Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Grup sürüşü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sneaky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2017
    Selam.Henüz motorum yok ama bu yaz kesin olarak alacagım ve bunun için çok heyecanlıyım.Motor aldıktan sonra yapmak istediklerimden biride motorla ilgili bir gezi etkinliğine katılmak.Bu etkinlikler fazla oluyor mu ? Daha önce motor kullanmadıgım için 125lik bir motorla başlayacagım. 125lik motor olması sorun olur mu?(hız açısından) teşekkürler hayırlı cumalar .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    2 defa katıldım grup sürüşüne.. Motosiklet net in etkinlikleri oluyor sanırsam hala var mı bilmiyorum. Güzel arkadaşlıklar kuruluyor. Ben orada tanıştığım insanlarla 3 defa uzun yola çıktım, hala da hem facebook hem gerçek hayatta sık sık görüşüyoruz(sanırsam 4 sene oldu). Kesinlikle katılın derim.

    Tavsiyem motoru aldığınız gibi değil alıştıktan sonra katılmanız. Böylece limitlerinizi çok zorlamazsınız.

    Bu tip sürüşlerde hızlı olanlar, makas atanlar, şov yapanlar mutlaka oluyor. Önden uzak durun yeterli. Arka tarafta mutlaka sizin gibi yeni yada 250cc scooterı ile yavaş yavaş gelen insanlar oluyor. Onlarla gidebilirsiniz. Çok arkada kalırsanız merak etmeyin gidilecek yeri mutlaka bilirsiniz zaten en fazla 10 dk geç gidersiniz. En önemli kısım mutlaka birilerinin telefon numarasını alın. Lastiğiniz patlarsa kimse fark etmiyor.

    Bu arada bende cumaya salıları giderim. Daha boş oluyor
    Sneaky, sneakers ve Machair bunu beğendiler.

  3. #3
    KYorulmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2014
    Şehir
    Essen
    Motosikleti
    CBR 250r 2014(satıldı)
    Merhabalar.
    Şimdiden hayırlı olsun. Kazasız belasız diyeyim o zaman

    Hangi şehirdesiniz bilmiyorum. Ancak forumun il grupları mevcut. Kendi ilinizdeki motorseverler ile bu il gruplarından tanışabilir, grup sürüşlerine çıkabilirsiniz.

    125cc başlangıç için en idealidir. Sürdüğünüz grubun yapısı ile değişiklik gösterse de grup sürüşleri içinde hızları gayet yeterlidir.
    Ancak unutmamak gereken en önemli şey 'Grup sürüşlerinde öncelik hız değil, kurallara toplu şekilde uyulmasıdır.'

    Yapacağınız sürüşlerin şimdiden keyifli olmasını dilerim.
    Sneaky bunu beğendi.

  4. #4
    Sneaky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2017
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 defa katıldım grup sürüşüne.. Motosiklet net in etkinlikleri oluyor sanırsam hala var mı bilmiyorum. Güzel arkadaşlıklar kuruluyor. Ben orada tanıştığım insanlarla 3 defa uzun yola çıktım, hala da hem facebook hem gerçek hayatta sık sık görüşüyoruz(sanırsam 4 sene oldu). Kesinlikle katılın derim.

    Tavsiyem motoru aldığınız gibi değil alıştıktan sonra katılmanız. Böylece limitlerinizi çok zorlamazsınız.

    Bu tip sürüşlerde hızlı olanlar, makas atanlar, şov yapanlar mutlaka oluyor. Önden uzak durun yeterli. Arka tarafta mutlaka sizin gibi yeni yada 250cc scooterı ile yavaş yavaş gelen insanlar oluyor. Onlarla gidebilirsiniz. Çok arkada kalırsanız merak etmeyin gidilecek yeri mutlaka bilirsiniz zaten en fazla 10 dk geç gidersiniz. En önemli kısım mutlaka birilerinin telefon numarasını alın. Lastiğiniz patlarsa kimse fark etmiyor.

    Bu arada bende cumaya salıları giderim. Daha boş oluyor
    Öncelikle çok çok teşekkür ederim.
    Bende çok isterim grup sürüşünde bir çok insanla tanışıp ilerki zamanlarda da iletişim halinde olmayı.Çok güzel bir şey gerçekten.Tavsiyeniz de çok doğru.Motoru aldıktan sonra öncelikli amacım motora alışmak olacak.Grup sürüşüyle ilgili anlattıklarınız ve tavsiyeleriniz beni çok bilgilendirdi tekrar teşekkür ederim.
    Bir dahaki cumaya salı günü beraber gidelim o zaman

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:46 ----------

    Alıntı KYorulmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.
    Şimdiden hayırlı olsun. Kazasız belasız diyeyim o zaman

    Hangi şehirdesiniz bilmiyorum. Ancak forumun il grupları mevcut. Kendi ilinizdeki motorseverler ile bu il gruplarından tanışabilir, grup sürüşlerine çıkabilirsiniz.

