Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Honda ve iş ahlakı

    REKLAM ALANI
  1. #81
    pokeharun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    2006 ybr sattı 2006 cbr 600 f sattı,yeni arıyor:)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba hocam mantıklı bir yorumda bulundunuz önemli ve kendimizi özeleştiride bulunmamız gereken bir durum;

    Kapitalist düzen insanları tüketime yönlendiren ve dolayısıyla bitmek bilmeyen istekler ve yeni model yeni tarz vs.ne dersenız diyebilirsiniz.

    şirketler ürettikleri ürünlerde denek olarak bizleri hedef alırlar ''yeni çıkan bir ürün deneme aşamasında kullanıcı faktörü esastır tabi doğal

    olarak geri bildirimler doğrultusunda ürünlerin üretim ve kullanım kriterleri değiştirilir fakat sonuç olarak hepsi aynı amaca hizmet

    eder(otomobil,telefon,motosiklet,vs vs.)seçenekler uzarda uzar..şirketlerın göz boyama felsefeside kullanıcının rahatlığı bol özelliği,tarzı,rengi vs.

    Mak.müh.'yim çalıştığım ofiste ve sosyal çevremde her zaman vasat giyim tarzı eski model otomobil,eski telefon modeli vs.gibi muhabbetlere maruz

    kalırım,konu açılıncada konuşurum,anlatırım aslında çok haklısın be abi bizdeki durum heves vs.ile sonuçlanır.

    *2001 model 17bin tl'lik otomobilim var 7 yıldır kullanmaktayım,öncesinde 1994 model araç kullandım.istesem şu an 60binlik araba alırım.

    *Ayak sağlığı açısından 3çift klasık ayakkabı 2çift spor ayakkabı kullanıyorum.

    *Fuar,seminer,toplantı için kullandığım 1 adet tkm elbisem var.

    *Gündelik olarak,3 adet jean pantalon,kazak,gömlek,yazlık alışverişlerimi kışın sezon sonunda yaparım,kışlık için tam tersi.

    *3 yıl önce outlet kampanyasından 600tl'lik bir telefonu 300tl'ye aldım kullanıyorum,8çekirdek 16 fındık,bilmem kaç piksel değil ama işimi görüyor

    amacı belli telefonun,mail göndersin foto çeksin görüşme yapsın vs.öncesinde 4yıl kullandığım eski akıllı bir telefonum var onada

    navigasyon programı yükledim aracımda harita görevi görüyor..

    *Eşim ilk zamanlar alışveriş tutkunu biriydi malum bayanlar çanta alır ona uyumlu ayakkabı vs.artık oda benim sistemime entegre oldu başlarda zorlandı ama oda memnun hayatından..

    *Arkadaşlarım genelde isim vermeden söyleyim şu malum kahve,çay vs işletmeler varya marka mekanlar,kahve 10tl,çay 5tl,arkada çalan müzikten ne

    konuşulduğu anlaşılmaz ortamlar,oraya takılır zaman geçirirlerdi,sevdiğim bir abim var kahvehane işletiyor yeri işlek bir yerde köy kahvesi

    havasında, onlarıda oraya bağladım kahve 2tl çay 0.75krş ortam güzel emekli abilerim var kafalar uyuyor,emekli pilotuda var,işadamıda var,hayat tecrubesi desen fazlasıyla,velhasıl böyle...

    Dostlar nacizane önerim hayatın her aşamasında kendimizi sorgulamayı amaç edinelim,gerek tüketim,gerek ihtiyaçlar,beklentiler..sonuçları güzel olacak.

    Sağlıcakla..
    Levend Bey sizi tebrik ediyor ve ayakta alkışlıyorum,ben de bu şekilde düşünüyorum malesef sistem bizi farklı bir hale getirmek istese de bunlardan vazgeçmemeliyiz.
    levend84 ve mombohunter bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı pokeharun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levend Bey sizi tebrik ediyor ve ayakta alkışlıyorum,ben de bu şekilde düşünüyorum malesef sistem bizi farklı bir hale getirmek istese de bunlardan vazgeçmemeliyiz.
    Estağfirullah hocam sağolasın,çok değil az bir,davranış ve bilinçle bu oyunlardan ve tuzaklardan kendimizi koruyabiliriz...

    Sağlıcakla...

  3. #83
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peşin not: Honda övücü değilim, sadece objektif gözlemlerimi yazıyorum.

    10 yıldır honda civic marka araca biniyorum, şu ana kadar en küçük bir masraf çıkmadı, Yolda bırakmadı, üzmedi. Yaptığım sadece servis zamanı geldiği zaman servise götürmek, bu kadar.

    1 yıldır da Honda cbf 150 motorsiklete biniyorum. Hiçbir sorunla karşılaşmadım.

