Ülkede kanun hukuk düzeni işlemediği için bu tür sorunlar oluyor. Aynı şeyi amerikada yapsanız üzerine bir de 10 milyon dolar tazminat alırsınız
Ülkede kanun hukuk düzeni işlemediği için bu tür sorunlar oluyor. Aynı şeyi amerikada yapsanız üzerine bir de 10 milyon dolar tazminat alırsınız
Arkadaşlar biraz gerçekçi olmak lazım.Türkiyede hiç bir firma öyle 3 arıza 5 arıza ile araç değiştirmez.Değiştirmeyi göze alanda çok uzun bir hukuki mücadele sonrası değiştirrirse değiştirebilir ancak.Hukuki süreç boyuncada parasını verdiği aracı yıllarca kullanamaz.
Geçenlerde karter sorunundan muzdarip bir RC 390 vardı buralarda. Sonra motosiklet değişti diye hatırlıyorum. Hani "3 arıza, 5 arıza ile değiştirilmez" diye ahkam kesmişsin de, tek arızada değiştirdiğimiz 4x4 SUV araç bile var. Öyle şekilleri yemiyor ticaret. Malının arkasında duruyorsa marka, defalarca aynı yerden, aynı sorunu yaşayan ürününü değiştirir.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
Markasını söylede bizde o 4x4 suvdan alalım her arızada yenileriz.Benim ahkam kestiğim falan yok Türkiye gerçeklerinden bahsettim sadece.Kaç kişi aracını değiştirmiş 3 arıza ile.Bırak aracı adamlar beyaz eşyayı telefonu bile değiştirmiyor.
Aracın markası Hyundai. Dilersen bir çay içmeye uğra belgelerini de istersin şimdi. Kendi görüşünle hayatın gerçekleri aynı değil dostum.
Üründe bir özür olduğu belli. Bir yerde problem var ki sürekli krankta arıza yaratıyor. Bu 4. defa değiştiğinde de sorun yaratacak. Bir üründe sorun olabilir her markada özürlü ürünler çıkıyor önemli olan çözüm bulunup bulunamaması. Çok merak ediyorum servis 3. defa krank değişmesinin sebebini hiç aramış mı ?
Pulsar 150ns sahibiyim bende 9000km'yi devirdim. En ufak sorun yok çok şükür ancak servis problemi var. 180 servisimiz var demek ile olmuyor servislerin niteliği önemli Ankara'da önüne gelene vermişsiniz en basiti. Sincan'daki servisinizin motordan haberi yok. Sorsan servis var ama !
Sizin adınıza sevindim.Keşke arkadaşın motosikletide değişse rahat etse.Buradanda takip ederiz bakalım olacakmı öyle bişey.
Değerli Yasin Bey; Ankara uzun zamandır sorunlu bir noktamızdı. 2016 yılında çok da talep geldi. Ciddi satışlar yapıldı. İki defa önemli etkinliklere katıldık. Ancak servis sorunu istediğimiz gibi çözülmemişti. İki yeni servis verildi. Son olarak aralık ayında hizmete giren aşağıdaki servisimizi de özellikle görmenizi arzu ederim. Selamlar...
HALİS KORAMAZ-MOTOMEKANİK
ADRES: BİRLİK MAH. 448 CAD. NO:58A CANKAYA ANKARA
TELEFON: 0 312 4892129
FAX: 0 533 2416561
Şöyle bir örnek daha vereyim. Karterde yağ kaçırma problemi olan Ford Ranger aracı arkadaşım 2. servisten sonra değiştirdi. Bu sadece bir veya bir kaç markaya özgün bir güzellik değil, bu ticaretin gereği. Satın alma işlemi bittikten sonra otopark yerinde kaza yapan aracı değiştiren bayiiler bile var. Eğer Bajaj gerçekten ürününün arkasındaysa malı değiştirir. Bakalım gerçekten "ürünün arkasında" durabilecekler mi?