    125cc başlangıç için en idealidir. Sürdüğünüz grubun yapısı ile değişiklik gösterse de grup sürüşleri içinde hızları gayet yeterlidir.
    Ancak unutmamak gereken en önemli şey 'Grup sürüşlerinde öncelik hız değil, kurallara toplu şekilde uyulmasıdır.'

    Yapacağınız sürüşlerin şimdiden keyifli olmasını dilerim.
    'Grup sürüşlerinde öncelik hız değil, kurallara toplu şekilde uyulmasıdır.' her şeyi özetliyor gerçekten.Güzel yorumların için de çok çok teşekkür ederim sağ olun.

  5. #5

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    125 cc ile grup sürüşü yaparsan 5 e sakın atma
    4.vites böğürte böğürte git yoksa gruptan koparsın .

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    1. “Bu etkinlikler fazla oluyor mu ?”

    Aslında çok olmuyor. Herkese açık olan sürüş etkinlikleri güzel havalarda ayda birden daha nadir oluyordur. Ama insanlar birlikte sık sık sürüş yaptıkları insanlarla daha sık bir araya gelip sürüş yapıyor. Motosiklet hayatınızın ilk zamanlarında istediğiniz kadar çok sayıda herkese açık toplu sürüş etkinliklerine katılamayacaksınız muhtemelen. Zaman içerisinde sürüş tecrübeniz arttıkça, yeni insanlarla tanıştıkça birlikte sürmekten, sohbet etmekten zevk alacağınız, kafanıza uyan insanları bulup siz de daha çok onlarla takılacaksınız. Sürüş imkanı çıkar, o konuda endişe etmeyin. Endişe etmeye değecek başka meseleler sizi bekliyor.

    2. “Daha önce motor kullanmadıgım için 125lik bir motorla başlayacagım. 125lik motor olması sorun olur mu?”

    125 cc motordan ziyade yeni başlıyor olmak önemli ve dikkat edilmesi gereken bir konu. Öncelikle yeni başlıyorsanız doğru eğitim, doğru ve eksiksiz ekipman (motosiklet çizmesi dahil mesela) konusuna dikkat etmek lazım. Bu konuda burada uzun uzun yazmayayım “yeni başlayanlar için motosiklet” başlıklı yazıyı okumanızı öneririm. Yazıyla ilgili eleştirileriniz, önerileriniz veya sorularınız olursa buradan yazabilirsiniz.

    Yeni başlayan bir sürücü olarak ilk grup sürüşümde düştüm. Eğitimsizliğimin (yol eğitimi almamış olmamın), ABS’siz bir motorumun oluşunun yanında düşmemin en önemli sebebi grup sürüşüne uyum sağlamak çabası içinde öndeki arkadaşlarım ile aynı hızda sürmek isteyişim oldu. Sanki motorlar kendiliklerinden yatıp kalkıyor uyum içinde ilerliyordu. Gerçekten çok zevkliydi. Arkadaşlarım oldukça makul hızlarda ilerliyorlardı. Bir rekabet veya yarış hissi kesinlikle yoktu. Herkes kendini rahat hissettiği hızlarda ilerliyordu. Oysa benim sürüş becerilerim o hızlarda yeterli gözlem yapmaya elvermiyordu. Çok daha yavaş olmalıydım. Kazayı anlattığım “İlk kazamı 4 yıl önce yapmışım: Yol sanatı kafasına geçiş” başlıklı yazıda Honda gibi eğitimler ile yol eğitimlerini de kıyaslıyordum. Onun da faydalı olacağına, sizin durumunuzdaki birinin benim düştüğüm hatalara düşmesine engel olacağını umuyorum.

