Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: 100 KM'de kaç litre benzin tüketiyorsunuz ?

Katılımcı sayısı
832. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 0-2

    104 12.50%
  • 3

    268 32.21%
  • 4

    202 24.28%
  • 5

    111 13.34%
  • 6

    64 7.69%
  • 7

    30 3.61%
  • 8

    16 1.92%
  • 9

    9 1.08%
  • 10

    2 0.24%
  • 10 litre ve üzeri

    26 3.13%
33. sayfa BirinciBirinci ... 23313233343543 ... SonuncuSonuncu

100 KM'de kaç litre benzin tüketiyorsunuz ?

    REKLAM ALANI
  1. #641

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu başlıktada yazmıştım benim 2013 model 80.000 km de ki 650 cc Vstrom ile arkadaşın 2018 4000 km deki NC750 si arasında Karadeniz gezisi boyunca yarım litre fark vardı , en büyük fark ışıklarda falan kalkınca aynamda kayboluyordu :D
    Kilo aynı arada 10 bg fark var,ışıklarda aynada kaybolması cidden normal değil,bence bu cc kategorisinde satılmamalı nc,500 cc normalde
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #642

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Dün ufaktan bir tur yaptık arkadaşlarla.
    Maltepe'den çıktık, Eskihisar-Topçular feribot, Yalova'dan Bursa İnegöl Bozüyük Osmaneli İznik Yalova Topçular Eskihisar Maltepe şeklide.
    Genelinde sakin sürdük ama 120-130kmh civarı sabitledik, otobanda 2-3 kere top speed diye sıktım, Yalova-Bursa arası gidişte de dönüşte de baya tempolu, İnegöl-Bozüyük arası kitapsızca sürdük yine 2 defa top speed denemeli.

    4.4l yaktı.
    espresso bunu beğendi.

  3. #643

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilo aynı arada 10 bg fark var,ışıklarda aynada kaybolması cidden normal değil,bence bu cc kategorisinde satılmamalı nc,500 cc normalde
    Kilolar aynı da biri 54 diğeri 71hp. (Fark 17hp; V Strom NC'den %32 daha güçlü.) Birinin redline 10.000'de diğerinin 7.250'de. Bunlar büyük değil ama ivmelenmede hissedilebilir anlamlı farklar.

  4. #644
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilo aynı arada 10 bg fark var,ışıklarda aynada kaybolması cidden normal değil,bence bu cc kategorisinde satılmamalı nc,500 cc normalde
    Akselerasyonu güzelleştiren sadece beygir ve hacim değil , NC nin vites oranları çok uzun buda devirlenmesine engel oluyor , uzun oranların faydası ise düşük devirde sessiz sakin titreşimsiz bir sürüştür , Vstrom ise daha kısa oranlı viteslere sahip , motor iki kişi ve yüklü iken bile 650 cc için gayet tatminkar performans verebiliyor ama 160 dan sonra devir yüksek kaldığı için gürültülü bir sürüş oluyor..kiminin beklentisi gazı açınca uzayan bir motor kimisi ise fıtı fıtı sessiz sakin sürüş , biri daha konforlu biri daha keyifli tercih meselesi , her motorun artısı eksisi mutlaka vardır.
    blueway2 ve espresso bunu beğendiler.

  5. #645
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nc gerçekten yakıt konusunda efsane gibi gözüküyor ama,tracer ve vstrom kullanıcıları bizde aynı yakıyoruz diyor,anlayamıyorum bende çevirdikleri devirde farklı.
    v storm veya tracer nc ile aynı yakması için kullanıcının inip motoru ittrimesi lazım
    güç yakıt performansı olarak bakarsan nc den az yakıyorlar orası ayrı bir durum yani diğerleri nc den orantısal olarak ne kadar güçlü ise o kadar fazla yakması lazım ama orantıdan düşük değerlerde yakıyorlar aslında nc onlara göre çok yakıyor
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  6. #646
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    v storm veya tracer nc ile aynı yakması için kullanıcının inip motoru ittrimesi lazım
    güç yakıt performansı olarak bakarsan nc den az yakıyorlar orası ayrı bir durum yani diğerleri nc den orantısal olarak ne kadar güçlü ise o kadar fazla yakması lazım ama orantıdan düşük değerlerde yakıyorlar aslında nc onlara göre çok yakıyor
    Bu orantının NC aleyhine olması blokta kullanılan teknolojinin Vstrom ve Tracer dan eski olmasından kaynaklanıyordur , NC de tek egzantrikli bir sistem var diğerleri çift , Honda demişki zaten düşük devirlerde çalışan bir blok olacak egzantriktende tasarruf edelim , aslında böyle motorlara 4 subap bile elzem değil , zaten düşük kam değerleri ile çalışıyor iki subap olsa pekde birşey farketmezdi hatta dahada az tüketip torku daha düşük devirde verirdi..
    espresso bunu beğendi.

