Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sizce motorların ömrü kaç km olmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    04 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli/GEBZE
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    övünerek söyleyelim

    cbf 600sa 2007 mod . 102500 km de

    Maşallah bitek bende var sanıyodum,
    Benimde 2007 cbf600sa 126.800 km de sadece egzantirik zinciri debriyaj balatası icin acıldı silindire el sürülmemiş tık ses yok böyle gideceğinede inanıyorum
    antilop_skul bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    Trabzon-Norveç
    belirli km den sonra o motor aynı motor olmuyor çünkü değişmeyen parçası kalmamış oluyor baska motora biniyorsun artik .
    karadag.05 bunu beğendi.

  3. #23
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin malı motosiklette 1 milyon km'ye kadar gösteren sayaç mı varmış ? Japonlarda da hiç görmedim hepsi 100 binde sıfırlar. Yüz metreleri gösteren son haneyi kilometre sanmış olmayın ?
    999bin 999 da sıfırladığı CBR250 nin kendi kitapçığında yazıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Bizde de bisan-lifan terra 125 var. 2006 model 90.000 e dayandı.
    karadag.05 bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  4. #24
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Motor hacmiyle motorun ömrünün alakasi yoktur her motor düzgün kullanıldığında bakımları yapıldığında 100 binlerce km yapabilir bu tamamen kullanıcıya bağlı

  5. #25
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Babamın bi kurye arkadaşında 2012 cbf150 vardı. 89000 civarı yazıyodu. Sonradan öğrendim 389000 miş o. Bakımdan ve 1 kez motordan başka da birşey yaptırmamış.
    (Motor 24 saat aktif çalışıyomuş ve yakın illere gidip gelmiş bazen. Diğer türlü günde 266 küsür gibi bi km yapması gerekiyo çünkü)
    karadag.05 bunu beğendi.
    HONDA

    #BZ3082

  6. #26
    kuesier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Motordaki pistonlar krank milleri ve diğer aksamların metal olmasını göz önüne alırsak eğer;

    Metallerin cekme germe testi ,sürünme testi ve yorulma testlerine bakarsak,
    Motoruna kaliteli yağ koyan, yağı eksiltmeden kullanan ve motoru fazla zorlamayan sürücülerin motosikletlerinin bu aksamları daha az yorulur. Buda aksamların ömrünü uzatır.
    Lakin Sınırsız kullanım diye bir şey söz konusu değildir çünkü her ne maddeden yapilirsa yapılsın bu aksamlarda bi süre sonra deformasyon ve yapısal çatlaklar meydana gelir. Catlak oluştugunda giderek büyür, ayni zamanda dayaniklilik azalır. Bi sure sonra fracture ( kırılma) meydana gelir.

  7. #27
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    motor ömrü tamamen kullanıcı ile ilgili bir durum değil tabi ki..

    Örneğin motoruna yağ koyan usta yağ tapasını yere koyup sonra da güzelce silmeden yerine takıyorsa yağ tapasına yapışan toz zerrecikleri motorun içine gidecek..

    veya açıldıktan sonra 6 ayı geçmiş yağ kullanıyorsa içinde partikülleşmiş sertleşmiş zerrecikler motoruna zarar verecek..
    ya da sürekli redline gidiyorsan motorunun çalışma ortam sıcaklığı giderek yükselecek ve metallerde yorgunluklar oluşacak
    böyle bir durumda bir motor 50.000 km gidiyorsa öp başına koy..

    ama tüm şartlar optimum seviyede olursa, kullanıcı + servis bilinçliyse motorların ömrü tahmin edeceğinizden çok çok daha uzun ömürlü olacaktır.