    Dolayısıyla yeni başlıyor olmanız en önemli risk. Grupla sürerken kendi olmanız gereken hızda değil de diğer sürücülerin hızlarında gitmeye çalışmanız ikinci büyük risk. Bunlardan başka bir de motosikletin 125 cc olması daha hızlı trafik akışının olduğu yollarda bir üçüncü risk oluşturacak. Trafiğin akış hızına uyum sağlayamayan bir motosiklet sürücüsünü diğer araçlar tehlikeli ölçüde yakından geçer ve sağ şeridin de dışına iterler. Kenarda emniyet şeridi varsa ne ala oradan gidersiniz ama ya kenarda yer yoksa? O zaman, o koşullarda 125 cc motosiklet sürmek bir tehlike olur. (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3683533)

    125 cc motorun hızının azlığının diğer sürücüler açısından sorun olması durumu bir başka mesele. Aslında virajlı parkurlarda yeni başlayan bir kişi 125 cc kullandığı için değil yeni başlıyor olduğu için geride kalır. Başlangıç düzeyindeki bir sürücü 125 cc motorlardan oluşan bir grupla sürsün. Üç viraj sonra diğerlerini kaybeder. Bu bir dert değil aslında. İleride bir bekleme noktasında bir çay içimi süre beklenirse arkadaki yetişir. Sürüş becerileri denk olmayan bir grubun senkronize bir şekilde sürmesi zaten güvenli değil. Herkes kendini rahat hissettiği hızlarda sürüş yapar, yol ayrımlarında, mola noktalarında insanlar geridekileri beklerse keyifli bir sürüş yapılabilir.

    Ama, ya geriden gelen sürücü yolda düşerse? O zaman bekleyenlerden birisi geri dönüp kontrol edebilir. Peki ya düşünce sürücünün hemen ilk yardıma ihtiyacı olursa? O zaman işler kötü olur. En geriden daha tecrübeli bir sürücünün gelmesi aslında en uygun olanıdır. Ama o sürücü de lastik ve benzin harcayacak, zaman ayıracak, keyifli bir sürüş yapmak için, sürüş becerilerini geliştirecek şekilde pratik yapmak için para ve zaman harcıyor. O sürüşü de aslında normalde sürmeyeceği hızlarda ilerleyerek geçirince biraz keyifsiz oluyor onun için. İşte bu sebeple her türlü motosiklet grubunda herkese açık sürüş nadiren yapılıyor. Bir iki kişinin o günü feda edip en arkadan yavaş yavaş gelip grubu toplaması gerekiyor. Buna gönüllü insan çıkması da daha az oluyor haliyle.

    Yeni başlayan kişilerin grup sürüşüne çağırmakta yaşanan bir sıkıntı da sürüş kondisyonları oluyor. Çok daha fazla enerji harcayarak sürüş yapmak durumunda oldukları için sık mola vermeleri gerekiyor, gün içinde yorulmadan yapabilecekleri toplam sürüş mesafeleri kısa oluyor, bir de zemin bozukluklarından çok şikayet ediyorlar. Sanki yolu onları sürüşe çağıran kişi yaptırmış veya bozmuş gibi. Bir de ekipman bakımından hazırlıksız oluyorlar. Bir tam günlük sürüşe sadece siyah vizörle gelip gece karanlığında mağdur olanlar, yağmurluksuz gelip yağmurda mağdur olanlar… Bir de yeni başlayan sürücüler toplanma zamanlarına hep geç kalma eğiliminde oluyorlar. Ama elbette bu meseleleri grupla veya kendileri sürüş yapa yapa hallediyorlar. Dolayısıyla grupla sürüşlere katılmadan önce kısa şehir içi sürüşler yapmak akıllıca olabilir.

    3. Sonuç olarak, (yol eğitimini de kapsayan bir) eğitim alın, eksiksiz ekipmanla sürüş yapın, grup sürüşü öncesi becerilerinizi ve sürüş kondisyonunuzu geliştirmek için şehir kısa sürüşler yapmayı düşünün. Burada karamsar yazdığıma bakmayın, belirli ilkelere uyduğunuz sürece hem motosiklet sürüşü hem de grup sürüşü çok zevklidir. Tadını çıkarın.
    Salurbey, Sneaky, sneakers ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Kendi cc aralığında gruplar ile gezebilirsin

    Herkesde 250 cc var sende 125 cc ise aralarında sırıtısın yolda beklemez basıp giderler

    Yeni başlıyorsun üstelik onlara yetişmek için hızlı gideceksin ama ne yapsan yetişemessin grup sürüşü tehlikeli olabilir tecrüben yok bişeyin yok

  8. #8
    Sneaky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2017
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. “Bu etkinlikler fazla oluyor mu ?”

