Bagele ya :D
Adam gemicik diye yıllardır başımın etini yedi, resmi kaynak isteyince haber küpürleri gösterdi. Şimdi gelmiş şekil şükül olmuş.
Beyler amacınız burada kavga çıkarıp beni banlatmaksa hodri meydan.
Yat sektöründeki vergi indirimi paşa paşa ticari yatlar ve Avrupalı turistleri çekme açısından yapılan bir şey.
Boşa zırvalamayın. Adam bana kendi uzmanlık dalında resmi kaynak soruyor. Ben size denizci ünvanımla gelip neyin ne için olduğunu anlatıyorum, ben de bir yerde resmi kaynağım ama beni sallayan yok.
Keyfekedercisiniz.
Önce ilk yorumumu tam anlamıyla okuyun. Sonra akıllı bir tezle gelirseniz kapışalım yoksa ben sizden cevabımı aldım, teşekkür ederim.
Merak edip baktım Türkiye'de kaç tane yat var diye.
Yatsızolmaz nickli arkadaşımız milyon falan deyince ilgimi çekti çünkü.
Marina sayısı,bağlanan tekne, yıllık ziyaret rakamları falan bir sürü bilgi var internette.
Fakat kafam karıştı.
Anlayan biri araştırıp buraya tam rakamları yazarsa sevinirim.
Çünkü benim anladığım kadarıyla ülkemizdeki yat sayısı 21
!!!
Milyon falan yok yanında
Sadece
21
İnsan milyon falan deyince sersemliyor.
O kısmı yanlış anlamış olabilirim. Fakat yanlış anlaşılmaya müsait olmayan bilgilere göre toplam tekne sayısı bakanlık verilerine göre;
60.000
Başka verilere göre;
87.000
Yani öyle ekonomik dinamikleri uzaya çıkaracak bir mevzu yok ortada.
Zaten sektörün içinde dönen para turizm dahil diyanetin bütçesi kadar.
Yani küçümsenecek bir sektör değil ama anlaşılacağı üzere ekmek davasından ziyade zengin işi.
Zenginler yat alacak diye vergi indirimi yapılması aslında pek itiraz edilecek bir şey değil.
Ülkede mevcut paranın yarısından fazlası 100 tane zenginin elinde.
Bu 100 zengin 2 gün alışveriş yapmasa açlıktan ölürsünüz.
Yani yıllarca zengini daha zengin yapan bu sisteme ses çıkarmayıp bakarsanız, bugün olduğu gibi yat alsın, kat alsın, ferrarisini yenilesin diye adamların gözünün içerisine bakarsınız.
Hükümetin yaptığı da tam olarak bu.
Vatandaşın adına zengine yalvarıyor.
"Gözünüzü seveyim biraz para harcayın, bak vergi falan da istemiyorum "
Diyor.
Olan budur.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Tamam o zaman şöyle yapalım.
Bana takıldığınız bölümleri buyrun sorun, başka bir denizci arkadaş varsa o da gelsin ona da sorun.
Yalnız böyle yok efendim hükümet o.urdu biz s.çalım falan böyle saldırgan hareketler artık iticileşti ya.
Ayağına diken battığı için ağlayıp dikeni çıkarmayan yarım akıllılar gibi bi ülkeye sahibim gibime geliyor. Yanlış mı?
Ben size şimdi tekrardan ayrıntılı bir brifing yazıcam. O vakte kadar sabırla bekleyin, sorular varsa soruları da alayım.
Hatta 2 saat sonunda sorularınızla birlikte komple brifing yazısı yazayım. Bekliyorum.
Hangi adammış o resmi kaynak isteyene haber kupürü gösteren? Ben miyim?
Herkes kendisinden sorumludur birey olarak. Son yıllarda peyda olan başımızdaki ne diyorsa, ben de aynısı diyorum düsturu beni bağlamaz. Her kimse sana resmi kaynak gösteremeyen, gider ona çamur atarsın.
