Genel olarak katilmakla birlikte bazi duzeltmeler:
1. Sadece Japonlar spor araba yapmayi birakmadi, spor araba piyasasi kendiligine daraldi, talep dustu ikibinlere giriste. Bircok sebebi var. Car&Driver makalelerine bakabilirsiniz. Porsche bile Cayenne'yi yapmasa iflasa dogru gidiyordu. Cayenne cikar cikmaz tum Prosche spor arabalarin toplamindan iki kat daha fazla satti.
2. Fiyatlari makullastirmak icin model sayisi artti, ama platform sayisi azaldi. Mesela Nissan 350Z, Infiniti G35 sedan, M35 buyuk sedan, ve FX35 SUV aslinda ayni saseye sahip. Onun icin kucucuk Nissan 350Z 1700 kilo, onun icin 300 beygir olmasina ragmen gitmiyo araba. Ama seksenlerde uretilen 300ZX'ten cok daha ucuz fiyati. Cunku 300ZX icin harcanan ARGE sadece 300ZX icin kullanildi. Ama araba tabii ki daha guzeldi.
3. LFA sadece az uretildigi icin ozel olan bir araba degil. Araba gercekten guzelmis. Wikipedia'da hakkinda yazilan makaleler derlenmis, okuyun. Mesela gucu muadili Lambo'dan 100 beygir daha az olmasina ragmen agirlik farki ile performans acigini kapatiyor. Top gear pistinde de gecmis muadili Lamborghini'yi zaten. Ferrari 599 GTO karsilastirmasini da kazanmis bir dergide. Zamaninda NSX bu kadar olumlu karsilanmamisti.
4. Yeni NSX'in teknolojisini bilmiyorsunuz galiba, cunku 6-7 yıl önce oyle bir teknoloji yoktu; ne Ferrari'de, ne lamborgihini'de, ne de porsche'ta. En erken benzerini 2013'te Porsche yapti, 918 ile. Ful elektrik torque vectoring kullaniyor NSX...
Ama haklisiniz, bunlar nokta atisi urunler. Cunku sadece spor araba ureten markalar degil bunlar. Toyota muhtemelen her sattigi LFA'den zarar bile etmis olabilir. VW ilk cikardigi Bugatti'lerin hepsinden zarar etti. Hala kara gecti mi bilemiyorum.
Mesela Honda, S2000'i cikardi. 10 sene satti. Satislar dusunce birakti uretmeyi. Cunku yenilenmis versiyonunu alacak piyasa yoktu zaten. Ustelik cok pahali bi araba. Motoru kendine ozel, baska hic bir Honda da kullanilmiyor. Sase de oyle, sanziman da oyle. 10 sene boyunca tum dunyada satilan S2000 sayisi, sadece Amerikada 4 ayda satilan Accord sayisina esit. Oradan hesabinizi yapin.
Bu arada Toyota ve Subaru'nun ortak urettigi spor araba da 2 sene satti, simdi satislar yerde. Dusunun 2 buyuk firma bir araya geldi hesapli bir spor araba yapmak icin. Cunku pazar kucuk, riskli, kisa omurlu... Acikcasi tum dezavantajina ragmen arada bir de olsa urettiklerine sukretmek lazim.
Alman ve Italyanlara kalsa halimiz haraptir