Mazdamız var genel görüş japon araçların Kalite iddası yok ama sorunsuzluk iddaası var ne demişler japon malı sonuçta ama İtalyan aygırım olsa off
Bugatti veyron , aventador öfff
Mazdamız var genel görüş japon araçların Kalite iddası yok ama sorunsuzluk iddaası var ne demişler japon malı sonuçta ama İtalyan aygırım olsa off
Bugatti veyron , aventador öfff
Eniştemlerde 2005 civic var kullanıyoruz yol sesi rüzgar sesi arka bagaj kapağı inceliği dandikligi berbat hızlı açınca kapak durmuyor adamın kafasına geri düşüyor tekerlek içlerine taş sıçrayanca sanki içeri geliyor. Arkadaşıma 2013 modelini aldık 2005 neyse 2013 hemen hemen aynısı insan biraz yalıtımı bari güçlendirir bagaj kapağı keza yine aynı. Ancak kaç yıldır kullandığımız 2005 civic ciddi bir arıza çıkarmadı periyodik bakımını yap bin bozulmuyor motoru turbo vs olmamasına rağmen performanslı sayılır piyasası düşmüyor tutuluyor değer kaybetmiyor . Isıtması sogutması gayet güzel. Sorunsuz mu genel olarak sorunsuz.
Bu arada kimse Japonlarin urettigi en pahali, guzel ve ozellikli arabayi gostermemis?
Jeremy Clarkson gibi biri bile "simdiye kadar kullandigim en iyi araba" dedi bunun icin...
Toyota sadece 500 tane uretip tanesini $375,000'dan satti bitirdi 3 senede...
NSX ve GTR kusura bakmasin... Hatta Lamborghini ve Ferrari de...
9500 rpm yapan 4.8 litre 560 beygir V10 motor. Karbon fiber sasi. Accord'tan bile hafif. Ek bilgi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_LFA
Bir arkadas Rx 7 den bahsetmis, gonlumun arabasiydi benim de bir zamanlar, hala da olabilir
Fast and furious serisinin yildizlardan.
2 gun once modifiye araclari tanitan bir belgelesele denk geldim.
Elemanda Supra var. 1500 beygir guc uretiyordu, saka sandim ama gercekmis.
Sonra malum ikinci el sitesine girip bi bakayim dedim Supra satan var mi memlekette ama yokmus
sırf bu adamların servis anlayışı ve güleryüzü yüzünden honda'dan başka motor almıyorum.
yoo ben sevdim tipini...
NSX in iyi yanlarına 4. madde: AYRTON SENNA tasarımı... İç kısmının eski kalması da bundan kaynaklı, araç geliştirildikten 1 sene sonra Reis'in şaibeli bir kaza sonucunda hayatını kaybetmesi üzerine, aracın ilk halini bozmadan 2000 yılına kadar üretiyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
Hocam şu an bunun daha iyisini yaptı lexus, aşağıdaki listenin en tepesinde yer alıyor.
http://www.caranddriver.com/features...d-more-feature
Bu arada nsx'in mclaren 570s ve ferrari 458 ile aynı dereceleri yapmış olması da dikkatimi çekti...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
evvelkı hafta bır adet sarı supra satıldı. 400.000 tl ye. turkıyede. Turk plakalı.
sahıbınden uzerınden bu arada. arac gumruk cıkıslı alındı restore edıldı ve o fıyata da satıldı. yanlıs hatırlamıyorsam sagdan dıreksıyonlu gelmıstı
bugattı ve lamborghını vag grubuna dahıl bu arada
yanı almanların da ımzası var
Marka hayranlığı ihtiyacından daha fazlasına sahip olma anlayışının egemen olduğu toplum, yani "tüketim toplumu"nun bir unsurudur. Bu nedenle Marka hayranlığını tasvip etmiyorum. Büyük şirketler tarafından yaygınlaştırılan bu anlayış sonucu hayatımızda bazı değişiklikler oldu. Bu değişiklikler insanların ve dünyanın geleceğini tehlikeye atacak sonuçlar doğurmaktadır. Aşağıda “www.isa-sari.com'dan yaptığım alıntıları okumanızı tavsiye ederim.
Aşağıdaki maddeleri bir okuyun. Yabancı gelmeyecek;
( www.isa-sari.com'dan alıntıdır)
1. İhtiyacı olmadığı halde çiftlerce ayakkabıya, tıka basa elbiseyle dolu gardıroplara sahip ve "imaj" uğruna daima "güzel"e yönelen bireyler türemeye başladı.
