Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kawasaki ER-6N yakıt sorunu !

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Arkadaşlar merhaba,

    2014 model kawasaki er-6n kullanıcısıyım. Motorun mekanik aksamı ile alakalı pek bilgim Yok. Keyfi amaçlı haftada bir gün eşim ile geziyorum. Forum sitelerinden ve başka er-6n kullanıcılarından öğrendiğim kadarıyla, full depo ile şehir içinde ortalama 200-230 km gidiliyormuş. Fakat benim motorda full + full benzin olmasına rağmen 170-180 km fazla gidemiyorum. ECO moddan çıkıp gazlamaya kalktığım da 5 dakikada bir neredeyse benzin çizgisi düşüyor. Bunun sebebi ne olabilir?

    Yardımcı olup tecrübesi olanlar fikir ve Öner'i verirse sevinirim.

    İyi akşamlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    CBR250 için 3 litre yakar diyorlar, bende 4-4,2 ye sabitledi motor yakıtını. Tamamen kullanım. ECO modda bile olsanız, kalkışlarda ne denli sert gaz verdiğiniz bile etkiler motorunuzun yakıtını. Ancak yine de baktırmakta fayda var. Olası sebepler;

    1- Hava filtresi
    2- Buji
    3- Lastik havaları
    4- Frenler (daha önce başıma gelmişti, fren basıncı fazlaymış, motor sürekli fren yapıyormuş, haliyle çok yakıyordu)
    5- Zincir temizliği ve bakımı
    6- Buradan sonrası beni bir tık aşıyor, karbüratörlü olsa devam ederdim de enjeksiyon işinden anlamıyorum
    Meqane bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin/Toroslar
    Motosikleti
    Benelli Tnt 250
    Bu aralar benim alette çok yakıyor..
    Ama sebebini tam olarak bende bilemiyorum.
    Tahminimce agresif kullanım ile alakalı.

  4. #4

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Verdiğin bilgiler için teşekkürler benim kafamı da 6. Madden sonrası karıştırıyor. Zaten en nihai sonuç servise göstereceğin ama merak ettim. Çünkü gerçekten tam depo ile 170-180 km çok az.

  5. #5
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Yakıta etki eden bir sürü etken var. Lastik basıncı, kullanım şekli vs. Ama bu mekanik sorun değil anlamına gelmez. Diğer kullanıcıların kullanım tarzları ile kendi kullanım şeklini karşılaştırdınız mı?

  6. #6

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıta etki eden bir sürü etken var. Lastik basıncı, kullanım şekli vs. Ama bu mekanik sorun değil anlamına gelmez. Diğer kullanıcıların kullanım tarzları ile kendi kullanım şeklini karşılaştırdınız mı?

    Yani karşılaştırmadım ancak ECO modda şu kadar gidiyorum dediklerin de, benim kullandığım ECO modun yanından geçmiyor aradaki KM farkı. Neredeyse 70-80 km kayıp söz konusu olunca fikirlerim direk olarak kullanım tarzından ziyade mekanik veya elektronik bir soruna gidiyor. Bilemedim yani sinek küçük fakat mide bulandırıyor konumundayım

  7. #7
    Drayke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    ER6N
    Suanki iklim hava kosullarina gore normaldir. Yazin full depo 250/260 km giden motor suanki hava kosullarinda 180/200 km anca gidiyor. Motor er6n 2014 model.
    obarey bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Alıntı Drayke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suanki iklim hava kosullarina gore normaldir. Yazin full depo 250/260 km giden motor suanki hava kosullarinda 180/200 km anca gidiyor. Motor er6n 2014 model.
    Yani sende bire bir bu durumu yaşıyorsun öyle mi? Yani bit sorun var düşüncesindeyken bu çok ilginç geldi

  9. #9
    Drayke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    ER6N
    Alıntı Meqane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani sende bire bir bu durumu yaşıyorsun öyle mi? Yani bit sorun var düşüncesindeyken bu çok ilginç geldi
    Sorun yok yani.
    Efendy06 yakita etki edecek faktorleri cok guzel siralamis. Bunlarada dikkat ediyorsak ve hala tuketim bahsettiginiz gibiyse geriye hava kosullari kaliyor.