Ben senin yazdığım mesaja 1 kelime dahi yorum yapmadım. Sadece turizmle ilgili resmi verilerin TÜİK tarafından açıklandığını, en son verilerin 2016 4. çeyrek verileri olduğunu ve 2017 verileri için resmi kaynağı göstermeni istedim. Sen de böyle bir kaynak göstermeyince ortada resmi bir kaynak olmadığını anladım ve teşekkür ettim.
O kadar resmi kaynaksan şu 4. çeyrek büyüme verilerini açıkla da durumumuzu görelim. Enflasyon ve bununla beraber ortaya çıkan negatif büyüme verileri stagflasyonun bir göstergesi ancak sen de bir yerde resmi kaynak olduğuna göre, doğrusunu senden öğrenelim.
Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
Türkiye'de kaç adet yat var?
Yılda kaç adet yat satılıyor?
Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?
gülüp geçecektim ama
önceki sene uçak krizi yüzünden 200 turist gelmişti, bu sene 1.000 kişi gelince 5 kata ulaştık (rakamlar temsilidir)akılsız_olmaz adlı üyeden alıntı
daha önceki yıllarda 100 binler mertebesindeydi bu rakam
sen neyi başarıymış gibi gösteriyorsun birader?
Turizm üzerine bu şekilde tez yazdıysan eyvah eyvah.
"Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler."
gibi beni küçümsemeye yönelik hareketlerin olduğu görülmüş.
Denizcilik konusunda bir yerde resmi kaynak sayılırım dediğimde bana stagflasyonlu bilmem neli ağdalı kelimelerle gelip bir ukalalık örneği daha görüyorum. Aferin küçük bey/hanım.
Alayınız çok biliyonuz da yine sonunuz max. beyaz yaka. Sataşın abim. Sataşın. Sesiniz anca bura kadar gelir. Asıl yüzleşmeniz gerekenlerle yüzleşemezsiniz. Siz peçesini indirdi diye haftanın günahkarı seçtiğiniz kadını meydanda taşa tutan güruhsunuz. Kime dikleneceğinizi iyi biliyonuz. Gelin abim, bana gelin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------
Siz neyin tatavasını yapıyorsanız tam tersini başarı gösteriyorum birader.
Benim amacım kimseyi küçümsemek değil. Sadece bir şeyi savunuyorsanız, gerçekten bir dayanağınız olsun. Ben de bu dayanak var mı diye merak ettim, gördüm ki yokmuş.
Mesleğim akademisyenlik. Ukalalık falan da yapmıyorum, bildiğim konu hakkında fikir beyan ediyorum. Kendisini resmi kaynak olarak addeden birisinden, yine turizm verisi gibi bir iktisadi veri olan büyüme verisi konusunda fikir istedim. Bunun neresi ukalalık.
Emin olamayacağımız, altını tamamen dolduramayacağımız konularla ilgili ahkam kesmezsek bir sorun yok aslında. Bak ben denizcilik ile ilgili tek kelime ettim mi? Etmedim. Neden? Çünkü bilmiyorum.
Olay bu kadar basit aslında.
Pekala, mali karşılıklarını bulamadım. Bunun düzenini mi tutmuyorlar bilemedim.
Marinalarımızın min %90 doluluk oranlarına göre şöyle sıralayalım:
Hepsini sırayla yazacaktım da yemedi :D
http://www.yatvitrini.com/marina-lis...rdChangePage=1
Buradan marina doluluk oranlarını %93 olarak hesaplayın diyecem ama %90 olsun, düz rakam.
Yıllık yat satışlarının tam rakamlarını bilemememizin nedenini söyleyeyim, tonilato ve klas farklarından dolayı tam bir rakam veremeyiz.
Fatsa'da dere kenarına yaptıkları balıkçı tersanesinden tutun, Tuzla'daki büyük tersanelere kadar bütün tersaneler fiyatta anlaşırlarsa yat üretimi yapabilirler. Hatta Haliç'teki eski tersanelerde dahi yapılabilir.
