

    Elektrik bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı kaptancanali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkeze merhaba arkadaşlar, benim babamda 3 tekerli arora ar-1000 model elektrikli scooter var. 6 akülü 72 volt ve çift motorlu, arka iki tekerin içinde birer motor var. (plakasız e-bike) Koltuk altındada akülerle motorların bağlantısını kesen bir sigorta şalteri var. Benim merak ettiğim ufak bir benzin jenaraatörü alırsak motorun arkada 50 lt bağaj alanı var onun yerine monte edip tekerlerdeki motorlara direk bağlantı yaparsak, motor çekişten düştüğünde (30 km den sonra çekişten düşüyor), babam sigortayı kapatıp, jenaratörü ateşleyip motorları direk jenaratör elektiriğiyle besleyebilirmi? (uzun menziller için)
    Burada 3 temel sorunum var
    1. Taşınabilir jenaratörler 220v alternatif akım vermeye ayarlı, ben bunu nasıl 72 volt dc akıma çevirebilirim, jenaratörün nesini değişmem lazım.
    2. Aküler dijital ekranı ve çalıştırmayıda destekliyor sigortayı kapatırsam tabiki motorda çalışmaz, bunun için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz, jenarötörden bir paralel kabloda kontağamı çekmeliyim?
    3. Jenarötürün gücü ne olmalı, motor gücüne fabrika verisi 249 watt yazmışlar (hikayeden olabilir plaka gerekmesin diye), jenaratör seçimimi güce göremi yapmalıyım?

    Bu arada benzinli motor almamı önermeyin boş yere, babam yaşlı ve 2 teker kullanamıyor.

    Elektrik bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.
    Kardeş bu dediğin iş yapılabilir ama sen yada sıradan motor tamircileri yapamaz.

    Motorun elektrik şemasına ulaşmanın gerek

    Sonra bu işin projesini çizecek ( mevcut şemayı revize edecek) birini bulmam lazım bununda ancak mühendisler yapabilir.

    Sonrada bu projeye göre malzeme temini ve projeyi uygulanabilecek usta bulmam lazım

    Umudunu kırmak istemiyorum ama basit şekilde olmaz
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Yapmadılar şu aletlerin şöyle 50 cc olanını ki yaşlılar alsın çarşıya pazara giderken kullansın. Eh elektrik te de işte böyle sorunlar çıkıyor.

  4. #4
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Benim zihni sinir projeme benziyo
    İlerde yüm elektrikli arabaların bagajında ufak bi jeberatör olucak ve 100 km gidebilmek için gereken elektriği 1-2 lt benzinden elde edicez.
    Tabi bunu gerçek hayata döndürebilirsek petrolcüler bizi yaşatmaz :S

  5. #5
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    249 watt gücü en küçük jeneratörler ile dahi sağlarsın.
    senin ihtiyacın olan şey önelikle en az 300 watt civarı bir AC-DC konvertör (yani adaptörün büyük halide diyebilirsin)
    jeneratörü bu konvertöre bağlarsın.
    akü çıkışlarınıda söküp konvertör çıkışına bağlayınca devreyi tamamlamış olursun.

    ama 220V AC giriş - 72V DC çıkış konvertörü piyasadan bulma imkanın yok.
    bir elektronikçiye siparişle yaptırman gerek bunu

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Araçta seri 6 akü olduğundan 72 volt.
    Yoksa her biri 12 voltluk aküler.
    Jeneratörü aletin şarj ucuna şarj redresörü ile bağlamalısın.
    Yani 220 ile çalışmayan cep telefonunu şarjda takılıyken kullanmak gibi düşünebilirsin.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı erreguay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim zihni sinir projeme benziyo
    İlerde yüm elektrikli arabaların bagajında ufak bi jeberatör olucak ve 100 km gidebilmek için gereken elektriği 1-2 lt benzinden elde edicez.
    Tabi bunu gerçek hayata döndürebilirsek petrolcüler bizi yaşatmaz :S
    Yapıldı. Bi sürü sattı. Yenilendi. Hâlâ satıyor. Chevrolet Volt.

    Gel gelelim benzinden elektrik üretip onla elektrik motoru çalışınca çok verimli olmuyor. Çünkü enerji iki hal değiştirmiş oluyor ve kayıp oluyor haliyle.

