CBF150'den sonra hangi 250cc gider ?
Reklamlar
-
CBF 150'yi satınca yeni motor arayışlarına başladım.
Abi sana bi binlik yakışır, o da olmadı patlat bi altıyüzlük gibi gazlamaları şimdilik göz ardı ediyorum.
O yüzden 250cc bir naked alayım diyorum.
Nasıl birşey olsun istiyorum;
-*- Sakin bi motor olsun. Henüz kendimi usta olarak görmüyorum. Beni alıp geçmesin gürp diye
-*- Şehir içinde kullanımı kolay olsun. Manevra kabiliyeti yüksek olsun.
-*- Ben yaşlı adamım. O yüzden fazla bağırmasın, yani yüksek devir gerektirmeyen bir makine tercihimdir.
-*- Uzun yola gelebilsin. Yeri geldimi 4 saatlik memleket yolculuğunu konforlu bir şekilde tamamlatabilsin.
-*- Mekanik aksam konusunda acemiyim. o yüzden arıza çıkarma ihtimal az olsun. bakımı kolay olsun.
Bu doğrultuda aklımda olan modeller;
KTM 250 Duke ABS
Yamaha MT25
Kawasaki Z250SL
Suzuki Inazuma
Benelli TNT 250
Sizlerinde düşünceleri duymak isterim. Siz hangisini önersiniz? Veya bunlardan başka bir model önerir misiniz?
Reklamlar
-
INAZUMA Kesinlikle, Söyledikleriniz her türlü inazumaya çıkıyor. Benellide olabilir ama inazuma daha oturaklı rahat bir motordur. MT25 ise rahat değil , Z250, Duke 250 yi vs doğrudan eleyin derim.
-
Istediklerinize ve listenize bakınca tek bir seçenek var. Inazuma. Benelliyi bilmiyorum onun hakkında yorum yapamayacağım, diğerleri rahatsız ve sert motorlardır.
Duke biraz titrer ama sürücüsünü rahatsız etmez. Torklu bir alettir. Biraz genç işidir.
Z250sl biraz ufak tefek. O da duke gibi biraz genç işi.
Mt25 içlerinde bence en ideali ama gerek ss karakterli motoru olsun, gerek genç işi olmasıyla sizi üzer.
-
Inazuma F olsun kafanız rahat olsun.
-
Eğer uzun yolda yapacaksanız, bence maxi-scooter alternatifini de düşünebilirsiniz. Konfor olarak çok fark eder, üstelik bagaj da olur, şehir içinde de kıvrak. 250cc maxi-scooter Inazuma'dan daha az yakabilir.
-
Sırasıyla
İnazuma>duke>z250sl>tnt 250>mt25
-
İnazuma F kasalardan alın birtane hele ki beyaz renk ne kir gösterir ne parmak izi rahat rahat kullanın en konforlusundan....
-
Inazuma F bu durumlara uyar gibi geliyor bana. Şahsen ben de aynı nedenlerden dolayı Inazuma F kullanan birisiyim. Memnunum. Çok saldırgan değil. Ağır oturaklı bir motosiklet. YBR 125 den geçişte ağırlık artışı ciddi sorun olmadı. Alışınca o sıkıntı da kalmadı. Şehir dışı yollarda stabil güzel seyri var. Gerekli olduğu durumlarda 130 a kadar çok seri şekilde çıkıyor. Normalde 100-120 arasında keyifli seyri var. Rampalar pek umurunda olmuyor. Sele konforu çok rahat. Yoldaki çukurdur, tümsektir, rüzgarlardır motorun stabil gidişini çok etkileyemiyor. Yakıt verisi sıkıntıya sokmuyor. Motoru satsam diyordum, nc 750 x falan diyordum. Bu yazdıklarımı okuyunca vazgeçtim satmaktan.
-
spacy scoter fiyatına inazuma veriyor keklikler hemen bir tane kaptır gitsin.
-
İnazuma ağırlıklı cevaplar geldi.
Peki İnazuma için diğerlerinden daha ağır olduğu ve bu yüzdende kontrolünün daha zor olduğu söyleniyor.
Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
-
inazuma tam isteklerinizi karşılayacak nitelikte.uzun yolda artçı olmuşluğum var ve çok rahat bi motor tavsiyemdir.
-
-
Abi sana bi binlik yakışır, o da olmadı patlat bi altıyüzlük
inazuma al abi sen
-
mt 25 kullanmışlığım var lakin uzun yol deneyimim şuan sahip olduğum inazuma ile oldu.dengeli,güven veren bir motor ağırlığı problem olmayacaktır. bende İNAZUMA diyeceğim.
-
ismaileren adlı üyeden alıntı
İnazuma ağırlıklı cevaplar geldi.
Peki İnazuma için diğerlerinden daha ağır olduğu ve bu yüzdende kontrolünün daha zor olduğu söyleniyor.
Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Sokollu adlı üyeden alıntı
Başkan sana katılmıyorum. Evet Inazuma'nın diğer tek silindirli (cbr,z50,duke) gibi fırlamadığını sağır sultan bile biliyor.
Ama bence gayet de kıvrak ve manevra kabiliyeti yüksek bir motor. Makine kontraya çok güzel ve güvenli cevap veriyor. Şehir içinde 65 kiloluk bünyemle 1 haftalık alışma sürecinden sonra çok da paşalar gibi (istanbulun leş öğlen trafiğinde fan açmaksızın) gidip geliyordum.
Düşük ccye bizim gibi mahkum adamlar için on numara motor bence. Inazuma'yı senin de arkadaşın olan bir abime satmıştım şu an inan imkanım olsa hiç sağa sola bakmam gider bir F alırım (sıfır değil tabi
)
Soyle cevap vermis olayim
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
hayret, nasıl da kimse inazuma dememiş. oturaklı, konforlu bir motosiklettir.
Z250SL ile yanyana getirilirse 600'lük gibi gözükür.
-
Haaaaah! İşte aradığım konu!
Benim de CBF 150m var. İlk motorum CBF 150 idi 250 km kullanıp satmıştım ve direk 2016 yeni kasa CB 500F almıştım. Yaklaşık 3000 km kullanıp maddi sıkışıklıktan ötürü bir arkadaşıma sattım. Sattığım arkadaşım da ailevi sebeplerden dolayı benim motorumu yaklaşık 4 ay önce sattı. Ailesini yeniden ikna etti ve yarın 20000tlye bulduğu 1000 küsür kmde 2016 model CB 500F'ten (bu sefer başka renk) tekrar alacak. Alacağı adam rodajını yapıp garaja kaldırmış. Çok düşeş denk geldi. Muhtemelen ben de seneye bir kez daha CB 500F alabilirim, o motorun tadı başka. (ya da CBR 500R)
Yani diyorum ki saydığınız şıklar arasından
F) Hiçbiri.
Benim önerim yeni kasa Honda CB 500F.
Çünkü:
1. Çok yakışıklı. Resimlerde çirkin çıkıyor mutlaka yanına gidip görün! Led farları yolu şahane aydınlatıyor. Arka farlar da led.
2. Alet genel olarak oldukça kaliteli hissi uyandırıyor, ABS frenleri güzel çalışıyor.
3. Gaz tepkimeleri sakin. Acemi kullanıcılar için (ben) şahane. Sakin cevaplar veriyor korkutmuyor.
4. Düşük devirde kullanıyorsunuz ve dolayısıyla yakıtı silindir hacmi ve gücüne (47 HP) oranla oldukça uygun (4 lt civarı) ve aletin üzerindeki egzosla az ama kendine has bir ses çıkarıyor. Kesinlikle rahatsız etmiyor.
5. Bakım maliyeti nispeten uygun ve piyasada ikinci eli 20000tl bandında rahatlıkla bulunabiliyor.
6. Aksesuar seçenekleri geldi. (givi) Motorunuzu istediğiniz gibi döşeyebilirsiniz.
7. Oturuş pozisyonu çok rahat geldi bana. Selesi yormuyor.
8. Çift silindir olduğu için aletin torku tatmin edici ve CBF gibi bunda da titreşim yok.
9. Deposu metal olduğu için depo üstü mıknatıslı çanta takılabiliyor.
Sormak istediğiniz sorular varsa çekinmeden özelden mesaj yazabilirsiniz. Aklıma daha pekçok artısı geliyor ama yazmak uzun sürecek.
Aklınızdaki motorların hiçbirisi kötü değil. Ama ben yine de deneyimlerimi aktarmak isterim.
KTM 250 Duke ABS: boyunuz 180den yukarıdaysa baya sırıtıyor. Motor çalıntı gibi duruyor altınızda. Kaydırmalı debriyaj ve abs avantaj fakat tek silindir ve titreşim dezavantaj.
Yamaha MT25: Çift silindir R25 motoru var. Başka bir özelliği var mı?
Kawasaki Z250SL: Hakkında birşey söyleyemem ama gördüğüm kadarıyla küçük tek silindirli bir motor.
Suzuki Inazuma: Tercih etmeyeceğim bir motosiklet. ABS yok, 250 ccye göre ağır (180 Kg), yakıtından şikayetçi olanlar da var memnun olanlar da. Benim en çok takıldığım nokta yanlış hatırlamıyorsam 105 KM/H dan sonra beyaz renkli o devir kesici ışığının sürekli yanıp sönerek özellikle gece sürüşünde gözümü alarak dikkatimi dağıtması oldu. Onun dışında Allah var hissiyat kaliteli ve dengeli bir motosiklet. Parça fiyatları pahalı diyorlar araştırmadım. Sıfır fiyatı özelliksiz bir commutere (touring naked diyenler de var.) oranla tuzluca...
