belirli km den sonra o motor aynı motor olmuyor çünkü değişmeyen parçası kalmamış oluyor baska motora biniyorsun artik .
Motor hacmiyle motorun ömrünün alakasi yoktur her motor düzgün kullanıldığında bakımları yapıldığında 100 binlerce km yapabilir bu tamamen kullanıcıya bağlı
Babamın bi kurye arkadaşında 2012 cbf150 vardı. 89000 civarı yazıyodu. Sonradan öğrendim 389000 miş o. Bakımdan ve 1 kez motordan başka da birşey yaptırmamış.
(Motor 24 saat aktif çalışıyomuş ve yakın illere gidip gelmiş bazen. Diğer türlü günde 266 küsür gibi bi km yapması gerekiyo çünkü)
HONDA
#BZ3082
Motordaki pistonlar krank milleri ve diğer aksamların metal olmasını göz önüne alırsak eğer;
Metallerin cekme germe testi ,sürünme testi ve yorulma testlerine bakarsak,
Motoruna kaliteli yağ koyan, yağı eksiltmeden kullanan ve motoru fazla zorlamayan sürücülerin motosikletlerinin bu aksamları daha az yorulur. Buda aksamların ömrünü uzatır.
Lakin Sınırsız kullanım diye bir şey söz konusu değildir çünkü her ne maddeden yapilirsa yapılsın bu aksamlarda bi süre sonra deformasyon ve yapısal çatlaklar meydana gelir. Catlak oluştugunda giderek büyür, ayni zamanda dayaniklilik azalır. Bi sure sonra fracture ( kırılma) meydana gelir.
motor ömrü tamamen kullanıcı ile ilgili bir durum değil tabi ki..
Örneğin motoruna yağ koyan usta yağ tapasını yere koyup sonra da güzelce silmeden yerine takıyorsa yağ tapasına yapışan toz zerrecikleri motorun içine gidecek..
veya açıldıktan sonra 6 ayı geçmiş yağ kullanıyorsa içinde partikülleşmiş sertleşmiş zerrecikler motoruna zarar verecek..
ya da sürekli redline gidiyorsan motorunun çalışma ortam sıcaklığı giderek yükselecek ve metallerde yorgunluklar oluşacak
böyle bir durumda bir motor 50.000 km gidiyorsa öp başına koy..
ama tüm şartlar optimum seviyede olursa, kullanıcı + servis bilinçliyse motorların ömrü tahmin edeceğinizden çok çok daha uzun ömürlü olacaktır.
Defalarca fiat linea gördüm 900.000+ km takside çalışıyor
cbr 250 görmüştüm internette yabancı bir sitede 300.000 km üzerindeydi sanırım
kısacası öyle hesaba gelecek bir iş değil
"Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
Epiktetos
yok hocam valla çin yada türk malıda olabilir.kuba diyesim geliyor ama değil.sohbetim falan var aklıma takıldı görünce sorucam modelini yılını markasını.ama dediğinz gibi 99binde 0lanır bu nasıl oluyorda 170bin gösteriyordu anlamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------
valla bunu duymuştum aynen.ben alaksız bi yerde gördüm bulamıyorumda.bu isuzu davasınıda çok rahat 12 13 sene önce gördüğüm bir haberdi.
cok guzel , mantıklı ve faydalı bır soru olmus,bende 9999999999km olmalı bence dıyerek,duzeyı dahada yukarıya cekiyorum.
Goldwing: 1.000.000 mil
http://driving.ca/honda/auto-news/ne...-motorbike-man
Varadero: 500.000 km
https://www.youtube.com/watch?v=97lrR4yL6r0
NC700x: 200.000 km
https://www.youtube.com/watch?v=i9rnnBBotMI
Bir çırpıda bulabildiğim km.ler
Bu iş tork ve HP eğrisi ile çok alakalı,
Bindiğiniz veya almak istediğiniz motorun
teknik verilerine bakın,
Öyle 12.000+ devir/dk gibi bir veri varsa bilin ki sıkıştırmalı bir motor ve ömrü nispeten azdır,
Birde düşük devirde ayı gibi tork veren motorlar vardır,
Hp düşüktür, yüksek devir çevirmez, bu ne ya dersin!! bizim millet sevmez öyle motorları,
Verilen para ile HP'yi çarpar böler
Birim TL başına düşen en yüksek HP li motoru seçer
Kullanabilcek mi ona bile bakmaz,
Ona o kadar vereceğine mt-07 alır ölürüm der
Atın ölümü HP'den(horse power) olsun der.
