Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet ve sol şerit

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Alıntı Agurax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bize gösterir misiniz o trafik kanunu rica etsek?

    Merak ediyorum hangi trafik kanunda yazıyor "Motosikletler kamyonlar ile aynı hız limitine sahip olduklarından sağ şerit dışında seyredemezler" Bir görelim de ona göre uyalım değil mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------



    Arkadaşımız bahsettiği kanunları bir dayanak üzerinden belirtmezse, doğru bilgileri yine paylaşacağım. Silmiştim fakat kopyası duruyor

    Dayanagı yukarıda arkadaş vermiş ama tekrar edeyim madem anlamadınız;

    Trafık kanunu

    Medde 46
    a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,

    Demekki neymiş seritleri kafamıza göre kullanamıyormuşuz. Belirleyici kriter hızımızmış. Simdi gelelim motosikletlerin karayollarımızdaki azami hızlarına;

    Tabloda da gorulecegi uzere motosikletlerin azami hız sınırı80/90 ve 100 km/h olarak belirlenmiştir. Buna göre bizimle aynı hız sınırlamalarına uyan taşıtlar agır vasıta sayılan otobüs+minibus+kamyonet ve kamyon sınıfıdır. Bu araçların seridi malumunuz sağ şerittir(aksını iddia eden ve belgesiyle ıspatlayabılen var ıse hodri meydan) Bunların haricindeki araçların hız sınırları bızden yuksektır. Dolayısı ıle onlara tahsıs edılmıs serıtlerde bulunmamız trafık kuralları uyarınca yanlıştır yasaktır.
    Ornegın otomobılın 110 km ile gittigı orta serıtte sız 90 ıle gıdersenız(kı en fazla hızınız bu olmak zorunda) otomobıl surucusu her konumda haklıdır.

    Ayrıca yukarıda belirttiğim serıt tanzım tabelası bır trafık lehvası-işareti olup;

    Trafik işaretlerine uyma: Madde 47 – Karayollarından faydalananlar aşağıdaki sıralamaya göre; a) Trafiği düzenleme ve denetimle görevli trafik zabıtası veya özel kıyafetli veya işaret taşıyan diğer yetkili kişilerin uyarı ve işaretlerine, b) Trafik ışıklarına, c) Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara, d) Trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili olan ve yönetmelikte gösterilen diğer kural,yasak, zorunluluk veya yükümlülüklere, Uymak zorundadırlar

    Daha ne kadar dayanak lazım bılemıyorum. Umarım yeterlı olmuştur.
    syobonaction bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Agurax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    CRF 1000 L
    Alıntı ee_ee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dayanagı yukarıda arkadaş vermiş ama tekrar edeyim madem anlamadınız;

    Trafık kanunu

    Medde 46
    a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,

    Demekki neymiş seritleri kafamıza göre kullanamıyormuşuz. Belirleyici kriter hızımızmış. Simdi gelelim motosikletlerin karayollarımızdaki azami hızlarına;
    http://i.hizliresim.com/yN7XVy.png
    Tabloda da gorulecegi uzere motosikletlerin azami hız sınırı80/90 ve 100 km/h olarak belirlenmiştir. Buna göre bizimle aynı hız sınırlamalarına uyan taşıtlar agır vasıta sayılan otobüs+minibus+kamyonet ve kamyon sınıfıdır. Bu araçların seridi malumunuz sağ şerittir(aksını iddia eden ve belgesiyle ıspatlayabılen var ıse hodri meydan) Bunların haricindeki araçların hız sınırları bızden yuksektır. Dolayısı ıle onlara tahsıs edılmıs serıtlerde bulunmamız trafık kuralları uyarınca yanlıştır yasaktır.
    Ornegın otomobılın 110 km ile gittigı orta serıtte sız 90 ıle gıdersenız(kı en fazla hızınız bu olmak zorunda) otomobıl surucusu her konumda haklıdır.

