Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Uzun yol için tavsiyeleriniz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2016
    Motosikleti
    Yamaha Xcity 250
    Merhaba arkadaşlar. Yazın uzun yola çıkacağım.
    İki sorum var, (kask dizlik dirseklik mevcut) yazın sıcağında da mont giymek gerekiyor mu, yanı hava sıcak bile olsa sürekli rüzgara tabi olmak insanı üşütür mü.
    İkinci sorum da uzun yola çıkarken akla gelmeyen motosikletle ilgili başka ne gibi araç gereç ne almak gerekir
    Selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    merhaba,uzun yolu bıraz daha detaylandırmanız gerekıyor kılometre ve sure olarak. Buna göre verılıcek tavsıyeler degısecektır.

  3. #3
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    ALINTIDIR
    Motosiklet Uzun Yol Tavsiyeleri: Ne Giymeli?

    Öncelikle şunu söyleyim yolculuğa çıkmak için hiçbirşeye ihtiyacınız yok! Sadece istemeniz yeterli. Sonrasında yanınıza gerekli dokümanları (pasaport, kimlik, ehliyet, v.b.) ve kredi kartınızı alıp motosikletinize atlayarak maceraya başlayabilirsiniz. Yok ben öyle çat kapı çıkamam, yolculuk öncesi uzun yol hazırlıklarını da seviyorum diyorsanız, okumaya devam edin. Yaptığım uzun yolculuklardan kendime edindiğim tecrübelerimden notlar aktaramaya çalışacağım.

    Zaman dediğinizi duyar gibiyim �� İsterseniz o da oluyor. Belki hemen olmuyor ama zamanla bir şekilde farkında olmadan ortamı ona göre hazırlıyorsunuz. Para işi ne olacak diyebilirsiniz. İnanın isterseniz gezmek için çok büyük paralara ihtiyaç duymuyorsunuz. Gezinizi bir şekilde bütçenize göre ayarlayabiliyorsunuz.

    Ne Giymeli?

    İşin özeti uzun motosiklet yolculuklarında sizi koruyacak ve değişken hava koşullarına karşı konforlu seyahat etmenizi sağlayacak, taşıması kolay, az yer kaplayan ve özellikle çabuk kuruyan kıyafetler giymeniz gerekiyor. Hazırlıklarınızı ortalama 0-35 derece sıcaklıklara göre yapmanızda fayda var. Çünkü aynı gün içinde 2.500 mt yükseklikte hava 5 derece olurken, deniz seviyesinde 30 derece olabiliyor. Çok katlı giyenebileceğiniz kıyafetler değişen hava sıcaklığına göre vucut sıcaklığınızı ayarlamanızda çok yardımcı olacaktır. Tabii her koşul için kıyafet almaya kalkarsanız çantalara sığamayabilirsiniz. Ne kadar az eşyanız varsa o kadar rahat yolculuk yaparsınız. Onun için birden fazla amaç için kullanabileceğiniz kıyafetleri alın. Örneğin yagmurluğu, asıl amacının dışında rüzgar kesici olarak montun üzerine giyebilir veya yürüyerek gezerken normal yağmurluk olarak da kullanabilirsiniz. Aynı şekilde kışlık montun içliğini götürmek yerine fermuarlı ve içi polar bir windstopper götürseniz daha çok amaç için kullanmış olursunuz, üstelik aynı yeri kaplar.

    Soğuk Hava

    Soğuk hava koşullarına her zaman hazır olmalısınız. Yaz olmasına sakın aldanmayın. Temmuz ayında Alp dağlarında hava 3 dereceye kadar düşebiliyor. Yanınıza polar gibi sizi sıcak tutacak malzemeler alın. Özellikle rüzgar sizi çok üşütür, rüzgar önleyici windstopper malzemeleri çantanızda bulundurun. Üzerinize giyeceğiniz yağmurluk da sizi rüzgara karşı koruyacaktır. Vucut sıcaklığının büyük çoğunluğu boyun bölgesinden kaybedilir, bandana veya buff gibi boynunuzu kapatacak özellikle rüzgar girmesini önleyecek birşey sakın unutmayın. Hatta iki tane alın biri ıslandığında diğerini kullanırsınız veya çok soguk olursa ikisini beraber kullanırsınız. ��

