0-2
3
4
5
6
7
8
9
10
10 litre ve üzeri
100 nm tork var ama aynı NC gibi Africa'nın da vites oranları az yaksın diye uzun düzenlenmiş , sabit hız düz yol yüksüz motor eyvallah az yakabilir , ama iki kişi üç çantalı biraz gazlamalı , rotada bol tırmanmada varsa az yakmasını hiç bekleme , sürekli vites düşürüp devri 4 ila 6000 arasında kullanmak zorunda kalıyorsun , senin sürüş şeklin gayet sakin tek kişi çanta yok sanırım , başka türlü 4 lt yakalaman imkansız..
nc 750 yeni kasa 3,0 ,4,0 arası
pcx son kasa 1,9 2,2 arası
cbr 600 rr 6,0 10,0 arası
www.erkakurye.com
2015 NC750S, 9000KM ortalaması 3.4 Litre
2022 Pulsar 200 NS, 5000KM ortalaması 2.9 Litre
😁 Her yıl değişiyor diyebiliriz, şu son 6 ay dışında iki motorum oldu genelde. Bazıları sıfır mesela Africa, bazıları daha sonra alınan 2.eller. o yüzden modeller eski yeni denk geldi bazen. Yaşım 54, bunu yazdım diye şimdi biri burayıda işgal edip "sen ilgi bekleyen bir bunaksın" demez inşallah, var öyle bir sapığım
Africa yı aldığımda bana 5 gibi yakacağını ama rodaj sonrası 4.2 lere kadar ineceği söylenmişti, o öyle olmadı maalesef. Onu yaptıran peygamber sabırlılar var illaki ama ben genelde hiç bir motorumda o cici minimum değerleri yakalayamıyorum. Kolaçanın bir videosu var tavsiye ederim, NC ile Antalyaya gidiyor. Yolda basıyor haliyle, petrolde bir ölçüm 6 lt yaktırmış..😁😂🤣. Basınca yakmayan motor olabilir mi bilemiyorum...Nikkfurie Arkadaşım (Arkadaşım demek istedim, forumda verdiğin teknik bilgiler çok iyi) doğru söyler, DCT daha az yaktırıyor, malum düz viteslerde sanmıyorumki insanla vites değiştirmeden kullanabilsin. DCT sizi sürekli 4-5 te filan gitmeye zorluyor. Ama o zamanda sinir olup Sport moda almak yerine normal modda basarak gücü hissetme çabası doğuyor. Yoksa o alt devir hissi insanı bir yerden sonra ifrit ediyor. Hondanın hatası bu, NC de de aynı, ekonomik olsun diye sürekli tak tak tak sürmek zorundasınız. Gaz açınca iş keyifli hake gelsede tüketim rakipleriyle aynı olmaya başlıyor.
Hakan Bey ben NC’ye görece bir haksızlık olduğunu düşünüyorum bu tür yorumları okuduğumda. Aslında biraz bakış açısıyla alakalı da olabilir.
Dediğiniz gibi yakan motorlar gibi gaz açınca hemen uzayan bir makine değil doğru ama kendi sınıfına uygun bir kullanımda çok düşük yakıt tüketimi var. Eğer otoyola çıkıp sürekli 170-180 gitmeye çalışır ve “e bu da 6 litre yakıyor işte” denirse çok anlamlı bir değerlendirme olmayabilir.
Genelde Şile-Beyoğlu arası kullanırım, her yola çıktığımda 100-150 km yaparım ve Polonezköy yolunu tercih ederim FSM Köprüsünü kullanarak. Bilenler bilir yolun ciddi kısmı çok virajlı olduğundan maksimum hızlar bellidir. Hemen hemen aynı hızlarda aynı mantıkta kullanıyorum, NC’nin 3.4 yaktığı yerde Tiger 800 çok daha fazlasını yakıyor.
Tiger tabiki çok daha zevkli, çok daha güçlü ve atik ama bu size konfor ve keyif sağlıyor. Bu yolda NC nal toplamıyor ya da Tiger’a yetişeyim onun gibi gideyim derken birden 6 litre yakmaya başlamıyor. Aynı yolu aynı hızlarda biri 3.4 ile giderken diğerleri (sınıftaki diğer tüm motosikletleri kastediyorum) 5-6-7’leri görüyor ki bence kullanıcının ekonomik durumuna göre, yakıt fiyatlarının da bir hayli yüksek olduğu ülkemizde çok tercih edilesi bir motosiklet olabilir. Bu yönü kesinlikle onun bir ayrıcalığı diye düşünüyorum.
