Merhaba.
Hyosung GT250R ile ilgili başlıca sorulara cevap vermek istiyorum.
İlk motorum geçen sene temmuzda aldığım 7 bin kmdeki kırmızı-gri 2012 Hyosung GT250R. Bununda 5-6 bin civarı km yaptıktan sonra 2007 model 600F aldım. Bununla da 6 bin km yaptıktan sonra Mart ayında 600'lükten vazgeçip 2bin kmde beyaz 2013 Hyosung aldım. Motor ustası değilim, yarışçı değilim, apaçi değilim.
Hyosung GT250R ile ilgili başlıca sorulara cevap vermek istiyorum. Çünkü çok sayıda özel mesaj aldım. Forumlarda müthiş bir bilgi kirliliği var. Bir sefer arkadaşının hyosung'una binip yorum yapan onlarca insan var. Ayrıca baştan söyleyeyim. Eğer bugüne kadar BMW S1000RR kullanıyorsanız ve S1000RR'ı satıp Hyosung almayı düşünüyorsanız, almayın. Fakat SS tarzına yeni başlayacaksanız veya CC büyütmeyi düşünüyorsanız alacağınız motor Hyosung GT250R.
1- Hyosung yağ soğutmalıdır. Şehir içinde, ışıklarda, ne kadar sıcak olursa olsun fan açma gibi bir derdi yoktur.
2- Uzun kilometreler yapabilirsiniz. Motor şişmez. (Ben kısa aralıklarla 500km yaptım, Aynı gün içinde 1200 km yapanlar var.)
3- Maksimum hız olarak yokuş aşağı kolayca 179 gördüm. Düz yolda çok zorlamadan 176 gördüm. 179'da kesiciye giriyor. Tabi bu kadranda yazan hız. Yollardaki radarlar "hassas" ölçüyorsa yüzde 9-10 kadar yanılma payı var kadranın. 160-162 ile giderken radardaki tabelada 145 gösteriyordu.
4- "Bizim bi arkadaş dişli büyütmüş, motor 250km yapıyormuş" gibi şeylere aldırış etmeyin, o kişiyi arkadaş listenizden çıkarın. Motorun dişlisiyle şuyuyla buyuyla oynamayın. Sonra krankta kestirirsiniz, kolda çıkartırsınız, motor sizi üzer.
5- Çok uzun süre bu hızlarda gitmeniz tavsiye edilmez. Neticede 250'lilik motor ve bu hızlar redline'a tekabül ediyor. Fakat 140-160 km civarında 60-70km hiç durmadan gittiğim oldu. Redline yapmadığınız sürece sorun yok.
6- Ön fren çok iyi. Bu motorumdan önce Honda 600F vardı. Ön fren olarak fark yok. 600'lük makinelerde "durmak değil yavaşlamak" için fren yerine ciddi şekilde kompresör yapıldığı için frenlerde sıkıntı yaşamıyorsunuz. Hyosung'da kompresör yapmak 600'lük gibi olmasada yine de iyi. Uzun yollarda ışıklar hariç hiç fren yapmadan 100-150km gittiğimi biliyorum.
7- Arka fren kilitler. SS motorda ön fren sıkmak yerine arkayı sıkarsan tabi ki kilitler. Eğer motor sürerken sürekli arka fren kilitleniyorsa lütfen eğitim alın veya nasıl fren yapmanız gerektiğini bir an önce öğrenin. 600'lükte çok daha kolay kitler arka fren. Bunun hyosungla alakası yok.
8- "Altın Elbiseli Adam frenleri çok kötü diyor". Eğer test ettiği motordaki gibi 10-15.000 km yaptıktan sonra halen fren balatalarını değiştirmemişseniz fren tutmaması normaldir. Yukarıda açıkladığım gibi hyo ile 10bin km yaptım. Frenlerle ilgili hiç sorun yaşamadım.
9- Shinko lastiklerle ilgili henüz sorun yaşamadım. Islakta kaydığını biliyoruz. Islak parlak asfaltta daha manyak kayıyor. Yağmur altında uzun kmler yaptım, düşmedim. Kuru zeminde zaten sorun yok. Lastiğin son noktasına kadar yatıracak düzeyde usta kullanıcısıysanız lastiği değiştirin. Yoksa standart kullanıcılar yani lastiğin sadece ortasını kullananlar için gereksiz masraf bence. Fren yapmayı bilmeyip arka tekeri kilitledikten sonra lastiğin kaymasıyla birlikte motordan düşen ve sonra ""aa bu shinkolar çok kayıyor bak sana demiştim" diyenlerle aynı masada oturmayın. Yukarıda yazdım, yanlış fren yaparsan arka teker kitler.
10- Yedek parçası pahalı. Ama çok sayıda çıkma parça bulabiliyorsunuz. Motorunuz garantideyse fiyatın önemi yok. En kötü ihtimal 3-4 günde parça elinize ulaşıyor. 2006'dan beri üretilen ve çok satan bir motordur hyosung. Dün üretilen birşey değil.
11- Eski model hyosung kullanmadığım için nasıllardır bilmiyorum. Ama ikinci el alırken çooook dikkat edin. En temiz denilen motorda bile, ustaya gösterdiğinde en az bin liralık masraf çıkabiliyor. İlanlara dikkat edin, motorun km'si 10bin yazıp, açıklamasında debriyaj balatası yeni değişti diyorsa uzak durun. Kmsi geri çekilmiş belli.
