Disklerde hafif paslanmalar başlamış gibi. Sorun olur mu ? Bir şey yapmalı mıyım?
Disklerde hafif paslanmalar başlamış gibi. Sorun olur mu ? Bir şey yapmalı mıyım?
Pas bir süre sonra demirin işlevini kaybetmesine neden olur özellikle somunu simdiden değiştirmelisiniz
diskiniz çok bitmiş gibi gözüküyor belli bir limitin altına düşmemesi gerekir
Hani bazen, bazı markaları biraz kayırırız, bazı arkadaşlar bizi marka fanatikliği ile suçlar. Benim motorlar çok yağmur-çamur altında kaldı, 20 yaşında olanlarda bile ben bu denli pasa hiç rastlamadım.
Evet diskin bitmiş gibi. Fren yapa yapa balatalarla olan sürtünmesi sonucu diskin aşınmış. En azından öyle görünüyor. Şayet öyleyse acilen değiştir Allah korusun sert bir frende disk kırılabilir çünkü diskin aşınma sonucu inceldi
Orjinal parçayı bulup alırsan herkes değiştirebilir. İlle servise gidip çok fazla ödemek zorunda değilsin. Ama orjinal dis bul muhakkak.
Takım taklavata elin yatkınsa sen bile değiştirebilirsin. Arka tekeri söktükten sonra diski tutan 5-6 tane vidayı söküp diski değiştireceksin. Değilse de sıradan usta da yapar
Galiba aşağıdaki orjinal?
http://www.regalraptor.org/index.php...product_id=151
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
aradım konuştum siparişi verdim. valla buraya atmasam bu resmi diskin eridiğini bilmeyeceğim. yeni olduğumdan hiç anlamıyorum. sağolun
Balatalar sık olarak, disk ise daha seyrek değişir. Balataların en son ne zaman değişti bilmiyorsan yeni disk ile birlikte balatalarını da değiştirmen en sağlıklısı olacaktır. Zaten diskin en büyük aşındırıcısı ömrü tükenmiş balatadır. Sen her ikisini al ama kendin değiştirme ustaya bırak. Set olarak değiştirip ayarını yapsın, havasını alsın. Hepsi yeni takıldığında ilk başlarda bir alıştırma dönemi olur. Birkaç yüz km boyunca çok/az tutabilir ya da ses yapabilir. Parçalar zamanla alışınca geçer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
Balatadaki paslanma normal. Çalışmayan kısım olduğu için ve zamanla değişen parça olduğu için sorun değil. Arkadaşların ek olarak belirttiği gibi arka teker mili ve ana somun da paslanmış. Milde uzun süre idare eder. Zaten iç kısmı yağlıdır. Somun ise çinko kaplama büyük ihtimalle. Kaplaması pas sebebi ile atmış, kaplaması attığı için pas yapmış. Onu sanayiden yenisi ile paslanmaz/INOX olarak değiştir. 3 TL değildir. Kendinden pullu somun diye geçer. Fotoğraftan tam seçemedim ama kilitli/fiberli alman daha güvenli olur. Birde metrik olarak ölçüsünü bilmen lazım. M12, M14, M16 her ne ise. Hırdavatçıya şöyle diyeceksin;
Paslanmaz, kendinden pullu, fiberli, M?? somun lütfen.
Evet ben de merak ediyorum bu tarz vida paslanmalarına yapılacak başka birşey var mıdır diye. Wd 40 olmaz ne olur. İlla değiştirmek mi gerekiyor?
Alyan anahtarlarını bi milyoncudan aldıysan hiç uğraşma yuvaları bozarsın.
ana soruya gelecek olursak paslanmaya karşı piyasa da bulunan bir çok ürün var .WD-40 vb.
WD-40'ı sakın ama sakın diske sıkma. Pas sökme ve yağlayıcı(!) etkisi olduğu için frenlerin tutmaz. Somunu da açamıyorsan WD-40 sık. Yerine takacaksan kuru bezle silerek tak. Kendi kendine titreşim ile sökülmemesi istenen vidalara yağ uygulanmaz.
http://www.boltscience.com/pages/junkertestvideo.htm
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
wd-40 tan korkmayın arkadaşlar Youtube da AEA nın videosu da var : "motoru wd-40lamak " diye aratabilirsiniz .Uyguladıktan sonra yıkayıp kurulayabilirsiniz.
Wd40 ı gaz koluna sıkan bir arkadaş vardı dokunmamla gaz vermem bir oluyor diyordu. Bence heryere sıkmamak lazim vida ve somunlara sıkarsak kendiliğinden gevşeme yapar mı denemiş olan var mi arkadaşlar.
Benim egzozun ustundeki kaplamayi sıkan vida paslanmıs mesela onda kullanilir mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)