2. Can sıkıntısının çaresi alışveriş yapmakta bulunur oldu.
3. Ömür boyu kullanılacak ürünlerin yerini "kullan, at" ürünler alır oldu.
4. Gösteriş ve "janjan" ön plana çıktı.
5. Saygınlık ve itibar, kredi kartınızın limitiyle; ayakkabı, saat ya da kemer gibi eşyalarınızın markasıyla kazanılır oldu.
6. Toplum mühendislerinin faaliyetleri arttı.
Tüketim toplumunu izaha çalışan bir gönüllü olan Annie Leonard'ın, 20 dakikalık bir video görseli olan "The Story of Stuff" i izlemenizi tavsiye ederim. Sabırla izlerseniz faydalı bulacağınıza eminim. Kazasız belasız sürüşler...
https://youtu.be/_u-7KlwLD-c
Bir de böyle bir durum var.
Yok yahu, Lexus RC-F GT, LFA'in yaninda binek araba kalir. RC-F bildigin buyuk motorlu GT, LFA Lambo-Ferrari ayari super araba... LFA en az 3 kat daha pahalidir RC-F'ten. Lap time niye oyle anlamadim dogrusu.
Evet, Senna kullaniyor ve feedback veriyor NSX'in gelistirilmesi esnasinda... Hatta youtube'da kullandigi video var. Ueharasan'la da konusuyorlar...
Bu arada NSX 2005'e kadar uretildi. 2002'de de dis makyaj yapildi. En bariz fark acilir kapanir farlar gitti, sabit farlar geldi.
Bu arada yeni NSX, eskisi kadar sukse yapmadi:
Fabrikasi Amerika'da...
Haa evet tarihe yanlış bakmışım. Yeni nsx'in eskisi kadar ses getirememesinin sebebinin hibrit olması ve yakıt ekonomisi kaynaklı olduğunu düşünüyorum, bu sebeple top speed'i bayağı düşük (310km/h). Ama gelecek bu yönde ilerliyor yapacak bişey yok. Corvette'ye bile 2.0lt 4 silindir motor takıldıktan sonra...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Merhaba hocam mantıklı bir yorumda bulundunuz önemli ve kendimizi özeleştiride bulunmamız gereken bir durum;
Kapitalist düzen insanları tüketime yönlendiren ve dolayısıyla bitmek bilmeyen istekler ve yeni model yeni tarz vs.ne dersenız diyebilirsiniz.
şirketler ürettikleri ürünlerde denek olarak bizleri hedef alırlar ''yeni çıkan bir ürün deneme aşamasında kullanıcı faktörü esastır tabi doğal
olarak geri bildirimler doğrultusunda ürünlerin üretim ve kullanım kriterleri değiştirilir fakat sonuç olarak hepsi aynı amaca hizmet
eder(otomobil,telefon,motosiklet,vs vs.)seçenekler uzarda uzar..şirketlerın göz boyama felsefeside kullanıcının rahatlığı bol özelliği,tarzı,rengi vs.
Mak.müh.'yim çalıştığım ofiste ve sosyal çevremde her zaman vasat giyim tarzı eski model otomobil,eski telefon modeli vs.gibi muhabbetlere maruz
kalırım,konu açılıncada konuşurum,anlatırım aslında çok haklısın be abi bizdeki durum heves vs.ile sonuçlanır.
*2001 model 17bin tl'lik otomobilim var 7 yıldır kullanmaktayım,öncesinde 1994 model araç kullandım.istesem şu an 60binlik araba alırım.
*Ayak sağlığı açısından 3çift klasık ayakkabı 2çift spor ayakkabı kullanıyorum.
*Fuar,seminer,toplantı için kullandığım 1 adet tkm elbisem var.
*Gündelik olarak,3 adet jean pantalon,kazak,gömlek,yazlık alışverişlerimi kışın sezon sonunda yaparım,kışlık için tam tersi.
*3 yıl önce outlet kampanyasından 600tl'lik bir telefonu 300tl'ye aldım kullanıyorum,8çekirdek 16 fındık,bilmem kaç piksel değil ama işimi görüyor
amacı belli telefonun,mail göndersin foto çeksin görüşme yapsın vs.öncesinde 4yıl kullandığım eski akıllı bir telefonum var onada
navigasyon programı yükledim aracımda harita görevi görüyor..
*Eşim ilk zamanlar alışveriş tutkunu biriydi malum bayanlar çanta alır ona uyumlu ayakkabı vs.artık oda benim sistemime entegre oldu başlarda zorlandı ama oda memnun hayatından..
*Arkadaşlarım genelde isim vermeden söyleyim şu malum kahve,çay vs işletmeler varya marka mekanlar,kahve 10tl,çay 5tl,arkada çalan müzikten ne
konuşulduğu anlaşılmaz ortamlar,oraya takılır zaman geçirirlerdi,sevdiğim bir abim var kahvehane işletiyor yeri işlek bir yerde köy kahvesi
havasında, onlarıda oraya bağladım kahve 2tl çay 0.75krş ortam güzel emekli abilerim var kafalar uyuyor,emekli pilotuda var,işadamıda var,hayat tecrubesi desen fazlasıyla,velhasıl böyle...
Dostlar nacizane önerim hayatın her aşamasında kendimizi sorgulamayı amaç edinelim,gerek tüketim,gerek ihtiyaçlar,beklentiler..sonuçları güzel olacak.
Sağlıcakla..
Nedir bu durum?
Bu arada EuroNCAP'ten nasil ** almis Mustang hayret. Amerika'daki iki farkli kurumun yaptigi testler mukemmele yakin:
http://www.autoblog.com/buy/2017-Ford-Mustang/safety-ratings/
Degil surucu, yolcu icin bile diz airbag'i var Mustang'de.
Bu arada EuroNCAP arkaya oturan cocuk ve arabanin carptigi yayayi da hesaba katiyor. Iki kapili spor arabada arkaya kim cocuk oturtur? Bir de elektronik sistem kismina stabilite kontrolu eklememisler. Halbuki standart Mustang'de. Garip...
Bu arada: Neredeyse hic bir spor arabanin testi yok EuroNCAP sitesinde. Sadece BMW Z4'u buldum, o da 3 yildiz. Ferrari ve Lambo'nun hic bir modeli yok. Porsche'nin hic bir araba modelinin olcumu yok. Audi R8 yok. Sadece sedan veya SUV'ler icin gelistirimis bir test galiba?
Amerika'da cok daha ciddiye aliniyor. Markalar urettikleri her model icin 4 tane yeni arabayi devlete teslim ediyorlar parcalamalari icin, ve satilan her aracin arka sol arka penceresindeki kocaman kagitta crash test sonuclari, aracin ne kadar yaktigi, tum ozellikleri ve markanin belirlerdigi fiyati yazar.
hocam bu olay biraz dizel olayına avrupa misillemesi olarak olarak yorumlanıyor. Sadece z4 değil birçok cabrio tipi aracın test sonuçları gövde rijitliği sebebiyle bayağı bir düşük.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
hocam şu an 9 yıllık telefonumdan yazıyorum.(nokia 3120 classic) Ve her gittiğim yerde "sen neden akıllı telefon kullanmıyorsun?" gibisinden sorularla karşılaşıyorum. Ben de " kendi aklımı kullandığım için telefonun aklına ihtiyaç duymuyorum" gibisinden ukalaca bir cevap veriyorum.
Yapmayin yahu? Avruplalilar boyle sacmasalak is yapmazlar diye dusunurdum sahsen... Sonucta ekonomik kaygi degil, insanin hayatiyla ilgili.
Crash test cok pahali ve ciddi birsey... Arac fiyati haric bir test $100,000 civarina geliyormus. Test dummy'lerin tanesi yarim milyon dolar... Amerika acaip sistemli bu konuda. Degil spor veya convertible, Koenigsegg gibi 2 milyon dolarin ustunde fiyati olan ekzotik araclar bile test ediliyor... Izleyince ici ciz ediyor insanin... paramparca oluyor, karbon fiber dumani doluyor ortalik...
hocam bu mustang olayı için aynen otomobil dergilerinde ve internet sitelerinde böyle bi misilleme davranışı olabileceği hakkında yorumlar var. Wv dizel olayı ile başlayan davalar şu an tüm avrupa firmalarını kapsamış durumda ve şu an dava açılmayan tek firma BMW kalmış... Ve amerikada satışı olmadığı için Renault var bir de.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)