Dominar 400 ile 1 senelik ortalamam toplam 6.750 km de 3.9lt
0-2
3
4
5
6
7
8
9
10
10 litre ve üzeri
Dominar 400 ile 1 senelik ortalamam toplam 6.750 km de 3.9lt
Tvs Jüpiter 110 -2024 model.
Sakin kullanıyorum 30-40-50-60km .
100 km de 1.5 litre.
Agresif kullanirsam 60-70-80km yakıt 1.7 Litre oluyor.
2016 ns200 , 100km de 2.45 litre, sakin kullanıyorum, 90kmh Max 6000dd civarı,
işe gidip geldiğim yol inişli çıkışlı ve genelde rüzgarlı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:45 ----------
https://imgyukle.com/i/y03Z6q
Bu günün fiyatlarını görünce gözlerim doldu ��
@haluk23
2022 Aprilia Tuono 660 ile ortalama 5 litre.
Dün uzun zamandır niyetlendiğim Maramara turunu yaptık üç arkadaş.
Bostancı'dan Selimpaşa'ya ben geç kaldığım için it köpek gibi gittik.
Selimpaşa'dan Tekirdağ'a kadar normal 130kmh gibi sabit.
Uçmakdere malum. =) Uçmaktan sonra yine Gelibolu'ya kadar normal sürdük.
Lapseki'ye geçtikten sonra Biga'ya kadar arkadaşlardan biri de R1300GS'i deniyor diye yine allahsızca gittik, Tuareg ön camla ve topcase ile 185-190kmh gibi sallanmaya başladığı için daha fazla süratlenmedik ama oralarda da zaten nefesinin sonları.
Biga-Bandırma-Bursa yine 130kmh sabitlemiş gibi gittik. Bursa'ya indikten sonra dürdane gemlik süpürgelik yalova malum yine it gibi ama o kadar canını alarak değil.
627km. 6sa28dk. Max hız: 201kmh Ort hız: 96kmh
5.0l yaktı. Böyle itliğe bu tüketim, gayet memnunum. Diğer motorlar 890 Adv ve R1300GS idi. GS kesin daha fazla yaktı ama 890'ı sormayı unuttum.
Ya bu bir hobi, elbette mesleki gereksinim olan bir malzemeymiş gibi bakmam tüketimine, ama yine de niye gereksiz çok yaksın ki?
Euro5 başımıza bi tane bela açtı, bir faydası işte motorlar gerçekten az yakabiliyor. Alakasız motorlar olsa da Tuareg'den 10 kilo ağır olan eski XJ6'm ile bu turu yapsam 6,5l'den aşağı ineceğini hiç sanmıyorum - ki ona da dört silindirlerin koklayanı diyorlar =)
Tabi gereğinden çok yakmasın ama işte demek istedğim o performansı ve keyfi veriyorsa 6'nın altı iyidir anlamında dedim.
Geçen Cyan ve Gökhan'la çevirme yeme turunda 4.9 yakmış benim 2015 vstrom, bence çok iyi çünkü daha vitesliye alışma aşamasındayım, çok yardırmadık ama vites değiştirme, devirlere alışma falan daha aza düşecek, düşmese de olur. Cyan'ın 2022 v-strom benden daha az yakmıştı, sayemde fazla yardırmadılar az yaktılar ama o vites falan olayına alışık. Bir süre sonra aramızda çok fark kalmaz, motorların eskilik farkından dolayı (2015 ve 2022 farkı) çok az bir fark olabilir anca.
Bir gün kapalı alanda eğitim aldım, o gün ortalama 6.6 görmüştüm, normaldir dedim. 6'dan düşükse iyidir. eski motorlar 6.5-7 yakıyormuş ama onlar o zamanmış.
az yaksın diye sürekli düşük devir tın tın gitmek de zevk vermez ki.