    Ayrıca yukarıda belirttiğim serıt tanzım tabelası bır trafık lehvası-işareti olup;

    Trafik işaretlerine uyma: Madde 47 – Karayollarından faydalananlar aşağıdaki sıralamaya göre; a) Trafiği düzenleme ve denetimle görevli trafik zabıtası veya özel kıyafetli veya işaret taşıyan diğer yetkili kişilerin uyarı ve işaretlerine, b) Trafik ışıklarına, c) Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara, d) Trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili olan ve yönetmelikte gösterilen diğer kural,yasak, zorunluluk veya yükümlülüklere, Uymak zorundadırlar

    Daha ne kadar dayanak lazım bılemıyorum. Umarım yeterlı olmuştur.
    Ya hocam ısrarla alakasız ve kafana göre yorumladığın şeyleri paylaşıyorsun.

    Kanunda kamyon ve kamyonetler ağır ve hafif araç olarak bahsedilir ve bu yüzden en sağ şeridi kullanması ağırlıkları ölçütünde açıkça belirtilmiştir. Burada aynı hız limitlerine sahip olduğumuz için kamyonun gittiği şeritten gitmemiz şarttır sonucunu nasıl çıkıyorsun?. Nasıl bunu iddia edebiliyorsunuz? ki kaldı ki otoyollar da 10km/h motosiklete + pay verilmiştir. Motosikletlerin kamyon ile aynı sınıfta olduğu sonucunu nerede görüyorsunuz yahu?

    Şeritleri kafamıza göre kullanabildiğimizi kim söyledi? lütfen konuyu çarpıtmayalım. Tartıştığımız konu bu mu?

    Basitçe şöyle düşün, otoyolda sağ şeritte bir kamyon yasal hız sınırının tabanında seyrediyor ve bu normal. (50 KM/H) Hemen arkasında ki motosikletin otoyolda hız limiti 100 KM/H olmasına rağmen bu senaryoda orta şeridi kullanarak sollama yapılmasının yasak ve kural dışı olduğunu belirtiyorsun.

    Burada yanlış yorumladığını düşündüğüm nokta şu: Motosiklet ve kamyonların hız limitleri birbirine çok yakın veya çoğu yolda aynı olduğu için kamyonla aynı şeritte gitme mecburiyeti vardır, 100 km hız limitiyle sol şeritte seyredemezsin, orta şeritte 100 km/h çıkamazsın gibi bir anlam çıkıyor yazdıklarından ve bu bir kuraldır hissine kapılman. Yazdıkların içerisinde yanlış olan husus budur. Böyle bir madde MOTOSİKLET ÖZELİNDE YOKTUR. Ispatlayabiliyorsan buyur, sonuçta tartışıyoruz..

  3. #23

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Alıntı Agurax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanunda kamyon ve kamyonetler ağır ve hafif araç olarak bahsedilir ve bu yüzden en sağ şeridi kullanması ağırlıkları ölçütünde açıkça belirtilmiştir.

    Basitçe şöyle düşün, otoyolda sağ şeritte bir kamyon yasal hız sınırının tabanında seyrediyor ve bu normal. (50 KM/H) Hemen arkasında ki motosikletin otoyolda hız limiti 100 KM/H olmasına rağmen bu senaryoda orta şeridi kullanarak sollama yapılmasının yasak ve kural dışı olduğunu belirtiyorsun.
    1-Kanunun neresinde agır vasıtalar sağdan gider yazıyor??? (hani açıkça belirtilmiş ya) ben bulamadım bir zahmet bulup çıkartırsanız sevinirim.
    2-Ben sollama yapması yasak diye nerede yazmışım??? bir bulup bana cıkartırmısınız???
    3-Motosikleterin otobanda maksimum hızı 100 Km/h dir. Hani %10 da fazla yapma hakkımız var 110Km/h diyelim. Kaldı ki bu her araç ıcın sollama yapması ıcın tahsis edilmiş bir hakdır. Siz HIZINIZIN GEREKTIRDIGI SERITTEN SURMEK ZORUNDASINIZ. Kanunda yazana itirazınız yoktur sanırım. Ben yorum yapmıyorum kanunda yazanı paylaşıyorum. Motorların hız sınırı belli arabaların olduğu seritte surus yapamazsınız. Sanırım buna da itirazınız yoktur. Geriye kalan tek serit var İSTE ORASI BIZIM SERIDIMIZ. Tabi ki sollama yapmak ıcın orta seride çıkıp solama yapabilirsiniz. Bu nezaman olur? Orta seride güvenle girip cıkabilecegınız mesafe ve sartlar olduğunda. Aksi halde sollama zaten yapılmaz. Yoksa makas atar gibi sollama yapılmaz.
    Yukarıdaki örnekte vatadas sol serıdı sureklı kullandığından ıkaz edılmıstır. Ikaz yerın hatta eksıktır. Kanuna gore ceza da yazılmalı ıdı.