    Sıcak Hava

    Sıcak hava durumu biraz daha zor. Çünkü soğuğa çare var da sıcağa yok. �� Yine dediğim gibi çok katlı giyinmek çok önemli. Hava ısındıkça üstünüzü hafifletebilirsiniz. Genelde sıcak havada en büyük sorun hareket halinde değil kısa süreli durduğunuzda oluyor. Çünkü hava akımı olmadığından terlemeye başlıyorsunuz. Sonra hareket edince çarpan hava akımı sizi üşütebiliyor ya da kaslarınızın tutulmasına sebep olabiliyor. Hani kuru kalmamış için annelerimiz yerleyince sırtımıza havlu koyardı �� motorda onu yapmamız pek mümkün değil ama sporcuların kullandığı gibi sentetik malzemeler giymek sizi daha kuru tutucaktır. Sentetik malzemeler suyu tutmazlar, hafiflerdir ve kolay yıkanıp, kuruyabilirler. Böylece terlediğinizde sizi ıslak tutmazlar. Hatta sıcak da olsa uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim. Kollarınız çok terliyor ve monta yapışıyor.

    Yağmur

    Yolcuğunuzda yağmur yağmayacak diye düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Yağmur sizi bir yerde muhakkak yakalayacak. Hatta yılda 2-3 gün yağmur yağan Ürdün Wadi Rum çölüne bile gitseniz yağmura yakalanabilirsiniz. Ben yakalandım ondan biliyorum �� Onun için herzaman hazırlıklı olun ve yanınızda alt/üst yağmukluk bulundurun. Ben tulum tercih etmiyorum. Çünkü üst yağmurluğu soğuk havalarda rüzgarı önlemesi için veya yürürken de yağmurluk olarak kullanıyorum. Sakın motunuza ya da pantolonuza güvenmeyin! Daha önce günlerce hiç durmayan sağnak yağmur altında yolculuklarım oldu. Uzun süre yağmurlu sürüşlerde motor kıyafetleriniz suyu emecektir. Çünkü ne kadar iyi olursa olsun her kumaşın bir su tutma derecesi vardır. Belki iç katmanda su geçirmez astar olduğu için siz ıslanmayacaksınız ama dış katman ıslak kalacaktır. İnanın gece soguk havalarda ve 1.000 metrelerin üzerinde konaklıyorsanız (tabii ısıtma kaynagınızda yoksa) ertesi gün o montu (ya da pantolonu) ıslak giyiyorsunuz. Tabii yediğiniz rüzgar yüzünden vucut sıcaklığınız inanılmaz düşüyor. Hele de hava soğuksa titremekten çok yol alamayabiliriniz. Yolculuklardan öğrendiğin en önemli şey, yola devam etmek istiyorsan ne olursa olsun kuru kal!

    Güneş

    Güneş herzaman sürüşü zorlaştıran bir durum. Önden vursa ters ışıkta kalıyorsunuz karşıdan geleni göremiyorsunuz. Arkadan vursa yolu çok aydınlatıyor ve resmen gözünüz parlıyor. Onun için yanınıza güneş gözlüğü alın. Hatta kendinden güneşliği olan kaskları şiddetle öneriyorum. Güneşli bir havada dağ yolarında gidiyorsanız tünel giriş çıkışları ve gölgeye düşen yamaçlarda güneş gözlüğü veya koyu vizör sizi yol koşulları konusunda yanıltabilir ve tehlikeye düşürür. Kolaylıkla açıp kapayabileceğiniz güneş vizörlü kaskları tavsiye ederim.

    Unutmadan buradan kask üreticilerine sesleniyorum �� vizörlerin genelde buğu önleyicisi oluyor fakat güneşliklerin olmuyor. Soğuk ve güneşli havada sürüş yapıyorsanız güneşlikler buğu yapıyor, önünüzü göremiyorsunuz. Buğu önleyici bulundurmada fayda var.

    Mont / Pantalon

    Evet şimdiye kadar hep iç giyimden bahsettim. Peki mont ve pantolon nasıl olmalı? Bence 4 mevsim montlar uzun geziler için çok idealler. Yazlık olanlar soğukta, kışlık olanlar da sıcakta bayıltıyor. 4 mevsim için olan mont ve pantolonlar direk olarak çok sıcak ve soğuk yerine daha geniş bir sıcaklık aralığı için tasarlanıyorlar. Yağmur için su geçirmeyen iç astarı, soğuk için içliği varken, sıcak havalar için ise açınıp kapanan havalandırma delikleri bulunuyor. Soğuk havalarda içliğini takıp (ya da yerine windstopper giyip), içine de fazladan bir polar giyerek çok rahat 5 derecelerde seyahat edebilirsiniz. Hatta üzerine rüzgarı önlemek için yağmurluk giyerseniz daha uzun süre vucut sıcaklığınız düşmeden seyahat edebilirsiniz. Aynı şekilde sıcak havada içine uzun kollu sentetik bir tişört giyip, montun havalandırma deliklerini açarak serin (nispeten ) ve konforlu bir seyahat sağlayabilirsiniz. Eğer yolculuğunuzun rotasında 40 derecelerde seyahat etmeyi gerektirecek yerler varsa, direk yazlık mont ve pantolon alın. Çünkü dışına yağmurluk giyip rüzgarı kestikten sonra içine birden fazla polar giyerek soğuktan korunabilirsiniz. 40 derecenin üstünde 4 mevsim bir mont ile seyahat etmek hiç eğlenceli olmayabilir.