12- Krank kırma meselesi devir kesici olmayan ilk modeller için geçerli. Sürekli redline kullanırsanız gayet normal bir sonuç. Sanıyorum 2008 sonrası için böyle bir sorun vukuu bulmuş değil.
13- Egsoz olarak Tiger kullanıyorum. Orjinal takılı olup zincir sesi duymaktansa, tiger takılı olsun motor olduğu belli olsun diyorum. Yoksa sesin güzelliğinden değil yani. Daha kaliteli ve pahalı egsozlar var. Fakat acı bir gerçek var ki, hiç bir zaman 600'lük sesi alamazsınız.
14- Grenaj ve boyası kalitesiz diyenler var. Onlara boyalı motoru kaktırmışlar muhtemelen. Gelin 2013'ün sedefli beyazını bir görün. 60 milyarlık opel insignianın boyasının 5 katı kaliteli.
15- Titreşim olması gereken düzeyde. Çift silindirin avantajlarından biri zaten bu. Hiç titreşimsiz de değil. 600'lükten inip buna bindiğimde titreşimi hissettim. Fakat sürekli bunu kullanan biri için sorun teşkil etmiyor.
16- Biliyorsunuz 2011 modelde kuyruk tasarımı, 2013 modellerde kafa grenaj değişimi geçirdi. Her çıkan modelin ayrı bir güzelliği var. Favorim titanyum renk 2013 modeller
17- Boşa geçme sorununu 2013 model beyaz motoru aldığım gün yaşadım. Harbi harbi boşa geçmiyordu. Ertesi gün yağını değiştirdim (Castrol 10-40). Hiç bir sorun kalmadı. Eğer yağını değiştirmenize rağmen sorun devam ediyorsa debriyajın üstündeki vidayı ayarlayın biraz. 10bin km boyunca boş sorununu yaşamadım diyebilirim.
18- Yakıt 100km'de 3.5 - 4 litre arasındadır. Bu fiyatlarla 19-20 kuruş arası. Depo 17 litrelik. 300km yaptıktan sonra ışık yanıp söner. Bu sanıp söndüğü anda 13-14 litre arası benzin alır. Depo menzili 430km civarındadır. (550km yaptım diyenler var. Bolu dağından aşağı sallanmışsanız ve hiç 70-80'i geçmemişseniz bu değeri yakalamanız mümkün olabilir. ) En geç 400km sonrası yakıt almanızı, içindeki yakıtı dibine kadar bitirmemenizi tavsiye ederim. (Ortalama değerlerdeki hızlar için geçerli)
19- Kronik sorun olarak 2012'lerde Buji Piposu var. Forumlarda 2012 modellerde genelde yaşandı. Ben hem 2012, hem 2013 modelde yaşadım. Onun haricinde kronik olarak sorunu yaşamadım. Garantili motorlar kullandığım için parça sorunum olmadı. Bir sefer km tahrik mekanizması, bir seferde krank sensörü garantiden değişti.
20- CBR 250 mi? Hyosung GT250R mı? diyen soranlar içinde; motordan ne istediğinize bağlı. Hyosung tam bir SS oturuş pozisyonuna sahip. CBR biraz daha rahat bir oturuşa sahip. Hyosung alırsanız, ışıklarda, parkettiğinizde, orda burda her yerde "abi bu 600'lük mü" diye sorarlar. CBR 250 alırsanız kimse size soru sormaz. Zaten yanyana koyarsanız görüntü olarak biri bisiklet, diğeri motosiklettir.
21- Kawa mı Hyo mu? Kawa'nın sesi biraz daha güzel geldi. Açıkcası etrafta pek kawa yok. O yüzden malesef pek bilgim yok.
22- Boyunuz uzun, kilonuz normalden fazla ise bu motor size göre. Eğer daha ufak tefekseniz CBR yada Kawa kullansanızda olur. Ama kilolu olup CBR kullandığınızda motor küçük kalıyor altınızda.
23- Kısacası herkes parasını verip aldığı motoru sever. Belki CBR kullansaydım, onu överdim. Açıkcası hyosung'u almadan önce cbr'yi karşılaştırma listeme bile almadım. CBR'ciler kızmasın, onlarda kendi sayfalarında kendi motorlarını üstün gösterebilirler
24- İlk baştada söyledim. BMW S1000RR hayali kuran kişilerde Hyosung biraz hayal kırıklığına uğratabilir. Fakat 7-13 bin lirası olup, SS tipli motor kullanmak isteyenler için bu motor birebirdir. 10 bin liraya alınacak 600'lükler sizi üzebilir.
25- "13 bin liran var ve sen 250'lilik mi alıyorsun?" diyenler olabilir. 250'liliğin 0 km olduğunu, bu fiyata alacağın 600'lük motorun en az 60 bin km'de olup kadranında 30 bin yazdığını unutmayın.
26- Eğer 1-2 ay daha para biriktirsem 2011-2012 model alabilirim diyorsanız, bence sabredip para biriktirin. Almışken biraz yüksek modellisini, az km yapmışını almaya çalışın. 5 bin liraya alacağınız hyosungun suyunu çıkarmışlardır.
27- Sanırım şimdilik bu kadar yeter. Ben biraz turlayıp geleyim. Bunları yazarken motorum gözümde tüttü, özlem giderip geleyim :D