    İster istemez insan kendi kendine soruyor: bu adamlarda nasil bir iş ahlakı var ki, böyle sağlam ve kaliteli ürünler cikarip piyasaya arz ediyorlar. Ornek alınması gereken bir mevzu. Tez konusu adeta.

    Ha ufak tefek sorunlar elbet oluyordur ama ben bu zamana kadar hondanin herhangi bir müşterisini mağdur ettigini gormedim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    Şunu da eklemeden gecemeyecegim, bugün sadece "honda" markasının isim bedeli bile milyar dolar edebilir. Sadece honda ismi.. Olaya bak. Bu markayı buraya getirene kadar nakış gibi işlemiş adamlar.
    malına özen gösterenler hep böyle konuşuyor. honda yada yamaha falan filan farketmeksizin özen gösteren ve dikkat edenler genel olarak bir memnuniyet gösteriyorlar.

    hondanın o kalitesi çokta abartılacak bir şey değil çünkü günümüzde kullanmayı bildikten sonra kalitesiz motor azınlıkta.

  4. #84
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bu arada burası japon spor otomobillerini övme köşesine döndü. Aslında durum bu kadar toz pembe değil hatta hiç değil.

    Japonlar 1980- 2000 arası bu alanda büyk yol katetti. Ama malesef orda kaldılar. 2000 sonrası japon spor otomobil modelleri için gerileme ve çöküş devri oldu.

    NSX in çıkışı 1989 dur o yıldan itiberen sürekli iyileştirme görmesine rağmen eskidi ama yeni modeli çıkmadı, Mitsubishi 3000 gt çok ünlü değildi ama tarih oldu, Supra nın 1998 den sonra devamı gelmedi.

    1997 model bir NSX le 1999 üretimi ve f1 vitesli bir F360 modena ile aşık atamassınız. ilk çıkan gallardo 500 beygir 4 çekerdi, porshe turbo zaten tövbe bismillah, Amerikada resmi olarak satılmayan R34 Nissan GTR belki ama kütük gibi bir tipi var, porshe nin yanında 2 kapılı bir sedan gibi...

    Toyota supra mesela. üretimi bittikten sonra Fanatikleri manyakları olan, satandart 320 beygir olan basic tunung ile 500 beygir, ileri seviye tunung ile 800-900 beygirleri sağlıklı verebilen bu aracın spor otomobil arenasndan kaybolmasının sebebi neydi sizce? 1998 de üretim durdu ve 20 sene geçti hala ortada prototipi var seri üretime geçilemedi.

    Bir aracın üretimi niye durur? Ve ya çok tutulan, ünlü olan bir motosiklet modelinin üretimi niye durur? Çünkü iyi olmak yetmez

    Nissan 2008 de GTR'ı diriltti de adamların bir nevi spor otomobil namusunu kurtardı

    Ekleme yapıyım leXus LFA Hasmet'in paylaştığı gibi çok özel bir araba ama fiyat olarak kolleksiyonerlere pazarlandı. fiyat performans oranı ferrarilerden bile düşük. 400 bin dolara canavar 700 beygirlik 4 çeker ortadan motorlu Aventodar varken bu araç olmadı. zaten 500 değil 5000 tane üretilse satmazdı

    Yeni NSX te teknolojisi iyi ama fiyasko, Sen o kadar bekle bunu tasarla 6-7 yıl önce daha iyisini Ferrari ve lamborgihin porsche yapıyordu zaten
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  5. #85
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada burası japon spor otomobillerini övme köşesine döndü. Aslında durum bu kadar toz pembe değil hatta hiç değil.

    Japonlar 1980- 2000 arası bu alanda büyk yol katetti. Ama malesef orda kaldılar. 2000 sonrası japon spor otomobil modelleri için gerileme ve çöküş devri oldu.

    NSX in çıkışı 1989 dur o yıldan itiberen sürekli iyileştirme görmesine rağmen eskidi ama yeni modeli çıkmadı, Mitsubishi 3000 gt çok ünlü değildi ama tarih oldu, Supra nın 1998 den sonra devamı gelmedi.

    1997 model bir NSX le 1999 üretimi ve f1 vitesli bir F360 modena ile aşık atamassınız. ilk çıkan gallardo 500 beygir 4 çekerdi, porshe turbo zaten tövbe bismillah, Amerikada resmi olarak satılmayan R34 Nissan GTR belki ama kütük gibi bir tipi var, porshe nin yanında 2 kapılı bir sedan gibi...

    Toyota supra mesela. üretimi bittikten sonra Fanatikleri manyakları olan, satandart 320 beygir olan basic tunung ile 500 beygir, ileri seviye tunung ile 800-900 beygirleri sağlıklı verebilen bu aracın spor otomobil arenasndan kaybolmasının sebebi neydi sizce? 1998 de üretim durdu ve 20 sene geçti hala ortada prototipi var seri üretime geçilemedi.

    Bir aracın üretimi niye durur? Ve ya çok tutulan, ünlü olan bir motosiklet modelinin üretimi niye durur? Çünkü iyi olmak yetmez

    Nissan 2008 de GTR'ı diriltti de adamların bir nevi spor otomobil namusunu kurtardı

    Ekleme yapıyım leXus LFA Hasmet'in paylaştığı gibi çok özel bir araba ama fiyat olarak kolleksiyonerlere pazarlandı. fiyat performans oranı ferrarilerden bile düşük. 400 bin dolara canavar 700 beygirlik 4 çeker ortadan motorlu Aventodar varken bu araç olmadı. zaten 500 değil 5000 tane üretilse satmazdı

    Yeni NSX te teknolojisi iyi ama fiyasko, Sen o kadar bekle bunu tasarla 6-7 yıl önce daha iyisini Ferrari ve lamborgihin porsche yapıyordu zaten
    Genel olarak katilmakla birlikte bazi duzeltmeler:

    1. Sadece Japonlar spor araba yapmayi birakmadi, spor araba piyasasi kendiligine daraldi, talep dustu ikibinlere giriste. Bircok sebebi var. Car&Driver makalelerine bakabilirsiniz. Porsche bile Cayenne'yi yapmasa iflasa dogru gidiyordu. Cayenne cikar cikmaz tum Prosche spor arabalarin toplamindan iki kat daha fazla satti.

    2. Fiyatlari makullastirmak icin model sayisi artti, ama platform sayisi azaldi. Mesela Nissan 350Z, Infiniti G35 sedan, M35 buyuk sedan, ve FX35 SUV aslinda ayni saseye sahip. Onun icin kucucuk Nissan 350Z 1700 kilo, onun icin 300 beygir olmasina ragmen gitmiyo araba. Ama seksenlerde uretilen 300ZX'ten cok daha ucuz fiyati. Cunku 300ZX icin harcanan ARGE sadece 300ZX icin kullanildi. Ama araba tabii ki daha guzeldi.

    3. LFA sadece az uretildigi icin ozel olan bir araba degil. Araba gercekten guzelmis. Wikipedia'da hakkinda yazilan makaleler derlenmis, okuyun. Mesela gucu muadili Lambo'dan 100 beygir daha az olmasina ragmen agirlik farki ile performans acigini kapatiyor. Top gear pistinde de gecmis muadili Lamborghini'yi zaten. Ferrari 599 GTO karsilastirmasini da kazanmis bir dergide. Zamaninda NSX bu kadar olumlu karsilanmamisti.

    4. Yeni NSX'in teknolojisini bilmiyorsunuz galiba, cunku 6-7 yıl önce oyle bir teknoloji yoktu; ne Ferrari'de, ne lamborgihini'de, ne de porsche'ta. En erken benzerini 2013'te Porsche yapti, 918 ile. Ful elektrik torque vectoring kullaniyor NSX...

    Ama haklisiniz, bunlar nokta atisi urunler. Cunku sadece spor araba ureten markalar degil bunlar. Toyota muhtemelen her sattigi LFA'den zarar bile etmis olabilir. VW ilk cikardigi Bugatti'lerin hepsinden zarar etti. Hala kara gecti mi bilemiyorum.

    Mesela Honda, S2000'i cikardi. 10 sene satti. Satislar dusunce birakti uretmeyi. Cunku yenilenmis versiyonunu alacak piyasa yoktu zaten. Ustelik cok pahali bi araba. Motoru kendine ozel, baska hic bir Honda da kullanilmiyor. Sase de oyle, sanziman da oyle. 10 sene boyunca tum dunyada satilan S2000 sayisi, sadece Amerikada 4 ayda satilan Accord sayisina esit. Oradan hesabinizi yapin.

    Bu arada Toyota ve Subaru'nun ortak urettigi spor araba da 2 sene satti, simdi satislar yerde. Dusunun 2 buyuk firma bir araya geldi hesapli bir spor araba yapmak icin. Cunku pazar kucuk, riskli, kisa omurlu... Acikcasi tum dezavantajina ragmen arada bir de olsa urettiklerine sukretmek lazim.

    Alman ve Italyanlara kalsa halimiz haraptir
    jimi_hendrix ve GP500-1st bunu beğendiler.

  6. #86
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni NSX te teknolojisi iyi ama fiyasko, Sen o kadar bekle bunu tasarla 6-7 yıl önce daha iyisini Ferrari ve lamborgihin porsche yapıyordu zaten
    hocam o nsx 570 beygiri ile 700 beygirlik lambo ile kapışıyor. Ve nsx in teknolojisi aslında hız yapmak uçmaktan çok viraj ve çekiş kabiliyetini arttırmak ( ve pist dereceleri ortada ) ve de emisyon olayı; karşılaştırıldığı rakiplerinden hepsinden açık ara farkla en az yakanı.

    Spor araçta emisyon ne alaka diyeceksiniz belki ama bugün mustang'a 4 silindir 2.3 litre, corvette'ye de 2.0 4 silindir motor taktılar...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #87
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam o nsx 570 beygiri ile 700 beygirlik lambo ile kapışıyor. Ve nsx in teknolojisi aslında hız yapmak uçmaktan çok viraj ve çekiş kabiliyetini arttırmak ( ve pist dereceleri ortada ) ve de emisyon olayı; karşılaştırıldığı rakiplerinden hepsinden açık ara farkla en az yakanı.

    Spor araçta emisyon ne alaka diyeceksiniz belki ama bugün mustang'a 4 silindir 2.3 litre, corvette'ye de 2.0 4 silindir motor taktılar...
    Güç toplamda daha az olsa bile gücün elektrik motorları tarafından sağlanan kısmı sıfır devirde bile maximum torku verdiği için etkisi büyük. Üstelik NSX o gücü virajda yüzde yüz sağ ve sol tekerleğe verebiliyor. Porsche 918'i de sıradışı yapan şey o.

    Bu arada 4 silindir Corvette'in hakikat payı olan söylentisi bile varsa kaynağını paylaşırsanız sevinirim. Bildiğim kadarıyla yok öyle bir şey... Ortadan motorlu bir Corvette projesi var ama...
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  8. #88
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak katilmakla birlikte bazi duzeltmeler:

    1. Sadece Japonlar spor araba yapmayi birakmadi, spor araba piyasasi kendiligine daraldi, talep dustu ikibinlere giriste. Bircok sebebi var. Car&Driver makalelerine bakabilirsiniz. Porsche bile Cayenne'yi yapmasa iflasa dogru gidiyordu. Cayenne cikar cikmaz tum Prosche spor arabalarin toplamindan iki kat daha fazla satti.

    2. Fiyatlari makullastirmak icin model sayisi artti, ama platform sayisi azaldi. Mesela Nissan 350Z, Infiniti G35 sedan, M35 buyuk sedan, ve FX35 SUV aslinda ayni saseye sahip. Onun icin kucucuk Nissan 350Z 1700 kilo, onun icin 300 beygir olmasina ragmen gitmiyo araba. Ama seksenlerde uretilen 300ZX'ten cok daha ucuz fiyati. Cunku 300ZX icin harcanan ARGE sadece 300ZX icin kullanildi. Ama araba tabii ki daha guzeldi.

    3. LFA sadece az uretildigi icin ozel olan bir araba degil. Araba gercekten guzelmis. Wikipedia'da hakkinda yazilan makaleler derlenmis, okuyun. Mesela gucu muadili Lambo'dan 100 beygir daha az olmasina ragmen agirlik farki ile performans acigini kapatiyor. Top gear pistinde de gecmis muadili Lamborghini'yi zaten. Ferrari 599 GTO karsilastirmasini da kazanmis bir dergide. Zamaninda NSX bu kadar olumlu karsilanmamisti.

    4. Yeni NSX'in teknolojisini bilmiyorsunuz galiba, cunku 6-7 yıl önce oyle bir teknoloji yoktu; ne Ferrari'de, ne lamborgihini'de, ne de porsche'ta. En erken benzerini 2013'te Porsche yapti, 918 ile. Ful elektrik torque vectoring kullaniyor NSX...

    Ama haklisiniz, bunlar nokta atisi urunler. Cunku sadece spor araba ureten markalar degil bunlar. Toyota muhtemelen her sattigi LFA'den zarar bile etmis olabilir. VW ilk cikardigi Bugatti'lerin hepsinden zarar etti. Hala kara gecti mi bilemiyorum.

    Mesela Honda, S2000'i cikardi. 10 sene satti. Satislar dusunce birakti uretmeyi. Cunku yenilenmis versiyonunu alacak piyasa yoktu zaten. Ustelik cok pahali bi araba. Motoru kendine ozel, baska hic bir Honda da kullanilmiyor. Sase de oyle, sanziman da oyle. 10 sene boyunca tum dunyada satilan S2000 sayisi, sadece Amerikada 4 ayda satilan Accord sayisina esit. Oradan hesabinizi yapin.

    Bu arada Toyota ve Subaru'nun ortak urettigi spor araba da 2 sene satti, simdi satislar yerde. Dusunun 2 buyuk firma bir araya geldi hesapli bir spor araba yapmak icin. Cunku pazar kucuk, riskli, kisa omurlu... Acikcasi tum dezavantajina ragmen arada bir de olsa urettiklerine sukretmek lazim.

    Alman ve Italyanlara kalsa halimiz haraptir
    Yazılanların hepsine katılıyorum. Ama konu yine aynı yere geldi

    MK4 diye tabir edilen Toyota supra(1993-1998) Amerikada satışları istenilenin çok altında kaldığı için üretimi mecburiyetten durduruldu.

    Şu aşağıda fotosunu koydugum Celica da 4 çeker 250 hp gücündeydi ve onunda sonu supra gibi oldu. 300 beygire sadece egzoz hava filtresi ve ECU müdahalesi ile çıkabiliyordu. yerinden ok gibi fırlıyordu yılı itibariyle



    1997 de supra twin turbo 41 dolardı. Bir sonraki jenarasyonu piyasaya çıkan corvette C5 e ise ilgi çok fazlaydı. corvetin başlangıç fiyatı ise 37 bin dolardı Amerikalılar corvette için kuyruğa girdiler ama Supra almaya gitmediler.

    Japon abiler kepenk kapatırken. C4 corvette yol tutmaktan acizken, C5 avrupalı spor otomabillerle bu konuda aşık atabilir hale geldi. C6 jenarasyonda ise ferrariden ve almborgihineden daha yüksek tork ve çekiş gücünü yüzde 50-50 ağırlık dağılımı ve 7000cc motoru 1420 kg lik şase ile birleştirip motoru elde üretilen en iyi Corvette i, Zo6 adlı bu canavarı cıkardılar



    Bu otomobil bilinenin aksine ZR1 den bile daha iyidir. Çünkü sürüş için gücü ve torku çok ince hesapla FR bir araç için limittedir. 512 hp 640 tork. Turbo besleme olmadan. Ve sadece 72 bin dolardı Araç talebine üretim kapasitesi ilk 3 yıl yetmedi

    Demem o ki Honda yeni NSX'e istediği kadar teknoloji koysun, araç satmak, pazarlamak başka şey.

    Mesela Shelby GT500 2013 model 670 beygir. aslında son derece basit bir alt yapısı var. gücü o kadar fazla ki yere veremediğinden madara oluyor ama çok satıyor. Buna hellcat challengerları da dahil edebiliriz.

  9. #89
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nedir bu durum?
    hocam surucu kısmındakı guclendırmeyı gormedınız mı?

    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada burası japon spor otomobillerini övme köşesine döndü. Aslında durum bu kadar toz pembe değil hatta hiç değil.

    Japonlar 1980- 2000 arası bu alanda büyk yol katetti. Ama malesef orda kaldılar. 2000 sonrası japon spor otomobil modelleri için gerileme ve çöküş devri oldu.
    s2000 f20c ile 10 sene boyunca lıtre basına urettıgı guc bakımından yılın motoru secıldı 2009 da 458 gelene kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

    amerıkanlar ıyı guzelde, dunya uzerınde en cok caps ve vıdeoyu da onlara yapıyorlar.

    japonlar felan degıl kendılerı yapıyor bu arada

    ozellıkle drıft faılure olarak aratınca ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız. sahıplerı tarafından dahı bu araclar yol tutustakı zaaflarıyla elestırıldı.

  10. #90
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Amerikan derken muscule car olanları spor otomobil olarak kabul etmemek lazım. Yukarıda bahsettim GT500 670 beygir gücünde ve arkadan itişli ama ağırlığın yüze 55 i önde, nasıl olacak bu iş hemde araç 1750 kilo.

    Ama resmini verdiğim sarı bebek 1420 kg önde 7 litre hayvan gibi motoru var ama ağırlık 50 ön 50 arka.Muhendislik burda... arka lastikler 325 ebatında. şimdi bu aracın kıçının yola nasıl yapıştığını düşün. iyi tutan arka tarafta 600 küsür tork var.

    Tiff Needell abinin nasıl kullandığını dikkat et 1.40 tan itiberen. 2.10 daki drift aracın dengesi hakkında fikir verebilir



    Yanlız çok iyi bir sürücü değilsen nissan 350 z nin gazına basıtığın gibi 6.2 litre motorlu standart bir corvette nin gazına basarsan dünyan şaşar
    wolrath bunu beğendi.

  11. #91
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Abi konu motordu iyice car and drive falan araba konusu oldu
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  12. #92
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi konu motordu iyice car and drive falan araba konusu oldu
    yetmez ama evet

  13. #93
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında Mazda Japonların içinde en iyi ve en kaliteli araç üreticisidir.
    mazda mutsubişhi toyota bunlar asla pişman etmez
    honda japonya nın tofaş fiat ı çok ta bişey beklememek lazım
    ha dünya da her ülke de kendini kabul ettirmiştir ona eyvallah..
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  14. #94
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılanların hepsine katılıyorum. Ama konu yine aynı yere geldi

    MK4 diye tabir edilen Toyota supra(1993-1998) Amerikada satışları istenilenin çok altında kaldığı için üretimi mecburiyetten durduruldu.

    Şu aşağıda fotosunu koydugum Celica da 4 çeker 250 hp gücündeydi ve onunda sonu supra gibi oldu. 300 beygire sadece egzoz hava filtresi ve ECU müdahalesi ile çıkabiliyordu. yerinden ok gibi fırlıyordu yılı itibariyle

    https://img03.carview.co.jp/trade/im...celica/01w.jpg

    1997 de supra twin turbo 41 dolardı. Bir sonraki jenarasyonu piyasaya çıkan corvette C5 e ise ilgi çok fazlaydı. corvetin başlangıç fiyatı ise 37 bin dolardı Amerikalılar corvette için kuyruğa girdiler ama Supra almaya gitmediler.

    Japon abiler kepenk kapatırken. C4 corvette yol tutmaktan acizken, C5 avrupalı spor otomabillerle bu konuda aşık atabilir hale geldi. C6 jenarasyonda ise ferrariden ve almborgihineden daha yüksek tork ve çekiş gücünü yüzde 50-50 ağırlık dağılımı ve 7000cc motoru 1420 kg lik şase ile birleştirip motoru elde üretilen en iyi Corvette i, Zo6 adlı bu canavarı cıkardılar

    http://only-carz.com/data_images/gal...-z06-c6-08.jpg

    Bu otomobil bilinenin aksine ZR1 den bile daha iyidir. Çünkü sürüş için gücü ve torku çok ince hesapla FR bir araç için limittedir. 512 hp 640 tork. Turbo besleme olmadan. Ve sadece 72 bin dolardı Araç talebine üretim kapasitesi ilk 3 yıl yetmedi

    Demem o ki Honda yeni NSX'e istediği kadar teknoloji koysun, araç satmak, pazarlamak başka şey.

    Mesela Shelby GT500 2013 model 670 beygir. aslında son derece basit bir alt yapısı var. gücü o kadar fazla ki yere veremediğinden madara oluyor ama çok satıyor. Buna hellcat challengerları da dahil edebiliriz.
    Emin olun Corvette'in maliyeti bir Supra'dan çok daha düşüktür. Dolayısıyla Supra'nın kar marjı dardır çok. Supra biraz sıradan, Corvette ise artist duruyor, ama motora, şanzıman, ve yürüyen aksama baktığınızda fark büyük.

    Bi defa Corvette'in motoru acaip amele. Sağlam güçlü vs. ama spor araba ruhuna uygun değil bence, kamyonet motoru resmen. Pushrod motor mu kaldı Allah aşkına? Otoyolda 150km hızla rolantide gidiyor resmen... Manuel vites çok gevşek, boşta oraya buraya oynuyor. En son versiyon değil ama bir öncekinin içi çok özensiz ve sallapati döşenmiş.

    Değil Supra, S2000'i tercih ederim şahsen Corvette'e, ki ettim de zaten test sürüşlerinden sonra. Nissan 350Z de büyük hayal kırıklığı oldu benim için. S2000'den fazla olan 65 beygir gücünü, SUV ile paylaştığı kocaman kıçını taşımaya harcıyor gariban... Spor araba görünümlü sedan, başka bir şey değil. Halbuki 300ZX öyle miydi? Hâlâ güzel bir araba...
    wolrath, GP500-1st ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  15. #95
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emin olun Corvette'in maliyeti bir Supra'dan çok daha düşüktür. Dolayısıyla Supra'nın kar marjı dardır çok. Supra biraz sıradan, Corvette ise artist duruyor, ama motora, şanzıman, ve yürüyen aksama baktığınızda fark büyük.

    Bi defa Corvette'in motoru acaip amele. Sağlam güçlü vs. ama spor araba ruhuna uygun değil bence, kamyonet motoru resmen. Pushrod motor mu kaldı Allah aşkına? Otoyolda 150km hızla rolantide gidiyor resmen... Manuel vites çok gevşek, boşta oraya buraya oynuyor. En son versiyon değil ama bir öncekinin içi çok özensiz ve sallapati döşenmiş.

    Değil Supra, S2000'i tercih ederim şahsen Corvette'e, ki ettim de zaten test sürüşlerinden sonra. Nissan 350Z de büyük hayal kırıklığı oldu benim için. S2000'den fazla olan 65 beygir gücünü, SUV ile paylaştığı kocaman kıçını taşımaya harcıyor gariban... Spor araba görünümlü sedan, başka bir şey değil. Halbuki 300ZX öyle miydi? Hâlâ güzel bir araba...
    Aslında olay düşük devir ceviren hacimli V8 de değil, çift Turbolu supra da değil. Turbolu araçlarda o mekanik hazzı hiç alassınız. karakter bakımından sınıfta kalırlar.

    Ferrari bu yüzden en ateşli, en ruhu olan spor araçları üretir. Ferrari F50 nin motoru tam bir sanat esriydi. Ama F458 de bi o kadar. 9000 devir çeviren motora 7 ileri kısa oranlı ,şimşek hızında vites değiştiren çift kavrama vites kutusu, her vites küçültüğünde kükreyen bi canavar.

    Porsche Turbo, Nissan GTR ın aslında daha kusursuz halidir. 4 tekerlekten çekiş, düşük devirlerde öküz gibi tork, GTR da olmayan yüksek maliyetli hafif alaşım gövde, bu araç gücünü yola öyle bi aktarır ki 560 beygirlik aracı 700 beygirlik Aventadorla 0-200 de geçemessin. o yüzden Porsche mühendisleri daha yüksek motor gücüne ihtiyaç duymaz

    Ama bu mukemmel teknik veriler onun ferrariden daha zevkli bi araç yapmaz. işte tamda bu yüzden S2000 alırız biraz yavaş kalsada...
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  16. #96
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç toplamda daha az olsa bile gücün elektrik motorları tarafından sağlanan kısmı sıfır devirde bile maximum torku verdiği için etkisi büyük. Üstelik NSX o gücü virajda yüzde yüz sağ ve sol tekerleğe verebiliyor. Porsche 918'i de sıradışı yapan şey o.

    Bu arada 4 silindir Corvette'in hakikat payı olan söylentisi bile varsa kaynağını paylaşırsanız sevinirim. Bildiğim kadarıyla yok öyle bir şey... Ortadan motorlu bir Corvette projesi var ama...
    www.sekizsilindir.com da görmüştüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

    yaw japon deyince herkez mazda toyota demiş... Yok mu subaru seven, benim gibi legacy ve outback'ın işçiliğine hasta olan.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #97
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles

    konuyu okurken istemsizce aklıma gelen

    Alıntı acgh1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadas Rx 7 den bahsetmis, gonlumun arabasiydi benim de bir zamanlar, hala da olabilir
    Fast and furious serisinin yildizlardan.

    2 gun once modifiye araclari tanitan bir belgelesele denk geldim.
    Elemanda Supra var. 1500 beygir guc uretiyordu, saka sandim ama gercekmis.

    Sonra malum ikinci el sitesine girip bi bakayim dedim Supra satan var mi memlekette ama yokmus
    yaklasik 3 hafta önce vardı fakat yanlış bilmiyorsam ilan verildikten birkaç gün sonra satıldı o supra
    hasmet ve espresso bunu beğendiler.

  18. #98
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında olay düşük devir ceviren hacimli V8 de değil, çift Turbolu supra da değil. Turbolu araçlarda o mekanik hazzı hiç alassınız. karakter bakımından sınıfta kalırlar.

    Ferrari bu yüzden en ateşli, en ruhu olan spor araçları üretir. Ferrari F50 nin motoru tam bir sanat esriydi. Ama F458 de bi o kadar. 9000 devir çeviren motora 7 ileri kısa oranlı ,şimşek hızında vites değiştiren çift kavrama vites kutusu, her vites küçültüğünde kükreyen bi canavar.

    Porsche Turbo, Nissan GTR ın aslında daha kusursuz halidir. 4 tekerlekten çekiş, düşük devirlerde öküz gibi tork, GTR da olmayan yüksek maliyetli hafif alaşım gövde, bu araç gücünü yola öyle bi aktarır ki 560 beygirlik aracı 700 beygirlik Aventadorla 0-200 de geçemessin. o yüzden Porsche mühendisleri daha yüksek motor gücüne ihtiyaç duymaz

    Ama bu mukemmel teknik veriler onun ferrariden daha zevkli bi araç yapmaz. işte tamda bu yüzden S2000 alırız biraz yavaş kalsada...
    Ferrari de dönüyor turboya. Bu noktada Audinin Aventador için geliştirdiği nispeten yeni V12 yi Turbo dizayn etmemesi önemli. Ama gelecek turbonun, malesef...

    "Porsche Turbo, GTR'in kusursuz hali" ifadesi, hak payı olsa da, GTR'a büyük haksızlık olur. Çünkü GTR'ı GTR yapan, ne gücü, ne de turbosu, ama torkunu aracın anlık durumuna göre dinamik olarak 4 tekeri arasında dağıtabilmesi... O yüzden sedan tipli bir araba kendinden beklenilmeyecek şeyler yapıp üç kat pahalı İtalyan ekzotiklere taş çıkartıyor. Fonksiyon olatak tabii ki, his değil. Ve taa Skyline olarak ortaya çıktığında da böyleydi. Porsche ise evrim geçire geçire bu hale gelen arkadan motorlu bir spor araba. İlk başta ne Turboydu, ne de 4 çekişli. GTR benzeri tork dağıtma sistemine ise çoook sonra sahip oldu.

    Son olarak, S2000 tam bir fakir Ferrarisi sürüş zevki mükemmel, ama yavaş olduğunu kabul etmek lazım... Aslında 240 beygir hiç fena değil, özellikle ağırlığına göre... Ama Amerika'da V8 Mustang GT'nin fiyatı daha ucuz S2000'den... Eminim Türkiye'de durum farklıdır, hacim farkından dolayı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw japon deyince herkez mazda toyota demiş... Yok mu subaru seven, benim gibi legacy ve outback'ın işçiliğine hasta olan.
    Amerika'nin kuzeyinde çok satıyor Subaru, çünkü buradaki tüm modelleri 4 çekişli (gerçi BRZ bozdu bu prensibi). 4 çeker için kocaman SUV veya lüks araç almak istemeyenler için tek seçenek... Malum, Accord'un Camry'nin 4 çekeri yok...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    www.sekizsilindir.com da görmüştüm.
    GM'in motor patenti başvurusundan "4 silindir Corvette olur belki" demişler... Çok yanlış. Bi defa GM, compact arabadan 8 kişilik SUV'ye kadar deli gibi geniş ürün gamına sahip, jet motoru bile yapıyor, kaç tane araba markası var bünyesinde... Resmen kıçlarından uydurmuşlar...

  19. #99
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Konu hondanın iş ahlakından başlamış, en kralı japon, en iyi otomobil japona bağlanmış

    Japon otomobillerini eleştirenlere karşı şöyle tutum takınanlar olmuş: (temsili)


    valla kimse kusura bakmasın ama o dünyada satılan, benim şahsen japonların üst segmenti olarak gördüğüm lexus, acura ve infiniti (bazı modelleri hariç) bizde satılmıyor. Bizdeki caponlar daha cılız, fındık motorlu daha gariban modeller.

    Hatta hondanın amerigada sattığı o gemi gibi accordlar, toyotanın o heybetli camryleri, avalonları da bizim ülkemizde yok maalesef. Satılan modellerin de kaputunu kaldırıp fındık kadar motorunu görünce oturur ağlarsınız.
    Yurtdışında kullanmak nasip oldu camry ve avalonu. Gerçekten o zaman "japonlarda güzel ve lüks araba yapıyormuş meğer arkadaş" dedirtti bana.

    Ama dediğim gibi, o modellerin bizim ülkemizle pek bir alakası yok.

    Haaa gelip sorunsuzluk deyin, ucuz deyin, yaygın servis ağı falan deyin, canımı yiyin. Hepsine amenna. Şantiye ortamında canına okuduğumuz eski model otomatik rav4 ün o sıcak toz, kum, her yanı çukur dolu çöl yollarında tık demeden, tek sorun çıkarmadan çalışmasına birebir şahit oldum. Bence sorunsuzluk olarak japonlar gerçekten ayrı bir seviyede (sadece 1 kez yolda kaldık, onda da benzin bitmiş )
    Japon otomobillerine o yüzden ayrı bir sempatim vardır her zaman. Ama lüks kavramı işin içine girince bizim memlekette caponun esamesi okunmaz. Japonsever dostlar kırılmasın darılmasın ama bu böyledir maalesef.

    Bizim ülkede japon orta direğin dostudur, oto sanayindeki motor ustalarının da en büyük düşmanıdır. (ustalara pek ekmek yedirmez)

    Lüks otomobil deyince bizim ülkede akla ilk almanlar gelir. Mercedes, BMW, Audi belki dünyada japonların lüks segmentteki modelleri karşısında tercih edilmiyor olabilir ama bizim ülkede maalesef japonların o lüks modelleri satılmıyor ve lüks segmentte almanların birebir rakibi değiller.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

    Birde şunu belirteyim: "Seni ıssız bilinmedik bir çölün ortasına 1990 model eski bir arabayla bırakacağız, ne istersin?" deseler düşünmeden deposu dolu bir hilux verin gerisine karışmayın derdim
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  20. #100
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Demem o ki Honda yeni NSX'e istediği kadar teknoloji koysun, araç satmak, pazarlamak başka şey.

    Mesela Shelby GT500 2013 model 670 beygir. aslında son derece basit bir alt yapısı var. gücü o kadar fazla ki yere veremediğinden madara oluyor ama çok satıyor. Buna hellcat challengerları da dahil edebiliriz.
    Hocam bu yüzdendir ki birkaç otohaber sitesinde hayvani bir motor ile NSX in Type-R versiyonunun çıkacağı söyleniyordu. Tam nasıl bişey olacağı söylenmemiş ama amaç sürüş zevkini arttırmakmış.

    Fakat S2000'in tekrardan satışa sunulacağı kesinleşmiş ve motor bloğunun şu an wtcc yarışlarında kullanılan bloktan olacağı ve gücünün 350 hp gibi bir güç olacağı honda yetklileri tarafından söylenmiş.
    GP500-1st bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)