Iki tekerin az trafigi cogu olmaz, kucuk cocugun vucidu icnorganlari carpmaya dusmeye suruklenmeye yetiskinler gibi dayanamaz.. cogu motorcu yurume hizinda dustugunde sakatlanir ve bir yerleri kirilir.. cocuk olayini aklinizdan cikarmaniz gerekiyor
Iki tekerin az trafigi cogu olmaz, kucuk cocugun vucidu icnorganlari carpmaya dusmeye suruklenmeye yetiskinler gibi dayanamaz.. cogu motorcu yurume hizinda dustugunde sakatlanir ve bir yerleri kirilir.. cocuk olayini aklinizdan cikarmaniz gerekiyor
Pulsar 200NS,150ns,hero karizma r,cbf150,ybr125,vespa,tricity yamaha,pcx150, suzuki vanvan 200 veya 125(bu motor efsane bence bunu düşünebilirsiniz)
Cocuk Amerika'da degil motosiklette, arabada olsa ama cocuk koltugunda olmazsa bile ceza yaziyorlar. Cunku Allah korusun araba kaza gecirse ve cocuk vefat etse, ailesi ihmalle olume sebep olmaktan yargilaniyor. Bize sacma gelebiliyor ama aslinda mantikli. Cunku cocugun akli basina gelene kadar sagligi size emanet. Anlamaz trafikten riskten. Onun icin dogru kararlari sizin vermeniz lazim, ve kanun bu acidan yonlendirici.
40 sene once yasamiyoruz. Hersey cok farkli. Arac bol ve daha hesapli. Kesinlikle motosiklette tasimazdim kucuk cocugu. Evet, kisa mesafe ve az trafikte birsey olmayacagini ongorursunuz. Ama kaza zaten ongorulemeyen birsey. Ongorsek yapmayiz. Tamamen risk meselesi. Cocugunuzun yolda trafik kazasi gecirme riski sifir degil. Eger ki olursa o an motosiklet ustu yerine araba icinde, cocuk koltuguna baglanmis olma arasinda acaip buyuk fark var. Herseyin basinda sizi vicdaniniz rahat birakmaz. Hele bu kadar yazilandan sonra. Cocuk buyusun, zevk icin motosiklet alip binin. Ama cocugu tasimayin bence.
İlle de taşıyacam derseniz...
İçine isofix demiri ve standart bir çocuk koltuğu + koruma ekipmanları filan belki.. Turkish solution..
YORUMLARDA ÇOCUK KONUSUNDA HASSAS DAVRANILMASI ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ. YORUM YAPANLARIN ÇOĞU İNSAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİ HİÇE SAYMADI,BU HARİKA.
TAMAM ÇOCUK BİRİNE EMANET EDİLECEK.
EN CANAVARINDAN EN ŞEKİLLİSİNDEN TAVSİYELERİ BEKLİYORUM
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:25 ----------
HAKLISINIZ DARKCITY 2000.
ÇOCUĞU TAŞIMA KONUSUNU DÜŞÜNMÜŞ OLMAM BENİ BU ORTAMDA UTANDIRDI ZATEN.
TEŞEKKÜRLER
Susurluklu olup , Balıkesir trafiğinide bilen birisi olarak , Balıkesir içinde ve ilçelerinde sürmek istiyorsanız her markadan ve tarzdan motorsiklet kullanabilirsiniz. Ancak. Bu ancak kısmını lütfen dikkatle okuyunuz.
Devir babanızın sizi motorsikletiyle gezdirdiği devir değil. Ehliyet almak oldukça kolaylaştı. Trafikte bilinçsiz sürücü çok fazla. Trafik kazalarında suçlu tarafa verilen cezalar , Avrupa ve Amerika ile kıyaslandığında az sayılır. Bu yüzden herm sürerken azami dikkat etmeniz ve ayna kullanmayı bilmeniz , hemde koruma ekipmanlarını tedarik edip , havanın sıcaklığını bahen edip ,kullanmaktan ta üşenmemeniz gerekiyor.
Kalkı ki yol kenarlarındaki çimenlik alanları sulama maksaydıyla yapılan su sisteminin yolun ortasını ıslatması , hiç bir şekilde uyarı ve görülebilr bir ikaz olmaksızın yola kasis yapmak ve otobanlarda bile kocaman çukurların olması ve bunların onarılmasının günler sürmesi bir Türkiye klasigidir.
