Her Sabah çekilen işkence
Reklamlar
-
Herkese selam,
Her sabah motoru ısıtmak için sürekli gaz veriyorum 10 dakika falan bekliyorum. Bu normalde böyle mi olmalı. Yoksa motor istop ediyor. Siz neler yapıyorsunuz bu durumlarda. Milleti çok rahatsız ettiğimi düşünüyorum. Bir gün kafama saksı atacaklar diye korkuyorum
Reklamlar
-
Motosikletin karbüratörlü herhalde?
Bu durumda soğuk havalarda jikle yok ise, rolantiyi yükseltmek çözüm olabilir.
-
rölanti vidasının ne olduğunu biliyorsan bir tık yükselt bilmiyorsan, motosikletinin marka modelini bilmiyorum ama servisine gidip durumu anlat, çözüm çok basit.
-
10 dakika bir motosikletin ısınması için çok uzun bir süre, bu süre 2 dk olmalı hava durumuna göre 30 sn kadar düşebilir. Karbüratörünüzde sorun var sanırım, daha önce başına böyle bir şey gelen birini tanıyorum. Motoru çalıştırırdı, motor el yakacak dereceye gelene kadar ısıtırdı fakat motor hala gaza basıldığında stop ederdi. Siz gaza basabiliyorsanız sorun yok ama neden 10 dk gaz verilir ? 2 dk ısındıktan sonra gitmiyor mu ?
-
Soğuk motor bloğuna sürekli gaz verilmez.Karbüratörlü motosiklet için jikle var ise jikle çekilir yoksa karbüratörden devir yükseltilir ve kışın o şeklide kullanılır enjeksiyon için zaten bir şey yapmaya gerek yok.Takribi olarak benzinli bir araç 5 dakika da ısınır.
-
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Enduro motorların klasik derdi bu.
Jigle varsa kullan yoksa yani grenajli makınaysa jigle altta kalıyorsa, rölanti yükseltip dene.
Yine olmazsa karbüratör baktir.
-
motosiklet regal raptor jikle var normalde jikleyle çalıştırıp jikleyi hemen kapatmalı mıyım yoksa biraz ısıtıp sonra mı jikleyi kapatayım. tam 10 dakika boyunca gaz vermiyorum. yani ilk başta biraz kendi çalışıyor belki gider diyorum basıyorum gaza hop istop. Sonra 1-2 dakika gaz veriyorum bekliyorum biraz sonra hop gidiyor.
-
slifer adlı üyeden alıntı
motosiklet regal raptor jikle var normalde jikleyle çalıştırıp jikleyi hemen kapatmalı mıyım yoksa biraz ısıtıp sonra mı jikleyi kapatayım. tam 10 dakika boyunca gaz vermiyorum. yani ilk başta biraz kendi çalışıyor belki gider diyorum basıyorum gaza hop istop. Sonra 1-2 dakika gaz veriyorum bekliyorum biraz sonra hop gidiyor.
Jigke 3 kademe olur, çalıştırmadan önce mandali en yukarı kaldır, çalışınca iki dk gaz ver sonra ortaya al isit, yola çıkacağın zaman yada benim gibi yolda giderken ezbere uzanıp jigleye sunabiliyorsan yolda aşağı indir devam et.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Yeterince ısınmıyor olabilir, gaz şiddeti ısınmayı etkiler diye düşünüyorum, benim endurolarda gaz tepkisi ağır olduğu için kolay yanıyor motor
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud'ın yazdığını görünce eyvah dedim. "çamurda motor sürmeyeceksen çalıştırdığına değmez, bırak sen bu işleri" diyecek diye korktum.
-
Kısacası jigle en yukarda çalıştır 2 dk hafif rölanti yüksek gibi hırıltılı gaz ver sonra ortaya çek jigleyi bi 5 dakikada öyle dursun, sonra aşağı çek bakalım stop edecek mi.
Eğer yine ederse sorun ısınmadan değildir.
Tabi rolantiyi ölü durumunda düşürmediysen, ki sanmıyorum rolantinin o kadar düşük olacağını, tecrübeni bilmiyorum eğer acemiysen motor konuskonusunda rolantiyi felan kurcaladıysan rolantiyi kapatmış olabilirsin, yeni kullanıcılarda sık yaşanan bi durum.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Jigke 3 kademe olur, çalıştırmadan önce mandali en yukarı kaldır, çalışınca iki dk gaz ver sonra ortaya al isit, yola çıkacağın zaman yada benim gibi yolda giderken ezbere uzanıp jigleye sunabiliyorsan yolda aşağı indir devam et.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Yeterince ısınmıyor olabilir, gaz şiddeti ısınmayı etkiler diye düşünüyorum, benim endurolarda gaz tepkisi ağır olduğu için kolay yanıyor motor
Jikle motorun üstünde sanırım 3 kademe dediğiniz yer kırmızı ile işaretlediğim yer.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
MrMud'ın yazdığını görünce eyvah dedim. "çamurda motor sürmeyeceksen çalıştırdığına değmez, bırak sen bu işleri" diyecek diye korktum.
Ahahaha abi eyvallah böyle düşünmen bana gurur verdi
Enduro al aban kickstarta diyecektim, sonra belki yeni sürücüdür diye yardımcı olmaya çalıştım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
slifer adlı üyeden alıntı
Dostum sanirim o yedek depo vanası jigle plastik siyah bi mandal olur genelde, sol tarafa bak bide üstünde Z harfi gibi çizgi olan siyah mandal varmı bak bakalım.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Ahahaha abi eyvallah böyle düşünmen bana gurur verdi
Enduro al aban kickstarta diyecektim, sonra belki yeni sürücüdür diye yardımcı olmaya çalıştım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
Dostum sanirim o yedek depo vanası jigle plastik siyah bi mandal olur genelde, sol tarafa bak bide üstünde Z harfi gibi çizgi olan siyah mandal varmı bak bakalım.
Hayır o jikle kullandım daha önce sadece 3 kademe olayının o olduğunu sormak istedim
-
Senin motorda yanlış hatırlamıyorsam, sol elciğin hemen dibinde olmalı jikle.
-
3 kademeden kastım 3 modu var, yani yukarı aşağı 3 defa çıt eder bilmem anlatabildim mi.
Yukarı doğru kaldırdığında benzini bol verir, ama gitmeye çalıştığında motor boğulur gibi olur, sadece kolay çalıştırmak ısıtmak için kullanılır.
O şekilde gezemezsin muhtemelen, ama olurda başarırsan benzin delikten dökülür gibi biter
Bilmediğini varsayarak anlatıyorum yanlış anlama.
-
slifer adlı üyeden alıntı
Herkese selam,
Her sabah motoru ısıtmak için sürekli gaz veriyorum 10 dakika falan bekliyorum. Bu normalde böyle mi olmalı. Yoksa motor istop ediyor. Siz neler yapıyorsunuz bu durumlarda. Milleti çok rahatsız ettiğimi düşünüyorum. Bir gün kafama saksı atacaklar diye korkuyorum
Milleti rahatsız ettiğini düşünmem bile takdire şayan. Bu tür şeyleri hiç umursamayan insansılar var. Yeminle gece yarısı gürültüden yataktan fırladığımı biliyorum (şehir Adana)
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Senin motorda yanlış hatırlamıyorsam, sol elciğin hemen dibinde olmalı jikle.
yok motorun üstünde bu forumda aynı modelde bir arkadaş vasıtasıyla buldum normalde elciğin orda olmalıydı ama yok malesef
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
mustafav adlı üyeden alıntı
Milleti rahatsız ettiğini düşünmem bile takdire şayan. Bu tür şeyleri hiç umursamayan insansılar var. Yeminle gece yarısı gürültüden yataktan fırladığımı biliyorum (şehir Adana)
Yani bende sesten çok rahatsız olduğum için genelde onların yerine kendimi koyuyorum. Kendi kendime küfür ediyorum
-
karbüratör pişmanlıktır,enjeksiyonun gözünü seveyim.İlk motorum ybr az çektirmedi
-
Beyler adam gibi ayarlı karbüratör ün enjeksiyondan farki yoktur karbüratör de jikle vardır otomatik/ manuel
Bu markadan markaya değişir
Bu arkadaş direk karbüratör ün üzerinden çekiyor sanırım jikle yi
Bende salcano cub var -7 de bile tek marş ta çalışıyor enjeksiyonsuz ve tek marşa bas olay tmm
Ve 1 dakika içinde rolentide çalışmaya başlıyor
Sen güzel bi ustaya git göster
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)