adamlarda motor on numara kaporta sıfır. işimi görsün masraf çıkarmasın önemli değil dersen Türkiyede ilk bineceğin araba Toyota. Japonların en iyisi Mazda dır o ayrı.
adamlar en basit yoldan ve münkün olan en az teferruatla araba yapıyorlar, role sensör vs. mümkün olduğunca az. bu nedenle arıza çıkarma riski de aza iniyor.
Opel Vectra a kasadan sonra 1999 Honda Civic'imizde oldu. Astramızda sonra 1987 model Toyatamızda. şimdikileri bilmem ama japonların almanlara yetişmesi için daha çok fırın ekmek yemesi lazım. özellikle kaporta, yol tutuş ve güvenlik konusunda.
4 yıldır i30 kullanıyorum; donanım, yol tutuş, güvenlik vs. çok iyi ama kaporta ve tokluk hissi bir Skoda, bir Seat değil. ha servis ve müşteri memnuniyeti derseniz tüm markaları toplasanız bir Hyundai etmez.
aklıma gelmişken ilave edeyim siz Amerikaya satılan araçlarla ülkemize hatta Avrupaya satılan araçların aynı olduğunu sanmayın.
Amerikada özellikle otomotiv konusunda şartlar ve yaptırımlar çok daha ağır. bu nedenle Amerikaya ihraç edilen veya Amerika da imal edilen araçlar Amerikadaki şartlar ve kanunlar çerçevesinde daha titizlikle ve daha kaliteli üretiliyor.
bir tanıdığımda Amerikadan gelen Toyota nın aynısından bizde en full modeli olduğu halde ikisini karşılaştırdığın zaman kalite, donanım açısından bizimki garip kaldı.
Adamlar ikinci dünya savaşında yıkıldilar, toparladıktan sonra bu hale geldiler. Amerika gibi bir geçmişleri yok ki.
Ruhu konusunda genel olarak öyle. Ama Japonlar konservatif adamlar. Ama bu S2000, NSX, Magna V65, Valkyre Rune, LS-F, IS-F gibi ruh akan araçlar çıkarmalarına engel olmuyor, ender de olsa...
Bu arada S2000 geleceğin klasikleri arasındadır. Üretimi durduğundan beri fiyatları artıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
Güvenlik konusunda Japonlar uzun süredir Almanlarin önündeler. Güvenlik, kaporta kalınlığı, araba ağırlığı, kapının kapatırken çıkardığı ses değildir. Testlere bakın. Toyota Camry ve Honda Accord yıllardır bu konuda tavizsizdir.
Daha bir sene olmadı, arka arkaya Accord ve Passat kullandım. Accord daha iyiydi yol tutuşu açısından. Arkadaş ta onu aldı. Zamanında arka arkaya Z4 ve S2000 kullandım. S2000 çok bariz üstündü yol tutuşu olarak...
tok kapı tutkunları da geldiyse konu tamam demektir
dünyayı biraz gezen çok rahat bir şekilde göreceklerdir ki avrupa dışında araba denildimi japon arabaları gelir. Dünyanın heryerinde her çeşit toyota, honda gibi japon arabalarını görürsünüz, ikinci el piyasasında da sağlamlıkları dolayısıyla en değerli araçlar onlardır. Zaten dünyada en çok satan marka da toyotadır, bakmayın bizdeki tok kapı düşkünlüğüne. Zengin arap ülkelerinde bile BMW, Mercedes vs pek tutulmazken land cruiser lar, lüks istersen lexus lar altın değerindedir. İstediğin gibi bin, kullan seni yarı yolda bırakmaz. Renault, peugeot vs arabalara ise zaten tek tük dışında rastlamazsınız, VW de eh işte, fakir kesimin elinde bir miktar görülebilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
Ayrıca sadece şu suriye savaşına, ışid e bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Savaş toyota marka araçların sırtında geçiyor. Tanklar vs. nin yanında toyota araçlar da zorlu arazi şartlarında, bakım vs olmadan tank gibi çalışıyor Buradan da ne kadar sağlam ve dayanıklı oldukları anlaşılabilir.
10 yaşında bir Toyota Yaris arabam var. Ben alalı 7 yıl oluyor, aldığımda 3 yaşındaydı, sıfır gibi cillop bir haldeyken almıştım. Geçen haftasonu 130bin bakımı için arabayı aldığımdan beri sürekli gittiğim ustaya gittim. Yine sıradan periyodik bakımları yapıldı, sarf malzemeleri dışında ekstra masraf çıkarmadı. O zaman farkettim araba 10 yaşında olmuş, 7 yıl önce arabayı yeni almışken bakımını yaptırmak için bulduğum toyota özel servisinde o zaman çırak olan çocuklar büyümüş usta olmuşlar. Ve benim Yaris hala sağasağlam. İstanbul trafiği yüzünden orasında burasında oluşan çizikleri boyatmam dışında bir eksiği yok. Tabi baskı balata değişimi gibi ömrü dolunca değişen parçaların değişimi var en büyük masraf olarak. Bunun dışında 10 yaşında arabamın bakımına 330TL verdim.
Şimdi bu arabanın avrupalı muadili Renault clio ya da fiat palio, onların da hiç birinde Yaris'in sürüs rahatlığı yok ve 10 yaşını bırak 5 yaşında helleri bile benim arabamdan eski görünüyorlar. Varsın tok kapı sesi olmasın. 998cc motorlu toyotamdan memnunum.
Motosikleti alırken markalara bakarken de sırf Japon markalarından sorun yaşamamanın tecrübesiyle honda ve yamaha dışında markalara bakmadım. Gidip yamaha aldım.
Benim de Honda'ya karar kilmam CB900F Hornet ile oldu. Malum arabada hersey cok belli degil, ama motosiklette hersey ortada.
Motosikleti aldigimda 32 bin km'i gecmisti. Sifiriyla ayni motor sesi ve karakteri. Fark yok.
Yagi kendim degistiriyorum, seviyesi ve renginin zamanla degismesi gorunuyor pencereden. 6000 km geciyor degistiriyorum yagi, yine 6000 bin km geciyor, yine degistiriyorum, zerre eksilme yok.
Hava filtresine bakiyorum, tertemiz, bujiyi sokup bakiyorum, hem temiz, hem aralik olmasi gerektigi gibi. 25 bin km'de bir valf ayari var, foruma bakiyorum; adam 75 bin'de ucuncu kez acmis, yine degisiklik yapmadan kapatmis motoru...
E gidisi guzel, durusu guzel, tipi guzel, fiyati hesapli... Hararet yapmiyor, yolda kalmiyor, beklenmedik tepkisi olmuyor...
Bir kere dustum. Debriyaj kapagi bayagi cizildi. Cikardim, yag akmasini beklerken bir de ne goreyim, iceride ikinci bir kapak var. $35'e orijinal yenisini alip taktim. Iki dakikada yepyeni oldu. Yag bile degistirmeye gerek kalmadi. Resmen herifler kendinden slider monte etmisler. Bi suru vakit ve masraftan kurtuldum.
O deneyimden sonra herseyi mumkun oldugunca Honda almaya basladim... Tabii ki belli noktalarda eksiklikleri var. Ama dayaniklilik ve sorunsuzluk guzel sey.
(2017 civic) Honda nın Yürüyen aksamlarına lafım yok ama o iç plastik kalitesi ne kötüdür be arkadaş 88 binlik arabaya o kadar kalitesiz bir iç aksam yemin ediyorum doğan l de ki plastik kalitesi ile yarışır o kadar kötü idi
Arabada Mazda (2017) iç işçilik bakımından çok çok iyi keza Toyota'da bir o kadar ama honda peeeeeh
Arkadaşlar bende iki adet motorsiklet var biri 2014 diğeri 2016 motorlar japon ama Honda değil arabam da 2015 wv alman hadi hep birlikte satalım fuar öncesi birer ikişer Honda motor alak
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Zamanında iki adet cbf150
Bir adette cbr 250 kullandım
Hepsinde sıfır almıştım
Hondaya hucuuuuum
japon hastası değilim ama şunun hastasıyımdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
NISSAN skyline R32 ABD de "godzilla" olarak tanınır ve amerikan spor araç satışlarının bitmemesi için amerika'ya ithalatı yasaklanmıştır. Bu sebeple ABD'ye getirilen r32 kasaların hepsi japonyadan gemi ile kaçak getirilmiştir. (sekizsilindir.com 90ların unutulmaz otomobilleri sayfasından alıntıdır)
Onun dışında efsane F1 pilotu AYRTON SENNA'nın da sahip olduğu HONDA NSX gibi bir 90'lar klasiği var. (Senna'nın kim olduğunu araştırın, gider türbesini yaptırırsınız zaten)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
Haa bir de hondanın japonya sitesine girin, adamların bize satmayıp kendileri bindikleri custom cafe racer ve custom chopper tarzı motorlara da bir bakın. Aynı şekilde yamahanın japonya sitesine de girin modellere bir bakın. Ve türkiye distribütörlerine bir de benim yerime sövün.
Haa bu arada Harley davidson iron 883 e sırf adı harley diye 50 bin tl para verilmez, bildiğin 250cc şasisi var motorda...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Japon araçlarının hepsinde bu disiplin titizlik sağlamlık var . ama bence mekanik konusunda mazda 'nin araçlarının üstüne tanimam .
Üretim Ahlâk ile değil de disiplin, çalışma, azim gibi kelimeler ile anlatılırsa daha iyi olur diye düşünüyorum.
Eğitim tarafına hiç girmiyorum.
Hayır dostum, doğrudan ahlak. Örneğin ben patron olsam ve bir materyal uretsem, kullanicinin %100 memnuniyetini hedef alirim. Varsın 5-10 milyon dolar az kâr edeyim. İşte honda, toyota, mazda vs. Diğer japon firmaları tam olarak bunu hedef almış durumda. Yüksek ahlak normu işte tam olarak budur. Sadece kendini değil, başkalarının da mutluluğunu düşünmek. Gece gündüz para biriktirip emeğini sana veren insana parasının tam karşılığını teslim etmek.
Araba da honda dan ziyade toyota daha saglam arabalar
Yapar tr de japonların bu denli piyasada olma sebebidir toyota
Honda da güzeldir
Gizli hararet e dikkat
Aaaa olur mu canım...Bajaj,Zontes,CF moto,Mondial RX-3 dururken Honda'nın esamesi okunmaz bunların yanında (ironidir),malum forumda sözüm ona ''çakma mühendisler'' var,lafım onlara...2011 yılında 0.km aldığım CB600F'im 35.000km'ye geldi fabrikanın taktığı aküyü daha yeni değiştirdim,6 yıl olmuş. Ne bir sorun,tekleme,yağlanma,su eksiltme,gösterge resetleme,yazılım güncelleme v.s.,ki beni forumdan tanıyanlar var...piste de girer,limitlerini de zorlarım hayvanın.
The Power of The Dreams.
Aynen birader,''AHLAK''yoksa hiçbirşey olmaz,hee oluyor yaa abi adamlar yapıyor vs....yapılıyor ama başına bela oluyor,kimseye hayır getirmiyor,kısacası olmuyor
beyler,zorlamaya gerek yok...ahlak olgusu fabrikanın patronundan başlar,örnek eski çalıştığım işyerinde patronun kulakları çınlasın ulen arkadaş ha
bir gunde vaktinde maaşları yatır ama yok,fabrikada para yokmu? olmazmı var tabi,neyse proje tasarımını yaptım 3D ortamda sıra geldi prototip
imalatına ar-ge'de kaynakçı bir ustam var yanına gittim elimde 2D spekler selam verdım adamın moral bozuk tabi hepimizin öyle ama ben işime mesleğime
yansıtmam ama olay farklıymış,ben beyaz yaka olduğum için bizim maaşlar yatmıştı ,mavi yakanın maaşlar 1 hafta sonra yatacakmış ee benim ustanında
kredi kartı vs.odemeleri var adamın,biraz dertleştik neyse başladık işe profil ve destek braketlerinden iş makinasına (BOM)yapacağız ölçü
hassasiyetli ve kaynağın sırım gibi olması lazım neyse ustam aldı eline torç'u çat çat ölçmeden kaynattı geçti normalde işine özen gösteren
bir ustadır,yüzüme baktı,dedım ustam sonuna kadar haklısın gel bir çay içelim konuşalım dedim.....anlattık vel hasılkelam....
şimdi bu yoruma bazıları yaa arkadaş ustada hatalıymış oda yanlış yapmış vs gibi yorumlar gelecektir,ustam sonuna kadar haklı eee sonra ne oldu?
parçanın prototip onayı gelmedi ve patronun kulağına gitmiş beni ve üretim müh.çağırdı odasına neyse oturduk,o sormadan söyledim hakan bey;malum mavi yaka
arkadaşların motivasyon eksikliği var bunun sebebide maaş ödemelerinin aksaklığı,dolayısıyla bu onların performansını doğrudan etkiliyor.sizlik bir
durum yok arkadaşlar sizin maaşlar yatırıldı,dedim hakan bey,odemelerde,eşitlik olursa çifte standartın onune geçeriz,tabi yanımdaki muh.patron
yalakası olduğu için çıt yok,finans mudurunü aradı odemeler öğleden sonra hesaplardaydı,işi bitirdik projem seri üretime geçti,..3ay sonra
kovuldum..sağlık olsun daha iyi iş buldum,yakında ustamıda çalıştığım firmaya transfer edeceğim,
patron gününden önce ödemeleri yapar işçi yemekhanesinde yemeğini yer aynı dili konuşuruz kalender bir insandır vs vs...
bu işler böyledir beyler.. Ahlak olsaydı ''İŞÇİNİN ALIN TERİ KURUMADAN HAKKINI VERİN''kaidesine uyarlardı...
sağlıcakla...
hocam ben de inceledim tir tir titriyordu, adamlar demiri bol kullanmışlar ama sadece demiri bol kullanmışlar başka da bişey yapmamışlar. bir de intruder 800 inceledim öyle bir olay yoktu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Ben kalite konsunda 1 subaru çok az farkla 2 mazda diyorum hocam.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Patron olsaniz batardiniz... Bu kadar saf olmayin...
2 ornek vereyim Honda'nin sadece iyi niyetine tuketiciyi dusunmedigine, bir buyuk bomba da Toyota'dan...
1. Su an Amerika'da hala 1000cc Honda naked'in ABS'li versiyonu satilmiyor, Avrupa'da olmasina ragmen. Musterinin iyiligini dusunse o kadar guclu bir motorda standart yapar, tum Avrupalilar gibi. Ama diger Japon'lara karsi fiyat dezavantajini arttirmamak icin yapiyor. Tek masa arka catal mi onemli, hidrolik debriyaj mi onemli, yoksa surucunun guvenligi mi?
2. 2003-2005 Amerika Accord'a taktigi lastikler vijjjit diye kayiyor islak yolda. Sert hamur, cok az yakiyor, boylelikle de "en az yakan orta sinif araba" reklamini yapiyor. Ama bir suru kaza oldu onun yuzunden. Ben de "hydroplane" oldum. Bereket direge falan carpmadim. Lastigi degistirince aracin resmen ruhu degisti. Sarfiyat ta %10 artti.
Bunlar sadece benim basima gelenler...
3. Esas Toyota'nin Amerika'da bir suru arabasinin gaz pedali elektronik olarak takili kaldi ve arabalar deli gibi hizlandilar. Sonuc: 2000 kaza, 176 yarali, 16 Ölü. Problem bilinirken uzeri ortulmus, saklamis Toyota. 1.2 milyar dolar ceza odediler Amerika'da.
Alin size Japon ahlaki... daha var ornekler ama burada birakayim.
Yukarida yazdigim ovguleri bu gerceklerle dengeleyin. Ahlakmis, iyilikmis, bir yana. Uretim ve ticaret bu. Safliga gerek yok. Dikkatli olmak lazim. Daha dayanikli mi? Evet. Melek mi? Guldurmeyin adami.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)