Motosikleti gözüm kapalı sürüyorum ama bir kaç sorum var yine
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, 6 ay önce ilk defa bir motosiklete bindim. Üstelik pulsar ns 200. Vites nasıl atılır, debriyaj sistemi nasıldır hiç bilmiyordum. Övünmek gibi olmasın ama zaten kendimi övmeyi seven biride değilim, 1 gün içinde öğrendim, 2. gün hız denemesi yapmaya başladım. Şuan 6. aydayım motosiklet ile, bir defa bile düşmedim hatta motoru bile devirmedim. Kaza geliyorum demez, yarın ne olacağı belli olmaz ama yinede sürüş acemiliğini attığımı düşünüyorum. Çünkü bir defa 150 km hızla giderken önüme araç çıktı, soğukkanlı bir şekilde motor freni + arka fren + ön fren kombinasyonu ile son anda durabildim. Şuan benim yerimde aranızdan birisi olsa muhtemelen ön frene basıp takla açmıştı. Çünkü benim gibi iyi fren kullanan birini görmedim daha. 10 sene motosiklet kullanan arkadaşım bile benden daha acemi basıyor frenlere. Allah yetenek vermiş sanırım bana. Neyse arkadaşlar soruma geleyim:
1- Devir kesicinin zararları nelerdir? Sürekli devir kesicide kullanıyorum motosikleti, sesi hoşuma gidiyor.
2- Motor freninin zararı var mıdır?
3- Motosiklet ısınmadan (sıvı soğutmalı) gaza basıp gitmek motora zarar verir mi?
4- Gaz açıkken debriyaja basıp (o sırada motor bağırıyor) vites değiştirmenin sakıncası var mı? Normali gaz kolundan elini çekip debriyaja basıp vites değiştirmek.
Reklamlar
-
özgüven de nirvana yapmışsın.
-
İyi ki övmedin kendini...
-
-
-
takintili adlı üyeden alıntı
bir defa 150 km hızla giderken önüme araç çıktı, soğukkanlı bir şekilde motor freni + arka fren + ön fren kombinasyonu ile son anda durabildim. Şuan benim yerimde aranızdan birisi olsa muhtemelen ön frene basıp takla açmıştı. Çünkü benim gibi iyi fren kullanan birini görmedim daha. 10 sene motosiklet kullanan arkadaşım bile benden daha acemi basıyor frenlere. Allah yetenek vermiş sanırım bana.
Sendeki enaniyet===
-
Kendini övmeyi sevmiyosun da
6 satırın övgü
4 satırın soru olmuş. Garip geldi.
ÖIüm gibidir sadakat. Bir kere çizgiyi geçtin mi, geri dönüş yoktur.
-
Gördüğüm en iyi forum yazılarından biri olmuş helal olsun ahahahah
-
Arkadaş galiba padişahın sol bacağı
-
-
Kelimelere takılmasak daha iyi olur diye düşünüyorum. Önemli olan konuyu bilen arkadaşların , soruları cevaplaması olmalı
-
bknz.Motosiklet kimden alinmaz
2.El ilani
Tertemiz kullanildi kesinlikle redline yapilmamistir.Hicbir sekilde zorlanmamistir rodaji itinayla yapildi 5 senedir kullaniyorum besinci motorum.
-
-
Sürme
-
1- Devir kesicinin bir zararı olsaydı motorin o devire çıkmasına izin vermezlerdi. Hiçbir şy olmaz. Kırmızı ışık da motor bağırdığı için gürültü baş ağrısı yapabilir diye uyarı mahiyetindedir. Ben devir kesici ışığını iptal ettim.
2- Motor freninin ne zararı olabilir? Yüksek mukavemetli aluminyum parçalardan bahsediyoruz. Asıl normal fren zarar verir. Balata biter, hidrolik hortumu patlar vs... Frenler sadece ve sadece acil durum içindir. Onun haricinde daima motor freni.
3- Adı üstünde ya "soğutma sıvısı". Ne kadar soğuksa o kadar iyi. Bu yüzden o su ısınmadan ne kadar yol yapabilirsek yapalım.
4- Yılların şoförleri dolmuşçular neden ara gazı veriyor? Vites geçişlerinde devir kaybetmemek için gaz vermeyi kesinlikle bırakmamalıyız.
Umarım yardımcı olmuştur.
-
takintili adlı üyeden alıntı
1- Devir kesicinin zararları nelerdir? Sürekli devir kesicide kullanıyorum motosikleti, sesi hoşuma gidiyor.
2- Motor freninin zararı var mıdır?
3- Motosiklet ısınmadan (sıvı soğutmalı) gaza basıp gitmek motora zarar verir mi?
4- Gaz açıkken debriyaja basıp (o sırada motor bağırıyor) vites değiştirmenin sakıncası var mı? Normali gaz kolundan elini çekip debriyaja basıp vites değiştirmek.
1- Devir kesiciye yakın motosikleti kullanırsan, motor ömrü daha kısa biter. Sübaplar çok ısınır, sübap kesebilir... Daha çok şey olabilir de gerek yok bahsetmeye, devir kesiciye yakın kullanmak motosikleti, kesinlikle ama kesinlikle zararlıdır. Motorun limitleri orası, oralarda uzun süre dolaşma. Yağ basıncı ufacık bi anda azalsa bile dünya sorun yaşarsın. Aman diyeyim... Bişey olmaz diyen arkadaşa kulak asma lütfen, motorun arıza yaptığında o ödemeyecek.