  8. #8

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    İlk üç akü seri 36V
    Diğer üç akü seri 36V
    olacak şekilde iki grup yapılmış ve bunlar 36V olacak şekilde paralel bağlanmış olabilir mi?

    Geçmişte 6 akülü bir e-bike'ım vardı ve bu şekildeydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

    Bir de şarj cihazı kaç volt çıkışlı?

  9. #9
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Yakıtla akü doldurmak için uğraşacağınıza,
    Direk benzinli motor alın,
    Veya li-polimer batarya paketi alabilirsiniz,aynı volt ve amperde, çok daha dayanıklı ve çabuk şarj olur,
    1000-1500 arası şarj döngüsüne sahiptir.
    Jel akü 300 doldurmada çöp olur.
    Fiyatları biraz yüksek ama her motora takılıp kullanılır.

  10. #10
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Benzer mantıkla çalışan araçlar var. Fakat dizel lokomotiflerde olduğu gibi jeneratör doğrudan elektrik motorunu çalıştırmıyor.

    Mesela honda civic hybrid modeli, Araçta marş motoru yerine volan dişlisinin olduğu BLDC brushless motor var. Bu motor hem motoru benzinli motoru çalıştırıyor hemde Belirli bir hıza kadar aracı ilerletiyor. Bildiğim kadarıyla belirli bir hıza kadar benzinli motoru hiç çalıştırmıyor, Hızlı kalkışlarda benzinli motora destek oluyor aynı zamanda fren esnasında jeneratör gibi çalıştırarak hem frenlemeye yardımcı oluyor hemde kendi akülerini şarj ediyor. Tabi bu motorun aküleride ayrı.

    Verim alabilmek için üzerinde baya çalışmak lazım. Zihni sihir projelerle ben yaptım oldu demekle verim almak çok zor. Verimi muhtemelen dahada düşürürsünüz.

  11. #11

    Üyelik
    10 Mart 2014
    Biraz jenaratörlere bakındım 12v dc akım veren 1 kw lık jeneratörler var, bunu 72 v çıkışa çevirmek bir adaptöre bakıyor sanırım. Şimdi anladığım kadarıyl birbirine seri olan 6 akü den gelen elektrik çıkışı sigortaya giriyor. Sigortadanda motorlara ve kontağa gidiyor. Eğer ben jeneratörden 72 volt dc gerilim alıp bir jack ile sigortaya akülerin kablosuyla paralel giriş sağlayabilsem ve birde jeneratörden ve akülerden gelen kablolara mandal koydummu olur sanırım. Normal çalışırken jenaratör kablosunda ki mandal kapalı olacak. Motorun şarjı bittimi akü lerin mandalı kapatılıp devreden çıkarılacak ardından jenaratörün mandalı açılacak daha sonrada jenaratör ateşlenecek, prensip olarak mantıklı geliyor ama hiç jenaratör kullanmadım voltajda dalgalanma olurmu, motorlara zararı olurmu vs aklımda deli sorular. Voltajı yükselttiğimde toplam güç sanırım değişmiyor sanırım. Güç akım ile gerilimin çarpımına eşit, gerilimi yükselttiğim kadar akım düşecek.
    Bu meşhur yerli otomobilde aynı mantıkta çalışıyor bildiğim kadarıyla, tek farkı jenaratörü otomatik devreye giriyor.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------

  12. #12
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Benim hep merak ettiğim bir durum var, teknik manda işten anlayan varsa cavaplasın lütfen,
    Şimdi elektrikli veya akaryakıtlı bir araçta, elektrik motoru veya normal motor tekerleği çeviriyor, peki bu dönen tekerleği türbün gibi kullanıp oradan tekrar elektrik elde edemezmiyiz. Yani kinetik enerjiyi tekrar elektriğe dönüştürüp ayrı bir yerde depolasak. Hani eskiden bisikletlerin farları böyle yanardı, onun gibi bir şey yapılamaz mı?

  13. #13

    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    bu işlem için öncelikle gerilim düşürmek ve AC-DC çevirimini elektronik devre ile yapmanız lazım bu zor bir işlem, bunu yapsanız dahi bahsettiğiniz 250 wattlık jeneratör çok zayıf gelir faydasını göremezsiniz yaktığınız benzinle kalırsınız. hevesinizi kırdım ama bu böyle maalesef.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)