  7. #647

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    v storm veya tracer nc ile aynı yakması için kullanıcının inip motoru ittrimesi lazım
    güç yakıt performansı olarak bakarsan nc den az yakıyorlar orası ayrı bir durum yani diğerleri nc den orantısal olarak ne kadar güçlü ise o kadar fazla yakması lazım ama orantıdan düşük değerlerde yakıyorlar aslında nc onlara göre çok yakıyor
    İntagramda mustafakara kullanıcısının videosunda tracer 13 lt yakıyor,hatta Ocak söndüren tracer olarak paylaşıyor,bir kısım ciddi fark var diyor bir kısımda yarım litre diyor,
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  8. #648

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İntagramda mustafakara kullanıcısının videosunda tracer 13 lt yakıyor,hatta Ocak söndüren tracer olarak paylaşıyor,bir kısım ciddi fark var diyor bir kısımda yarım litre diyor,
    Çok ciddiye alınacak bir hesap gibi gelmedi bana. Anlık tüketimi ortalama tüketim gibi anlatıyorsa yani... Anlık tüketim olarak DL650'de 9 hatta 11 l/100km olarak gördüğüm anlar oluyor ama sakınmadan / normal kullanımda *ortalama* 4,5 l/100km yakıyorum. Gidip insanlara DL650 11 l/100km yakıyor diye anlatmıyorum, ikisi çok farklı şeyler. Hepimizi ilgilendiren şey ortalama tüketimdir.

    Aynı motora sahip ve Tracer'dan çok daha yaramaz kullanılan MT-07'nin fuelly kayıtlarında ort. tüketimi 4,3 l/100km görünüyor mesela; Tracer'ın bundan fazla olacağını hiç zannetmem. Hadi fuelly'dekiler sünepe olsun, 4,5 l/100km diyelim. Normal, ulaşım amaçlı kullanımlarda bundan fazla yakması bence bir arızaya işaret eder. (Motorda veya sahibinin kullanım şeklindeki bir arıza... Veya benzin aldığı yer sağlam kazıklıyor olabilir )
    espresso bunu beğendi.

  9. #649

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok ciddiye alınacak bir hesap gibi gelmedi bana. Anlık tüketimi ortalama tüketim gibi anlatıyorsa yani... Anlık tüketim olarak DL650'de 9 hatta 11 l/100km olarak gördüğüm anlar oluyor ama sakınmadan / normal kullanımda *ortalama* 4,5 l/100km yakıyorum. Gidip insanlara DL650 11 l/100km yakıyor diye anlatmıyorum, ikisi çok farklı şeyler. Hepimizi ilgilendiren şey ortalama tüketimdir.

    Aynı motora sahip ve Tracer'dan çok daha yaramaz kullanılan MT-07'nin fuelly kayıtlarında ort. tüketimi 4,3 l/100km görünüyor mesela; Tracer'ın bundan fazla olacağını hiç zannetmem. Hadi fuelly'dekiler sünepe olsun, 4,5 l/100km diyelim. Normal, ulaşım amaçlı kullanımlarda bundan fazla yakması bence bir arızaya işaret eder. (Motorda veya sahibinin kullanım şeklindeki bir arıza... Veya benzin aldığı yer sağlam kazıklıyor olabilir )
    Üstad,uzun yol ayvalık'a gidiyor,defalarca kere benzin alıyor,hepsini ayrıntılı göstermiş.180-200 bandında gidiyor.
    Ocak söndüren tracer,ama çok güzel motor diyede paylaşmış.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  10. #650
    Italian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Motosikleti
    Xmax 250 2016
    espresso bunu beğendi.

  11. #651

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad,uzun yol ayvalık'a gidiyor,defalarca kere benzin alıyor,hepsini ayrıntılı göstermiş.180-200 bandında gidiyor.
    Ocak söndüren tracer,ama çok güzel motor diyede paylaşmış.
    Tracer 700 ile 180-200 bandında gitmek normal bir kullanım şekli değil ama? Hangi motoru o süratlere çıkartırsan aşırı yakar. Motosikletlerin rüzgar direnci yüksektir. Hava tarafından uygulanan sürtünme kuvveti süratin karesiyle oranlı olduğu için sürat ne kadar çok artarsa bu kuvvet de karesi oranında o kadar artar, çılgın seviyelere çıkar.