2- Motor freni diye bir şey yok, o kompresör. Motosikletini sürekli kompresöre düşürmen çok zararlı. Motor zaten kompresöre düşer gazı kesince ama sen bunu sürekli ve yüksek devirlerde yaptığında motor zarar görür. Zaten üstteki soruya da buna da şöyle bi cevap vereyim, motorun o bağırma sesinden motorunun zorlandığını anlarsın. Sen 100 yaparken motorun deli gibi bağırıyorsa, o 100 o motor için zararlıdır. Başka bi motor 100 yaparken deli gibi bağırmıyorsa, rahat gidiyorsa, o 100 onun için zararlı değildir. Çok basit anlattım ama az çok böyle. Çok açık bişey bu.
3- Sıvı hava veya yağ soğutmalı olsun fark etmez, motosikleti ısıtmadan hareket etmen motosikletinin ömründen düşme yapar. Şöyle anlatayım; gece koydun motosikleti eve. Sabah aldın ve çalıştıracaksın. Motordaki yağ kartelde ve viskozite olmamış halde duracaktır. Yani kalın yağ olacaktır. Sen ilk marşa bastığında motor yağı pompalayacaktır tüm yağ kanallarına. Bu sırada piston yukarı aşağıya -az yağ ile- çıkıp inecektir. Motosikletin en zarar gördüğü an ilk çalıştırma da, yani yağ henüz tüm kanallara dağılmamış olduğu andır. Sen motosikleti çalıştırıp direk gazlarsan, en basitinden, silindiri yersin, henüz ayrılmamış olan debriyaj yüzünden şanzımanı yersin, yersin de yersin. O motoru bırak 2 dakika, ısınsın. Eğer ısıtmadan direk gazlarsan motor örneğin kendi çalışırken 1 zarar görüyorsa, sen 10 zarar gördürmüş olursun. Kısa vadede bir şey olmaz...
4- Motora ve aktarma organlarına yük bindirirsin, zincir dişli ve debriyajı erken yersin...
Üzülüyorum böyle sorular görmeye. Yabancı forumlarda takılıyorum, adamlar şu lastik mi iyidir, bu lastik mi; karbüratörü temizlerken bu ürün mü, bu ürün mü falan gibi gerekli konular açılırken burda bu konu. Hepsinin zararlı olduğunu bile bile soruyorsun buna da eminim.
-
1- Devir kesicinin zararları nelerdir? Sürekli devir kesicide kullanıyorum motosikleti, sesi hoşuma gidiyor.
2- Motor freninin zararı var mıdır?
3- Motosiklet ısınmadan (sıvı soğutmalı) gaza basıp gitmek motora zarar verir mi?
4- Gaz açıkken debriyaja basıp (o sırada motor bağırıyor) vites değiştirmenin sakıncası var mı? Normali gaz kolundan elini çekip debriyaja basıp vites değiştirmek.
1 - Devir kesici aslında motorun trafik kurallarına göre hızlı gitmemesi için yapılmış. Kapasitesi olan tüm sürücüler bunu bilir. Sen de olayı çözmüşsün, bas gaza gitsin.
2 - Motor freni çok zararlıdır. Motoru yavaşlatır. Aslında tüm frenler zararlıdır. Hızlanmak için enerji harcıyoruz, yavaşlamak niye. Bas gaza gitsin.
3 - soğutma sıvısı insanları motordan soğutmak için icad edilmiş, tehlikelerden korumak için. Ama gerçek sürücüler bunu kafaya takmaz. Bas gaza gitsin.
4 - Vitesleri değiştirmek aslında gereksiz, 1. maddede zaten var. Yarış motorlarına bak, 1. viteste 150 km görüyor ama 2'de 300 olmuyor, o kadar hızlanmıyor yani. Vites pek gerekli birşey değil, öyle çok değiştirip eskitmeye de gerek yok. Ama illa değiştireceksen debriyajı kullanma. Onun da balatası var ve eskiyebilir.
Özetle boşver, bas gaza gitsin.
-
Motosikleti düz yolda herkes sürer , virajda kimin iyi olduğu belli olur ;)
-
takintili adlı üyeden alıntı
Çünkü bir defa 150 km hızla giderken önüme araç çıktı, soğukkanlı bir şekilde motor freni + arka fren + ön fren kombinasyonu ile son anda durabildim. Şuan benim yerimde aranızdan birisi olsa muhtemelen ön frene basıp takla açmıştı. Çünkü benim gibi iyi fren kullanan birini görmedim daha. 10 sene motosiklet kullanan arkadaşım bile benden daha acemi basıyor frenlere. Allah yetenek vermiş sanırım bana.
Ya çıldırıyorum dvsvsggaradfa abi bu kısım ciddi mi yazıldı ? Sffasdafsvha
-
bir şeyler karalamak isterdim ama siz benden çok daha fazla şey biliyor muşsunuz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)