    Defalarca fiat linea gördüm 900.000+ km takside çalışıyor

    cbr 250 görmüştüm internette yabancı bir sitede 300.000 km üzerindeydi sanırım

    kısacası öyle hesaba gelecek bir iş değil
    karadag.05 bunu beğendi.
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin malı motosiklette 1 milyon km'ye kadar gösteren sayaç mı varmış ? Japonlarda da hiç görmedim hepsi 100 binde sıfırlar. Yüz metreleri gösteren son haneyi kilometre sanmış olmayın ?
    yok hocam valla çin yada türk malıda olabilir.kuba diyesim geliyor ama değil.sohbetim falan var aklıma takıldı görünce sorucam modelini yılını markasını.ama dediğinz gibi 99binde 0lanır bu nasıl oluyorda 170bin gösteriyordu anlamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.leftlanenews.com/greek-taxi-driver-hits-1-million-kilometers-with-2003-mercedes-e-class.html

    1 milyon km yapan mercedes taksi haberi. Aracın bu süreçte intercooler, debriyajı ve turbosunun içindeki nozul değişmiş. Diğer bütün parçalar sadece düzenli bakımdan geçmiş.

    Velhasıl, bakımları düzenli yapılan, hoyratça kullanılmayan her motorlu taşıt uzun kilometreleri görür. Hele mercedes gibi bir marka için 1 milyon km tesadüf değildir.
    valla bunu duymuştum aynen.ben alaksız bi yerde gördüm bulamıyorumda.bu isuzu davasınıda çok rahat 12 13 sene önce gördüğüm bir haberdi.

  9. #29

    Üyelik
    25 Ocak 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    cok guzel , mantıklı ve faydalı bır soru olmus,bende 9999999999km olmalı bence dıyerek,duzeyı dahada yukarıya cekiyorum.
    karadag.05 bunu beğendi.

  10. #30
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Goldwing: 1.000.000 mil
    http://driving.ca/honda/auto-news/ne...-motorbike-man

    Varadero: 500.000 km
    https://www.youtube.com/watch?v=97lrR4yL6r0

    NC700x: 200.000 km
    https://www.youtube.com/watch?v=i9rnnBBotMI

    Bir çırpıda bulabildiğim km.ler

  11. #31
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Bu iş tork ve HP eğrisi ile çok alakalı,
    Bindiğiniz veya almak istediğiniz motorun
    teknik verilerine bakın,
    Öyle 12.000+ devir/dk gibi bir veri varsa bilin ki sıkıştırmalı bir motor ve ömrü nispeten azdır,
    Birde düşük devirde ayı gibi tork veren motorlar vardır,
    Hp düşüktür, yüksek devir çevirmez, bu ne ya dersin!! bizim millet sevmez öyle motorları,
    Verilen para ile HP'yi çarpar böler
    Birim TL başına düşen en yüksek HP li motoru seçer
    Kullanabilcek mi ona bile bakmaz,
    Ona o kadar vereceğine mt-07 alır ölürüm der
    Atın ölümü HP'den(horse power) olsun der.
    250 cc den bir örnek,
    Biri peynir ekmek gibi gidiyor,yetmiyor adam kullanıp üzerine kar koyup satıyor..
    Diğerinin yüzüne bakan yok .

    Suzuki inazuma 250
    -24 hp @ 8500 rpm.
    -22 Nm @ 6500 rpm
    Yamaha r25
    -36 hp @ 12000 rpm.
    -22.6 Nm @ 10000 rpm.
    ogzcngdk, karadag.05 ve blueway2 bunu beğendiler.

  12. #32
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iş tork ve HP eğrisi ile çok alakalı,
    Bindiğiniz veya almak istediğiniz motorun
    teknik verilerine bakın,
    Öyle 12.000+ devir/dk gibi bir veri varsa bilin ki sıkıştırmalı bir motor ve ömrü nispeten azdır,
    Birde düşük devirde ayı gibi tork veren motorlar vardır,
    Hp düşüktür, yüksek devir çevirmez, bu ne ya dersin!! bizim millet sevmez öyle motorları,
    Verilen para ile HP'yi çarpar böler
    Birim TL başına düşen en yüksek HP li motoru seçer
    Kullanabilcek mi ona bile bakmaz,
    Ona o kadar vereceğine mt-07 alır ölürüm der
    Atın ölümü HP'den(horse power) olsun der.
    250 cc den bir örnek,
    Biri peynir ekmek gibi gidiyor,yetmiyor kullanıp üzerine kar koyup satıyor..
    Diğerinin yüzüne bakan yok .