Bu düzenlemenin faydasını anlatayım.
Akdeniz marinacılık sektöründe Yunanistan'ın toprak ve nüfus oranı Türkiye ile kıyaslandığında, daha borcunu ödeyemeyen bir ülke, İtalya ve İspanya'ya aynı anda marinacılık konusunda kafa tutabiliyorlar.
Yunanistan'ın bu durumu günlük yatların, turistlerin komple Yunanistan ve Yunan adalarına turizm getirisi var.
Bugün bir Rus origarkı bile doğum gününü kutlamak için burada günü birlik yat turlarına çıkıyor. Ve bir yat gemicisinin günlük aldığı bahşiş 300 dolara kadar çıkabiliyor. Vergi mevzusunu boşverin, daha kaliteli ve gösterişli guletlerin bir gariban gemiciye yeri geliyor günlük 300 dolar bahşiş almasını sağlıyor.
Ya ben bu mevzunun savunma tarafında falan da değilim aslında da, şu bilmeden konuşanları gördükçe saldırasım geliyor.
Benim asıl savunduğum mevzu şu, eğer daha önce günü birlik teknelere çıktıysanız görürsünüz, yıllanmış tekne, yılda maksimum 4 ay sezonu oluyor bu işin. Daha reklamı var, komisyoncusu var bilmem nesi var. Aynı tarım sektörü gibi düşünün. Bugün yük gemilerindeki süvarilerin kazancı 7000 liradan başlıyor. Gel gelelim bir yat kaptanı maksimum 2500 alıyor ve bahşiş bekliyor haliyle.
En başında da yazdım, orayı okusalar bu kadar tantana etmezler.
Bir tekne asla mürettebatsız duramaz, yasak, kaptan işi bırakacaksa yerine birini bulur, evraklar değiştirilir sonra işi bırakır.
Bunun denizcilik sektörüne getirisi şudur: Ne kadar çok Türk bandıralı Tekne, o kadar çok Türk denizci ve maaş demek.
Bu vergi indirimi zenginlerin umurunda olmaz. Bugün bir jumbo yatch dediğimiz yat çeşitleri 4.000.000 liradan başlıyor. Senin sırf hobi niyetiyle 4.000.000 liralık aldığın bir tekne için vergiyi düşünür müsün ya? Bunu bir düşünün. Ben olsam o tekneyi alırım. Şirkete gider gösteririm. Daha sonra verdiğim vergiyi de şirkete gider gösteririm, al sana mis gibi para kaçırma.
Hususi yatı olan adamın umurunda olacak bir mevzu değil bu. Bu iş en çok yenilemek isteyip de teknesini yenileyemeyen adamların kaliteye yükselmesidir.
Taksilerin vergilerini indirdiler, adamlar BMW'yi taksiye çevirmişler.
Anlatamıyorum ki aga. Anlatamıyorum yani. Adamlar sormadan etmeden sardırıyorlar.
Burdaki tek sorun para; paramızı azalttılar birbirimizle didişiyoruz
Senin benden istediğin değil, isteme üslubun yanlış adamım.
Bunu ikimiz de biliyoruz, saklamaya gerek yok. Ve bu yazdığınla hala beni aşağılamaya çalışıyor gibi görünüyorsun fakat direk konuyu açana lafı çakıyorsun.
E madem öyle, konuyu açan duruyorken benimle bir konuda iddialaşmak neyin nesi?
Ben bunda art niyet ararım aga. Amacınız belli.
Ben de hepinize açık seçik söylüyorum. Ağlayacağınıza icraate geçin.
Benim burada bir abim vardı, lise bitti ben adama aklımdaki milyon tane fikirle gittim. "Yap abim, sürekli dillendireceğine yap" dedi. O gün bugündür bişey dillendirmem. Yapamıcaksam konuşmanın anlamı yok.
Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.
Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)