Akrapovic Egzoz Yüzünden Ceza ve Trafikten Men
Reklamlar
-
Onemli olan sadece ses seviyesi degil, emisyon degerlerine de uymasi gerekiyor. Elinizde egzozun seri numarasinin yazili oldugu trafik kurallarina uygunlugunu belirten bir belge varsa itiraz edin. Polis senin motosikletindeki Akropovic'in orjinal olup olmadigini bu belgeyi ibraz etmeden bilemez ve bu durumda da ceza yazmakla yukumludur, kimse ceza kotasini doldurmasi lazim falan demesin.
Reklamlar
-
Motorun egzozunu değiştirmek yasal değilmiş ! 1.200$ egzozdan vergiyi alırken iyi bu yasal değil diyen zihniyeti anlamadım anlamayacağım ! Sanki merdiven altı bir üründen yurtiçine sokulması yasak üründen bahsediyoruz
-
Reşat06 adlı üyeden alıntı
Neresi saçmalık ben de motorkullanıyorum ama yasal değil sonuçta orijinali yüksek sesli egzos ile değiştirmek. Kim kimin suyunu çıkarıyo plakalı ehliyetli ve aşırı ses çıkarmayan bi motor ve motorcuya kimse bişey demez, arkadaşlar bi hobimiz var onu da kurallara uygun yapalım, itiraz yolu açık ayrıca trafik hakimlerine vs ama burda arkadaşınki durduk yere ceza ödemeyim sonra geri değiltiririm zaten , bi nevi amacını belli etmiş, polis bi hafta izin vermiş normale çevirirse men etmeyelim hemen diye güvenerek, bu zat da istismar örneği gösteriyo işte, askere polise düşmanlık yaretmaya çalılıyosun kardeş
Kafalar pırıl pırıl.
-
bende polisin motor durdurmasına hayret ediyorum
ben her daim tam tekmil kılık kıyafetle gezerim bi defa da polis durdurmaz
orj egsoz takılı üzerinde
işten gelirken her akşam iki yerde çevirme var banko % 100 1 jandarma 1 polis bi defa dur diyen olmadı
-
akrapoviç bütün dünya genelinde yasal bir egzostur,tabi susturucusunu sökmediğiniz taktirde,piyasa malı 300-500 liralık susturucularla aynı değildir,,binlerce lira vererek bu egzosu alıyoruz (bende dahil),eğer sanayi tipi susturucularla aynı muamele yapılacaksa neden bukadar para veriyoruz ozaman
bence sonuna kadar git mahkemeyede ver,akrapoviç susturucunun belgeleri sendeyse içinde yasal olduğuna dair belgelerde vardır,hepsini ver avukata birde tazminat davası aç kesin kazanırsın
-
şunu söylemek isterim, motora başlamamın tek sebebi bir gün o sese sahip motora sahip olmaktı, kimse bana ne gerek var gürültülü eksoza deyip yemesin.
-
benzer olaylar farklı zamanlarda forumda yazıldı,olay,yaşananlar,öneriler ve denenler aynı.Cezaya itiraz eden arkadaşlar oldu , ne yazık ki cezalar iptal olmadı ve ödendi.Kimi arkadaşlar trafikten "men" eilerek motorlarını orjinal egsozları ile değiştirerek 7emin otoparklarından topladı. Bende bir "egsoz hastası" olarak bu durumu araştırdım,yasal olarak nasıl kullanabiliriz ? Ruhsata işletme konusu egsoz için geçerli olmuyor,yaptığım araştırmalarda bana denilen lpg takılması vs gibi işlemlerin ruhsata işletilebildiği oldu.Egsoz modifiye parça kategorisine girdiği için maalesef ruhsata işletme şansımız yok. Tamamen keyfi bir uygulama söz konusu, denk geldiğiniz polis çevirme her neyse, birinde hiç sorun olmuyor ama 500 metre ilerde ceza yiyorsunuz.
Egsozlardan cıkan yuksek sesler cevreyi rahatsız edici oluyor,takan arkadaşların bunu dikkate alarak kullanmaları gerekıyor ama burda da bir standart getirmek mümkün değil, o yüzden polis tamamen bakmadan cezayı kesiyor.Kanunla belirtilmiş desibel seviyeleri belli, kimi gecenin 03 ünde insanlar uyurken bağırta bağırta motoru ile geçiyor,kimi bilerek caddenin en kalabalık yerinde kesiciye sokuyor motorunu. Fakat yasa belli , elimizde uygunluk belgesi bile olsa uygulamada bir işe yaramıyor.
Ben kendi adıma egsozumu çok büyük ihtimalle değiştiricem,ceza meza artık ne olursa kullanmaya devam edeceğim.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Egzozdan ceza yiyen ve buraya başlık açan kaç kişi oldu sayısını unuttum artık.
Daha önce de yazdık.
Egzozunuza desibel ölçümü yapmak zorunda değil kimse.
Tıpkı kornanıza yapmak zorunda olmadığı gibi.
Bir cihaz ya da parçanın trafikte kullanılması yasaksa yasaktır.