    Aslında çok olmuyor. Herkese açık olan sürüş etkinlikleri güzel havalarda ayda birden daha nadir oluyordur. Ama insanlar birlikte sık sık sürüş yaptıkları insanlarla daha sık bir araya gelip sürüş yapıyor. Motosiklet hayatınızın ilk zamanlarında istediğiniz kadar çok sayıda herkese açık toplu sürüş etkinliklerine katılamayacaksınız muhtemelen. Zaman içerisinde sürüş tecrübeniz arttıkça, yeni insanlarla tanıştıkça birlikte sürmekten, sohbet etmekten zevk alacağınız, kafanıza uyan insanları bulup siz de daha çok onlarla takılacaksınız. Sürüş imkanı çıkar, o konuda endişe etmeyin. Endişe etmeye değecek başka meseleler sizi bekliyor.

    2. “Daha önce motor kullanmadıgım için 125lik bir motorla başlayacagım. 125lik motor olması sorun olur mu?”

    125 cc motordan ziyade yeni başlıyor olmak önemli ve dikkat edilmesi gereken bir konu. Öncelikle yeni başlıyorsanız doğru eğitim, doğru ve eksiksiz ekipman (motosiklet çizmesi dahil mesela) konusuna dikkat etmek lazım. Bu konuda burada uzun uzun yazmayayım “yeni başlayanlar için motosiklet” başlıklı yazıyı okumanızı öneririm. Yazıyla ilgili eleştirileriniz, önerileriniz veya sorularınız olursa buradan yazabilirsiniz.

    Yeni başlayan bir sürücü olarak ilk grup sürüşümde düştüm. Eğitimsizliğimin (yol eğitimi almamış olmamın), ABS’siz bir motorumun oluşunun yanında düşmemin en önemli sebebi grup sürüşüne uyum sağlamak çabası içinde öndeki arkadaşlarım ile aynı hızda sürmek isteyişim oldu. Sanki motorlar kendiliklerinden yatıp kalkıyor uyum içinde ilerliyordu. Gerçekten çok zevkliydi. Arkadaşlarım oldukça makul hızlarda ilerliyorlardı. Bir rekabet veya yarış hissi kesinlikle yoktu. Herkes kendini rahat hissettiği hızlarda ilerliyordu. Oysa benim sürüş becerilerim o hızlarda yeterli gözlem yapmaya elvermiyordu. Çok daha yavaş olmalıydım. Kazayı anlattığım “İlk kazamı 4 yıl önce yapmışım: Yol sanatı kafasına geçiş” başlıklı yazıda Honda gibi eğitimler ile yol eğitimlerini de kıyaslıyordum. Onun da faydalı olacağına, sizin durumunuzdaki birinin benim düştüğüm hatalara düşmesine engel olacağını umuyorum.

    Dolayısıyla yeni başlıyor olmanız en önemli risk. Grupla sürerken kendi olmanız gereken hızda değil de diğer sürücülerin hızlarında gitmeye çalışmanız ikinci büyük risk. Bunlardan başka bir de motosikletin 125 cc olması daha hızlı trafik akışının olduğu yollarda bir üçüncü risk oluşturacak. Trafiğin akış hızına uyum sağlayamayan bir motosiklet sürücüsünü diğer araçlar tehlikeli ölçüde yakından geçer ve sağ şeridin de dışına iterler. Kenarda emniyet şeridi varsa ne ala oradan gidersiniz ama ya kenarda yer yoksa? O zaman, o koşullarda 125 cc motosiklet sürmek bir tehlike olur. (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3683533)

    125 cc motorun hızının azlığının diğer sürücüler açısından sorun olması durumu bir başka mesele. Aslında virajlı parkurlarda yeni başlayan bir kişi 125 cc kullandığı için değil yeni başlıyor olduğu için geride kalır. Başlangıç düzeyindeki bir sürücü 125 cc motorlardan oluşan bir grupla sürsün. Üç viraj sonra diğerlerini kaybeder. Bu bir dert değil aslında. İleride bir bekleme noktasında bir çay içimi süre beklenirse arkadaki yetişir. Sürüş becerileri denk olmayan bir grubun senkronize bir şekilde sürmesi zaten güvenli değil. Herkes kendini rahat hissettiği hızlarda sürüş yapar, yol ayrımlarında, mola noktalarında insanlar geridekileri beklerse keyifli bir sürüş yapılabilir.