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
Motoru tamir etmek yerine keşke para iadesi veya değişim yapılsa. Motorda bir kusur olduğu belli hala niye çabalıyorsunuz?
Nerede motosiklet kardeşliği. Bajaj'cılar toplanıp gezelim dese hayır demezsin. Aşağıya yazdım. Kanunlar nezdinde alınan örnek bir kararı. Yani adamın motorunu iade etmesi kanuni hakkı. Ama kullanıcı kitlesi içinden bile satışa geliyor zavallı. Sayın Ekrem Ata ise duymamazlığa vuruyor. Ben bir MT üyesi olarak Bajaj kullanıcısı ve mağduru arkadaşımıza destek olmayı bir borç olarak kabul ediyorum. Herkesin davranışı kendisini bağlar. Bir şey diyemem. Kazasız belasız sürüşler...
Alıntıdır;
----------------------------------------------------------------------------
T.C. YARGITAY
13.Hukuk Dairesi
Esas: 2006/12119
Karar: 2006/16550
Karar Tarihi: 19.12.2006
ÖZET: Davacı tarafından satın alınan araçta çeşitli arızaların meydana geldiği, sadece geç çalışmadan dolayı garanti süresi içerisinde 4 kez servise girdiği, farklı nedenlerle toplam 7 kez servise girdiği, böylece yönetmelikte belirtilen ikiden fazla aynı arızanın tekrarlaması ve maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması şartlarının oluştuğu, bu arızanın da gizli ayıp niteliğinde olduğu ve şikayetin giderilmediği dosya içerisindeki bilirkişi raporundan anlaşılmıştır. Açıklanan nedenlerle mahkemece, aracın yenisi ile değiştirilmesine karar verilmelidir.
(4077 S. K. m. 4, 13) (Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik m. 14)
Dava: Taraflar arasındaki ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesi veya bedelinin ödenmesi davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davacı avukatı tarafından temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi, gereği konuşulup düşünüldü:
Karar: Karar Davacı, davalı ... Motorlu Araçlar Tic. Ltd. Şti.'nden 01.11.2004 tarihinde ... araç satın aldığını, aracın sık sık arıza yaptığını, tüketici hakem heyetinin aracın değiştirilmesine karar verdiği halde, aracın değiştirilmediğini belirterek, aracın yenisi ile değiştirilmesini, olmadığı takdirde bedelinin iadesine karar verilmesini istemiştir.
Davalılar, davanın reddini dilemiştir.
Mahkemece, davanın reddine karar verilmiş; hüküm, davacı tarafından temyiz edilmiştir.
Davacı 01.11.2004 tarihinde davalılardan satın aldığı aracın bir çok kez arızalanarak servise gittiğini, beklenen faydayı sağlamadığını ve arızanın süreklilik arz ettiğini ileri sürerek talepte bulunmuş; davalılar ise araçta arıza olmadığını savunmuşlardır.
Dava tarihinde yürürlükte bulunan 4822 Sayılı Yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 13. maddesinin 3. fıkrasında <tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanmasının süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirin mümkün bulunmadığının anlaşılması halinde, 4. maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir> yazılıdır. Yine Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesinde de <tüketicinin onarım hakkını kullanılmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması + unsurlarının yanı sıra bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumunda tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini talep edebileceği> öngörülmüştür.
Somut olay kanun ve yönetmelik ışığı altında değerlendirildiğinde 01.11.2004 tarihinde davacı tarafından satın alınan araçta çeşitli arızaların meydana geldiği, sadece geç çalışmadan dolayı 12.05.2005, 13.05.2005, 17.06.2005 ve 26.05.2006 tarihlerinde garanti süresi içerisinde 4 kez servise girdiği, farklı nedenlerle toplam 7 kez servise girdiği, böylece yönetmelikte belirtilen ikiden fazla aynı arızanın tekrarlaması ve maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması şartlarının oluştuğu, bu arızanın da gizli ayıp niteliğinde olduğu ve şikayetin giderilmediği dosya içerisindeki 26.06.2006 tarihli bilirkişi raporundan anlaşılmıştır. Açıklanan nedenlerle mahkemece, aracın yenisi ile değiştirilmesine karar verilmelidir.