Ata biner gibi binme talebiniz ve yolcunuzunda rahatlığı bakımında size tavsiyem boyunuza göre cruiser tarzı bir motor olur.Sebeplerine gelirsek ( Öyler ya kuru kuruya şunu al dememek lazım )
İlk sebep : Cruiser motorların rake açısı ( Ön tekerleğin şase ile yaptığı açı ) geniş olduğundan, ön tekerlek ve özellikle asfaltla sürtünmesi yolu ile ideal tepki sıcaklığına ulaşmış bir ön tekerlek , bir naked veya scooter kadar gidon harereketine ani tepki vermeyecektir.
Bu iyi bir şey mi ? Belki sokak arasında manevra yaprken sürücüyü zorlayacaktır. Ancak acemi veya özellikle uzun yolda dikkati dağılmış bir sürücünün , gidona yapacağı ani bir müdahalede ,rake açısı büyük olan ön tekerlek, yapılan bu hatayı daha tolere edilebilir bir şekilde kurtarmanızı sağlayacaktır.
Ya da şöyle söyleyeyim. Ön tekerleğin açısı yere ne kadar dik ise gidon hareketine o kadar hızlı tepki verecektir.Ve bu tepki ters orantılıdır. Tekerlekte verdiği tepkiyle , gidona etki eder. Yarış tarzı motorlarda tek tekere kalkan sürücünün ön tekerleği yere koyduğu an motoru zaptememesi ve genelde yolun yan tarafına taşması veya tarlaya falan uçmasını sebebi rake açısının dik olmasından dolayı gidonun karşı tepkisini zapedememeleridir. ( Youtube tank slapper yazın görüntüleri seyredin ) Cruiser tarzı gezinti motorlarında , rahat bir sürüş tarzı ve aynı zamanda etrafıda gözlemleyebilmeniz için bu açı her zaman geniş tutulur.
Aynı zamanda bu açının yüksek olmasından dolayı bir cruiser motoru kazayla motorsu tek tekere kaldıramazsınız.Yani ilk kalkışta fazlada gaz verseniz motor şahlanmaz.
İkinci sebep : Cruise tarzı motorlar düşük devirde yüksek torkludur.Bu ne demek ? Yarış tarzı motorların yüksek süratlere ulaşabilmesi için yüksek devirler çevirmesi gerekir.Bunu yapabilmesi içinde ideal vites aralığında ideal devir görmesi lazım. Cruiser motorlarında ilk maksimum tork ortalama 4000 devirlere oluşuyor. Bunun size faydası ne olabilir ? 4 viteste giderken yavaşlananız ve tekrardan hızlanmanız gerektiğinde vites düşürmenize gerek yoktur. Gazı verdiğiniz an motor kendisini toplar. Vites düşürmenize genelde gerek yoktur. vitesle depbriyajla cebeleşmezsiniz.
Hadi bir sebep daha yazayım yazı fazla uzamasın : Engine crash guard : Motor koruma demiri diye çevirelim.
Bu koruma demiri Naced tarzı motorlarda genelde motor bloğunu koruyacak şekildedir. Kullanıcısını korumaz.
Scooter tarzı motorlarda ise genelde şaseyi koruyacak şekildedir. Cruiser tarzı motorlarda ise kullanıcısınıda korur. Peki bu nasıl olur ? Bahsini ettiğimiz koruma demiri kırmızı çerçeve içindekidir.
Olaşı bir yan yatmadan, kullanılan motorda motor koruma demiri ( ki cruiser tarzı motorlarda kullanılanlara crash guard deniliyor ) yok ise , motorsiklet yan yatılan ayağın üzerine düşer.Dizlik veya kullanılan pantolon içinde her ne kadar korumanız olsa bile düşme açınızla orantılı olarak , düştüğünüz yandaki bacak motorsikletin ağırlığı ile hem düşmenin şiddetiyle ezilir hemde yola sürtünmenin etkisiyle zarar görür.
Motorunuzda , böyle bir demir varsa motosiklet bu demirin üzerine düşer ve hızlıysanız genelde altınızda kayar gider.Yani kendi motorunuzun altında ezilmezsiniz.
Daha önceden hiç vitesli motorsiklet kullanmadıysanız korkmayın.36 yaş ciddi yaştır. Trafiğin ne olduğunu ve trafikte hata yapılırsa ne olacağını gayet iyi biliyorsunuz. Kadran kıracak kadarda süratli gidilmeyeceğininde gayet farkındasınızdır. Daha evvel vitesliaraba kullandıysanız motorsiklet viteslerine alışmanız maksimum 1 saattir. Sizi asıl zorlayacak olan ayna kullanımı ve panik fren yapmaktır.Bu sebepten dolayı eğer cruiser tarzı bir motor almayı düşünürseniz , en az 2 ay , motorun tepkilerine alışmadan yolcu taşımayı düşünmeyin.
