Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

statör ve regülatör Hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    beyler kanuni tiger için statör ve regülatör ikilisini değiştirmek istiyorum.şarj problemi var.merak ettiğim şe şu ki 18 sargılı herhangi bir statör ve regülatör alsam iş görür mü? kendi orjinali dışında regülatör ve statör alabilirmiyim?alacaksam nelere dikkat etmeliyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Tam da eşekten düşmüş kişiye rastladın. Herhangi bi statör motoruna kesinlikle olmaz. Konjektöründe soketlerinin aynı olanı bulman lazım. İlk önce statörünü ölçüm yaptır. Arızanın onda olup olmadığına karar ver sonra konjektörünü değiştirirsin. Bence ikisinide orijinal al.
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı STEWARD26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam da eşekten düşmüş kişiye rastladın. Herhangi bi statör motoruna kesinlikle olmaz. Konjektöründe soketlerinin aynı olanı bulman lazım. İlk önce statörünü ölçüm yaptır. Arızanın onda olup olmadığına karar ver sonra konjektörünü değiştirirsin. Bence ikisinide orijinal al.
    Hocam selam, bilmediğimden soruyorum. Bağlantı şekli (konnektör, soket vs.) uymaz diye mi olmaz dedin yoksa farklı bir neden var mıdır?
    Örneğin soket içerisindeki uçlar ölçülerek karşılık gelen uçlara bantlanarak bağlansa da çalışmaz mı?

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    tam da eşşekten daha çok düşmüş olana denk geldin dostum ))

    sargıyı ölçtür. sorun yoksa hiç bulaşma. çalışan şeye elleme. sargıda sorun varsa(3 uçtaki gelen voltaj farklı ise) statörü değiştir konjektör kalsın.

    konjektör olayı ise şöyle. ben rebelde 3 sarı 1 yeşil 1 kırmızı 5 fişli bulamadım. mondial bayinden 6 fişli(ekstra 1 siyah kablolu) olandan aldım. ilk taktığımda aküm tamamen bozuk ve bitmiş olduğundan aküyü patlattı. aküyü değiştirdim, kabloları da şu şekilde bağladım;

    sarılar sarılara (aynı soket girişi olmasına dikkat edersen sorun olacağını zannetmiyorum)

    yeşili yeşile haliyle
    kırmızıya, siyah ve kırmızıyı birleştirerek ikisini sadece kırmızıya taktım.

    ölçümlerini yaptık avometre ile çalıştırdığımızda, sıkıntı yok. yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür.

    deneyerek gitmek ve ona göre parça bulmak önemli. tiger için konjektör kablolarını tam nedir bilmiyorum ama ya konjektörü söküp, bana bundan lazım diye gideceksiniz, (marka olayı size kalmış ama motor zaten çinli orjinal honda konjektörü için 850 tl istediler ben 30 tl ye aldım mondialden) ya da azami sayıda yakın karşılıkta fiş alıp, bağlantısını yapıp, çalıştırınca da biraz voltajı ölçmeniz en sağlıklısı olur.

    kolay gelsin.

  5. #5
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Eşekten düşünler çoğunlukta..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------

    Tigerlarda her ikiside gidiyor düştüm ordan biliyorum

  6. #6
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    yorumlar için sağolun beyler.statör ölçümü yapmadım(yapıcam) fakat sargıların yalıtımı mahvolmuş nerdeyse.motoru baştan aşağı elden geçirdiğim için konjektör+statör ikilisini değiştirmek istedim.elektrik sorunu var zaten bunlarda birde bu başıma dert olmasın.soketlere dikkat edersek farklı konjektör ve statör uyum sağlar mı acaba?

  7. #7
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    virago 250 motorumda birkac defa regulator yakmasi sonucunda (cok isinip yeterince hava almadigi icin yanmasi nedeniyle) Sanel marka Lombardini su motoru regulatoru taktim ve yaklasik 10 yildir sorunsuz kullaniyorum. Sizin motorunuza da uyar. Asagidaki linten detaylari okursunuz. Ucuz ve kullanisli bir cozum. Sanirim her motora takilabilir, sadece soketi ona gore ayarlamak lazim.

    Statorun bozuk olup olmadigini, kablolarindaki direnci olcerek anlayabilirsiniz, motorun servis kitabinda direnclerin olmasi gereken degerleri vardir.


    http://www.enduroist.com/forum/showt...C-De%F0i%FEimi

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorumlar için sağolun beyler.statör ölçümü yapmadım(yapıcam) fakat sargıların yalıtımı mahvolmuş nerdeyse.motoru baştan aşağı elden geçirdiğim için konjektör+statör ikilisini değiştirmek istedim.elektrik sorunu var zaten bunlarda birde bu başıma dert olmasın.soketlere dikkat edersek farklı konjektör ve statör uyum sağlar mı acaba?
    dostum farklı konjektör ve statör sorun yaratır mı? sorusunun cevabı şu şekilde;

    sen statörünü de konjektörünü de çıkar al eline madem değiştireceksin. bu arada kitapçığından bir şekilde statör çıkış değerini öğren, yaklaşık olarak 250 cc chopper dersen 3 aşağı 5 yukarı aynı değerler çıkacaktır. bunlar birbirinin kopyası motorlar zaten. tiger, regal, daelim, mct. (reklam olsun hepsi honda rebel kopyasıdır) parçaları rahatlıkla birbirine uyar.

