"Güvenlik için yüksek sesli egsoz" kandırmacası
-
dün fuar çıkışı telefonla konuşurken bağırta bağırta geçen 1-2 motorlu vardı, analarına bacılarına fena sövdüm. muhtemelen bi çok kişi böyle sövüyordur.
ayrıca tünelde kulaklarımızı sağır ediyor bu ses ama onun bunun çocukları tünelde inadına bağırtıyorlar motoru.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Reklamlar
-
Hiçbir motora egzoz almadık. Gereksiz geliyor.
Özellikle küçük hacimli motorlara egzoz takıp biyerini yırta yırta gidenler beni deli ediyor. Motosiklet sesini seven bir kadın olarak o cırtlak sese tahammül edemıyorum. O yüzden cbr250 vs alıp egzoz takmayın artık :D Hiçkimse ooowww aaaa yapmıyor. Berbat duruyor.
-
Çok komik başlıklar açılıyor, Fazer'ımda mivv egzoz var bi yere giderken bile diğer arkadaşlarım arkama takılıyor kuyruk gibi sırf diğer araçlar sesi duyup yol verdiklerinden. Yüksek sesli egzoz beni sayısız kazadan kurtardı yanına sokulup filtering yaptığın araç seni görüyor aynalara bakıyor.
Hee motorun ruhunu öldüren 70 lik dedeler gibi iki araç arasında trafikte bekleyen kişiler var onlar için doğru bir tespit yüksek sesli egzoz onların ancak kafasını şişirir.
-
Cobra Streetrod Slashcut full tahliye sistemi sahibi olarak, kötü bir şey söylemek istemiyorum karşı görüşü kışkırtmaya yönelik açılmış konunun sahibine -özellikle de yeni üye ve kendine gelen eleştirileri dikkate almayacağını belirttiği için- ama güvenlik olayı doğrudur. Fark edilmeye çok büyük katkısı vardır. 1'er gün arayla aynı saatlerde aynı yolda stok egzost ve performans egzostuyla sürüş yaparak gözlemlemek mümkündür. Siz beğenmiyorsunuz veya alıp takmaya cesaret edemediniz diye çemkirmenin anlamı yok.
Küçük hacimli motorlarda çıkan ses çok kulak tırmalayıcı, ona katılıyorum. Hele de yüksek devirlerde. Zaten bu motorları kullananların pek çoğu da fark edilme amacıyla kullanmıyor.
Ben ara gaz çok kullanan biri değilim. Ancak çok korna kullanırdım. Şimdi sesi duyan (gür ve tok bir ses, kıçı patlamış eşek anırması gibi değil) otomobil şoförleri önce aynaya bakıyorlar ve mümkünse yol veriyorlar. Sıkışık trafikten ziyade şehirlerarası yollarda ve tehlikeli otobanlarda ciddi faydası vardır. İnsanları ayna kullanımına alıştırmak, içinde bulunduğumuz toplumda anca böyle dürte dürte olmakta. IQ arttıran ve ego düşüren sağanak yağmurlar insanımızın kafasına yağmadan Türk sürücüsünü eğitmek mümkün değil.
+5 HP; enjeksiyon haritasının yenilenmesi, yakıt enjeksiyon sistemi düzenleyicileri ve düzgün hava filtresi kullanımı gibi faktörlerle belki sağlanabilir. Biraz reklam kokan bir pazarlama tekniği gibi bu söylem. Belki Dyno'ya soktuğunuzda fark eder ama yolculuk esnasında sürücüye ne kadar kendini hissettirir bilemem. Ancak performans egzostlarında yanmış yakıt tahliyesinin daha kolay uygulanması ana prensiplerden biridir. Çoğunlukla buna uygun tasarlanırlar.
Tüm bunları söylerken gece vakitleri mahallelerde ve bina otoparkına girerken kükrete kükrete gitmekten ziyade rölanti devirlerinde sürerek insanları rahatsız etmemeye gayret ettiğimi de belirtmek isterim. Herkes bu şekilde kullansa muhtemelen bu konu sahibi gibi aksi görüşünü nefret ve aşağılama söylemine çeviren insanlar piyasada pek olmazdı.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Bune adlı üyeden alıntı
Çok komik başlıklar açılıyor, Fazer'ımda mivv egzoz var bi yere giderken bile diğer arkadaşlarım arkama takılıyor kuyruk gibi sırf diğer araçlar sesi duyup yol verdiklerinden. Yüksek sesli egzoz beni sayısız kazadan kurtardı yanına sokulup filtering yaptığın araç seni görüyor aynalara bakıyor.