    Bu arada; orta hacim bir motosiklette *sürekli* 180-200 süratte seyretmek oldukça iddialı ve zorlama. İdeal en fazla 150-160. Sürekli > 180 - 200 gidebilmek için 1000cc civarları ve üzerine çıkmak gerekiyor bence; yazık yani.
    blueway2, killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  12. #652

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İmkan buldukça 180-200kmh gitmek başka bir şey, sürekli 180-200 bandında gitmek bambaşka bir şey.
    Bir kaç mesaj önce aktardığım turda E5'te 120-130 gittik, Topçular-Yalova arasını 150 gibi sabit gittik, Yalova Bursa arası keza öyle, otobanda 130 sabit gittik, 2-3 defa 240a çıktım geri indim, Bozüyük'e girerken zaten kitapsızca gittik... falan filan yani bütün yol boyunca sabit seyir hızımız hiç 120-130kmh altına inmedi. Ortalama hız 89kmh =)

    Bir kere Tracer 700 ile İstanbul'dan Ayvalık'a sürekli 180-200 zaten gidilemez, eski yoldan bahsediyorum. Mümkünatı yok, delirsen de gözünü karartsan da yok. Herhangi bir koşulda bir Tracer 700 ile 13l/100km yakılıyorsa o motorda bir problem vardır. veya sürücüde demiyorum, sürücü ne kadar problemli olsa da Tracer 700 öyle bir ortalama tüketim çıkartamaz. Ben RS ile pistte pitte sıfırladım pite geri girdiğimde tüketim 10.2l idi yahu, pist diyorum =)

    *
    Hangisi daha ekonomiğe şöyle bir benzetme yapayım. Yıllar önce Prius daha yeniyken Jeremy Clarkson BMW M3 ile Prius arasında bir tüketim testi yaptı. Piste Prius'u çıkardılar, Prius pistte gidebildiği kadar hızlı gitti. M3 de onun arka tamponunda geldi, Prius ne kadar hızlı gidebiliyorsa o kadar hızlı gitti yani. Testin sonunda M3'ün tüketimi daha azdı. =)
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #653

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkan buldukça 180-200kmh gitmek başka bir şey, sürekli 180-200 bandında gitmek bambaşka bir şey.
    Bir kaç mesaj önce aktardığım turda E5'te 120-130 gittik, Topçular-Yalova arasını 150 gibi sabit gittik, Yalova Bursa arası keza öyle, otobanda 130 sabit gittik, 2-3 defa 240a çıktım geri indim, Bozüyük'e girerken zaten kitapsızca gittik... falan filan yani bütün yol boyunca sabit seyir hızımız hiç 120-130kmh altına inmedi. Ortalama hız 89kmh =)

    Bir kere Tracer 700 ile İstanbul'dan Ayvalık'a sürekli 180-200 zaten gidilemez, eski yoldan bahsediyorum. Mümkünatı yok, delirsen de gözünü karartsan da yok. Herhangi bir koşulda bir Tracer 700 ile 13l/100km yakılıyorsa o motorda bir problem vardır. veya sürücüde demiyorum, sürücü ne kadar problemli olsa da Tracer 700 öyle bir ortalama tüketim çıkartamaz. Ben RS ile pistte pitte sıfırladım pite geri girdiğimde tüketim 10.2l idi yahu, pist diyorum =)

    *
    Hangisi daha ekonomiğe şöyle bir benzetme yapayım. Yıllar önce Prius daha yeniyken Jeremy Clarkson BMW M3 ile Prius arasında bir tüketim testi yaptı. Piste Prius'u çıkardılar, Prius pistte gidebildiği kadar hızlı gitti. M3 de onun arka tamponunda geldi, Prius ne kadar hızlı gidebiliyorsa o kadar hızlı gitti yani. Testin sonunda M3'ün tüketimi daha azdı. =)
    https://www.instagram.com/reel/CvNSDOWNv0w/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  14. #654

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.instagram.com/reel/CvNSDOWNv0w/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kere Tracer 700 ile İstanbul'dan Ayvalık'a sürekli 180-200 zaten gidilemez, eski yoldan bahsediyorum. Mümkünatı yok, delirsen de gözünü karartsan da yok.

    Videodan ne anlamalıyım onu anlamadım. 5 defa benzin alındığı 5 depo benzin tüketildiği anlamına da gelmez.
    Ki ben zaten 13l yakmıyordur da demedim ki?

