Sabah sabah yine işe giderken..
Bu tipler nerden çıkıyor anlamıyorum..
Sabah sabah yine işe giderken..
Bu tipler nerden çıkıyor anlamıyorum..
Heryerden çıkabilir karşı refleks geliştiriniz hayatınız kolaylaşır.
Bişey yok ki bunda, hata sende arkadaşım. Adam yol yaptırmış, sen de onun yolunu kullanıyorsun...
Bu gün servise gittim bakım için. Mesafe uzak, dönüş yolunda önümdeki araba ile aramda fren mesafesi bile yok, trafik sıkışık ancak hızlı akıyor. Bende ayak uydurdum, gidiyorum. Eşşek kadar bir pick up arkadan öyle bir yaklaştı ki dedim "çarpacak heralde". Neyse sağımdaki araç biraz yer verdi de çekildim pick upun önünden. Hayır beni geçti sıkıştırarak şeritten atarak, benim önümde giden aracın arkasında kaldı. Amaç mı? "Benim aracım büyük, bak ben kocaman kamyonete biniyorum, istersem ezerim haaa!!" demek sadece. Çünkü beni geçmiş olmak zaman kazandırmaz bişey yapmaz. Alışın bunlara, savunma reflekslerinizi geliştirin. Farkettiğinizde kaçının, sakının. Bunu yaparken başkasına çarpmayın tabi.
Ben olsam basardım kornayı. Kenara falan çekip durdurursa da kendisi bilir.
Benim kafamdaki adamlar genellikle bu tür videolarda motorcu yine neyi beceremedi de başına iş geldi, diye düşünür, videoyu o gözle izler. Ben de videoyu o gözle inceledim ama motor sürücüsünün sürüşünde değiştirmek isteyeceğim bir nokta görmedim.
Eğer motorcu kendi şeridinin sol kısmında olsaydı, derdim ki: Arabalar viraj dönmeyi bilmiyor. Kasten virajın ortasında içeri dalıyorlar. Bazen kasten, bazen şeritte kalmayı beceremediklerinden, bazen de araba test edenlerin youtube kanallarında öyle söylendiği ve uygulandığı için onları örnek alıp virajda içeri dalıyorlar. Bölünmüş yollarda bu şekilde tehlikeyelere yol açıyor. Gidiş-geliş yollarda da karşıdan gelen motorcunun ölümüne sebep oluyorlar. Durum böyle olunca motorcuya düşen bölünmüş yolda sağ virajlarda eğer arkadan gelen araba varsa şeridin solunda kalmamak. Bu önlemi, videodaki motorcu da almış zaten. Bölünmemiş karayollarında sağ virajlarda ise daha yavaş olmak şerit ihlaliyle gelen araba ile karşılaşınca da hızla en sağa kaçabilecek kadar yatış açısını cepte garanti olarak bulundurmak lazım.
O noktadaki motorcu olarak benim hızım biraz daha yüksek olabilir miydi belki? Veya sağ şeridin sol kısmını tercih eder miydim bir ihtimal? Çok da büyük farklar değil. Bu şekilde kullanan bir araba sürücüsü yine bu durumda bırakırdı beni. Yani bu iş benim de başıma gelirdi.
Buradaki araba sürücüsünün ise bu kadar yakın geçmesinin sebebi yukarıda saydıklarımdan hiç biri değil. Muhtemelen eleman ileride sağa yanaşacak veya dönecek. Motorcunun da uzağından geçmesi gerektiğini bilmiyor. Motosikletin etrafında bir güvenlik balonuna ihtiyaç duyduğunun farkında değil.
Arabalar neden bizim dibimizden geçmeyi uygun buluyor? Böyle yaparak bizim güvenliğimizi tehlikeye attıklarını fark etmiyor? Benim bu konuda bir tahminim var. Motosiklet sürücüleri arabaları geçerken bu kadar yakın geçiyorlar da ondan. Cep telefonunda trafiğin içinde arabalara ne kadar yakın geçersen o kadar çok puan veren oyunları oynayıp oynayıp, sokağa çıkıyoruz. Korkunç gürültüler çıkaran egzozlarımızla arabaları bu kadar yakından, bu kadar aniden geçiyoruz. Bu da motorculara dair sahte bir kırılmazlık, güçlülük algısı, bunlara hiç bir şey olmaz düşüncesi yaratıyor. Motosiklet arabayı bu kadar yakından geçiyorsa, arabanın da onu o kadar yakın geçmesinde sıkıntı yok düşüncesi doğuruyor.
Benim inancım o ki motosikletlilerin her türlü davranışı, araba sürücülerinin bizlere olan davranışını şekillendiriyor. Gece karanlığında uzun farlarıyla giden, inanılmaz yüksek gürültüler çıkaran, arabaları dibinden sollayan/sağlayan, trafikte tek teker yapan sürücülerin hatalarının bedelini kendileri ödemeseler bile geri kalan motorcular ödüyor. Bu videoda görüldüğü gibi.
Çomarland çomarları işte
Bursayada geliyor bu plakada çomarlar yüzüne ana avrad küfür edince ses çıkmıyor yalnız
Hani muhabbet kuşunu kafesten çıkarınca saçma sapan uçar, sağa sola çarpar,
ya da kuzular, buzağılar, sıpalar ilk kez düzlüğe çkınca yan yan koşarlar,
buradaki arkadaş da yolu boş görünce heyecan yapmış olabilir.
O yolu ilk kez o kadar boş görüp sağa sola saçma sapan manevralar yapma isteği duymuş olabilir.
Yazık adama, kızmayın o kadar.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Bunlar benim hayatımın birer parçaları... Önüme kıranlar olmadan asla yaşayamam...
Şöförlerin büyük kısmında çizgi takip becerisi yok haliyle şeritte takip edemiyorlar. Hele virajlarda allah muhafaza.
Ben de ileriden sağa gireceğini düşündüm, fakat ileride en sağ şeride geçtikten sonra tekrar orta şeride geçti ve ilerdeki trafik tıkanıklığına yakalandı. Yanından geçerken tipi görünce hah dedim, tam beklediğim bu profil..
Bence eğlence olsun diye yaptı, bu beyinsizlerin eğlence anlayışı bu olabilir diye düşünüyorum.
Neyse biz de yaşamaya çalışalım belki ileride kanunları uygulayacak birileri çıkar da bu tiplere başkalarının hayatları ile oyun olmayacağını öğretir.
bu olayda bence motora hareket yapmış,,ben olsam basar aynı hareketi ona yapar ve yanından geçerkende malum orta parmak işareti yapardım..
Ferrari bile şehirde motorla yarışamaz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)