  10. #10
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    yakıt hortumunda da sorun olabilir belki

    ek olarak motosiklete hep artçılı mı biniyorsunuz acaba ? ve üzerindeki ağırlık nedir bunlarda yakıta etki eden şeylerdendir

  11. #11
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Motor yağı da çok etki eder yakıta, Eğer yağ fazla kalınsa inceltin hocam.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  12. #12

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt hortumunda da sorun olabilir belki

    ek olarak motosiklete hep artçılı mı biniyorsunuz acaba ? ve üzerindeki ağırlık nedir bunlarda yakıta etki eden şeylerdendir
    Evet her zaman eşim oluyor. 88 kilo ben 57 kilo eşim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı da çok etki eder yakıta, Eğer yağ fazla kalınsa inceltin hocam.
    Bakıma götürmeyi düşünüyorum. Yağ, filtre, buji, fren ayarları vs değiştireceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    Alıntı Drayke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun yok yani.
    Efendy06 yakita etki edecek faktorleri cok guzel siralamis. Bunlarada dikkat ediyorsak ve hala tuketim bahsettiginiz gibiyse geriye hava kosullari kaliyor.
    Peki hocam dikkatimi çeken bir detay daha var, Motoru ilk çalıştırdığım an rölanti deviri neredeyse 2000 lere geliyor bu normal mi peki ?

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Meqane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet her zaman eşim oluyor. 88 kilo ben 57 kilo eşim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------



    Bakıma götürmeyi düşünüyorum. Yağ, filtre, buji, fren ayarları vs değiştireceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------



    Peki hocam dikkatimi çeken bir detay daha var, Motoru ilk çalıştırdığım an rölanti deviri neredeyse 2000 lere geliyor bu normal mi peki ?
    Soğukta jikle açıyor motor, biraz ısınınca düşüyordur rölanti. Benim CBR'de de durum aynı. Önce yüksek devir çalışıp ısı anlamında kendini topladıkça devri düşürüyor. Ne zaman normal rölanti devrine dönerse motor, o ana kadar hareket etmiyorum. Arka sehpada çalıştırıp bekliyorum rölantinin normale dönmesini
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Zaman zaman birlikte yol yaptığım gruplardaki kızların çoğu bu motoru kullanıyor.
    Bizim her 2 benzin ikmalinde onlar 1 kez depo dolduruyorlar. Daha doğru bir söyleyişle turinglerle beraber benzin alıyorlar.
    Bu da bir depoyla yaklaşık 300 km gidebildikleri anlamına gelir.
    Fakat şehiriçi yakıtı bilemiyeceğim.
    Yine de 70-80 km fark edeceğini düşünmüyorum. Daha önce kullandığım 600 lük spor motorlarda bile o kadar fark olmuyordu.
    Kaldı ki senin motor 4-5 bin devirde rahat toparlayan bir motor.

    Senin yerinde olsam, yağından hava filtresine, bujisinden hidroliğine kadar komple bir revizyondan geçirip denerdim.
    Yine de yakıyorsa bir ayarsızlık var demektir.
    Tabi bunları sürekli 150-160 ve üstü hızlarda gitmediğini farz ederek yazıyorum.

  15. #15

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaman zaman birlikte yol yaptığım gruplardaki kızların çoğu bu motoru kullanıyor.
    Bizim her 2 benzin ikmalinde onlar 1 kez depo dolduruyorlar. Daha doğru bir söyleyişle turinglerle beraber benzin alıyorlar.
    Bu da bir depoyla yaklaşık 300 km gidebildikleri anlamına gelir.
    Fakat şehiriçi yakıtı bilemiyeceğim.
    Yine de 70-80 km fark edeceğini düşünmüyorum. Daha önce kullandığım 600 lük spor motorlarda bile o kadar fark olmuyordu.
    Kaldı ki senin motor 4-5 bin devirde rahat toparlayan bir motor.

    Senin yerinde olsam, yağından hava filtresine, bujisinden hidroliğine kadar komple bir revizyondan geçirip denerdim.
    Yine de yakıyorsa bir ayarsızlık var demektir.
    Tabi bunları sürekli 150-160 ve üstü hızlarda gitmediğini farz ederek yazıyorum.
    Aynen öyle hocam bu kadar fark etmemesi gerekiyor. Yani neredeyse tam depoda aşağı yukarı % 30'lara yakın bir kayıp söz konusu. Bende daha önce spor motor kullandım o kadar fark etmiyordu. Dediğiniz gibi filtre, buji vs. bir revizyon yapılması gerekiyor. Benim asıl merak ettiğim ise mekanik olarak bir sıkıntı olmaması gerekiyor. Olmaması durumunda bu motorlar da ECU denilen bir parça varmış elektronik. İşte benim bilgim de mekanikten sonrasına gitmiyor :D

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Mekanik sıkıntı ya da beyinle ilgili sıkıntı egzoz orjinal değilse olabilir.
    Onun dışında pek sanmıyorum.
    Ama her modelin kendine has dertleri oluyor. Uzmanına danışmakta fayda var.

