Bir ara konusu olmuştu.
Kırmızı ışıkta yakıt tasarrufu için motoru stopmu etmeli, yoksa boşta çalıştırmalımı diye.
4 silindir, 1500cc civarı otomobil için şöyle bir çalışma var...
.
0-2
3
4
5
6
7
8
9
10
10 litre ve üzeri
Bir ara konusu olmuştu.
Kırmızı ışıkta yakıt tasarrufu için motoru stopmu etmeli, yoksa boşta çalıştırmalımı diye.
4 silindir, 1500cc civarı otomobil için şöyle bir çalışma var...
.
Hero Xpulse 200t
2,47 lt/ 100 km
Tamamı şehir içi, yokuşlu, dur kalk trafikte.
Benzin Total.
Motor yağı, Castrol Power1, Power Release 10w-40 yarı sentetik.
Rodaj bitti, motor 2500 kmde.
Arka/yan çanta ve ön cam yok.
Sadece sürücü var (60kg, 180cm).
Lastikler Pirelli Angel City.
Lastik havası , ön: 25 psi, arka: 28 psi.
Mevsim, ocak 2022.
Cumartesi günü 220km'lik bir yol yaptım RS ile. Maltepe > Koşuyolu> Pendik Feribot > Yalova Feribot > Bursa > Yalova Feribot > Pendik Feribot > Maltepe.
İstanbul içi kısımlar nispeten oldukça sakin, Yalova > Bursa arası orta tempo, Bursa > Yalova arası dönüş ise feribota yetişme amacıyla oldukça yüksek tempolu geldim. 5.1/100km tüketim verisi. Çanta manta bir şey yok.
Şu an Putoline 10W-60 yağ var, yaklaşık 700-800km sonra yağı değiştireceğim, 300V 10W-50'ye geçeceğim. 10W-50'de belki tüketim çok çok az da olsa düşer. Şu an için bir şikayetim yok, böyle bir performansa böyle bir tüketim çok çok iyi. Ki yol bilgisayarı biraz az dahi ölçüyor olabilir, 6.1 olsa yine sesimi çıkarmazdım. XJ6'dan her halukarda az yakıyor.
Cbr500r 3.5-4
MT 7 uzun yolda 85 kuruş yaktı 100 km'de 6 litre 5 km si şehir içi
3.0-3.3 lt arası değişiyor. 3.6 filan olunca kalbim hızla çarpmaya başlıyor 😄
Yakıt tüketimini en çok etkileyen üçlüyü yazıyorum 1. senkron ayarı : 25 bin civarı mutlaka yaptırın yada kendiniz yapın , ayar çok basit ama zaman alan bir işlemdir , maalesef sevgili ustalarımız 10-15 dk da ayar yapıp kapatıyorlar ama çok hassas bir şekilde kendiniz ayarlarsanız tüketim ciddi düşerken performans bariz şekilde artar (ben kendi motorlarıma 10.000 km de bir yaparım , rölantide ve yolda sürerek bir saat zamanımı alır)
2. Buji durumu : bujinizide 10.000 km de bir mutlaka sökün , değiştirin demiyorum sökün tırnağı ve elektrodu temizleyin , tırnak aralığını ayarlayın ve takın , sonuç ; sıfır takılmış buji performansı ( 50.000 km üstü motorlarda tırnak aralığını 0,10-15 mm daraltın) 3. Arka tekerlek hava basıncını katalog verisinden fazla ayarlamayın , biraz fazla hava yol tutuşu güzelleştirir ama akselerasyon kötüleşirken tüketimide artırır..herkesin ilk aklına gelen hava filtresidir ama modern enjeksiyonlu motorlarda kirli filtre üst devirlerde performansı etkilerken tüketimi çok yükseltmez , hatta yüksek hacimde alt devir şehir içi kullanımda hafif kirli bir hava filtresi tüketimi biraz düşürebilir( karbüratörlü motorlarda değil) .
Cb 650f. Şehir içi 5-5.5lt arası, uzun yolda 4-4.5lt. Uzun yol yüksek vites düşük devirde 4lt. 30.000 km'de motor ve çoğu bakımı kendim yapıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:15 ----------
Max 4lt iddialı bir rakam. Düşük devirli kullanıyordur muhtemelen.
Xmax 250 varken 3-3,2 civarı yakıyordum. Ş.içi
Şimdi 300lük Vespa var +5lt yakıyor :O
Honda shadow vt 750;
En son şehirici verisi 130 km de 7.5 litre. Yakıyor küheylan :D
Uzun yol yakıt tecrübesi pek edinemedim. Çünkü mutemadiyen 130-140 otobanda ilerliyorum haliyle yine 5-.5.50 litreleri görüyorum, bir gün 90-100 gidebileceğim yol denk gelirse (iddialara gore) 4 litreleri uzun yolda görmek mümkünmüş.
Yakit tuketimi kullaniciya gore cok degisiyor. Soyle ornek vereyim;
Ayni motoru olan bir arkadasim ile surus gerceklestirip, tuketimlerimize bakiyoruz benimki 2.7 onunki 3.4.
Ayni rotanin donunsunda motorlari degistirdik trip sifirlardik, ben 2.7 yaktirdim o yine yuksek yaktirdi.
Ayni hizlarda olmamiza ragmen, o surunce hep yuksek yakiyor. Adam sabit hizda gitmeyi beceremiyor cunku. ya hizlanacak, ya fren yapacak sabit hiz diye birsey yok.
Bu arada benim cb250r ile 2.6 larda geziyorum. Sakin kullanim
Vespa 3 litre civarında yakıyor. Bana fazla gibi geldi ilk etapta ama biraz fazlaca yüksek sürat yüksek devir kullanmak durumunda kalıyorum, bu yüzden normal diye düşündüm. Primavera 150.
az yakan Vespa yoktur
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)