    Ama, ya geriden gelen sürücü yolda düşerse? O zaman bekleyenlerden birisi geri dönüp kontrol edebilir. Peki ya düşünce sürücünün hemen ilk yardıma ihtiyacı olursa? O zaman işler kötü olur. En geriden daha tecrübeli bir sürücünün gelmesi aslında en uygun olanıdır. Ama o sürücü de lastik ve benzin harcayacak, zaman ayıracak, keyifli bir sürüş yapmak için, sürüş becerilerini geliştirecek şekilde pratik yapmak için para ve zaman harcıyor. O sürüşü de aslında normalde sürmeyeceği hızlarda ilerleyerek geçirince biraz keyifsiz oluyor onun için. İşte bu sebeple her türlü motosiklet grubunda herkese açık sürüş nadiren yapılıyor. Bir iki kişinin o günü feda edip en arkadan yavaş yavaş gelip grubu toplaması gerekiyor. Buna gönüllü insan çıkması da daha az oluyor haliyle.

    Yeni başlayan kişilerin grup sürüşüne çağırmakta yaşanan bir sıkıntı da sürüş kondisyonları oluyor. Çok daha fazla enerji harcayarak sürüş yapmak durumunda oldukları için sık mola vermeleri gerekiyor, gün içinde yorulmadan yapabilecekleri toplam sürüş mesafeleri kısa oluyor, bir de zemin bozukluklarından çok şikayet ediyorlar. Sanki yolu onları sürüşe çağıran kişi yaptırmış veya bozmuş gibi. Bir de ekipman bakımından hazırlıksız oluyorlar. Bir tam günlük sürüşe sadece siyah vizörle gelip gece karanlığında mağdur olanlar, yağmurluksuz gelip yağmurda mağdur olanlar… Bir de yeni başlayan sürücüler toplanma zamanlarına hep geç kalma eğiliminde oluyorlar. Ama elbette bu meseleleri grupla veya kendileri sürüş yapa yapa hallediyorlar. Dolayısıyla grupla sürüşlere katılmadan önce kısa şehir içi sürüşler yapmak akıllıca olabilir.

    3. Sonuç olarak, (yol eğitimini de kapsayan bir) eğitim alın, eksiksiz ekipmanla sürüş yapın, grup sürüşü öncesi becerilerinizi ve sürüş kondisyonunuzu geliştirmek için şehir kısa sürüşler yapmayı düşünün. Burada karamsar yazdığıma bakmayın, belirli ilkelere uyduğunuz sürece hem motosiklet sürüşü hem de grup sürüşü çok zevklidir. Tadını çıkarın.
    Vaov...Öncelikle grup sürüşüyle ilgili anlattıkların ve tecrübelerin beni bu konuda çok aydınlattı.Bunun için çok teşekkür ederim.Biraz yıkıcı etkisi oldu.''Endişe etmeye değecek başka meseleler sizi bekliyor.''dediğinizde biraz gerildim açıkçası.
    Verdiğin linklerdeki başlıklar dahil hepsini okudum , İlk olarak doğru eğitim,doğru ve eksiksiz ekipman konusuna bende çok önem veriyorum.Motorum olmamasına rağmen şuan ekipmanlarımı neredeyse tamamladım(motosiklet çizmesi dahil).Eğitim konusundada motoru almaya yakın zamanda araştırma yapacaktım sayenizde bu konudada bilgilendim. Sadece grup sürüşü hakkında değil her konuda fazlasıyla yardımcı oldunuz gerçekten çok teşekkür ederim.Tavsiye ettiğiniz kitaplardan okuyacağım.Kafamda sadece 250 cc'lik motor soru işaretleri bıraktı.250 cc'lik motor başlangıç olarak beni zorlamaz mı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi cc aralığında gruplar ile gezebilirsin

    Herkesde 250 cc var sende 125 cc ise aralarında sırıtısın yolda beklemez basıp giderler

    Yeni başlıyorsun üstelik onlara yetişmek için hızlı gideceksin ama ne yapsan yetişemessin grup sürüşü tehlikeli olabilir tecrüben yok bişeyin yok
    Merhaba.Yazdıklarına çok katılıyorum.Yazdığım yazıyı biraz yanlış ifade etmişim sanırım.Ben motoru aldıktan hemen sonraki gün grup sürüşüne katılıp intihar etmeyi düşünmedim zaten.Teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc ile grup sürüşü yaparsan 5 e sakın atma
    4.vites böğürte böğürte git yoksa gruptan koparsın .
    Tamamdır hocam çok sağ ol .
    mombohunter bunu beğendi.

  9. #9
    Kdr543 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Istanbul
    Istanbul grubumuz aktif. Whatsapp grubumuz var. [IMG][/IMG] Her hafta bulusma düzenliyoruz. Bu da dun yaptigimiz bulusmadan bir fotograf.
    Aramiza katilmak isteyenlere kapimiz acik. Simdilik 24 kişiyiz.
    Sevgiler
    sneakers bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)