Diyelim ki ben japonyadan, turkiyede satisa sunulmayan hondanin 300'luk motorunu (sifir km. Olarak) guzide memleketimize getirmek istiyorum. Bu mümkün mü? Mümkünse prosedürleri nelerdir? Pahaliya mi patlar?
Sadece merak ettiğim içün soruyorum.
Diyelim ki ben japonyadan, turkiyede satisa sunulmayan hondanin 300'luk motorunu (sifir km. Olarak) guzide memleketimize getirmek istiyorum. Bu mümkün mü? Mümkünse prosedürleri nelerdir? Pahaliya mi patlar?
Sadece merak ettiğim içün soruyorum.
euro 4 uyumlu değilse geçmez gümrükten, uyumluysa vergi ödeyip geçirirsiniz nakliye masrafı da cabası
daha önce hiç gelmemiş bir motosiklet ise tse uygunluk belgesi alman gerek öncelikle.
bu arada sen diyelim honda getirip tse uygunluk belgesi alamazsın o firmanın türkiye distributörü bu işi yapmaya yetkilidir. sonuçta adam isim sahibi.
sonra getirdiğin motorun gümrük vergisini ödemen gerekir tüm evrakları toparladıktan sonra.
bu da yaklaşık olarak 300 lük motoru aldığın fiyatın yaklaşık 3 katına geleceği için al bir mt7 uğraşma temiz temiz bin diye tavsiyede bulunayım. sadece parayı verirsin her işlemini halleder motorunu teslim ederler. ordan oraya koşmaktan kafayı yersin.
Öyle bişey varsa 300 getireceğine 250RR getir başkanım.
Yok ben sadece merak ettiğim içün sordum. Diablof kardeşimin dediğine gore tse belgesi almak gerekiyormuş. Bunda da sadece distribütör firmalar yetkili imiş. O halde getiremiyoruz.
Sıfır motosiklet aynı fiyata veya pahalisina gelir. ama ikinci elin ucuz olduğu abd gibi ülkelerden Konteyner ile 300-500 usd ye tasitirsin. Ama vergilerini hesaplatman lazım. Bildiğim kadarıyla ikinci el taşıtların vergileri çok yüksek olduğu için makul olmuyor. Bir gümrükcuye vergilerini hesaplatman lazım.
Teşekkür ederim. Anlatmak istediğim, turkiyede satışa sunulmayan modeller hakkinda idi. Sanirim zor ve uzun bir prosedürü ve ağır bir vergi yuku var.
Ayni sekilde yurtdisindan ikinci el dahi getirilse sanirim tse belgesi olmadan olmuyor. Wallahi zor. O zaman distribütör firma ile baglantiya geçip, istediğin modeli getirebilirsin. Tabi firma razı olursa..
Böyle birşey olsaydı memleket harika araçlarla dolu olurdu ama yok. Türkiye'ye 2. el motorlu araç girmesi 1-2 çok özel kişi ve durumlar haricinde yasak.
Bu arada Yurtdışından alınan bir araç 6 ay Türkiye' de kalabilir. (2 seneye çıkacaktı ama çıkmaı sanırım.) 6 Ay sonra ülkeyi terketmelidir ve gelecek 6 ay içerisinde de tekrar gelemez. Yani 6 ayda bir giriş-çıış yapmak olmuyor. Yurtdışından araç getirmek için getiren kişinin, o ülkede oturma izni olması gerekiyor. Yani herhangi bir vatamdaşımız gidip 2. el araç alıp getiremiyor. Orada oturma iznin olacak. Herşey çok sıkı kontrolediliyor. Devletimiz vatandaşlarımızın, yüksek vergi ödenerek, yüksek fiyatlara satılan araçları alıp, sonra yüksek vergilerle pahalıya benzin ve bakım için yüksek meblağlar ödenmesini istiyor. Yani Türkiye' de çok zengin değilsen güzel arabaya binmeyeceksin.
Değerli arkadaşlarım, burada konuşmamız gereken şey; kıçı kırık 300'lük motoru japonyadan buraya nasıl getirebileceğimiz değil, Japon dostumuzun 10.300 liraya ithalatçıya sattığı motoru, %60 vergi ödeyip, 32.850 liraya almak zorunda bırakıldığımızdır.
Burada ithalatçı şirketin aldığı üç beş kuruş kar marjına hiç sözüm yok, alın teri ile sonuna kadar hak ediyorlar.
Yamaha sitesinden aldığım linki hiç dokunmadan buraya yapıştırıyorum.
Nasıl bir yağlı kazığa oturtulduğumuzu görmeniz için.
Ve birimiz bile bu işe ses çıkartmıyoruz. Ses çıkartmak yerine gümrük kanunlarını öğrenip, gümrükçü olmayı tercih ediyoruz.
Ben dahil, hepimize yazıklar olsun
https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/roadster/xj6-diversion-f.aspx
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------
Vatandaşı öyle bir pozisyonda öpüyorlarki, vatandaş dönüp bunlara; ne oluyor lan dur bi avs diyemiyor
Türkiyede ikamet eden Türk vatandaşları yurt dışından motorlu taşıt getiremezler istisnai olarak yurt dışında 2 yıl ve daha fazla zaman yaşadığı ülkenin oturma müsadesine sahip olan kişiler ancak yurda kesin dönmeleri ve bunu belgelemeleri halinde, bir adet Motosiklet, otomobil, Motokaravan gibi özel kullanımları için yurda sokulup gerekli KDV, ÖTV vesaire gibi maktu vergileri ödeyerek Türkiyede kullanabilirler,yoksa imkanı olan getirir ve Türkiyedeki satış temsilcileride ayvayı yer, ne garantisi olur nede birşey.
2007 yilinda yurtdisindan -amerikadan- araba getirdim.
turkiyede olmayan bir marka-model.
gumrukde, maliyede, emniyette yasadiklarimi yazsam roman olur!
sen de dene, sen de kendi romanini kendin yaz....
Tekneci kardeş, vaktin varsa özet geçerek Yaz, öğrenelim. Sanıyorum cok zor bir hadise ile karşı karşıyayız.
Az daha ekle, ev al devrine doğru gidiyoruz.
Az daha koy ybr al devri gerçek oldu ama. O bile 7000 tl olmuş
Aranızda yasadışı yollardan ülkeye yabancı plaka motosiklet getiren varsa söylesin hemen alırım. Bune yahu 600flere cekiyorlar 16 18 bin.
Hocam yanlış hatırlamıyorsam tüv türk,projeler,tse onayı,gümrük,vergiler,emniyet derken kafayı yiyiyordunuz. Işin içine bir de distribütör bayi girdi. Yani isteseniz de zaten bu şekilde prosedürleri uygulamaya hakkınız yok sanırım. Çünkü Honda Buna müsaade etmeyecektir.
Arkadaşlar peki burda olan bir motosiklet getirmiş olsak yine de mi astarı yüzünden pahalı ya gelir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)