Bu yönlerin göz ardı edilerek yazılı gerekçe ile davanın reddine karar verilmiş olması, usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir.
Sonuç: Açıklanan nedenlerle temyiz olunan kararın davacı yararına BOZULMASINA, peşin alınan harcın istek halinde temyiz edene iadesine, 19.12.2006 gününde oybirliği ile karar verildi.
---------------------------------------------------------------------------------
Şu kuralkan motorun servisleri çok kötü şuan kullandığım motordan servis yüzümden az dilim yanmadı.Servis motorda arıza olsa bile işi yokuşa sürüyor. Aynı arızayı defalarca yapmış bir motor için kendini üzme. Servis kağıtları elindeyse tüketici hakem heyetine gidip başvuru yapıyorsun.sonra gidip kuralkan muhattap oluyor sen sadece 1 ay sonra sonucu bekliyorsun
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
Bajaja herhangı bır elestırısı yada olumsuz yorumu olan ıcın yalancı gıbı yaftaları yapıstıran atarlı giderli bir arkadas burdada mevcut..
efecan https://forum.donanimhaber.com/hero-...8839#123587795
Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınız da,
Motorsiklet sektörü, otomotiv sektörünün en az 20 sene gerisinde.
Garanti anlayışları da bu şekilde.
Yani Ford,Hyundai vs.. değiştirir de, motor markaları değiştirir mi? eh..(anca BMW,honda vs..belki..)
Vfr1200 kullandığım yıllarda garanti kapsamında komple motorum değişmişti, ama motorsikletim değişmedi. Ruhsat değişti vs vs.. (2 ay uğraştım!!)
Avukata verirsiniz, yada tüketici hakem heyetine gidersiniz, o dava da en az 1 sene sürer. Haklısınız da, bu memlekette haklı olmak bile emin olun hemen adaletin sağlanmasına yetmiyor..
Bajaj ı vs. yi kötülüyorsunuz ama, bu ara markalarda bütçesi bu civarlarda olan arkadaşlar için, sektör için bir soluk oldu.İyidir, kötüdür o ayrı.
Markamızın arkasındayız denmiş ama, çam dalının arkasına saklanan fil gibi biraz bu hikaye...
Olmamış işte, olmuyor...
Dikkat ettiysen başka markalardan da örnek verdim. Dahası bu markanın tercihi değil, kanunen zorunluluğu. Eğer ayak diretiyorsa, hukuki süreçle çözüyoruz biz işi. Ya seve seve, ya da seve seve kanuni hakkımızı alıyoruz yani. Burada yazılan "motosiklet sektörü geride" gibi sözler de manasız. Bajaj markasının eğer biraz değeri varsa, müşterisinin hukuki haklarına saygı duyacak, 3 kezden fazla çözemediği kronik sorunlu motosikleti değiştirir.
Bende yasal durumdan değil gerçekte olan durumdan bahsediyorum.Adalet hızlı yerine gelmediği için yine mağdur olan biz oluruz.Değişimi kafaya taktıysan bu motoru kenara koyacaksın varsa paran yeni bir motor alacaksınki dava 2 yıldamı 3 yıldamı biter belli değil.Ben monitör aldım ilk haftasında panel arızalndı 2 ayda zor yaptırıp geri aldım.Servise diyorum tamir süresini geçti zaten 1 haftalık ürün yenisini verin vermediler.Mahkemeye vereceğim diyorum yüzsüz en doğal hakkınız baş vurun diyor.Biliyor 2 sene uğraşacağım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)