    Özetlemek gerekirse motosıkletler en sol serıtte kesınlıkle olamazlar. Orta seridi sollama yapmak ıcın kullanırlar. Seyır serıtlerıde en sag serıttır. (3 serıtlı bır yol ıcın) Iki serıtlı bır yolda gene en sağla surus yapıp sol serıdı ancak sollama ıcın kısa surelı kullanabılırler.

    Hadi bir ek daha yapayım;

    Madde 56 – Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
    a) Şerit izleme :
    1. Sürücülerin; geçme,dönme,duraklama,durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
    2. Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüzelli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri,
    3. Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri,
    4. İşaret vermeden şerit değiştirmeleri, Yasaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

    Alıntı Agurax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada yanlış yorumladığını düşündüğüm nokta şu: Motosiklet ve kamyonların hız limitleri birbirine çok yakın veya çoğu yolda aynı olduğu için kamyonla aynı şeritte gitme mecburiyeti vardır, 100 km hız limitiyle sol şeritte seyredemezsin, orta şeritte 100 km/h çıkamazsın gibi bir anlam çıkıyor yazdıklarından ve bu bir kuraldır hissine kapılman. Yazdıkların içerisinde yanlış olan husus budur. Böyle bir madde MOTOSİKLET ÖZELİNDE YOKTUR. Ispatlayabiliyorsan buyur, sonuçta tartışıyoruz..
    Orta serıttte cıkabılecegın maksımum hız 100 + %10 Km/h. dır. Orta seritte bulunan otomobillerin hızı nedir? 120+ %10 Km/H. Yani senden 20 Km daha hızlı. Sen 120 ile giden arabanın onune 100 ıle çıkarsan ne olur öğrenmek ıstermısın?? Trafık kuralları aynı havacılık gibi kanla yazılan kurallardır. Tartısmaya yoruma acık degıllerdır.

    Gerek MT de gerekse başka mecralarda motorların hız sınırının dusuklugunden yakınılır. Hatta kamyon ve otobüslerle aynı hız sınırına sokulmasından herkes şikayetcıdır. Kımse 100 ile giden bir motorun 120 ile giden bir motorla durabılecegı mesafeyı düşünmez. Motorda ivmelenme var cok rahat 100 ve ustu hızlara cıkabılıyor ne saçma kural denir. Ama ıs durmaya geldıgınde o 20km nin farki yasamla olum arasındaki farkdan uzundur. Cok merak eden var ıse ınternette cesıtlı dokuman vıdeo vs mevcut. Durus fren dıye aratırsanız bulursunuz.

    Yine soyluyorum trafık kuralları soz konusu olduğunda düşünülemez yorumlanamaz benzetilemez. Sadece ve sadece uyulur. Uyulmadığı zaman para cezasından başlayarak olume kadar gıden ceza seceneklerı mevcuttur.

  4. #24
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    "ee_ee" kullanıcı isimli arkadaşı şahsen veya forumdan tanımam etmem ama bu konuda yazdığı her bilginin doğru olduğunu düşünüyorum. Net olarak kanunu madde olarak bilmesem de bu bilgileri duymuştum.

    Bu genel bilgiyi-kanunu hatırlattığı için kendi adıma ona teşekkür ederim.
    ee_ee bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    )))))))))))))))))))))))))))

  6. #26
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    Alıntı Quad87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam hocam bende onu dedim zaten Sağdan gidiyoruz kabul ama sollamak maksadı ile sol şeridi kullanamayacakmıyım diye sormuştum

    Çünkü soruyu soran arkadaşın anlatımında ki Polis memuru, motosikletlerin Sol şeritten gidemeyeceğini belirtmiş ve uyarmış. Bana saçma gelen yeri burasıydı
    hocam üç şeritli yolda en sol şeridi kullanman yasak. 2. şeridi sollama için kullanabilirsin. 2 şeritli yollarda sol şeridi sollama için kullanabilirsin.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)