250 cc den bir örnek,
Biri peynir ekmek gibi gidiyor,yetmiyor adam kullanıp üzerine kar koyup satıyor..
Diğerinin yüzüne bakan yok .
Suzuki inazuma 250
-24 hp @ 8500 rpm.
-22 Nm @ 6500 rpm
Yamaha r25
-36 hp @ 12000 rpm.
-22.6 Nm @ 10000 rpm.
Vardır. Mercedes travego otobüslerde 16,000 cc motor var. 17 lik de derler sanayi ve halk arasında hatta. Bu araç 1 milyon km gidiyor motor yapılmadan. Bu araca 8.000 cc motor takılsa 1 milyon km yi görmesi mümkün mü? (Aynı bakım ve titizlikte ve aynı koşullarda kullanılmak şartıyla.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
Ben Türkiye şartlarında diyorum. Avrupada ki yolun kalitesiyle,eğimiyle ve yakıtın kalitesiyle buradaki yakıt ve yolun zerre alası yok.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
yol ve yaşanan şehir de kilometre ömründe önemli. istanbulda sürekli dur kalk ile araç aralarından rüzgar almadan 50 ile giden motorlar maalesef daha çok aşınıyor. örneğin 70 bin yapmış istanbullu bir motor belki de saat olarak dümdüz yolları olan 100bin yapmış konyalı bir motosikletten daha fazla çalışmıştır.
Yol kalitesi yürüyen aksamı etkiler, erken yıpranırsa değişirsin biter. Eğimin ne alakası var anlamadım, bitek bizim ülke eğimli, dünyanın geri kalanı düz gibi bi durum yok. Yakıt olarak da ömrünü yarıya çekecek bi durum yok. KKTC yakıtını bizden alıyor, bir sürü 600-700 bin km. devirmiş Mercedes E serisi taksi var. Kaldı ki yine tayland vs. asya ülkelerinde 91 oktan, şişe içerisinde kötü koşullarda benzin satılıyor. 100bin km. nin üzerinde birsürü motor var.
Motorun ömrünü etkileyecek şey bunlardan ziyade nasıl kullanıldığı ve nasıl bakım yapıldığıdır. Bizdeki gibi sürekli limitte gidersen, 250lik motordan 600lük performans beklersen, bakımını doğru düzgün yapmazsan erkenden alırsın motoru eline. Yola, yakıta bahane bulmaya gerek yok.
780000 de 1150 gs
384000 de 1100 gs
485000 km f800 gs gördüm
km pek takılmayın keyfinize bakın ...
önemli olan hp devir sıkıştırma oranı dır bakımdır yoksa mekaniğe bişey olmaz
Sağlıklı 600k 700k bence gerisi teferruat 1mn km yapar yaparda siz binmeyin o kadar sıkıntı olmasın.
Yorumunuzda tek doğru nokta "bilmem" kısmı. Evet bilmiyorsunuz. Bilen de bilmeyende yazıyor cümlenizde ki bilmeyenlere sizde dahilsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
Ee ne güzel işte siz bahane bulmazsınız ama ben bulurum. Aynı düşünmek zorunda değiliz. Tayland vs. ülkelerinin de kendi sorunu şişelerde 91 oktan benzin almaları benim değil. Ben o yorumda cc ve motor ömrünü yapacağı km den bahsettim. 10 tonluk aracı 10.000 cc motor 1,5 milyon km götürüyosa 5,000 cc motor 500-700 bin km götürür. Bu kadar basit.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)