Kullandığım Her Motosiklet Fazla Yakıyor
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, başlıktan da dediğim gibi kullandığım her motosiklet aynı model marka motosikletin yakıt tüketiminden fazla yakıt tüketiyor yani zorlamıyorum da örnek vermek gerekirse 100'lük cg (oynanmamış) herkes 2.5-3 litre yakarken ben 3.5 dan aşağı düşüremiyordum neyse Çin malı normal felan dedim sonra cbr 250 aldım onda da 4-5 litreden aşağı inmiyordu en son olarak nmax aldım herkes 2.5-3 litre yakarken ben 4lt den aşağı indiremiyorum anlayamıyorum
Reklamlar
-
Öncelikle yakıtı depoda %100 doğru ölçemezsiniz. Deponun içerisinde çalkalanma sonucu sızıntı olmasını engellemek için bölmeler olur. Üstte boşluk kalır. Depoyu fulledikten sonra biraz sallayarak fazladan 1 litre daha aldırabilmek mümkün oluyor.
Muhtemelen kalbüratör ayarı doğru yapılmamıştır. Ustaya gösterin.
-
Genellikle başkalarının motoru hep az yakar, çok kaçar.
Alırken çok ucuzdur ama satarken altın gibi değerli olur.
Stok lastikleri bile iyi yol tutar, hele bir de janjanlı lastik takarsan ohooo.
Bana da oluyor öyle, zamanla alışıyorsun.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Her motosikletle öyle oluyorsa motosikleti "zevkli" kullanmayı seviyor olabilirsiniz... Superduke'ta 5 litreyi de gördüm, 11 litreyi de... Tamamen yol şartları ve sağ elime kalmış.
-
Demek ki motor kullanirken dikkatli davranmıyorsun dostum. Yüksek devirlerde kullanmayı seviyorsun. Bu da yakıt sarfiyatını arttırmakta.
Biraz daha sakin kullanirsan yakıt tüketimini minimum seviyeye düşürebilirsin..
-
Zorlamıyorum derken ? Geçen bir arkadaş Pulda NS150 için rodajda 120'yi geçmiyorum demişti. Ya zorluyorsun ya da yanlış hesaplıyorsun.
-
Hocam bu ülkede bu işler böyle ne yazık ki.yakıt tüketimlerinde söylenen değerlere 1 litre daha ilave et.
motorlar hep az yakar,çok kaçar.insanlar belki de böyle rahatlatıyor kendisini bilemiyorum.
-
Benim de sürdüğüm her motosiklet emsallerinden yavaş gidiyor :D Ybr ile düzde 110 u geçemedim millet 120-130 dan aşağı düşmüyor maşallah .Cbr 250 de 150 yapıyor ona 180 vurduranlar var ilginç memleket
-
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, başlıktan da dediğim gibi kullandığım her motosiklet aynı model marka motosikletin yakıt tüketiminden fazla yakıt tüketiyor yani zorlamıyorum da örnek vermek gerekirse 100'lük cg (oynanmamış) herkes 2.5-3 litre yakarken ben 3.5 dan aşağı düşüremiyordum neyse Çin malı normal felan dedim sonra cbr 250 aldım onda da 4-5 litreden aşağı inmiyordu en son olarak nmax aldım herkes 2.5-3 litre yakarken ben 4lt den aşağı indiremiyorum anlayamıyorum
Elciğe biraz daha yumuşak davranarak sorunu aşabilirsin
-
Böyle ''har hur''kullanmıyorsanız bir üst vitese geçmek için geç kalıyor olabilirsiniz. Bir de en çok yakıt hızlanırken harcanır.
Bisiklet kullanmaya başladığımda frenin yapmamanın önemini 10-15 kat daha fazla anladım...
Yani hızlanmamanız için, fren yapmamanız lazım. Fren yapmamak için de yolu iyi okumak, yavaşlamanız gereken durumları önceden fark etmeniz gerekiyor.
