şans eseri bunu okurken uzun zamandır youtube'da takip ettiğim İlkay Zaman'ın videosuna denk geldim buyrun izleyin amerika'da yaşıyor hyundai elantra almış anlatıyor https://www.youtube.com/watch?v=Xuj-dIpCYGA
şans eseri bunu okurken uzun zamandır youtube'da takip ettiğim İlkay Zaman'ın videosuna denk geldim buyrun izleyin amerika'da yaşıyor hyundai elantra almış anlatıyor https://www.youtube.com/watch?v=Xuj-dIpCYGA
Muhalefet olmak gibi olmasın ama
Bir muhendis olarak yazdıklarını sana yakıştıramadım. Bende büyük bir mustang hayranıyım ama o klasik araba sedece 1964 te kaldı. 80 lerin 90 ların ve 2000 lerin mustangi çöptür. 90 ları corvette'i altta fotoğrafı olan araç yanında teknoloji ve mühendislik olarak çöptür. ağırlık dağılımı berbat, süspansüyonu ve yol tutuşu berbattır. malzeme kalites yerlerde sürünür.
Ayrıca şu nissan GTR R35 in belgeselini baştan sona izledinmi bilmiyorum ama projenin başındaki adamın ve baş mühendisin dediği birşey var. Süper arabalar belli bir kesime hitap ediyordu. Ya çok zengin olanlara yada ileri seviye sürüş becerisi olanlara biz bu pazarı herkese açtık
Bir Ferrari 458 italia Nissan GTR dan daha egzotik olabilir, bana hangini istersin deseler 458 diyebilirim ama bu japonlara şapka çıkarılır adamların mühendisliği ve teknolojisi çok büyük saygıyı hakediyor sedece 100 bin dolar maliyete 230 bin dolarlık ferrariden daha kolay kullanılan ve daha hızlı bir arabayı anca japonlar yapar Yine sorunsuzluk olarak tüm ferrarilere rahmet okutur...
Dengeli sevemiyoz biz. Ya meleklestirecez, ya seytanlastiracaz.
Ordan burdan duyduklarinla safini belirle, sonra da olumune saldir, gozun bir sey gormesin...
Ya bi tarafinin kili ol, ya da azili dusmani! iyi tarafi kotu tarafi olmaz. Ya mutlak iyi, ya mutlak kotu olacak. Kural oyle.
bu konudaki en güzel yorum heralde...
yahu niye fanatikleşiyorsunuz ki. honda'da iyidir, suzuki'de iyidir. hepsi bi ürün yapıp satmak için var. sizin anlattığınız efsaneleri belki kendileri bile bilmiyorlar. metal yığınlarına duygusal olarak bağlanmayın, vallahi psikolojik bi sorun bu.
En son araba arayisimda adaylardan biri de ikinci el NSX'ti... Super araba olmasina ragmen diger herhangi bir Honda kadar dayanikli oldugundan ikinci el fiyatlarini da iyi koruyorlar. 5 yasinda 4 ceker 911'ler yari fiyatina giderken yakin model NSX'ler deger kaybetmiyor. Niye caydim:
1. Distan hala mukemmel ama ici cok eski.
2. Tamamen aluminyum govdenin tamiri sorunlu.
3. 300 beygir 90 yilinda iyiymis ama 5 sene once itibariyle cok da aman aman degil, ozellikle de agirliga vurulunca
4. Temiz ornekleri az, turbo takilmis irzina gecilmis ornekleri cok, malesef.
5. 25 senelik platform ve malzeme yasini belli ediyor ister istemez.
Iyi taraflari:
1. Ortadan motorlu araba hissi gercekten ayri bisey...
2. Bagaji var! (muadillerine bakin, anlarsiniz)
3. Honda. Civic kadar guvenilir.
oof off.
bakalim belki bir IS-F nasip olur ileride...
tipsiz biliyorum. Ama 450 beygir yaw... V8... hemi de Toyota.
98 model honda çapa makinemizi ve jeneratörümüzü hala daha kullanıyoruz.Honda bambaşka birşey.
Sitem ediyorsunuz ama işini hakkiyla yapan övülür aga. Para veriyoruz kardeşim. Hakkımı teslim edeni sabaha kadar överim ben burada övgü içinde bırakırım.
japonlar en konforlu , sessız ya da baska bır halta yarayan arac yapmaz belkı ama; en saglam YURUYEN ve MOTORA sahıp arac yaparlar. senelerce yagı suyu tuzuna bakarsanız ses cıkarmaz, ılk gunku performansını gosterır her daım.
80 - 90 lardan kalma kac tane honda ya da baska bır japon spor arac gordunuz, cok degıl mı? pekı dıger fırmalar? oranlayamayacak kadar fark var cunku sorunsuzlukta.
yukarıda :
"Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ?"
yazılmıs,gülümsetti..
sahıbı oldugum 3000gt ve s2000 japondu ve biri 11 digeri 22 yasındaydı...
hee, menşei baska bır ulke degıl; okazaki/japonya
degerlı kardesım, asagıdakı fotolar ıcını hoplatmadıysa hormonlara bır goz attırmakta fayda var derım
nsx tr de var. oyle bır tane degıl hem de. en bılınmıslerı de AE plakalı kırmızı olandır.
cok basıt gıdın ıstınyeye. aracın sahıbı dısarı bırakıyor, ama satmıyor da.
1. Gallardo manyak gozukse de aslinda cok hizli bir araba degil. Cok belli etmeyen standart Porsche Turbo cok daha hizli.
2. S2000 geberse yetisemez. Ama farkindaysaniz buradaki turbo. Basinci abartirsaniz 400 beygiri geciyor turbo S2000. Agirlik farkiyla beraber tabii ki gecer Gallardo'yu.
Bir de arabada denge denen bisey var. Honda ne diye deli gibi guclu yapmadi sizce S2000'i? Takamaz miydi turbo? Bu arada turbo takan bir suru S2000 sahibi ya satti, ya da cikartip stok yapti arabayi tekrar. Motoru guclu yapmak yetmiyor, sanziman, debriyaj, diferansiyel, saft, akslar, suspansiyon, hersey etkileniyor. S2000 oldugu haliyle mukemmel bir araba.
NSX ve S2000'i dizayn eden Ueharasan, son uretim senesinde ozel S2000 Club Racer versiyonunu yapti. Acilan tepeyi iptal edip agirligi azaltti, kalan boslukla saseyi az daha kuvvetlendirdi, on ve arkaya yuksek hizda etkili spoiler'lar takti, o kadar. Motor'u ayni birakti.
Hele hele onden cekisli arabayi 300 beygirden fazla yapmak tamamen sonradan gormelik. Her gaza basista direksiyonu duzelt sonra...
Son senelerde 300 beygir sinirini gecen birkac model uretilmis. Gerci eskiden de vardi ama kotuydu, Nissan maxima gibi. Yenilerde Torque steer'i azaltmak icin bayagi kasmislar. Okuduguma gore zemin islak degilse fena degilmis. Kullanmadan bisey soylemem de yanlis olur... Ama standard onden cekisli arabanin turboyla gucunu arttirma hakkinda hala ayni dusunmekteyim...
Arabalara çok düşkün değilim. İhtiyaç, mecburen kullanıyoruz.
Fakat RX7'yi ilk gördüğümde kalbimi hızlı hızlı attırmıştı.
O zamanlar üniversitede okuyordum.
Memlekete tatile döndüğümde cadde üstünde park halinde görmüştüm.
Kesin Şükrü Erdem(eski spor bakanı) almıştır diye geçti içimden öyleymiş.
O zamanlar bana sorsan en lüks araba mercedes 190 idi.
Bir de magnum izleye izleye ferrari bünyede yarış kawazakisi etkisi yapıyordu.
Sonra nasip oldu bindik.
Sırf o gençlikten içimde kalan ukte yüzünden almıştım.
Sonra başka spor arabalar aldım.
Bugün olsa Rx7'yi yine alırım.
Ama bir porche ya da italyan canavarlarla o dönemini bile karşılaştıracak kadar romantik değilim.
Bugün sevimli bi coupe alayım desem bile japon arabası aklıma gelmez. Bırak sporu!
Fakat yoldan on kişi çevir 4 tane motor ismi say de en az sekizi 4 japonu sayar.
Kalan ikisinin de saydıklarından en az ikisi japondur.
Adamlar motosiklet alemine isimlerini sağlam kazıdılar.
Otomobilde başarı basamaklarını tırmandılar ama kendi kendilerine değil.
Bugün hemen hemen tüm japon otomobil markalarında avrupa sermayesi var.
Yani üretmekle iş bitmiyor. Alıcıya ulaşmakta çok önemli.
Bugün dünyanın en çok satan otomobili toyota ama avrupa ve Türkiye'de aynı başarıyı yakalıyamıyor.
Türkiye'de satış olarak ancak 7. Sırada. Avrupayı tam bilemiyorum ama tüm japon satışları ilk ona ancak girer herhalde.
Bu da enteresan bir durum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
90larda kimse japonların yüzüne bakmazdı herkes amerikan hastasıydı.
neden Trde bu kadar az Supra,nsx,rx7 vsvs var?
hatta r34 misafir plaka haric hiç yok.
seneler geçtikce kıymete bindiler.
burda hondanın çitayıda ne kadar yukarı çektiğini görebilirsiniz.yabancı forumlarda çokca ferrari vs nsx muhabbeti geçiyor.
NOt:ae plaka nsx'in sahibi sıfır km aston martin getirene arabayı vericekmiş
Toyota istese Avrupa'da da satar. Ama pazar kucuk, umurlarinda degil, hele hele Amerika ve Cin varken. Zaten cok agresif girseler belki de Italya ve Fransa abuk subuk tepkiler verecek, cunku en buyuk 1. veya 2. pazar olan Amerika'da urun satabilecek kaliteyi tutturamayan markalar, Fiat, Renault, Citroen ve Peugeot. Amerika piyasasina girmeyi denemisler, ama beceremeyip cikmak zorunda kalmislar. Sadece Fiat 500 var galiba simdi...
Honda ve Toyota senelerdir Amerika'ya ozel modeller uretiyorlar ve bir numaralar. Bakti olmayacak, VW de 5-6 sene once Amerika'ya ozel Passat uretmeye basladi, Avrupa Passat'tan daha buyuk, daha konforlu, daha yumusak suspansiyonlu, daha ucuz.
Street Fighter daki Honda da çok kral adam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)