    Suzuki inazuma 250
    -24 hp @ 8500 rpm.
    -22 Nm @ 6500 rpm
    Yamaha r25
    -36 hp @ 12000 rpm.
    -22.6 Nm @ 10000 rpm.
    ve 60-70 bin km aralığında çok inazuma gördüm. daha 20.000 i geçmiş bir tane bile r25 görmedim.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  13. #33
    karadag.05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2017
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    150 Z - One
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hacmiyle motorun ömrünün alakasi yoktur her motor düzgün kullanıldığında bakımları yapıldığında 100 binlerce km yapabilir bu tamamen kullanıcıya bağlı
    Vardır. Mercedes travego otobüslerde 16,000 cc motor var. 17 lik de derler sanayi ve halk arasında hatta. Bu araç 1 milyon km gidiyor motor yapılmadan. Bu araca 8.000 cc motor takılsa 1 milyon km yi görmesi mümkün mü? (Aynı bakım ve titizlikte ve aynı koşullarda kullanılmak şartıyla.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Goldwing: 1.000.000 mil
    http://driving.ca/honda/auto-news/ne...-motorbike-man

    Varadero: 500.000 km
    https://www.youtube.com/watch?v=97lrR4yL6r0

    NC700x: 200.000 km
    https://www.youtube.com/watch?v=i9rnnBBotMI

    Bir çırpıda bulabildiğim km.ler
    Ben Türkiye şartlarında diyorum. Avrupada ki yolun kalitesiyle,eğimiyle ve yakıtın kalitesiyle buradaki yakıt ve yolun zerre alası yok.
    Doğrul, eğril ama EĞİLME

  14. #34
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    yol ve yaşanan şehir de kilometre ömründe önemli. istanbulda sürekli dur kalk ile araç aralarından rüzgar almadan 50 ile giden motorlar maalesef daha çok aşınıyor. örneğin 70 bin yapmış istanbullu bir motor belki de saat olarak dümdüz yolları olan 100bin yapmış konyalı bir motosikletten daha fazla çalışmıştır.
    Mamba09 ve karadag.05 bunu beğendiler.

  15. #35
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim suzuki bandit 600s. 89 binde. Eksantrik zinciri değişti sadece.
    Hocam bugün kuşadasına arkanızda bayan bir artçıyla geldiniz mi kırmızı bandit sizin miydi üsküdarda.

  16. #36
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı karadag.05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vardır. Mercedes travego otobüslerde 16,000 cc motor var. 17 lik de derler sanayi ve halk arasında hatta. Bu araç 1 milyon km gidiyor motor yapılmadan. Bu araca 8.000 cc motor takılsa 1 milyon km yi görmesi mümkün mü? (Aynı bakım ve titizlikte ve aynı koşullarda kullanılmak şartıyla.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------



    Ben Türkiye şartlarında diyorum. Avrupada ki yolun kalitesiyle,eğimiyle ve yakıtın kalitesiyle buradaki yakıt ve yolun zerre alası yok.
    Yol kalitesi yürüyen aksamı etkiler, erken yıpranırsa değişirsin biter. Eğimin ne alakası var anlamadım, bitek bizim ülke eğimli, dünyanın geri kalanı düz gibi bi durum yok. Yakıt olarak da ömrünü yarıya çekecek bi durum yok. KKTC yakıtını bizden alıyor, bir sürü 600-700 bin km. devirmiş Mercedes E serisi taksi var. Kaldı ki yine tayland vs. asya ülkelerinde 91 oktan, şişe içerisinde kötü koşullarda benzin satılıyor. 100bin km. nin üzerinde birsürü motor var.

