Bu da benim başlangıç hikayem!
Reklamlar
-
Herkese selaaam,
Aslında motosiklete uzun süredir merakım var ve zaten yıllardır kullanıyorum. Ehliyetli ve tamamen başlangıç süreçten bahsedeyim.
İlk başlar’da Filinta 52 moped ile başladım, fotoğraf makinesi yaygın değildi tabi o zamanlar. Ama sonrasında cup’um oldu. Çok keyifli ve çok güçlü bir motor gibi geliyordu bana o zamanlar. Yarı otomatik olması manuel motosiklete geçişim’de bir çığır açmıştı resmen. 600rr olsa bu kadar mutlu olmazdı herhalde. O kadar keyif alıyordum ki devamı 125cc bir CG ile devamı geldi. Yalnız son motosikletimi almadan önce bile; “yahu cup alayım ne güzel makine hem rahat hem’de fiyatları uygun” diye içimden bile geçirdim. Hakikaten’de öyleydi ama debriyajsız bir makine kullanmak istemedim. Şimdi ki motorumun devamını büyük ihtimalle çift silindir 250cc bir motor getirecek. Yine Cup gibi 100cc bir motor aldım ama debriyajlı olması benim için çok iyi oldu. Neyse şimdi cup’dan sonra 125’lik bir CG geldi. Biraz’da ondan bahsedeyim de buralar’da bir anı olarak kalsın.
Bu aslında benim için devrim gibi bir şey oldu. Debriyajlı bir motorum vardı ve hiç kimse bu böyle sürülür demiyordu. Tamamen kendim öğrendim. Düşe-kalka sulama arklarına girerek bir şekilde öğrendim ve bulduğum her bir kuruşu benzin almak ve gezmek için kullandım. Pişman mıyım? asla! Hepsi benim için birer tecrübe oldu. 125 lik CG’den sonra Yine kubanın ybr çakması olan modelini aldım fakat hiç birinin fotoğrafına ulaşamadım. Yaklaşık 4 sene önceydi çünkü. Titreşimsiz bir 125 cc ile’de oldukça tecrübe edindim. Sonrasın’da sıfır bir ybr aldım ama.. sormayın başıma gelenleri.. Polise felan yakalattım.. Çok üzüldüğüm,sinirlendiğim ve pişman olduğum bir satın alma oldu. Sonrasın’da ise ehliyetim olmadığı için en makul olan elektrikli bisiklet geldi aklıma. Derin araştırmalarım sonucu sokakta görüp bu ne be dediğiniz gıcık elektrikli bisiklet yerine, daha kalıp ve tasarımı hoş bir model seçme kararın’da bulundum. Uzun , uzun araştırdım ve güzel bir model seçip satın almaya karar verdim.
Elektrikli bisikletim hem iş hayatım hemde kendim için bir soluk olmuştu resmen. Hiç motorumda fiyat belirtmedim ama bunda belirtmek istiyorum. Bu arkadaşı 2.350TL’ye almıştım. Bir sene içerisin’de 600 TL Akü, 180 TL Amartisör, 400 tl beyin değişimi yapıldı nereden baksanız ehliyet ile bir motor alma parasına kadar geldi. Ama 2 sende hakkını verdimn desem yeridir. 15.000 km’de ibre teli kırıldı. Yaklaşık bir 5.000km’de kırık tel ile kullandım ve uzun bir süre beni idare etti. En sonun’da sattım ama çok komik bir rakama sattım. Kurtulduğum için aylarca dua ettim. 🙂 Piyasa’da kullanılan herhangi bir elektrikli bisiklet olsaydı paramparça olmuştu 🙂 Şu kadar söyliyim 3 kişi mersin turu yaptığımızı bilirim bununla 🙂
Burdan sonrası benim için tamamen büyük bir seçim noktası oldu. Hani bir söz vardı; ” Küçükken hepimiz bisiklet sürerdik. Büyüyünce korkaklar arabalara kapandı. Cesurlar iki tekeri bırakmadı” benimki o hesap oldu. İki teker aşkını bırakamadım. Sekiz ay boyunca ulaşım için topluma taşıma araçlarını kullandım. Elektriklinin bıraktığı etkiyle artık araç almaktan korkuyordum. Aynı sorunları yaşamak istemiyordum. Artık dayanamayacak noktaya geldim ve iki teker olsun, benim olsun diyerek, bilinçli bir motosiklet kullanıcısı olmak istediğimiz farkına vardım. Önce bütçemi yokladım ne alabileceğime, neyin bana iyi gelebileceğine karar verdim. Kuba Çita 100fc modeli çıktı karşıma.
Bilinçli motosiklet kullanıcısı olmak için ekipman lazımdı. Motorumu alır almaz bende ekipmanlarımı tamamlamak için bir telaş içerisine girdim. 15 gün içerisinde çok iyi derecede olmasa’da tam takır dizdim her şeyi. Artık dizlik , mont , eldiven , kask sayılı cg kullanıcılarından birisiydim. Çakma’da olsa bir aksiyon kamerası’da ekledim kaskımın üzerine ve artık her gören “ooo baba kaçlık kullanıyorsun” demeye başlamıştı. Çünkü bazı 600 lük kullanıcılarına bile çok rast geliyordum kask takmazken boyner’den aldığı deri montu giyerken felan 🙂 Farklı olmak hoşuma gidiyor’du. Açıkcası.. Öyle olmaya da devam edeceğim her zaman. Tavsiyem hiç bir zaman ekipmansız gezmemeniz.
Veee işte karşınızda şimdiki çiceğim. Parça kalitesi , ucuzluğu , bol oluşu yönünden tam bir fiyat/performans ürünü diyebilirim bu motora. Evet ruhumun içindeki apaçi’yi daha iyi lanse etmememe de yardımcı oluyor ama yinede çok seviyorum bu aleti. Zaten debriyajlı motoru’da bunu kullanarak öğrenmiştim. Şimdi böyle bir motorun kendimin olması beni bayağı bir hoş etti desem yeridir. Yakıt tüketimi konusunda zaten tam bir muamma 8 kuruş gibi bir tüketimi var km’de 🙂 yok gibi bir şey yani. Ama işte konfor sıfır abi. Benelli’den sonra buna bindiğim zaman ferrariden inip eşşeğe binmiş gibi olmuştum ve allak bullak gelmişti benim motor. Fren yok gibiydi, koltuk yerine banyo taburesinin üstünde oturuyor gibiydim. Ama olsun dedim ” Elin atından senin eşşeğin iyi olur dedim uğur sus ve sev motorunu” ki öyle de devam ediyor. Ufak tefek apaçilikler dışında motorumla çok uyumlu olduk. Allahın izni ile’de yaza doğru daha üst segmentleri geçmeyi planlıyorum. Hayırlısı neyse onun olmasını diliyorum herkes için.
İşte bu da benim motora başlama hikayem. Hepinize okuduğunuz için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Bilirsiniz belki Gaziantep'de CG'ci çok arkadaşımız vardır. Çoğunlukla tanıştığım cg'ciler utanırlar motosikletinden. Söylemeye dilleri varmaz "yaa abi bizim durumumuz yok çıplak cg'ye biniyoruz" derler. Ardından o yüzlerinin düşmesini görünce hemen yapıştırırım lafı arkasından "oooo onlar nasıl gidiyor ya böyle silindiriyle filan oynuyorlar yer uçağına dönüyor. Hele bir teker yapmaları var akıllara zarar." deyince bir bakarım yüzlerde gülümsemeler çiçek açmalar filan Her 2 tekere saygım var benim. Ama sizinki bir başka. Siz CG'ye gerçekten motosiklet sevdası için biniyorsunuz. Sizi tebrik ediyorum ve gelecekte de motosiklet sevdanızın devamını diliyorum
-
Sahibi sen olduğun sürece her motor iyidir. Tekerin düz bassın
Doğrul, eğril ama EĞİLME
-
ilk motorumu tekrar paylaşmak istiyorum. çok güzel günlerimiz geçti ve iyi kötü bir çok anımız oldu. hiç unutmam bp benzinlikte fulle dedim (4 litre depo vardı) ve orda birisi motoruma bakıyordu, sonra dedi ki "üste para verseler yine binmem bu motora". bende cevap verdim "işte ben para veripte biniyorum aramızdaki fark bu" demiştim.
espiriye vurdum ama o zaman nasıl bozulduğumu bir allah birde ben bilirim. bu işler sırayla gardaaşş, şimdi o günlerin acısını çıkarma zamanı geldi ve ben sana diyorum ki "üste para verseler binmem o motora :D
şimdi sende bana cevap ver konu kapansın :D
işte ilk motorum, 11 ay bindim buna ben (şaka yapıyorum cg125 kötü bir motor değil)
-
İlk motorum hurda belgeli cg +1 CG daha
İkinci motorum Minsk 125e
Üçüncü cbr125
Dördüncü cbr250
Beşinci fzr6
Altıncı bajaj boxer
Yedinci TNT 25
Yeni hedefim crf250l
TNT satılıktır 11 bin 8100tl ayrıntılı bilgi için inbox
-
Mr.Yldrmdmr adlı üyeden alıntı
Bilirsiniz belki Gaziantep'de CG'ci çok arkadaşımız vardır. Çoğunlukla tanıştığım cg'ciler utanırlar motosikletinden. Söylemeye dilleri varmaz "yaa abi bizim durumumuz yok çıplak cg'ye biniyoruz" derler. Ardından o yüzlerinin düşmesini görünce hemen yapıştırırım lafı arkasından "oooo onlar nasıl gidiyor ya böyle silindiriyle filan oynuyorlar yer uçağına dönüyor. Hele bir teker yapmaları var akıllara zarar." deyince bir bakarım yüzlerde gülümsemeler çiçek açmalar filan
Her 2 tekere saygım var benim. Ama sizinki bir başka. Siz CG'ye gerçekten motosiklet sevdası için biniyorsunuz. Sizi tebrik ediyorum ve gelecekte de motosiklet sevdanızın devamını diliyorum
Çok teşekkür ederim evet sırf bu sevdada cg olsun benim olsun diyerek böyle bir motor aldım...Allah herkese nasip etsin..
karadag.05 adlı üyeden alıntı
Sahibi sen olduğun sürece her motor iyidir. Tekerin düz bassın
Aynen sahibi bensem çok güzel oluyor
fatih.met adlı üyeden alıntı
ilk motorumu tekrar paylaşmak istiyorum. çok güzel günlerimiz geçti ve iyi kötü bir çok anımız oldu. hiç unutmam bp benzinlikte fulle dedim (4 litre depo vardı) ve orda birisi motoruma bakıyordu, sonra dedi ki "üste para verseler yine binmem bu motora". bende cevap verdim "işte ben para veripte biniyorum aramızdaki fark bu" demiştim.
espiriye vurdum ama o zaman nasıl bozulduğumu bir allah birde ben bilirim. bu işler sırayla gardaaşş, şimdi o günlerin acısını çıkarma zamanı geldi ve ben sana diyorum ki "üste para verseler binmem o motora :D
şimdi sende bana cevap ver konu kapansın :D
işte ilk motorum, 11 ay bindim buna ben (şaka yapıyorum cg125 kötü bir motor değil)
http://i.hizliresim.com/R1Qm2n.jpg
Şaka bir yana gerçekten üste verseler bende apache ye binmem kötü motor değil ama içimdeki apaçiyi yansıtamam onunla..
K121L adlı üyeden alıntı
İlk motorum hurda belgeli cg +1 CG daha
İkinci motorum Minsk 125e
Üçüncü cbr125
Dördüncü cbr250
Beşinci fzr6
Altıncı bajaj boxer
Yedinci TNT 25
Yeni hedefim crf250l
TNT satılıktır 11 bin 8100tl ayrıntılı bilgi için inbox
İnşallah crf nasip olur size.. Bende çok beğeniyorum crf yi ama benelli tnt25 yerine çift silindirli modeli olan tnt250 yi alsaydınız emin olun crf ye geçmek istemezdiniz.
İpi kesmeye kıyamayıp ömür vermeyin bir düğüme..
-
Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim evet sırf bu sevdada cg olsun benim olsun diyerek böyle bir motor aldım...Allah herkese nasip etsin..
Aynen sahibi bensem çok güzel oluyor
Şaka bir yana gerçekten üste verseler bende apache ye binmem
kötü motor değil ama içimdeki apaçiyi yansıtamam onunla..
İnşallah crf nasip olur size.. Bende çok beğeniyorum crf yi ama benelli tnt25 yerine çift silindirli modeli olan tnt250 yi alsaydınız emin olun crf ye geçmek istemezdiniz.
merak etme motoru satıyorum. 250cc reysing süreceğim artık. ama şunu bilmen lazım apache fena bir motor heleki 180cc yaptıktan sonra pati bile çekmeye başladı.
hepsinden ziyade motorun tasarımı bambaşka, seleyi tek bir pim ile sökmenden tut hava filtresine erişime kadar adamlar gerçekten mühendislikğini göstermiş.
bunu ince düşünen ve kullanan bilir anca.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)