  17. #17

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    100 km'de 5-5.5 L civarında yakması lazım. Ama sizin dediğiniz rakamlar 8.5-9 L değerlerini işaret ediyor. Ölçümün doğru yapıldığından emin misiniz? Daha hassas ve doğru bir ölçüm yapın isterseniz öncelikle. Depoyu gözünüzle görerek doldurup depo ışığı yanıncaya kadar sürüyoruz. Ardından benzinciye gidip yine gözümüzle görerek aynı yere kadar depoyu dolduruyoruz. Kaç km gittiğimizi ve kaç L yakıt aldığına bakarak 100 km'de kaç L yakıt tükettiğini buluyoruz. Eğer 5.5 yerine yine 8.5 gibi bir değer görürseniz baktırırsınız motora.

  18. #18

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mekanik sıkıntı ya da beyinle ilgili sıkıntı egzoz orjinal değilse olabilir.
    Onun dışında pek sanmıyorum.
    Ama her modelin kendine has dertleri oluyor. Uzmanına danışmakta fayda var.
    Egzoz orjinal hocam. Motorda değişen vs yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km'de 5-5.5 L civarında yakması lazım. Ama sizin dediğiniz rakamlar 8.5-9 L değerlerini işaret ediyor. Ölçümün doğru yapıldığından emin misiniz? Daha hassas ve doğru bir ölçüm yapın isterseniz öncelikle. Depoyu gözünüzle görerek doldurup depo ışığı yanıncaya kadar sürüyoruz. Ardından benzinciye gidip yine gözümüzle görerek aynı yere kadar depoyu dolduruyoruz. Kaç km gittiğimizi ve kaç L yakıt aldığına bakarak 100 km'de kaç L yakıt tükettiğini buluyoruz. Eğer 5.5 yerine yine 8.5 gibi bir değer görürseniz baktırırsınız motora.
    Evet bu dediğinizi uyguladım. 100 km testin de normal kullanım da ECO modda normal değerler aldım. Sonra 200 km testi yaptım ama 200 km i hiç göremedim :D 6 bin devire kadar ECO mod, 6 bin devirden sonrası agresif mod oluyor. Ara ara 6 binin üzerine çıktım. Ve hızımı % 90 normal kullanım 100-110 , % 10 tempolu kullandım 130-140 civarı.

  19. #19

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    İyi forumlar,

    Sizin motorunuzun, f kasası olan 2013 Kawasakı Er6f kullanıcısı olarak yanıtlayım.

    Arkadaşların söylediklerine ek olarak,

    Deponuzu motosiklet sol ayak sehpasında iken tam doldurun, aksi halde dik konumda dolarsa, tahlıye borusundan fazla yakıtı atıyor.

    2. Olarak motosikletınızın km sı ve genel durumu çok önemli.

    Örneğin motosikletim 22.000 km de orjınal bujılerım var, orjınal hava filtresını temızleyıp takmıştık, bakımlı olmasına rağmen son 1000 km dir yakıt tuketımım bir miktar arttı, bujıden olduğunu düşünüyorum.

    Agresif kullanımda canını çıkardığım takdirdr 210 km leri goruyorum ki bu en en kötü durumda ve eski bujılerle.

    Yanıltıcı bir nokta ise göstergenın son çizgi yanıp sönen çizgisi yaklaşık 60 km kadar gıdıyor sakın kullanımda. Onun da sizı yanılmış olabileceğini tahmin ediyorum.

    Hava sartları da malum oldukça yükseltiyor tuketımı.

    Depoyu, dediğim formülle kendiniz bakarak fulleyın, 100 km kullanıp gene aynı noktaya kadar fulleyın, boylece gerçekçi rakamları elde edersiniz.

    Bana özelden ulaşırsanız daha çok bilgi verebilirim.

    Iyı forumlar,

  20. #20
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    bende motoru haftada bir kullandığım zaman yakıt tuketımı çok fazlaydı. ama geçende sadece bir günde motoru sogutmadan bir depo benzını bitirdim. 100km de 1,5 litre civarı daha az yaktı. motor bekledikçe yakıt buharlaşıyor olabilir ya da soğuk motor aşırı yakıyor olabilir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler