hocam karbüratörün arızalı belli
hocam karbüratörün arızalı belli
kesin mi ya :( nasıl yaptırırım. Bildiğim bir motosiklet ustası da yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
aklıma bir şey geldi. Eğer karbüratör bozuk olsa. Bunu her defasında yapması gerekmez mi. Akşam üstü eve giderken bu sorun olmuyor. Sadece sabah evden çıkarken oluyor
Arkadaşım soğuk havada her tür motor ilk çalıştırmada boğulur. Nasıl ki kışın zorla yaktığınız kağıt parçası yazın çok daha kolay yanıyorsa yakıt da soğuk havada daha zor yanar.
Motor ısınıp yakıtın yanmasını kolaylaştırana kadar bu olur. Yalnız normalde jikleyi çekip bir dakika kadar bu şekilde çalıştırırsanız sonrasında rolantide sorunsuz çalışabilmesi gerek. Sorun çıkıyorsa kalbüratör ayarına baktırmanız gerek.
Az önce eve gelirken 30 saniye - 1 dakika arası ısıttım. Sonra kalktım motor öksüre öksüre gitti. Sonra açıldı. Bu bir sıkıntı mıdır?
1- jikle sonuna kadar acik vaziyette gaz vermeden marsa bas
2- motor calistiysa yaklasik 30 saniye jikle full acik konumda bekle
3- hafif gaz vererek jikleyi tek harekette sraakkss diye kapat
4- kaskini eldivenini giyene kadar motor calissin
5- hareket etmeden once ufak hareketlerle kisa kisa gaz ver ve her gaz cevirme hareketine hemen tepki vermesini bekle
6- hareket etmende sikinti olmamasi lazim.
Bu prosedur sirasinda sorun yasiyorsan bir sorun oldugu anlamina gelebilir. Bir istaya goster.
Tam jigle açıkken kalkarsan öksürmesi normal.
Jigle benzini bol verdiği için boğulma yapıyor gibi bi durum, oksurdugunde jigleyi kapatırsan düzelmesi lazım.
Bu seferde stop ediyor dersen, motoru ısıtmadan hareket etmemen lazım o zaman.
Soğuk havalarda mecbur motoru ısıtacaksın 5 dakikanı alır.
Evden 5 dk erken çıkarsan hayatını etkilemez heralde
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Adam jiklenin resmini çekmiş dibini işaretlemiş bilmeyenlerde yedek depo vanası demiş. Bilmeyen atıp tutmasın yanlış bilgi vermesin.
10 dk ısınma için uzun bi süre.
Motora soğukken gaz verme.
Senin karbüratör de 3 aşama var.
1 yarım jikle
2 tam jikle
3 jiklesiz
Sabahları
1- tam jikle ile motoru çalıştır
2- rölantide 2-3 dk kadar bekle
3- yarım jikleye al kısa gazlarla yola çık
4- 200-300 mt sonra jikleyi kapat.
5- gaz yememe devam ediyosa karbüratörünü temizle
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
Kardeş tamamiyle yanlış bilgiler veriyosun. Jikle benzin falan vermez. Yarım hoca imandan eder hesabı, tam bilmediğin konularda bilgi verme sen.
Hocam şunun aynısı üst yorumlarda yazıyor, okumuş olman lazım aslında.1- tam jikle ile motoru çalıştır
2- rölantide 2-3 dk kadar bekle
3- yarım jikleye al kısa gazlarla yola çık
4- 200-300 mt sonra jikleyi kapat.
5- gaz yememe devam ediyosa karbüratörünü temizle
Çokta farklı şeylerden bahsetmemissin.
Benzin vanası olayına gelince xtreme max 150nin vanasini bulabilirsen google'da bi bak, olmadı foto atıyım, demek istediğimi anlarsın.
Konuyu açan arkadaşa zaten motorunun markasını bilmedigimi, depo vanası olabileceğini ihtimal olarak söyledim, oda hayır jigle dedi.
Saygılar
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)