Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaliteli lastiğin hıza etkisi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Merak ediyorum. Hatta arkadaş ile bu konuda farklı düşünüyoruz. (Kötü lastik daha hızlı gidiyorsa rossoları çıkarıp ırc falan takmayacağım, tamamen merak)
    Benim görüşüm, yola iyi tutunan, kaliteli bir lastiğin yuvarlanma ve sürtünme direnci daha fazla olacağı için motorun hız ve ivmelenmesi noktasında olumsuz rol oynayacağı yönünde. Arkadaşım var, o da tam tersini düşünüyor. IRC iyi tutunmadığı için gücü yola yansıtması zayıf kalıyor, rosso vb. takınca motor daha iyi gider diyor. Bu işin reeli ve bunun mantıksal açıklaması nedir?
    Ben kendi fikrimde şuradan yola çıkıyorum, yola iyi tutunan kışlık lastikler aracın performansını olumsuz etkiliyor. Buna mukabil, tam yazlık lastikler ile daha iyi performans elde edilebiliyor.


    NOT: +5 KM HIZ CANINDAN KIYMETLİ Mİ? DİYECEKLER HİÇ DEMESİN, KÖTÜ LASTİK KULLANMAK İÇİN SORMUYORUM, ROSSO'LARIMI ÇOK SEVİYORUM. MÜHİM OLAN DÜZDE KAÇ YAPABİLDİĞİN DEĞİL VİRAJDA KAÇ YAPABİLDİĞİNDİR BANA GÖRE. SADECE MERAK ETTİĞİM İÇİN SORDUM.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Ybr ile Cst metzeler ve micheline şahit oldum fark edecek bi hız farkı olmadı . Sadece viraja daha cesur girersin düzde aynı
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    2 tane pulaarla uzun yolda arkadas orjinal lastiklerle tek kisi 70 kg ben 95 arkada hanim 55 20 kg canta yuku ile bridgestone batlax ile hava basinclari ayni top speedim daha fazla ve daha hizli gidiyorduk michlen taktirinca kafa kafaya bazi yerlerdede benden hizli gidiyordu ama orjinal lastiklerle arka tekeri resmen 130 km uzeri geziniyordu kanimca iyi lastigin yola tutunusu daha iyi oldugundan hizlanmada etkisi daha farkli olabilir diye dusunmekteyim birde lastiklerin uzerinde p,r,t vs gibi ibaraler yer aliyor bunlarda lastigin en fazla hiz yapabilecegi oranlarin yazdigi bi sablon vardi bulamadim simdi ama hiza etkisi muhakkak vardir diye dusunuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    [IMG][/IMG]
    sanirim boyle bir sablon vardi hiza etkisi olacagini dusunmekteyim yanlisim var ise bilen kisiler duzeltebilir
    efendy06 bunu beğendi.

  4. #4
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tane pulaarla uzun yolda arkadas orjinal lastiklerle tek kisi 70 kg ben 95 arkada hanim 55 20 kg canta yuku ile bridgestone batlax ile hava basinclari ayni top speedim daha fazla ve daha hizli gidiyorduk michlen taktirinca kafa kafaya bazi yerlerdede benden hizli gidiyordu ama orjinal lastiklerle arka tekeri resmen 130 km uzeri geziniyordu kanimca iyi lastigin yola tutunusu daha iyi oldugundan hizlanmada etkisi daha farkli olabilir diye dusunmekteyim birde lastiklerin uzerinde p,r,t vs gibi ibaraler yer aliyor bunlarda lastigin en fazla hiz yapabilecegi oranlarin yazdigi bi sablon vardi bulamadim simdi ama hiza etkisi muhakkak vardir diye dusunuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    http://<a href="http://hizliresim.co...Ga.jpg</a></a>
    sanirim boyle bir sablon vardi hiza etkisi olacagini dusunmekteyim yanlisim var ise bilen kisiler duzeltebilir
    Bu liste lastiğin dayanabileceği max hızları gösteriyor

  5. #5

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tane pulaarla uzun yolda arkadas orjinal lastiklerle tek kisi 70 kg ben 95 arkada hanim 55 20 kg canta yuku ile bridgestone batlax ile hava basinclari ayni top speedim daha fazla ve daha hizli gidiyorduk michlen taktirinca kafa kafaya bazi yerlerdede benden hizli gidiyordu ama orjinal lastiklerle arka tekeri resmen 130 km uzeri geziniyordu kanimca iyi lastigin yola tutunusu daha iyi oldugundan hizlanmada etkisi daha farkli olabilir diye dusunmekteyim birde lastiklerin uzerinde p,r,t vs gibi ibaraler yer aliyor bunlarda lastigin en fazla hiz yapabilecegi oranlarin yazdigi bi sablon vardi bulamadim simdi ama hiza etkisi muhakkak vardir diye dusunuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    http://<a href="http://hizliresim.co...Ga.jpg</a></a>
    sanirim boyle bir sablon vardi hiza etkisi olacagini dusunmekteyim yanlisim var ise bilen kisiler duzeltebilir
    Lastiğin ağırlığından mütevellit çok az bir oranda hıza etkisi olabilir. Dolaylı olarak da daha sağlam yol tutuşuna sahip bir lastiğe duyduğunuz güvenle yavaşlamaya daha az gerek duyabileceğinizden hıza etkisi olabilir.

    Max hızın güvenilirlik derecesi pek çok kritere, her şeyden önce yolun durumuna bakıyor. Lastik kalitesiyle ölçebileceğimiz bir konu değil.
    Lastik kalitesinin etki ettiği durumlarancak virajlarda yada yavaşlarken belli olur.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Lastiğin yuvarlanma direnci(https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Otom...uşan_dirençler) diş derinliği ve lastik üstündeki kanalların yapısı hıza etki etse de lastik parçalanmadığı sürece en büyük etkiyi lastiğin ağırlığı yapar diye düşünüyorum.
    Hızlı gitmek de hızlı durmakla alakalıdır. Göstergeye bakıp hızlı gittiğine inananlara inanmayın

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hız yapmak ya da bir yerden bir yere gitmek, lastiklerin asfaltın üzerinde tur atması ile mümkündür.
    Yani lastik asfalta tutunarak dönecek kaymayacak.
    Fizik bilimi açısından bir formül yazamam ama tekerlek dönmezse motorun hareket etmeyeceği aşikâr.

    Lastiğin asfalta tutunmasını sağlayan en önemli malzeme ise süspansiyondur.
    Süspansiyon yol yüzeyinin, titreşimin hızın ve diğer etkenlerin yolla temasını kestiği lastikleri aşağı doğru ittirerek lastiklerin yola tutunmasını sağlar.
    Lastikleriniz asfaltta bir tur atıp havada beş tur atarsa ilerleyemezsiniz.
    Mesela lastik yakma ya da drift videolarında görürsünüz. Lastikler çok hızlı döndüğü halde tutunamadığı için motosiklet çok yavaş ilerler.

    Kısaca sürtünme kuvveti motosikletin ilerlemesine bir direnç gösterecektir ama sürtünme olmazsa da ilerleyemez olduğunuz yerde patinaj yapar durursunuz.
    Kaliteli lastik ve süspansiyon bu açıdan çok önemlidir.

    Netice olarak gençlerin bu tür tartışmalar yapması çok hoşuma gitti kimin haklı olduğundan ziyade bu tür diyaloglar içinde olmanız harika bişey bravo.
    bursalıali, ayzek, enderbilgi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız yapmak ya da bir yerden bir yere gitmek, lastiklerin asfaltın üzerinde tur atması ile mümkündür.
    Yani lastik asfalta tutunarak dönecek kaymayacak.
    Fizik bilimi açısından bir formül yazamam ama tekerlek dönmezse motorun hareket etmeyeceği aşikâr.

    Lastiğin asfalta tutunmasını sağlayan en önemli malzeme ise süspansiyondur.
    Süspansiyon yol yüzeyinin, titreşimin hızın ve diğer etkenlerin yolla temasını kestiği lastikleri aşağı doğru ittirerek lastiklerin yola tutunmasını sağlar.
    Lastikleriniz asfaltta bir tur atıp havada beş tur atarsa ilerleyemezsiniz.
    Mesela lastik yakma ya da drift videolarında görürsünüz. Lastikler çok hızlı döndüğü halde tutunamadığı için motosiklet çok yavaş ilerler.

    Kısaca sürtünme kuvveti motosikletin ilerlemesine bir direnç gösterecektir ama sürtünme olmazsa da ilerleyemez olduğunuz yerde patinaj yapar durursunuz.
    Kaliteli lastik ve süspansiyon bu açıdan çok önemlidir.

    Netice olarak gençlerin bu tür tartışmalar yapması çok hoşuma gitti kimin haklı olduğundan ziyade bu tür diyaloglar içinde olmanız harika bişey bravo.
    Merak, gerçi yaş otuzu geçti, artık genç sayılmayız.

    Daha neler var merak edip tartıştığımız bir bilseniz

    Mesela bu günkü konumuz CBR250 ve R25'den sonraki motorumuz CBR500R olabilir mi konusuydu. Gerçi ben bir daha ss (CBR ne kadar ss o da tartışılır ama) amla taraftarı değilim. NC700/750X tarzı enduroya geçme planım var. Hem işletme gideri düşük, hem yakıtı makul, hemde honda.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Burasi saglam fizik kokuyor, fizikci degilim ancak bunun gibi fark belki sadece labaratuar ortaminda belli olabilecek konular cok ilgimi cekiyor, konuyu actiginiz icin tesekkur ediyor, bilgi sahibi arkadaslardan fikir ve yorumlarini bekliyorum.

  10. #10
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Formula 1'de sert lastikler ile daha yüksek hızlara çıkılıyor. (Düzlüklerde)
    crxforever bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Formula 1'de sert lastikler ile daha yüksek hızlara çıkılıyor. (Düzlüklerde)
    Oranın fiziği farklı işliyor. Ağırlık merkezi, sürtünme direnci, yuvarlanma direnci falan hikaye orda. Adamlar tamamen aerodinami üzerine çalışıyorlar. O kadar ki, flaplarından biri kırılan araç pit stopa resmen yürüyerek gidiyor
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Teorik olarak lastiksiz, jant uzerinde en yuksek hiza cikilabilir

    O yuksek hiza cikmak cok uzun surer, ozel yol gerekir, cok da tehlikeli ve guvensiz olur, ama olur herhalde

    Yerde hiz rekorleri kiran araclar ince aluminyum teker kullaniyorlar

    Veyron'da 400km hiza cikmak icin yuksek hizlarda onu guvenli yapan kanatciklari kapatiyor, cunku cok fazla ruzgar direnci olusturuyorlar. Arac yuksek hiza ulasiyor, ama o esnada istemsiz geziyor yolda, cunku yola yeterince yapismiyor.

  13. #13

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Az tutan lastik daha hızlı gitmemizi sağlamaz.Şöyle ki özelikle ani gaz açma anlarındaki hissedilmeyecek kadar küçük boşa dönüşler olur(hissedebildiğimiz patinaj ve Drift anlarını kastetmiyorum) .Bu doğrudan hissedemeğimiz tutuş kayıpları güç kaybına da sebep olur ve dolayısıyla da hıza ve ivmelenmeye hatta yakıta etki eder. Bu anlattığım sadece kalkışta ve ivmelenmede geçerli değildir.

    Sürüşe devam ederken asfalt kaplama kalitesinin değiştiği anlarda,yamalarda ve ıslak kuru geçiş anlarında hissetmediğimiz küçük boşa dönüşler olur bu da hızımızı etkiler.

    İyi lastik radyal olandır. Özellikle kötü zeminlerden geçerken geçiş esnasında daha az ve rijit deforme olup normal haline çabuk geri döner. Bu durum yine tutuşu arttıran ve hıza etki eden bi unsurdur.

    Bu anlattığım tutuş kayıplarını kötü lastiğin amortisörü de kötü çalıştırarak tutuş kayıplarını arttırma durumu da her zaman mevcuttur. Rijit deforme olamayan lastik amortisörün de istenmeyen harmonik rezonanslar üretmesine ve yine tutuş kayıplarına sebep olur.
    efendy06 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Bu konuda basit mantık ile yorum yapacağım.

    Iyi lastik=iyi ayakkabı
    Kötü Lastik=kötü ayakkabı

    Nasıl kötü ayakkabı zamanla ayağa vuruyor hayatı zindan ediyorsa,kötü lastikte motorun canını okur,ama konuşamadığı için anlatamaz derdini.

  15. #15
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Arkadaşın doğru düşünmüş.Lastik yere daha iyi tutunduğunda motorun gücünü lastiğe verdiğinde lastik gücü doğrudan yola yansıtacaktır.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    200 km yapan araç belki 5-10 km daha gider, düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler bunu sağlayabilir fakat tüketimde bile max yuzde 5 vaat ediyorlar, son hıza lastik deseni ve havası daha çok etki edebilir, kuru asfaltta, yarı offroad desenli kaliteli bir lastik ortalama bir markanın cadde lastiginden daha iyi sonuç üretemez diye düşünüyorum.. son hıza en büyük etken hava direncidir, aynı aracın önündeki tüm boşlukları sadece koli bantı ile kapatıp 20-30 km fazla hıza çıkılan videolar var
    efendy06 bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 km yapan araç belki 5-10 km daha gider, düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler bunu sağlayabilir fakat tüketimde bile max yuzde 5 vaat ediyorlar, son hıza lastik deseni ve havası daha çok etki edebilir, kuru asfaltta, yarı offroad desenli kaliteli bir lastik ortalama bir markanın cadde lastiginden daha iyi sonuç üretemez diye düşünüyorum.. son hıza en büyük etken hava direncidir, aynı aracın önündeki tüm boşlukları sadece koli bantı ile kapatıp 20-30 km fazla hıza çıkılan videolar var

    Aerodinami ayrı bir boyut zaten. Şöyle anlatayım, söylendiği için denedim, sürat yapacağımda yatıyorum motorun üstüne, 160 ancak çıkartıyor. Geçen bir arkadaş ben 150 ile giderken peşimden ayrılmıyordu rs200 ile. Sordum, abi sen tam kapanmıyorsun dedi. Eh ben çok nadiren ve çok kısa süreli çıkıyorum 120'nin üzerine. Yattığında dirseklerini kaburgalarına birleştir, göğüs kafesin depoya yapışık olsun, mümkünse önünü ön camdan görecek kadar yat, ayaklarının parmakları peglerde olsun, dizlerini bacaklarını ve ayaklarını maksimum derecede grenaja bastır, sık motoru birde öyle dedi. Geçen çevre yolunda denedim, motorum 160'ı geçmediği düzlükte 172 çıkarttı. Ama adam sakat kalır öyle motor sürerse. Ben genelde enduro kullanırmış gibi, bel hafif kambur vaziyette mümkün olduğunca dik oturuyorum motorda, 100-120 arası süratlerde seyrediyorum. Hem rüzgardan dayak yemiyorum, hem sağım solum ağrımıyor indiğimde, hem de daha güvenli. Ama bu basit hileler bile 12 km/h ekstra ekledi hıza. Yani aerodinami çok çok başka bir şey.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aerodinami ayrı bir boyut zaten. Şöyle anlatayım, söylendiği için denedim, sürat yapacağımda yatıyorum motorun üstüne, 160 ancak çıkartıyor. Geçen bir arkadaş ben 150 ile giderken peşimden ayrılmıyordu rs200 ile. Sordum, abi sen tam kapanmıyorsun dedi. Eh ben çok nadiren ve çok kısa süreli çıkıyorum 120'nin üzerine. Yattığında dirseklerini kaburgalarına birleştir, göğüs kafesin depoya yapışık olsun, mümkünse önünü ön camdan görecek kadar yat, ayaklarının parmakları peglerde olsun, dizlerini bacaklarını ve ayaklarını maksimum derecede grenaja bastır, sık motoru birde öyle dedi. Geçen çevre yolunda denedim, motorum 160'ı geçmediği düzlükte 172 çıkarttı. Ama adam sakat kalır öyle motor sürerse. Ben genelde enduro kullanırmış gibi, bel hafif kambur vaziyette mümkün olduğunca dik oturuyorum motorda, 100-120 arası süratlerde seyrediyorum. Hem rüzgardan dayak yemiyorum, hem sağım solum ağrımıyor indiğimde, hem de daha güvenli. Ama bu basit hileler bile 12 km/h ekstra ekledi hıza. Yani aerodinami çok çok başka bir şey.
    4 saat boyunca on camsiz naked motosiklette 120-130km arasi seyehat ettim. Indigimde gayet rahattim. Hatta 2 saat daha giderdim diye gecmisti icimden. Ruzgar degil de titresim vs. etkilemis olmasin? Veya bir sepeble turbulans mi olusuyor kask cevresinde?
    efendy06 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 saat boyunca on camsiz naked motosiklette 120-130km arasi seyehat ettim. Indigimde gayet rahattim. Hatta 2 saat daha giderdim diye gecmisti icimden. Ruzgar degil de titresim vs. etkilemis olmasin? Veya bir sepeble turbulans mi olusuyor kask cevresinde?
    Kask çevresinde türbülans 130'u geçince bir miktar oluyor. Zaten 120 ile falan sorun olmuyor. sorun 130'dan sonra başlıyor. Motora yatmadan 140-145 yapabiliyorum, işte o esnada rüzgardan dayak yiyorum. Bu arada, kask konusunu çözmem lazım. 140 ile giderken resmen rüzgarla kafa atıyoruz birbirimize. Sanırım kafa da yuvarlak, aerodinamik kasklar benim kafaya geçmiyor.

  20. #20

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 saat boyunca on camsiz naked motosiklette 120-130km arasi seyehat ettim. Indigimde gayet rahattim. Hatta 2 saat daha giderdim diye gecmisti icimden. Ruzgar degil de titresim vs. etkilemis olmasin? Veya bir sepeble turbulans mi olusuyor kask cevresinde?
    Istanbul izmir yaptim nakedla. Boyun agrisindan cg ciler gibi motora yatip surdum bi süre sonra 140 uzeri hizlarda cok rahatsiz ediyor. Sonrası malum enduro forever abi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)