Benelli TNT 250: MT25'i tercih ederdim. En son baktığımda MT25ten pahalıydı. Egzos ve motor sesi güzel. Makine duruş olarak da genel olarak güzel ama 250 cc kategorisinde MT25e oranla çok tutulan bir motosiklet değil. Bunun da aynı şekilde motoru var şekli var başka da bir özelliği yok ne yazık ki.
250CC yukarıda saydığınız motosikletlerin sıfır fiyatları oldukça yükseldi. Donanım güvenlik ve keyif arıyorsanız bence CB500F'i gözden geçirin. Pişman olacağınızı düşünmüyorum.
Yukarıdakiler tamamen kişisel gözlem ve yorumumdur. Sağlıcakla kalın.
-
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Suzuki Inazuma: Tercih etmeyeceğim bir motosiklet. ABS yok, 250 ccye göre ağır (180 Kg), yakıtından şikayetçi olanlar da var memnun olanlar da. Benim en çok takıldığım nokta yanlış hatırlamıyorsam 105 KM/H dan sonra beyaz renkli o devir kesici ışığının sürekli yanıp sönerek özellikle gece sürüşünde gözümü alarak dikkatimi dağıtması oldu. Onun dışında Allah var hissiyat kaliteli ve dengeli bir motosiklet. Parça fiyatları pahalı diyorlar araştırmadım. Sıfır fiyatı özelliksiz bir commutere (touring naked diyenler de var.) oranla tuzluca...
Yukarıdakiler tamamen kişisel gözlem ve yorumumdur. Sağlıcakla kalın.
Cok guzel yazmissiniz, soylediklerinizin coguna katiliyorum. Cift silindirli 500cc Honda blogu gercekten tam kararinda bir secenek olurdu, performans, yakit ve Abs ozelligiyle.
AMA ufak bir puruz var Malum Honda zammi sonrasi 17-18 bandinda gezen temiz motosikletler de 20bini epey astilar. Dolayisiyla aradaki fiyat farki goz ardi edilmeyecek kadar buyuk. Hatta benim icin UCURUM!
Ayrica Inazuma`da o bahsettiginiz isigi kapatabiliyorsunuz , sanirim sizin devir kesici isigi `Economy` modunda kalmis ki, 5500 deviri gecince yanip sonmeye basliyordu.
Kulaklari cinlasin bir abimiz zamaninda r25 diye niyetlenip uzerine 1000-1500 TL gibi bir para koyarak ikinci el Cbr500 almisti, cok dogru bir karar verdigini sadece zamlar degil, motosikletin sorunsuzlugu, bakim maliyetinin ucuzlugu ve yaktigi benzin de gostermis oldu.
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Cok guzel yazmissiniz, soylediklerinizin coguna katiliyorum. Cift silindirli 500cc Honda blogu gercekten tam kararinda bir secenek olurdu, performans, yakit ve Abs ozelligiyle.
AMA ufak bir puruz var
Malum Honda zammi sonrasi 17-18 bandinda gezen temiz motosikletler de 20bini epey astilar. Dolayisiyla aradaki fiyat farki goz ardi edilmeyecek kadar buyuk. Hatta benim icin UCURUM!
Ayrica Inazuma`da o bahsettiginiz isigi kapatabiliyorsunuz , sanirim sizin devir kesici isigi `Economy` modunda kalmis ki, 5500 deviri gecince yanip sonmeye basliyordu.
Kulaklari cinlasin bir abimiz zamaninda r25 diye niyetlenip uzerine 1000-1500 TL gibi bir para koyarak ikinci el Cbr500 almisti, cok dogru bir karar verdigini sadece zamlar degil, motosikletin sorunsuzlugu, bakim maliyetinin ucuzlugu ve yaktigi benzin de gostermis oldu.
İkinci el çok düşük kmde ucuza 500cc Honda denk gelebiliyor. Malum siteyi soluksuz takip etmek gerekli. Şu an sıfır km tüm motosikletler oldukça pahalı. Bundan sonra benim tercihim sıfır km 250cc yerine üç beş daha koyup yeniden temiz ikinci el 500cc Honda almaktan yana olacak.
Keşke Honda CB500X Türkiyeye gelse...
-
Kıymetli İsmaileren boyun 175 ve üzeri ise birde Mondial RX3İ veya ZONTES'e bir bak derim. Normalde Bursa'da yaşıyorum. Hem
fuar hemde çocuklarımı ziyaret için İst'deyim. Bikaç gün sonra Bursa'ya dönecem. RX3İ nasıl bişey, nasıl gidiyo dersen dilediğin zaman motorumla test sürüşü yapabilirsin. HÜRMETLERLE.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)