Sakin kullanımda 650 lik Vstrom 5 litreyi görmez Espresso , eski kasa Vstrom ile yeni kasanın hava filtresi şekil olarak birebir aynı ama kodları farklı , bana eski kasanın filtresini sattılar tüketim artarken alt devirlerde de çekiş çok düşmüştü , araştırınca 2012 sonrası filtre kodunun farklı olduğunu gördüm , doğru filtreye geçince herşey düzelmişti , kodları şimdi hatırlamıyorum ama aklında olsun yarın birgün bakım yapan ustaya hatırlat , bana yanlış filtreyi satanda bir yetkili servisdi :D , bu arada bugün QJ Svt650 modelini inceledim , blok birebir 650 Vstrom ile aynı ve 75 bg yani Vstrom'dan 5 bg daha güçlü , motorun plastik aksamı falan harika görünüyor , sele Vstrom'a göre biraz dar gibi ama ön arka frenler Brembo amortisörler ters Marzocchi , koruma demiri , elcik ısıtma ve koruma standart , ekranıda çok iyiydi , fiyatıda 390bin tl , ön far kafa tasarımı eski Versys e benzettim pek beğenemesemde sanırım zamanla göz alışır , fiyatı ve malzeme kalitesi motora sıcak bakmama sebep oldu bilemiyorum belkide Vstrom sevgim depreşti
Benim vstrom'un eski sahibi arkadaş kartal'da sanayideki suzuki yetkili servisine götürüyormuş hep. Ben alırken kardeşinden aldım onunla o serviste buluştuk hem bir kaç yıl yatmış motorun yağı falan değişsin bakım da aradan çıksın demiştim. Motorun çantalarında yedek orjinal fren balataları, debriyaj seti, debriyaj teli, hava filtresi ve yağ filtresi çıktı, o bakımda filtre olarak bu filtreleri kullandık, motorun eski sahibi arkadaş çok titiz biriydi, parça alırken kesin bakmıştır kodlarına.
O servis iyi gibi geldi, başkalarındna da suzuki servisi olarak oranın iyi olduğunu duydum, 5bin km sonra tekrar belki oraya götürürüm bilemedim.
Ama bir ara denimoto'ya gidip fren hidroliklerini değiştirme niyetm var zaten arka fren balatam 5bin km dayanmazmış 3bin km falan olunca değiştirsen iyi olur demişti, yaz sonu hem fren balatasını hem hidrolikleri değiştirtirim.
arka fren ön frenden daha çok aşınmış ama benim kullanımımda böyle olmaz sanırım hala ayakla basılan arka fene çok alışamadım, ön freni daha çok kullanıyorum, arka fren sanki tutmuyormuş gibi geliyor, xmax'de arka fren daha hissediliyordu. belki bunlarda böyledir.
bir de ben ara yollarda çok hız yapmasam da aslında çok sakin kullanmıyorum, yani viraj öncesi yavaşlıyorum sonra viraj çıkışı gazlıyorum bir sonraki viraj öncesi tekrar yavaşlıyorum, böyle yollarda 5. vites bazen 4. viteste yüksek devirde daha rahat hissediyorum. sürekli E5 ya da otobandan gidiyor olsam daha az yaktırırım, otobanda 140 bunun rahat gittiği hız gibi gelmişti bana, 140 üzeri rüzgardan falan rahat hissetmemiştim, son hız denemedim daha.
Hemen emekli albay şapkamı takıyorum, arka frenin daha çok aşınmış olması bana biraz.. hmm dedirtti eski sahibiyle ilgili. =)
Arka frenle ilgili hissiyatın da son derece doğru. Tabii ki tutmuyor, çok çok az işe yarıyor. Scooter'dan kalan bir hissiyat alışkanlığıdır senin şu an garipsemen.
10 litre yakıt ile 70-80 km yol gidiyorum
Elektrikli motosiklet kullanıyorum 100 kmde 7 tl veyahut 0.15 litre
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Tek şarj ile 100 km gidebiliyorsan ne mutlu ;) menzil önemli yav bende 5 lt depoya sahip Peugeot Tweet 200 vardı motordan çok memnun olmama rağmen 160 km lik kısa menzili sebebiyle sattım , çok beğenemesemde elektrikli uygun fiyatlı Bmw almaya niyetleniyorum onunda menzili 130 km :(
sym symphony 200 rodajda 6.5-7 bin devri gecmeden 100 km de 2.7 litre.
afrika twin ile otoban yayla dağ yolları karışık kullanım 405 km de 16.5 lt benzin yaktı
100 km de 4.12 lt
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)