Hocam öncelikle NC kim ne derse desin harika bir motor, ama binicisine, kıymetini bilene. Bakın DCT Africa da 2-3 yıl bocaladı, çünkü motor çok güçlü ve vitese verdiği tork çok hissedilir. O yüzden kazalar bile oldu, birden fırlamalar, u dönüşte devrilmeler vs. NC de bu olmadı zira DCT o yumuşak tork için biçilmiş kaftan. Ani hareket yok (Africaya göre) , daha stabil, daha az korkutucu, acemiliğe gelebilen bir tarzı var. Bu bağlamda zaten ekonomi için yaratılmış ve isterseniz bunu size kolayca verebiliyor. Amma velakin gazlama moduna geçince, ekran kıpkırmızı olunca alet ne yapsın. Bu sefer düşük hacimden yüksek performans (bg olarak) almaya çalıştığımız (küçük cc lerdeki gibi) bir duruma giriyor ve fazla yakıyor. Fikrimce 110-130 değilde180 le giden bir NC, 180 le giden bir GS 1250 den daha çok yakabilir zira max devirli gitmeli. Aynı şey Tiger için de geçerli olabilir mi bilm. Tiger 3 silindir ve sanırım bi tık daha bg önplanda bir motor. Tenere 700 de 180 le giderken daha az yakabilir mesela çünkü NC den daha hafif ve 15-20 bg fazla.
Lafın özü ben hiç itibar etmedim NC yi alırken yok hantal yok yavaş, gitmiyor vs. İstanbuldan 750 km getirdim, bayıldım. Tam da amacına hizmet eden bir motor. Ama o çok popüler yakıt ekonomisinin benim sürüş tarzımda olmayacağını da anladım.
Sürekli hızlı ve devirli kullanan da başka motor alsın canım, olay hızsa 4 silindir bakılsın..🙂
Duke 390 sehir ici basmassan 4,uzun yol 3.5
Hic olcmedim tahmini olarak basarsan sehir ici 45 uzun yol 4,5 -5
Benim xmax 3.4l/100km şehir içi ortalama. Ama Tomygun'ın peşine takılıp köfte yemeye gidince 3.9u buluyor.
Zaten çok gezemediğim için 5 de yaksa dert etmem.
tvs apache sürerken 3 litrenin altında tüketim ile %31 lik dilimdeyim.
suzuki gsr ile 8 litre civarı bir tüketimle %2 lik dilime giriyorum.
birine binerken günlük yakıta 30 lira verirken öbürüne 75 lira falan gidiyor, ama psikolojik olarak bana dönüşü güzel oluyor, hayattan zevk alıyorum, bu şey gibi; öğle yemeğinde 25 liraya patates kızartması yemek yerine 75 liraya kebap yemek gibi bir şey. iyi oluyor yani ömrü uzatıyor benim için çünkü dertlerim azalıyor yolda.
tabi patates deyip geçmemek lazım, porsiyonu 210 lira olan patates kızartmaları da var 15 lira olanı da var, patates kızartması kraldır.
edit: gsr ye yeni palakalık ve alarm aldım, buji falan aldım, onları değiştirirken plakayı takmayı unuttum ve bakkala gittim öyle, giderken benzinliğe uğradım... polisin biri geldi yanıma, plaka nerede diye soruyor, ne yapıyorsun bu motorla diye falan soruyor, benim gülesim geldi tabi ama şimdi motorun evrakları da tam ama trafiği çağırsa plakasız dolaşmanın cezası ve ehliyet ruhsat bulundurmama dan bir dünya ceza yerdik... benzinlik görevlisi de sağolsun beni tanıyan biri ve polise durumu söyledi, polisle öyle bir kısa sohbet sonrası ayrıldım benzinliklten...
"bu motorla ne yapıyorsun?" sorusu çok komiğime gitti :D işe gidip geliyorum ne yapacağım başka.
10 litre üzeri tüketenler ne kullanıyor? tracer 9'da hep 250 falan mı basıyor? rüzgara karşı mı sürüyor? lpg mi bu?
visal'i halen hesaplayamadım. 2-3,5 arası sanırım.
honda dio şehir içi 185 km 3.36 lt benzin yaktı rodaj da olmasına rağmen 1 lt benzin ile 55 km yol yapmış yani 100km de 1.8 yapar fabrika verisi vietnam da 1.7 diyor tabi üzerinde 55 kilo sıska bir adam olsa o kadar yakar benim gibi 1.80 80 kg TÜRK olunca veriler şaştı
Ben motorun ne yaktığını önemsemez oldum. Yani ister 3.4 litre/100km yaksın ister 4.5 litre/100km yaksın zaten sürmeye fırsat bulamayınca ara sıra keyfim için yola çıktığmda en son düşüneceğim şey benzin parası oluyor. Trakya'da yarım kilo köfte 250 lira olmuş, bu hesaba göre 100km'de 250gr köfte yakıyorum ben gezerken.
kanuni visal 3.2 lt/100 km
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)