7 Mart pazar sabahı 05.00 da yeni sezon başlıyor her zaman olduğu gibi NTV 'den canlı olarak ekranlara gelecek bu büyük heyecan fırtınası...
Favoriniz kim?
7 Mart pazar sabahı 05.00 da yeni sezon başlıyor her zaman olduğu gibi NTV 'den canlı olarak ekranlara gelecek bu büyük heyecan fırtınası...
Favoriniz kim?
Favori aynı olur bence. Ferrari kendini f1'e adamış.Diğerleri Ferrari kadar asılmıyor.Son iki yılın benzeri olur.
gonlum ferreride ama bu sezon isleri biraz zor williams asilicak bu sene ama forza ferrari.....
McLaren Mercedes fanatigiyim Favorim kesinlikle Raikkonen
Kimi farkli bir sekilde bu sen sampiyon olacak tahminimce
Ayrıca ferrariden nefret ediyorum
Neden be FERRARİ güzeldir.
Bak BMW de olabilir.
HONDAnın da denemeleri iyi gitmiş =)
DBTYSG
gıcıgım be Ferrariye
Iyyk nefret ederim formula 1 den
Formula 1 değişen kurallar
Çok ince fakat önemli değişiklikler yapılarak hem araçlarda hem de
hafta sonu yarışın akışı Formula 1 yönetmeliklerinde değiştirildi.
Aşağıda anahtar noktaların bir özetini bulacaksınız.
Üçüncü Araç ve Cuma Antrenmanı:
Geçen yıl uygulanan Cuma günü serbest antrenman ve birinci sıralama
turu uygulaması sona ermiştir. Bunun yerine Grand Prix hafta sonunun
açılış gününe iki tane birer saatlik antrenman bölümü konulmuştur.
Bu uygulama sırasında Ferrari, Williams, McLaren ve Renault ( 2003
Markalar Şampiyonası ilk dördü), takımlarının üçüncü araçlarını da
kullanmalarına izin verilmiştir.
Üçüncü aracın sürücüsü takım tarafından o yarış için belirlenmiş bir
sürücü haricinde ve Süper Lisans sahibi olmalıdır. Ayrıca, önceki iki
sezon boyunca en az altı Grand Prix'de start almış olmalıdır. Üçüncü
otomobillerin, standart renkler dışında, yarışa özel sponsor
anlaşmaları yarışmasına, izin verilecektir.
Sıralama:
Cumartesi günü programı 2003'te uygulandığı gibi iki 45 dakikalık
antrenman bölümünü takiben yeni bir uygulama iki kademeli sıralama
turları yapılacak. Fiilen 2003'teki Cuma ve Cumartesi günü yapılan
sıralama turları arka arkaya gerçekleşecek. Aradaki boşluk ise sadece
iki dakika.
Sıralama turlarının ilk bölümünde start sıralaması bir önceki yarışın
finiş sıralaması esas alınarak başlayacak ve her sürücü bir zaman
tutulan tur yapacak. İkinci bölümde ise ilk çıkış sırasının tersinden
başlayarak ve yine tek zaman tutulacak tur dönecekler.
Yakıt ikmaline sadece birinci sıralama turlarında izin verilecektir.
2003 kurallarını hatırladığımızda, yakıt ikmali ve ayar
değişikliklerine ikinci sırlama turlarından yarışa kadar olan bölümde
izin verilmiyordu.
Lastik Seçimi:
Geçen yıl, takımlar hangi lastiği kullanacakları konusunda Cumartesi
günü yapılan sıralama turları esnasında karar verebiliyorlardı. 2004
sezonunda bu kritik karar daha erken verilecek, Cumartesi sabahı ilk
sıralama turları başlamadan saat 09:00 sıralama turları ve yarışta
kullanacakları lastikler belirlenmiş olacak. Bir tek istisna var,
eğer Cuma günü her iki antrenman turları da ıslak zeminde yapılmış
ise kararın belirlenme saati Cumartesi günü (antrenmanlar sonrasına)
saat 13:00'e kadar uzatılacak.
Sürücü Yardımı:
2004 yılında araçların itilerek çalıştırılması yasaklanmıştır, yani
sürücüler yine araçlarını debriyaj mekanizması ile kullanarak yarışın
start noktasına getireceklerdir. Böylece, tam otomatik vites kutusu
kural dışı olmuştur, bir anlamda sürücüler bütün vites değişimlerini
kendileri yapacaklardır (bu değişimler debriyaj kullanmadan, pedal
ile veya direksiyon üzerinde bulunan düğmeler ile yapılabilir.) Çekiş
gücü kontrolü kuralı aynen devam etmektedir.
Her hafta sonu sadece tek motor:
Maliyet azaltıcı bir başka karar, bu yıl her sürücünün bir hafta sonu
için sadece bir motor kullanmasına izin verilecektir. Eğer Cuma veya
Cumartesi günü antrenman turlarında motoru arızalanırsa sıralama
turlarında elde edeceği sıradan on sıra gerisinde start alacaktır.
Örneğin sıralama turlarında en iyi beşinci dereceyi yapmış ise, on
beşinci sıradan start alacaktır. Sıralama turlarında motoru
arızalanırsa, en arkadan start alacaktır.
Aerodinamik ve gövde değişimleri:
Bu yıl hızı azaltmak için, otomobillerin arka kanatları iki ana yatay
elementten fazla olamayacak. Arka kanat levhası motor koruyucusunun
genişliğinde, sponsor logosunun yer alması için daha geniş alan
oluşturacak büyüklükte olacaktır.
Pit alanı hız limiti:
Pek çok yarışta pit alanı limiti 80 km'den 100 km.'ye
çıkartılmıştır. Böylece daha hızlı stop olacak ve takım
stratejilerinde önemli bir çekişme yaşanacaktır. Örneğin sezonun
açılış yarışı olan Avusturalya'da (pit alanı kısaltılmıştır) iki
yerine üç pit stop stratejisi seçilebilecektir.
deli bunlar beah ne kadar güzel gidiorlar valla
Eweeet ilk yarışı bitirdik.Ferrari arabasını iyi geliştirmiş.Renault fena atak yaptı.Bu bence bu yılın sürprizi.Diğerleri sıkı tatil yapmışlar.Hala da tatil havasındalar.Çok sıkıcı bir sezon olacak çoooook.
2004 Drivers Championship
Pos Driver Nationality Team Points
1 Michael Schumacher German Ferrari 10
2 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 8
3 Fernando Alonso Spanish Renault 6
4 Ralf Schumacher German Williams-BMW 5
5 Juan Pablo Montoya Colombian Williams-BMW 4
6 Jenson Button British BAR-Honda 3
7 Jarno Trulli Italian Renault 2
8 David Coulthard British McLaren-Mercedes 1
2004 Constructors Championship
Pos Constructor Points
1 Ferrari 18
2 Williams-BMW 9
3 Renault 8
4 BAR-Honda 3
5 McLaren-Mercedes 1
formula 2 ne zaman cıkacak acaba yıllardır bekliyorum :(
Söyleyeceğim 3 kelime : Bodyci Murat...
Motorrrrr !!!
E yuh yani Hortlakcılığında bu kadarı
Sado
amanin forumda zombi var. hortlamış adam var. imdat
Söyleyeceğim 3 kelime : Bodyci Murat...
Motorrrrr !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)