Hee motorun ruhunu öldüren 70 lik dedeler gibi iki araç arasında trafikte bekleyen kişiler var onlar için doğru bir tespit yüksek sesli egzoz onların ancak kafasını şişirir.
O sesi duyanlar sadece trafıktekı ınsanlar değil. Yolda bıyerde oturuyor oluyorsun, yuruyor oluyorsun, evinde oluyorsun(sanırsın evin içinden geçiyor öyle bir ses) yani rahatsız edici olabiliyor birçok insan için. Aşırı gürültüye gerek yok. Farketmek istemeyen, yol vermek istemeyen adam gözüne gözüne bakıp yinede yol vermeyebiliyor, seni gördüğü halde bile bile önüne geliyor. Hadi küçük motoru çok adam yerıne koymuyorlar hertürlü ama eşimde fazer kullanıyordu egzozsuz, 600RR var suan yıne egzozsuz. Sırf egzoz yok dıye ölümlerden dönmedik. Hayat kurtarıcı olduğunu düşünmüyorum o derece gürültünün yapmanın. Ben burdayım demek istiyorsan illa iki bip bip yaparsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Cobra Streetrod Slashcut full tahliye sistemi sahibi olarak, kötü bir şey söylemek istemiyorum karşı görüşü kışkırtmaya yönelik açılmış konunun sahibine -özellikle de yeni üye ve kendine gelen eleştirileri dikkate almayacağını belirttiği için- ama güvenlik olayı doğrudur. Fark edilmeye çok büyük katkısı vardır. 1'er gün arayla aynı saatlerde aynı yolda stok egzost ve performans egzostuyla sürüş yaparak gözlemlemek mümkündür. Siz beğenmiyorsunuz veya alıp takmaya cesaret edemediniz diye çemkirmenin anlamı yok.
Küçük hacimli motorlarda çıkan ses çok kulak tırmalayıcı, ona katılıyorum. Hele de yüksek devirlerde. Zaten bu motorları kullananların pek çoğu da fark edilme amacıyla kullanmıyor.
Ben ara gaz çok kullanan biri değilim. Ancak çok korna kullanırdım. Şimdi sesi duyan (gür ve tok bir ses, kıçı patlamış eşek anırması gibi değil) otomobil şoförleri önce aynaya bakıyorlar ve mümkünse yol veriyorlar. Sıkışık trafikten ziyade şehirlerarası yollarda ve tehlikeli otobanlarda ciddi faydası vardır. İnsanları ayna kullanımına alıştırmak, içinde bulunduğumuz toplumda anca böyle dürte dürte olmakta. IQ arttıran ve ego düşüren sağanak yağmurlar insanımızın kafasına yağmadan Türk sürücüsünü eğitmek mümkün değil.
+5 HP; enjeksiyon haritasının yenilenmesi, yakıt enjeksiyon sistemi düzenleyicileri ve düzgün hava filtresi kullanımı gibi faktörlerle belki sağlanabilir. Biraz reklam kokan bir pazarlama tekniği gibi bu söylem. Belki Dyno'ya soktuğunuzda fark eder ama yolculuk esnasında sürücüye ne kadar kendini hissettirir bilemem. Ancak performans egzostlarında yanmış yakıt tahliyesinin daha kolay uygulanması ana prensiplerden biridir. Çoğunlukla buna uygun tasarlanırlar.
Tüm bunları söylerken gece vakitleri mahallelerde ve bina otoparkına girerken kükrete kükrete gitmekten ziyade rölanti devirlerinde sürerek insanları rahatsız etmemeye gayret ettiğimi de belirtmek isterim. Herkes bu şekilde kullansa muhtemelen bu konu sahibi gibi aksi görüşünü nefret ve aşağılama söylemine çeviren insanlar piyasada pek olmazdı.
Tok ses çok rahatsız etmıyor yolda, ona katılıyorum ve evet hızlı gidilecek bıyer olmadıgı halde ve gitmedıgı halde evlerın bınaların dıbınde ara gaz da vererek car car öttürerek geçilmezse daha ıyı olur bu çok rahatsız edici bızde egzoz olmadıgı halde dikkat edıyoruz cunku buna. Farkedılme konusuna çokta katılmıyorum sadece.