Elbette yedek parça ve bakımınıda gözönüne alırsak Balıkesirde hizmet alabileceğiniz bir markanın modellerine bakmanız menfaatinize olur. Yazdıklarım alternatif tavsiyedir. Bakış açınızı genişletmek için yazılmıştır. Yapıp yapmamak size kalmıştır. Her ne kadar yapmam desenizde motosiklet kullanmayı severseniz her yere motorla gitmeye çalışacağınız göz önünde bulundurularak özellikle acemi hataları telafi etme oranı yüksek ve hepimizin başına her an gelebilecek olan her zaman kazaya karışma ihtimali üzerine minimum zararla atlatabilmeniz açısından cruiser motorsiklet tavsiyesi verilmiştir.
Neyi satın alıp , nasıl kullanacağınız , elbette size kalmıştır.Satın alma işleminden önce almayı düşündüğünüz tarzada motor kullananlarla mutlaka görüşün ve mümkün ise mutlaka almadan önce kullanmaya çalışın
Çok detaylı açıklama teşekkürler Deli Çerkes
8 yaş belki ufak ama her çocuğun boyu yapısı ve zeka gelişimi bir değil. Çocuğunuza uygun mont/kask/bot/eldiven/dizlik bulabilirseniz motora binmesinde bir sakınca yok bence, fakat mutlaka motorda arka çanta olmalı ki bu artçı güvenliği için önemli.
Motor konusu çok karışık olmakla birlikte başlangıç için commuter ya da naked küçük cc bir motor yeterli.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Ninja 250sl diyeceğim çocukla sıkıntı olur.Mondial rx3i uygundur sanki.Paranın kalanınıda ekipmana yatırırsınız.Ayrıca motorada aksesuar koruma için şeyler lastiklere falan harcarsınız.Sigortası falan derken para motor+masrafları+ekipman ucu ucuna yeter zaten.
Vay toprağım hoşgeldin.
Bizim forum güvenlik, koruma konusunda hassastır. Öyle de olması lazım! Yalnız korumalarda fiyat/performans ürünlerini araştırıp almak senin elinde. Yani 2000 liraya da kask var testlerden 5 yıldız almış, 500 liraya da var. (lazer, mt gibi) Ses yalıtımı, görsellik, marka felan çok bakmayacaksın tabi.
Herkes senin babanla yaşadığını çocuğunla yaşamak istediğini kaçırmış! Küçükken senin o anıların çok özeldi ve en sevdiğin varlık çocuğuna da bunları yaşatmak istiyorsun. Örneğin ben 8 yaşındayken Ayvalık'ta amcamla bir Çamlıktan Küçükköy e et almaya kasaba gidişimiz var mobilette, hala gözümün önündedir aldığımız virajlar...
Bence ilk motorunu yüksek fiyatlı seçme, sıfırda alma! Sıfıra yakın rodajı bitmiş 2-3 binde bir 150 cc al derim. Hero markasına bakmanı da tavsiye ederim. Onunla iyice piş, bir ben oldum de düş! Çok çabuk hızlanan bir makine alma mesela. Hız acemilikte ölümü getirir bunu sakın unutma. Ful koruma gez her yere markete bile! En az bir 10 bin km yap bu sırada çocuğu bindirmeyi unut. Ondan sonra uygun saatlerde, uygun yollarda onada tam korumalarını alarak bindirebilirsin bence. Ama öyle sürekli değilde arada derede ona o heyecanı yaşatman, kanına motorculuğu sokman için yeterlidir.
Aramıza hoşgeldin, kazasız belasız motosikletli günler dilerim.
Babamın jawasindan başka deneyimim olmadi dedikten sonra scooterin sandalyeye oturuyormuş hissi verdiginin söylenmesi? Devamini okumadim çelişkilerinizi kafanızdan atın saf düz bir metin yazın,kbyın troll savar gibi davranmak zorundayız malum
Çocuklara hassasız malum, ama çocukla motora binilmez diye birşey de yok. Fakat yeteri kadar tecrübeniz olmadan çocukla motora binerseniz üzülme ihtimaliniz oldukça yüksek olabilir. İlk önce 150 cc bir motorla 15-20 bin km yapın diye düşünüyorum. Sonra onu da arkanıza alabilirsiniz. Siz motordan hiç düştünüz mü? Bilmiyorum ama çocuğunuza bunu yaşatmak istemeyeceginizi tahmin edebiliyorum. Düşmeyen motorcu yoktur.