    sonrasında da olay şu şekilde;

    3 adet sarı kablo var statörden gelen. bunlardan gelen voltaj aynı. atıyorum 28v. herhangi ikisini ölçünce aynı değer geliyor. o yüzden konjektörün 3 sarı kablosunun herhangi birisine bağlasan yeterli olur. sorun olmaz.

    konjektör çıkış fişleri isi daha önce de anlattığım gibi azami sayıda birbirine yakınını alırsan bağlantısını yapabilirsin, yada usta yapar.

    ama zaten tiger ın kendi statörünü ve konjektörünü rahatlıkla her yerden bulabilirsin.

    fazıl ustamın söylediği konjektörü de araştırdım ben daha önceden ama denemedim. yapılabilir, eğer istersen öyle bir çözüm de olabilir. orada dikkat etmen gereken şu olur, o konjektörlerde giriş ve çıkışlarda kablo değil, sadece soket yeri var. bir ustaya götürüp bağlattırabilirsin eğer kendin bilmiyorsan nasıl bağlanması gerektiğini yada hangi çıkışın hangi girişin ne olduğunu.

    kolay gelsin.

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Soketleri uyduğu sürece çoğu 250 cc konjektörü iş görür herhalde.Yada Suzuki GN 250 konjentör ve statörlerini bir araştırın derim.Tiger'ın motoru bloğu GN 250 klonu olduğundan bazı mekanik ve elektrik aksam uyumlu olabiliyor.

  10. #10
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soketleri uyduğu sürece çoğu 250 cc konjektörü iş görür herhalde.Yada Suzuki GN 250 konjentör ve statörlerini bir araştırın derim.Tiger'ın motoru bloğu GN 250 klonu olduğundan bazı mekanik ve elektrik aksam uyumlu olabiliyor.
    hocam farklı statör ve regülator arayışımın nedeni maddi açıdan bu ay sıkışığım ve bir an önce motoru sürmek istiyorum suzuki gn250'nin parça fiyatları çinliden haliyle pahalı oluyor.yoksa onuda düşünüp araştırdım daha kaliteli olacağı muhakkak ama fiyatı işte

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum farklı konjektör ve statör sorun yaratır mı? sorusunun cevabı şu şekilde;

    sen statörünü de konjektörünü de çıkar al eline madem değiştireceksin. bu arada kitapçığından bir şekilde statör çıkış değerini öğren, yaklaşık olarak 250 cc chopper dersen 3 aşağı 5 yukarı aynı değerler çıkacaktır. bunlar birbirinin kopyası motorlar zaten. tiger, regal, daelim, mct. (reklam olsun hepsi honda rebel kopyasıdır) parçaları rahatlıkla birbirine uyar.

    sonrasında da olay şu şekilde;

    3 adet sarı kablo var statörden gelen. bunlardan gelen voltaj aynı. atıyorum 28v. herhangi ikisini ölçünce aynı değer geliyor. o yüzden konjektörün 3 sarı kablosunun herhangi birisine bağlasan yeterli olur. sorun olmaz.

    konjektör çıkış fişleri isi daha önce de anlattığım gibi azami sayıda birbirine yakınını alırsan bağlantısını yapabilirsin, yada usta yapar.

    ama zaten tiger ın kendi statörünü ve konjektörünü rahatlıkla her yerden bulabilirsin.

    fazıl ustamın söylediği konjektörü de araştırdım ben daha önceden ama denemedim. yapılabilir, eğer istersen öyle bir çözüm de olabilir. orada dikkat etmen gereken şu olur, o konjektörlerde giriş ve çıkışlarda kablo değil, sadece soket yeri var. bir ustaya götürüp bağlattırabilirsin eğer kendin bilmiyorsan nasıl bağlanması gerektiğini yada hangi çıkışın hangi girişin ne olduğunu.

    kolay gelsin.
    hocam 2 parçanında kanuni tiger modeline uyanlarını aldım.yani tiger yedek parçalarını sipariş vermiş oldum kısmetse yarın elime ulaşır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virago 250 motorumda birkac defa regulator yakmasi sonucunda (cok isinip yeterince hava almadigi icin yanmasi nedeniyle) Sanel marka Lombardini su motoru regulatoru taktim ve yaklasik 10 yildir sorunsuz kullaniyorum. Sizin motorunuza da uyar. Asagidaki linten detaylari okursunuz. Ucuz ve kullanisli bir cozum. Sanirim her motora takilabilir, sadece soketi ona gore ayarlamak lazim.

    Statorun bozuk olup olmadigini, kablolarindaki direnci olcerek anlayabilirsiniz, motorun servis kitabinda direnclerin olmasi gereken degerleri vardir.


    http://www.enduroist.com/forum/showt...C-De%F0i%FEimi
    hocam bu tecrübe edip alternatif sunmanız gerçekten çok iyi oldu.şimdilik sipariş verdim aynı tigerin regülatöründen.ama ileride bu sorun baş gösterirse kesinlikle deneyeceğim..
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)