    Motorun ömrünü etkileyecek şey bunlardan ziyade nasıl kullanıldığı ve nasıl bakım yapıldığıdır. Bizdeki gibi sürekli limitte gidersen, 250lik motordan 600lük performans beklersen, bakımını doğru düzgün yapmazsan erkenden alırsın motoru eline. Yola, yakıta bahane bulmaya gerek yok.

  17. #37
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Alıntı karadag.05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vardır. Mercedes travego otobüslerde 16,000 cc motor var. 17 lik de derler sanayi ve halk arasında hatta. Bu araç 1 milyon km gidiyor motor yapılmadan. Bu araca 8.000 cc motor takılsa 1 milyon km yi görmesi mümkün mü? (Aynı bakım ve titizlikte ve aynı koşullarda kullanılmak şartıyla.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------



    Ben Türkiye şartlarında diyorum. Avrupada ki yolun kalitesiyle,eğimiyle ve yakıtın kalitesiyle buradaki yakıt ve yolun zerre alası yok.
    Bilen bilmeyen yazıyor.
    yolla motor aksamının ne alakası var yok 16000 motor otobüs bilmem kaç km yapıyormuş.
    geldikleri gibi giderler 1918

  18. #38
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    780000 de 1150 gs
    384000 de 1100 gs
    485000 km f800 gs gördüm
    km pek takılmayın keyfinize bakın ...
    önemli olan hp devir sıkıştırma oranı dır bakımdır yoksa mekaniğe bişey olmaz
    karadag.05 bunu beğendi.

  19. #39
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Sağlıklı 600k 700k bence gerisi teferruat 1mn km yapar yaparda siz binmeyin o kadar sıkıntı olmasın.
    karadag.05 bunu beğendi.

  20. #40
    karadag.05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2017
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    150 Z - One
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilen bilmeyen yazıyor.
    yolla motor aksamının ne alakası var yok 16000 motor otobüs bilmem kaç km yapıyormuş.
    Yorumunuzda tek doğru nokta "bilmem" kısmı. Evet bilmiyorsunuz. Bilen de bilmeyende yazıyor cümlenizde ki bilmeyenlere sizde dahilsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol kalitesi yürüyen aksamı etkiler, erken yıpranırsa değişirsin biter. Eğimin ne alakası var anlamadım, bitek bizim ülke eğimli, dünyanın geri kalanı düz gibi bi durum yok. Yakıt olarak da ömrünü yarıya çekecek bi durum yok. KKTC yakıtını bizden alıyor, bir sürü 600-700 bin km. devirmiş Mercedes E serisi taksi var. Kaldı ki yine tayland vs. asya ülkelerinde 91 oktan, şişe içerisinde kötü koşullarda benzin satılıyor. 100bin km. nin üzerinde birsürü motor var.

    Motorun ömrünü etkileyecek şey bunlardan ziyade nasıl kullanıldığı ve nasıl bakım yapıldığıdır. Bizdeki gibi sürekli limitte gidersen, 250lik motordan 600lük performans beklersen, bakımını doğru düzgün yapmazsan erkenden alırsın motoru eline. Yola, yakıta bahane bulmaya gerek yok.
    Ee ne güzel işte siz bahane bulmazsınız ama ben bulurum. Aynı düşünmek zorunda değiliz. Tayland vs. ülkelerinin de kendi sorunu şişelerde 91 oktan benzin almaları benim değil. Ben o yorumda cc ve motor ömrünü yapacağı km den bahsettim. 10 tonluk aracı 10.000 cc motor 1,5 milyon km götürüyosa 5,000 cc motor 500-700 bin km götürür. Bu kadar basit.
    Doğrul, eğril ama EĞİLME


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)