-
Ben bile o teneke sesli, kulak zarını yırtan egzoslara soy, sop küfür ediyorum. En masum o egzos kıçına girsin derim. Düşünün hastası olan, bebeği olan insanlar ne beddua ediyordur. Tok sesli kaliteli ve çokta yüksek devir çevirmeden sokaklarda sürenlere birşey diyemem, tercihtir ama ben onu da tercih etmem.
Güvenlik hususunda ise, geriden gelirken öndekilere kendimizi göstermekse amaç, sürekli açık farla ve yol okuyarak sürmenin daha etkili olduğunu düşünüyorum.
-
BIYIKLI adlı üyeden alıntı
Ben bile o teneke sesli, kulak zarını yırtan egzoslara soy, sop küfür ediyorum. En masum o egzos kıçına girsin derim. Düşünün hastası olan, bebeği olan insanlar ne beddua ediyordur. Tok sesli kaliteli ve çokta yüksek devir çevirmeden sokaklarda sürenlere birşey diyemem, tercihtir ama ben onu da tercih etmem.
Güvenlik hususunda ise, geriden gelirken öndekilere kendimizi göstermekse amaç, sürekli açık farla ve yol okuyarak sürmenin daha etkili olduğunu düşünüyorum.
şimdi biri atlar "ama kör noktalar var" diye.
-
Kimse kusura bakmasın ama tek silindir Cbr 250 motoruma egzos falan taktırmam. Çekicilikten çok itici geliyor. Ama 4 silindir bir supersport alırsam bir gün o zaman affetmem işte direk taktırırım.
-
Arkadaşlar, bizim insanimizin her konu tartışılırken yaptığı hata şudur, sanki herşey ya SİYAH tir yada BEYAZ. Çoğumuz için Gri renk yoktur ve empati eksikliği de en büyük eksikliğimizdir.
Egzos konusunda da durum aynıdır, bu işi bir layıkıyla yapanlar veya yaptıranlar var birde sırf gürültü yapayım çevrenin dikkatini çekeyim aynı zamanda da rahatsız edeyim mantığında olanlar var. Biz bu arkadaşlara apaci diyoruz genelde.
Her şeyin bir oluru var, işin bokunu çıkartmaya gerek yok. Ben standart egzos iyidir yada kötüdür demiyorum, ister yapın ister yapmayın ama her şeyin bir oluru var.
Tamamen benim şahsi görüşümdur, bana göre bir r25 in egzozunu değiştirmek bana göre gereksizdir, ama bir mt 07 nin egzozu degistirilebilir. Bazı R25 sahipleri bana kizabilir, sorun değil. Neden gereksiz, motor hacmi ve kapasitesi belli olan bir motosikletin egzosunu değiştirmek bana göre tamamen kendi kendini tatmin etmeye benziyor. Piyasada hergün gördüğümüz, bas bas bağıran ama gitmeyen şahinler buna en güzel örnek. ( şahin örneği vermekle r25 yavaş yada gitmiyor demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın, r25 kullandım ve motosiklet virusunun bana buluşmasına yol açmış çok iyi bir motosiklet ). Ama mt 07 de kullandim. O güçte ve performansta bir motor için orijinal egzos bana göre değiştirilmeli ( bas bas bağıran bir egzosu kastetmiyorum tabi)
Kendinize iyi bakın, kalın sağlıcakla, güvenli sürün.
-
Kesinlikle katılmıyorum. Özellikle o park etmiş ve kapısını açan salaklar kesinlikle bakmadan kapı açıyo ama sesi duyup bakıyolar öyle açıyolar kapıyı.
Not bahsettiğim abartı egzoz değil. Euro 4 standartı tamamen sessiz egzoz ile abartı olmayan susturuculu egzoz arasındaki fark.
-
ZaptNaMumkun adlı üyeden alıntı
Kimse kusura bakmasın ama tek silindir Cbr 250 motoruma egzos falan taktırmam. Çekicilikten çok itici geliyor. Ama 4 silindir bir supersport alırsam bir gün o zaman affetmem işte direk taktırırım.
Anlatmaya çalıştığım şey, tam olarak budur. Düşük hacimli motosikletlere gereksiz dediğimde bazı arkadaşlar sanki küfür edilmiş gibi tepki veriyor.