Burada mesele egzozunuzun orjinal olması değil homolog olması.
Motosikletinize istediğiniz egzozu takabilirsiniz. Yeter ki homolog olsun.
Yani devlet tarafından yasal sınırlar dahilinde üretildiğine dair bir onay belgesi olması gerekiyor.
Satılan egzozla birlikte bu belge de verilir.
Bazı ülkelerde bu değişiklik ruhsata işlenirken bazılarında belgeyi yanınızda taşımanız yeterli oluyor.
Türkiye'deki prosedürü bilmiyorum.
Fakat muhtemelen Türkiye'de de aynıdır.
Peki egzoz homolog değilse ne olacak?
Çok basit trafikte kullanmayacaksınız.
Çünkü taktığınız egzoz homolog değilse yarışlar, gösteriler vs gibi sınırlı kullanım için üretilmiştir.
Örneğin pist lastikleriyle de trafiğe çıkamazsınız.
Tüm bunların dışında sesle ilgili konular farklı değerlendirilir.
Yani egzozunuzun orjinal ve onaylı olması sizi ses nedeniyle ceza yemekten kurtarmaz.
Diyelim ki egzozunuz orjinal ama patlak.
Bağırta bağırta geziyorsunuz.
Polis ceza yazmayacak mı?
Yazar.
Orjinalmiş, onaylıymış hiç bakmaz.
Tüm bunlara rağmen cezaya itiraz hakkınız tabi ki var.
Ama ne sonuç alacağınızı üstte yazdıklarıma bakarak sanırım kestirebilirsiniz.
Senin bu demene göre neden alkolmetreye üfletiliyor? Adam konuşamıyor,düz yol da bıraksan yürüyemiyor ama yine de promil değeri ile ceza tutanağı düzenleniyor.Yani öyle kulak kabartarak yazılması mı doğru? Ayrıca pist lastikleri ile cadde de kullanamazsın yasak diye bir şey de trafik ceza kanunun da hiç görmedim.
-
Motosiklet Eğitmeni
drejj adlı üyeden alıntı
Senin bu demene göre neden alkolmetreye üfletiliyor? Adam konuşamıyor,düz yol da bıraksan yürüyemiyor ama yine de promil değeri ile ceza tutanağı düzenleniyor.Yani öyle kulak kabartarak yazılması mı doğru? Ayrıca pist lastikleri ile cadde de kullanamazsın yasak diye bir şey de trafik ceza kanunun da hiç görmedim.
Alkolmetreye benim dememe göre üfletmiyorlar.
Hatta bana hiç sormadılar nasıl yapalım diye.
Kanun koyucu böyle bir sistem koymuş.
Mesela hız cezası için de radar var.
Yakında radarlara ek olarak ses ölçerler de devreye girebilir ama bana sormadıkları için kesin bir şey söyleyemem.
Pist lastikleriyle ilgili trafik ceza kanununda bir şey görmemenin sebebi trafik ceza kanunu diye bir şeyin olmamasından olabilir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Profesyönel markalarda yol için veya sadece yarış için diye yazar kitapçığında. Hatta motor için üretilirse şu devirde şu desibel ses üretir diyede yazar. Arkadaşımın dediği gibi homologe. Ama türkiyede bunu uygulayan ne polis var ne belgeyi ibraz eden sürücü. Ha ben istermiyim , sokak araları olmadığı sürece 4 silndirli akrepli , yoshi li leolu herşeyin sesi alır derinden bi off çektirir. Kullanan için nasıl bir zevktir bunu düşünün. He şimdi tek silindirliye cup motora takmayakmı diyeceksiniz , takmayın arkadaşım . Sözüm meclisten DIŞARI ama motosiklette egsoz kontrolünün bu kadar sıkı olmasına bu mahalle arasında ossurta ossurta ne idüğü belirsiz sesler çıkartan aragazcılar sebep oldu.
-
drejj adlı üyeden alıntı
Laf ebeliği yapma tirrik,gayet net anladın sen benim ne demek istediğimi.Senin yaşadığın yer de o anlattıkların ile bu ülke de ki şartlar aynı değil.Hepsini geçtim de senin şu motosiklet eğitmeni yazan şey,cidden senden eğitip almak için bir insanın ücret ödemesi ve sonrasın da kendin de gelişme görmesinin tamamen psikolojik olduğundan eminim.
http://m.ajanssinop.com/milyonlari-i...-yazidir/4309/
-
Tamam işte benim yazdığımı yazmış yazar.
-
Nihayetinde kanunda boşluk var; şu anki uygulamada keyfi karar verilebilir...
-
Evet var,hatta elim de bu egzoz cezasına yapılan itiraz ile ilgili mahkemenin verdiği cezanin iptali kararı da var.Bu kararı emsal gösteririp dilekçenize eklerseniz cezanın iptali için eliniz çok güçlenir ama R25 ve 200-250 cc lere egzoz takıp kafa açan apaçiler de faydalanmasın diye paylaşmıyorum,beter olsunlar.Onlar yüzünden biz de yanıyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler