Elektrikli scooter'a jeneratör
Reklamlar
-
Herkeze merhaba arkadaşlar, benim babamda 3 tekerli arora ar-1000 model elektrikli scooter var. 6 akülü 72 volt ve çift motorlu, arka iki tekerin içinde birer motor var. (plakasız e-bike) Koltuk altındada akülerle motorların bağlantısını kesen bir sigorta şalteri var. Benim merak ettiğim ufak bir benzin jenaraatörü alırsak motorun arkada 50 lt bağaj alanı var onun yerine monte edip tekerlerdeki motorlara direk bağlantı yaparsak, motor çekişten düştüğünde (30 km den sonra çekişten düşüyor), babam sigortayı kapatıp, jenaratörü ateşleyip motorları direk jenaratör elektiriğiyle besleyebilirmi? (uzun menziller için)
Burada 3 temel sorunum var
1. Taşınabilir jenaratörler 220v alternatif akım vermeye ayarlı, ben bunu nasıl 72 volt dc akıma çevirebilirim, jenaratörün nesini değişmem lazım.
2. Aküler dijital ekranı ve çalıştırmayıda destekliyor sigortayı kapatırsam tabiki motorda çalışmaz, bunun için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz, jenarötörden bir paralel kabloda kontağamı çekmeliyim?
3. Jenarötürün gücü ne olmalı, motor gücüne fabrika verisi 249 watt yazmışlar (hikayeden olabilir plaka gerekmesin diye), jenaratör seçimimi güce göremi yapmalıyım?
Bu arada benzinli motor almamı önermeyin boş yere, babam yaşlı ve 2 teker kullanamıyor.
Elektrik bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.
Reklamlar
-
kaptancanali adlı üyeden alıntı
Herkeze merhaba arkadaşlar, benim babamda 3 tekerli arora ar-1000 model elektrikli scooter var. 6 akülü 72 volt ve çift motorlu, arka iki tekerin içinde birer motor var. (plakasız e-bike) Koltuk altındada akülerle motorların bağlantısını kesen bir sigorta şalteri var. Benim merak ettiğim ufak bir benzin jenaraatörü alırsak motorun arkada 50 lt bağaj alanı var onun yerine monte edip tekerlerdeki motorlara direk bağlantı yaparsak, motor çekişten düştüğünde (30 km den sonra çekişten düşüyor), babam sigortayı kapatıp, jenaratörü ateşleyip motorları direk jenaratör elektiriğiyle besleyebilirmi? (uzun menziller için)
Burada 3 temel sorunum var
1. Taşınabilir jenaratörler 220v alternatif akım vermeye ayarlı, ben bunu nasıl 72 volt dc akıma çevirebilirim, jenaratörün nesini değişmem lazım.
2. Aküler dijital ekranı ve çalıştırmayıda destekliyor sigortayı kapatırsam tabiki motorda çalışmaz, bunun için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz, jenarötörden bir paralel kabloda kontağamı çekmeliyim?
3. Jenarötürün gücü ne olmalı, motor gücüne fabrika verisi 249 watt yazmışlar (hikayeden olabilir plaka gerekmesin diye), jenaratör seçimimi güce göremi yapmalıyım?
Bu arada benzinli motor almamı önermeyin boş yere, babam yaşlı ve 2 teker kullanamıyor.
Elektrik bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.
Kardeş bu dediğin iş yapılabilir ama sen yada sıradan motor tamircileri yapamaz.
Motorun elektrik şemasına ulaşmanın gerek
Sonra bu işin projesini çizecek ( mevcut şemayı revize edecek) birini bulmam lazım bununda ancak mühendisler yapabilir.
Sonrada bu projeye göre malzeme temini ve projeyi uygulanabilecek usta bulmam lazım
Umudunu kırmak istemiyorum ama basit şekilde olmaz
-
Yapmadılar şu aletlerin şöyle 50 cc olanını ki yaşlılar alsın çarşıya pazara giderken kullansın. Eh elektrik te de işte böyle sorunlar çıkıyor.
-
Benim zihni sinir projeme benziyo
İlerde yüm elektrikli arabaların bagajında ufak bi jeberatör olucak ve 100 km gidebilmek için gereken elektriği 1-2 lt benzinden elde edicez.
Tabi bunu gerçek hayata döndürebilirsek petrolcüler bizi yaşatmaz :S
-
249 watt gücü en küçük jeneratörler ile dahi sağlarsın.
senin ihtiyacın olan şey önelikle en az 300 watt civarı bir AC-DC konvertör (yani adaptörün büyük halide diyebilirsin)
jeneratörü bu konvertöre bağlarsın.
akü çıkışlarınıda söküp konvertör çıkışına bağlayınca devreyi tamamlamış olursun.
ama 220V AC giriş - 72V DC çıkış konvertörü piyasadan bulma imkanın yok.
bir elektronikçiye siparişle yaptırman gerek bunu
-
Araçta seri 6 akü olduğundan 72 volt.
Yoksa her biri 12 voltluk aküler.
Jeneratörü aletin şarj ucuna şarj redresörü ile bağlamalısın.
Yani 220 ile çalışmayan cep telefonunu şarjda takılıyken kullanmak gibi düşünebilirsin.
-
erreguay adlı üyeden alıntı
Benim zihni sinir projeme benziyo
İlerde yüm elektrikli arabaların bagajında ufak bi jeberatör olucak ve 100 km gidebilmek için gereken elektriği 1-2 lt benzinden elde edicez.
Tabi bunu gerçek hayata döndürebilirsek petrolcüler bizi yaşatmaz :S
Yapıldı. Bi sürü sattı. Yenilendi. Hâlâ satıyor. Chevrolet Volt.
Gel gelelim benzinden elektrik üretip onla elektrik motoru çalışınca çok verimli olmuyor. Çünkü enerji iki hal değiştirmiş oluyor ve kayıp oluyor haliyle.
-
İlk üç akü seri 36V
Diğer üç akü seri 36V
olacak şekilde iki grup yapılmış ve bunlar 36V olacak şekilde paralel bağlanmış olabilir mi?
Geçmişte 6 akülü bir e-bike'ım vardı ve bu şekildeydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------
Bir de şarj cihazı kaç volt çıkışlı?
-
Yakıtla akü doldurmak için uğraşacağınıza,
Direk benzinli motor alın,
Veya li-polimer batarya paketi alabilirsiniz,aynı volt ve amperde, çok daha dayanıklı ve çabuk şarj olur,
1000-1500 arası şarj döngüsüne sahiptir.
Jel akü 300 doldurmada çöp olur.
Fiyatları biraz yüksek ama her motora takılıp kullanılır.
-
Benzer mantıkla çalışan araçlar var. Fakat dizel lokomotiflerde olduğu gibi jeneratör doğrudan elektrik motorunu çalıştırmıyor.
Mesela honda civic hybrid modeli, Araçta marş motoru yerine volan dişlisinin olduğu BLDC brushless motor var. Bu motor hem motoru benzinli motoru çalıştırıyor hemde Belirli bir hıza kadar aracı ilerletiyor. Bildiğim kadarıyla belirli bir hıza kadar benzinli motoru hiç çalıştırmıyor, Hızlı kalkışlarda benzinli motora destek oluyor aynı zamanda fren esnasında jeneratör gibi çalıştırarak hem frenlemeye yardımcı oluyor hemde kendi akülerini şarj ediyor. Tabi bu motorun aküleride ayrı.
Verim alabilmek için üzerinde baya çalışmak lazım. Zihni sihir projelerle ben yaptım oldu demekle verim almak çok zor. Verimi muhtemelen dahada düşürürsünüz.
-
Biraz jenaratörlere bakındım 12v dc akım veren 1 kw lık jeneratörler var, bunu 72 v çıkışa çevirmek bir adaptöre bakıyor sanırım. Şimdi anladığım kadarıyl birbirine seri olan 6 akü den gelen elektrik çıkışı sigortaya giriyor. Sigortadanda motorlara ve kontağa gidiyor. Eğer ben jeneratörden 72 volt dc gerilim alıp bir jack ile sigortaya akülerin kablosuyla paralel giriş sağlayabilsem ve birde jeneratörden ve akülerden gelen kablolara mandal koydummu olur sanırım. Normal çalışırken jenaratör kablosunda ki mandal kapalı olacak. Motorun şarjı bittimi akü lerin mandalı kapatılıp devreden çıkarılacak ardından jenaratörün mandalı açılacak daha sonrada jenaratör ateşlenecek, prensip olarak mantıklı geliyor ama hiç jenaratör kullanmadım voltajda dalgalanma olurmu, motorlara zararı olurmu vs aklımda deli sorular. Voltajı yükselttiğimde toplam güç sanırım değişmiyor sanırım. Güç akım ile gerilimin çarpımına eşit, gerilimi yükselttiğim kadar akım düşecek.
Bu meşhur yerli otomobilde aynı mantıkta çalışıyor bildiğim kadarıyla, tek farkı jenaratörü otomatik devreye giriyor.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------
-
Benim hep merak ettiğim bir durum var, teknik manda işten anlayan varsa cavaplasın lütfen,
Şimdi elektrikli veya akaryakıtlı bir araçta, elektrik motoru veya normal motor tekerleği çeviriyor, peki bu dönen tekerleği türbün gibi kullanıp oradan tekrar elektrik elde edemezmiyiz. Yani kinetik enerjiyi tekrar elektriğe dönüştürüp ayrı bir yerde depolasak. Hani eskiden bisikletlerin farları böyle yanardı, onun gibi bir şey yapılamaz mı?
-
bu işlem için öncelikle gerilim düşürmek ve AC-DC çevirimini elektronik devre ile yapmanız lazım bu zor bir işlem, bunu yapsanız dahi bahsettiğiniz 250 wattlık jeneratör çok zayıf gelir faydasını göremezsiniz yaktığınız benzinle kalırsınız. hevesinizi kırdım ama bu böyle maalesef.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)