-
astrofizik adlı üyeden alıntı
Bu motor zaten 200bg ve 100.000tl üzeri fiyat etiketine sahip,
Yukarıdaki bu koşulları sağlarsanız 5hp anca kazanıyorsunuz,
En extrem örnekte dahi sonuç bu,kendi motorunuzun hp ve fiyatına bu 5hp yi oranlayın nasıl bir hp çıkacak ona göre karar verin,
Ayrıca bu egzosun fiyatı full sistem 2.500$,yurtdışı fiyatı.
Bende 12bin lıralık termignoni egzoz tam sistem vardı çip ve hava filtresi ile birlikte 4.5hp veriyordu ve extradan 1000 rpm kazandırıyordu lutfen tam bı bılgı sahıbı olduktan sonra duzeltme yapınız
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Bende 12bin lıralık termignoni egzoz tam sistem vardı çip ve hava filtresi ile birlikte 4.5hp veriyordu ve extradan 1000 rpm kazandırıyordu lutfen tam bı bılgı sahıbı olduktan sonra duzeltme yapınız
tamam, zenginsin.
-
beygir meygir anlamam
gecenin bi körü boş yolda evimin önünden bağırtarak geçen arkadaşım : "ağır küfür yiyorsun" bilgine
küfür bitip sakinleştikten sonra da "ıslak tuvalet terliğine çorapla basasın, sehpanın köşesine ayak serçe parmağını vurasın, tek maçtan yatasın" gibi beddualar takip eder
-
Güvenlik için olduğunu kim söyledi. Türkün motorunun egzozu sesli, arka tekeri kalın olur
-
Egzoza vereceğim paraya css ye girerim. Sıra4 bir motosiklet için tam sistem egzozlar 6-7 bin tlden başlıyor.
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Bende 12bin lıralık termignoni egzoz tam sistem vardı çip ve hava filtresi ile birlikte 4.5hp veriyordu ve extradan 1000 rpm kazandırıyordu lutfen tam bı bılgı sahıbı olduktan sonra duzeltme yapınız
Bir egzoza 12.000tl verebilen herkes bu egzozu alıp taksın, tavsiye ediyorum, sonuna kadar zorlasın,bunda sorun yok.
Senede bir defa karşılaşmam nasılsa,kaç kişi takacak bu egzozu.
Verdiğiniz bilgi iyi oldu,
4-5bg için yapılacak yatırımın bu olması gerektiği bilinsin, demek istediğim bu.
Öyle 250 cc motora tiger veya soba borusu takıp hp kazanacağını düşünenlere benim lafım.
Ne o , ne bu , ne her ikisi , nede hiçbiri...
-
O çevrede yaşayan yüzlerce hatta yerine göre belki binlerce insan sövüyor kendilerine bilmem haberleri var mı.Çok da meraklıydık senin salakça egzoz sesine. İnsanlar evlerini iş yerlerini daha sessiz hale getirebilmek için bir sürü masraf yapıyor, bu insanlıktan nasibini almamış tip de egzoz bağırtıyor.Ceza da değil alsınlar motoru elinden.Yasaklanmalı bu egzozlar.
-
shruikan adlı üyeden alıntı
tamam, zenginsin.
senin gönlün zengin minnoşum starbucksta bi kahveye varmısın
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
astrofizik adlı üyeden alıntı
Bir egzoza 12.000tl verebilen herkes bu egzozu alıp taksın, tavsiye ediyorum, sonuna kadar zorlasın,bunda sorun yok.
Senede bir defa karşılaşmam nasılsa,kaç kişi takacak bu egzozu.
Verdiğiniz bilgi iyi oldu,
4-5bg için yapılacak yatırımın bu olması gerektiği bilinsin, demek istediğim bu.
Öyle 250 cc motora tiger veya soba borusu takıp hp kazanacağını düşünenlere benim lafım.
evet çok yüksek yatırım yapılıyor alınan beygiri belki surerken hissetmıyorsunuz ama sürüs konfor ve kalitesini cok degistirdiğini söylemek isterim şuankı motorumda akrapovic var malesef tam set değil sürüşte çok bariz farklar olusuyor , 250cc motora tam sette taksanız hiçbirşey değişmez sadece para israfı olur
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
senin gönlün zengin minnoşum starbucksta bi kahveye varmısın
bi frappalatikimikagantoloçino alırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)