ARKADASLAR 2. EL MOTOR ALCAM BİN İLE 5BİN KM ARASINDA OLCAK BU KMLER ARASI NE GİBİ SORUNLAR OLABİLİR ?
ÖRNEĞİN
2 YILLIK MOTOR BİN KM DE MESELA YATAK SARMA GİBİ PROBLEMLER OLABİLİR Mİ ?
ARKADASLAR 2. EL MOTOR ALCAM BİN İLE 5BİN KM ARASINDA OLCAK BU KMLER ARASI NE GİBİ SORUNLAR OLABİLİR ?
ÖRNEĞİN
2 YILLIK MOTOR BİN KM DE MESELA YATAK SARMA GİBİ PROBLEMLER OLABİLİR Mİ ?
Bir ihtimal motor sağır olabilir
Niye? Bizim memlekette 0-5000 arası motosikletler sıfır km'den daha pahalı. Bence bire ikiye bakma al sıfırını.
Bildiğim kadarıyla sürekli düşük süratte gitmekten dolayı, motosikletin yapması gereken hıza bir daha ulaşamayacak olması
Bir daha ulaşmamak demeyelim de motorun açılması lazım.Yani motor aksamında her parça yerli yerinde ve sağlıklı çalışmalı.Motor gerekli verimliliği vermeli.Bunları yapamıyorsa motor sağır kalmış olur yani yeterli verimliliği veremedinde.
Allah allah şimdi çevremde birinde duke 200var yaklasık 13bin kmlerde 128 132arasında kesiciye giriyor yani bu motor sağır mı şimdi
Bir de motor kör olabilir topal sakat vb
Abi ne olucak adam düşmüstür. Çizik vardır trafik kazası olmuştur şase bile yamuk olabilir.Motora insan gibi davranmamıştır.
Motorun sağır olması iyidir.Arkasından söversin duymaz.
Konu geyiğe bağlanıcak ama Peki 0 bir motoru sürekli 30-50 arası kullansanız? 110 cc scooter 90'da zaten hız kesici var herhangi bir problem yaşanır mı sizce ?
Kazasız ve en önemlisi rodajın bilinçli yapılmış olması, rodaj düzgün yapılmadı ise ileride hem hız hem yakıt olarak sıkıntı yaratabilir bildiğim kadarı ile
Ben geçen hafta aldım. İkinci el 2015 model 400 km de plakasız ruhsatsız 4,300 diyordu sahibi. Ben 0 km hemde 2016 modelini 4,500 e aldım.
İkinci el sıfırından pahalı anasını satıyım. 3-5 fazla ver sıfır al derim.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
git servise göster, ezbere motor alma gibi bi saflık yapma.
3-5 kuruş fark varsa da git sıfırını al.
Nasil kullanıldığı önemli yani o km de motorda pek bi sikinti olmaz ama bi bakmak lazim
Motorun sağır olması demek motor yüksek devirlerde pek kullanılmamış olması nedeni ile henüz açılmamış olması demektir. Ama bu sağır motor hep sağır kalacak anlamına gelmez. Açılmamış motor da kullancıının binişi ve bakımları düzenli takip etmesi ile kısa süre içerisinde açılabilir. Hele ki burada bahsedilen motor en fazla 5000 km de olacağı için motorun sağır kalması olayı söz konusu olmaz. 5000 km de motor aslen tam rödaj bile olmuş sayılmaz. 5000 km ye kadar sınırları aşırı zorlanmadan, düzgün ısıtılıp binilmiş; muhtemelen iki adet yağ değişimini yaşamış olan bir motosiklet fabrika çıkışı olarak da üretimsel bir hatası yok ise alınıp gönül rahatlığı ile binilip zaman içinde gayet güzel de motoru açılıp keyif ile kullanılabilir.
0 kilometre motor yuksek devir kullanarak acılmaz tam tersine daha kötü olur ömrü kısalır bunun icin rodaj denen km sınirlari içerisinde ortalama 1000-1500 km ye kadar motor zorlamadan yuksek devire cikmadan surekli ayni devirde sürmeden doldurulursa bu motor hem uzun ömürlü olur hemde verebileceği en yuksek performansi verir 1500 km den sonra yuksek devirlerde istedigin gibi kullanabilirsin.İkinci el motor alirken ilk sahibiyse motorun rodajini nasil yaptiniz diye mutlaka sorun.Eger motordan anliyorsa zaten motor açılsin diye bastım diyorsa o motordan uzak durun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
Duzeltme yapiyorum. MOTORDAN ANLAMIYORSA ☺
Ben Kasım ayında aldım 2016 model 6 bin kmde pulsar 200ns , garantisi vs herşey devam ediyor , aldığım adamda mt-09 vardı sigorta fiyatlarından dolayı satıyordu bu motoru , yan yatması bile yoktu bilen adamdan alındımı neden alınmasın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)