7 yaşında oğlum var, ve şu anda Duke 390 kullanıyorum. Oğlumu bindirir miyim?
Asla!
Dilediğim kadar koruma kıyafeti giydireyim, özel koltuk vs takayım desem de tekrar ediyorum.
ASLA!
Zira 9-10 yaşlarında dahi bir çocuk panik anında ne yapacağını bilmez. Bazı kaza anları vardır, motordan atlamak size daha az zarar verir, (bkz. 80 kilometre ile ayağını kıran arkadaşımız) bu tür durumlarda size de çocuğunuza da yazık olur.
Bir arkadaşım arkada yolcu taşınan 3 tekerli elektrikli scooter örneğini vermiş, gayet mantıklı geliyor, ki bu durumda bile o motorun dengesinin bozulma ihtimali var.
Bir diğer arkadaşımız da Tricity önermiş, gayet güzel bir seçim, ama sonuçta çocuğunuz 9 yaşında.
Motor yanına sepet taktırmak da ilk başta iyi bir fikir gibi görünse de, virajlarda sepetin havaya kalkmaması için sepetteki kişinin diğer tarafa yatıp dengeyi kurması gerektiği gibi durumların olduğunu da hatırlatayım.
Hani "ASLA!" dedim ya, bunu dememin sebebi oğlumu motosikletten uzak tutmak değil, aksine o 18 yaşını geçince baba oğul iki motosiklet gezmek gibi bir hayalim var. İnşallah gerçekleştirebilirim, ama o zamana kadar olası bir kaza ile motosikletten korkmamasını sağlamam gerekiyor. Tabii bu benim düşüncem.
Sevgiler, saygılar...
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
Merhaba oncelikle hosgeldiniz, bir kadin surucu olarak arkadaslarim konunuzdan bahsetti ve nacizane yorumumu yapayim..
Yeni bir surucusunuz.. tecrube yok..
Yaza dogru ehliyet ve egitim alicaksiniz.. kisa mesafe 2 sokak kadar gidip oglunuzu okula birakmak niyetiniz..
Kesinclikle bir pcx alin, bu sene oglunuzu birakmakla ilgili duaunxelerinizi azaltin derim.. oncelikle sizin motora tamamen ben bunu suruyorum demeniz lazim.. ayaklariniz yere tam degmeli, cocuklar motora eriskinler gibi binmiyorlar, dikkatlerini ceken seylere anlik reflexlerle bakiyorlar, yada size bir sey anlatmak istiyorlar.. pat motora binip pat inebiliyorlar.. bu yapmak istediginiz sey ciddi bir zaman surecinle gercege tabiiki ulasir.. cokta guzel olur, ama bunu yapmak icin kesinlikle sizin konuya vakif motoruna vakif bur motor surucusu olmaniz lazım..
Motorunuzda topcase olacak sekilde 1 2 sene sonra oglunuzu ona da artciligi ogreterek arkaniza alabiliriniz.. annesiniz 10 kat daha dikkatli olmalisiniz...
Motosikleti alip bir sure trafigi tecrube edince ufakligi tasimayi aklinizdan cikartirsiniz buyuk ihtimal. Artcisiyla gezenlere imrenmekle birlikte motosiklet kullanirken aldigim riske kimseyi ortak etmiyorum sahsen.
Artci konusunda hep bu video aklima gelir.. yine surucu bir sekilde kazayi onceden hisseder ama arkadaki garibimin dunyasi kayar birden..
http://www.dailymotion.com/video/x3a5a9p
Ben size yukarıda arkadaşlar tavsiye etmiş,
Yamaha tricity tavsiye ederim,
En büyük avantajı öndeki iki tekerleği ile çok iyi fren yapması,yol tutuşu,ıslak zeminde,yol çizgilerinde ön tekerin kaynaması,ben iki defa tramvay raylarında ön teker kaymasından motoru devirdim,
Arkaya bir çanta takın ki çocuk sırtını rahatça yaslasın ayrıca okula giderken çocuğun eşyalarını bu çantaya koyarsınız rahat olur,
Sırt çantası ile motor kullanmak tehlikeli olabilir,
Bence motordan vazgeçmeyin,
İleride asla unutulmayacak güzel anılarınız olur,
Çocuğunuz bence okula motorla gitmekten çok hoşlanacak,
Hatta okulda çok havalı olma ihtimalide var
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)