Not: fren yapmayacağım diye kimse kendini riske atmasın buradaki olay yavaşlamaız gerekn durumları(trafik ışığı, yayalar, sıkışan trafik, bozuk yol) önceden fark etmek
-
Büyük ihtimal sende problem var motoru sakin kullan vitesi 4-5 bin devirde değiştir.Bir de motorun hava filtresini değiştir
-
Hepsinde oluyorsa motorlara suç bulmayın.Sorun sizden kaynaklı olabilir.
-
kış mevsiminde her araç fazla yakar. motor stop etmesin diye jigleyi açıyor veya rölantide gaz veriyorsun. motor enjeksiyonlu ise senin yerine elektronik sistem bunu yapıyor. normaldir.
aynı sebepten soğuk motor fazla yakar. motor ısındıktan sonra tüketim biraz daha düşer. bu sebeple sürekli kısa mesafelere giden araç fazla yakar. örnek ev-iş arası 2-3 km ise, motorun ısınıp tüketimin normale düşmesine fırsat kalmadan işe varmış oluyorsun. bu durumda fazla yakması normaldir.
türkiye'de başkasının motoru hep daha az yakar. hele size bilgi veren kisi 100 km'de şu kadar litre biriminden değil, 80 kuruş yakıyor birimiyle söylüyorsa hiç kafanıza takmayın.
-
Motosiklet Eğitmeni
Ülkemizde sizden başka herkesin motosikleti az yakar ve daha hızlıdır.
Bu standarta TM
Bu standarta sahip olanlarada Türk Malı diyoruz.
Her motosikletin kullanım şekli, yakıt elemanlarının durumu, motorun sağlıklı çalışıp çalışmadığı, yine motorun hava basıncı dahil çalışma şartları, kullanılan yakıt gibi farklılıklar tabiki birbirinden farklı sonuçlar doğurur.
Fakat ülkemizde yakıt ve hız verileri genellikle sallamasyondur.
Bu nedenle çok kafaya takmaya gerek yok.
Bizzat bildiğiniz ve gördüğünüz ciddi farklar varsa servise göstermenizde fayda var.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Yakıt bilgileriyle veya kulaktan dolma bilgilerle %100 sonuç alamazsınız.Söylediğiniz değerler 3-5 yukarı aynı zaten.
Söylediğiniz motorlar sizin yaktığınız miktarlar kadar yakıyor zaten.
Mt-07 nin fabrika verisi veya kulaktan dolma bilgiler hep 4-5 civarı.Ama ben o seviyelere çok nadir gelebiliyorum.
5.5 ve yukarısı oluyor.O yüzden kasmaya gerek yok.
-
Sağ bileğın balans ister..
-
İlk 3 vitesi 5000 devir civarında vites değiştirerek geçmekle 7-8 bin devire kadar bağırtmak arasında yakıt tüketimi olarak çok fark var. Vites attığında motor çekecek gibiyse hemen vites büyütmelisin. Gerçi şimdi scooter kullanıyosun. Onda da 0-60km hızlanmasını daha az gaz vererek yapabilirsin.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
İlk 3 vitesi 5000 devir civarında vites değiştirerek geçmekle 7-8 bin devire kadar bağırtmak arasında yakıt tüketimi olarak çok fark var. Vites attığında motor çekecek gibiyse hemen vites büyütmelisin. Gerçi şimdi scooter kullanıyosun. Onda da 0-60km hızlanmasını daha az gaz vererek yapabilirsin.
Öyle de vuruntu yapıyo düşük hacim kullanıyosan varsın 0.5 litre fazla yaksın
-
DOstum kiloyla alakalı olabilir mi?
-
bence motosikletin kaç litre yaktığı hiç önemli değil önemli olan cebinizi yakıp yakmadığı. cebinizi yakmadığı sürece fazla düşünmeye gerek yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)