  15. #655
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Tükettiğini açıklarken TL hesabı yapanlara çok kişi kıl oluyorken ben depo hesabı yapanlarada kıl oluyorum birader ne biliyim senin depon kaç litre hadi motorumuz aynı diyelim depoyu kurutup mu yakıt alıyorsun ? belki içeride üç-beş lt kalmıştır..
    espresso bunu beğendi.

  16. #656

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tükettiğini açıklarken TL hesabı yapanlara çok kişi kıl oluyorken ben depo hesabı yapanlarada kıl oluyorum birader ne biliyim senin depon kaç litre hadi motorumuz aynı diyelim depoyu kurutup mu yakıt alıyorsun ? belki içeride üç-beş lt kalmıştır..
    Çok basit ve geçerli bir hesap varken en anlaşılmaza ulaşmak için harcanan çaba.... :D
    youtube.com/@bisuruyorum

  17. #657

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Bu testi ben yapmadım.Birisi yapmış bende paylaştım,öğrenmek için sordum,bende kuruş yada depo hesabı yapmam zaten,ekranımda yaktığım yakıt lt bazlı gösteriyor.Benim savunduğum bişeyde yok.Sakin bir kullanıcıyım.Eğer bu 3 model aynı yakıyorsa en konforlu ve keyiflisini alsaydım onu öğrenmeye çalışıyorum.
    killingroad bunu beğendi.

  18. #658

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu testi ben yapmadım.Birisi yapmış bende paylaştım,öğrenmek için sordum,bende kuruş yada depo hesabı yapmam zaten,ekranımda yaktığım yakıt lt bazlı gösteriyor.Benim savunduğum bişeyde yok.Sakin bir kullanıcıyım.Eğer bu 3 model aynı yakıyorsa en konforlu ve keyiflisini alsaydım onu öğrenmeye çalışıyorum.
    Eğer en temel beklenti her halukarda en az yakması ise NC doğru tercih.
    Ama bu üçünden birini alacak olsam muhtemelen V-Strom alırdım, onu almıyorsam da Tracer 700 alırdım. Her halükarda benzer şekilde çok düşük tüketim alınabilecek motorlar ama ihtiyaç halinde daha fazla gücü sunmaları, sürüş ve ekipman kalitesinin daha iyi olması (bilhassa V-Strom'da, Tracer o kadar da değil) benim için daha önemli şeyler. Yoksa üst sınıfa çıkmadıkça hemen her motor zaten sakin sürüşte az yakıyor.
    blueway2 ve Cyan bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  19. #659

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer en temel beklenti her halukarda en az yakması ise NC doğru tercih.
    Ama bu üçünden birini alacak olsam muhtemelen V-Strom alırdım, onu almıyorsam da Tracer 700 alırdım. Her halükarda benzer şekilde çok düşük tüketim alınabilecek motorlar ama ihtiyaç halinde daha fazla gücü sunmaları, sürüş ve ekipman kalitesinin daha iyi olması (bilhassa V-Strom'da, Tracer o kadar da değil) benim için daha önemli şeyler. Yoksa üst sınıfa çıkmadıkça hemen her motor zaten sakin sürüşte az yakıyor.
    İşim görülsün, çok performans ihtiyacım yok, az yaksın, dert çıkarmasın, 10 yaşında iken bile sabahından akşama rahat satayım -> NC
    Performans ve apaçimsi eğlence istiyorum, motorun çok da ağırlık taşıyabilmesi mühim değil; yüksüz, tek kullanacağım, rahat satayım -> Tracer
    Hem işim görülsün, hem (makul bir miktar) eğlenebileyim, motorumun ağırlık taşıyabilmesi önemli; yüklü ve/veya yolculu kullanabilirim, satmakta çok zorlanmasam yeter -> V Strom
    tommygun, killingroad, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #660
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşim görülsün, çok performans ihtiyacım yok, az yaksın, dert çıkarmasın, 10 yaşında iken bile sabahından akşama rahat satayım -> NC
    Performans ve apaçimsi eğlence istiyorum, motorun çok da ağırlık taşıyabilmesi mühim değil; yüksüz, tek kullanacağım, rahat satayım -> Tracer
    Hem işim görülsün, hem eğlenebileyim, motorumun ağırlık taşıyabilmesi önemli; yüklü ve/veya yolculu kullanabilirim, satmakta çok zorlanmasam yeter -> V Strom
    Bu 3 motorun iyi özelliklerini bünyesinde bulunduran tek motor Ninja 650




    Tabi ki şaka
    Cyan bunu beğendi.


33. sayfa BirinciBirinci ... 23313233343543 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)