    Kredi karti tasiyin nakit olmasin gaspa ugraya bilirsiniz birde lastik spreyleri var patlayinca goturcegin yere kadar idare ediyor.

  4. #4
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Motorun bakımlarını yap, az biraz nakit al yanına, rotanı belirle, yazın yazlık, kışın kışlık ekipmanı giyin, ufak bi alet çantası yaparsın elinden gelebilecek olan iş için malzeme seç ve taşı bence, başka bişey ne olsun işte sakin sakin gaz aç git

  5. #5

    Üyelik
    21 Ekim 2016
    Motosikleti
    Yamaha Xcity 250
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,uzun yolu bıraz daha detaylandırmanız gerekıyor kılometre ve sure olarak. Buna göre verılıcek tavsıyeler degısecektır.
    Haklısınız, istanbuldan çanakkaleye gidip döneceğim. Küçük bir ihtimalde izmir e devam edebilirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ALINTIDIR
    Severek okuyacağım teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------

    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun bakımlarını yap, az biraz nakit al yanına, rotanı belirle, yazın yazlık, kışın kışlık ekipmanı giyin, ufak bi alet çantası yaparsın elinden gelebilecek olan iş için malzeme seç ve taşı bence, başka bişey ne olsun işte sakin sakin gaz aç git
    Teşekkür ederim tavsiyeler için

  6. #6
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Alıntı muzisyen73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız, istanbuldan çanakkaleye gidip döneceğim. Küçük bir ihtimalde izmir e devam edebilirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------



    Severek okuyacağım teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------


    Teşekkür ederim tavsiyeler için

    benım yaptıgım rota,canakkale ıstanbul , gelıbolu uzerınden gıtmıstım,1000 km den fazla surdu,yaz aylarında yaptıgım yolculuk toplam 3 gun surdu,gezme tozma dahıl. Yazda olsa mont dızlık ve gereken tum korumaları her durumda gıymenızı onerıyorum.Ruzgar kıs gıbı usutmez fakat farkında olmadan maruz kalacagınız sıddetlı ve devamlı ruzgar orta uzun vadede bobrek cıgerler uzerınde hasara sebep oluyor,kaza kısmındakı ekıpman gereklılıgını yazmaya gerek duymuyorum bıle

    kendı yanıma aldıklarım,lastık sısırme spreyı,zıncır yagım. Gdıcegınız yerlerde sanayı veya motor tamırcısıde bulabılerek zıncır yaglama ısını halledebılırsınız fakat ben kendı yagımı almayı tercıh edıyorum her zaman.

    onun dısında her 100 km de bır mola verıyorum (15-25 dk) , fakat kendımı yorgun hıssedersem kotu hıssederem 5 km sonra bıle durup ıyı olana kadar beklıyorum yanı esas belırleyıcı kendı durumum oncelıkle.

    yola cıkmadan once motorunuza soyle bır kontrol edın , yag durumu lastık basıncları ,genel bır kontrol. Onun dısında dag bayır ıssız bır rota olmadıgı ıcın problem oldugunda yardım bulmanız daha kolay.

    ee sonra yolun tadıgını cıkartın cunku muthıs bır rota,tavsıyem gelıbolu uzerınden gıdın sehıtlıklerı gezın ordan ferıbotla canakkale yapın.
    mombohunter bunu beğendi.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Yaz için fileli mont olur altada uzun kol giyersin büyük ferahlık oluyo (kazak vsde yanımda olur gerektiğinde giyerim)

    Siyah vizör normal vizörde yanımda olur
    Yola çıkmadan1gün önce zincir yağlanır (ufak zincir spreyide yanıma alırım)
    Terlik eşofman vs
    Power bank
    Telefon şarj aleti vs

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Lastik tamkr spreyide yanıma alırım
    Bayram arası gidersen otel pansiyonlar mucuk yapar
    Her zaman Kamp yaparım daha uygun oluyo

  8. #8
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Sevgili Muzisyen73, bende Çanakkale-Ege kıyıları gezisi planları yapıyorum. Havalarım ısınmasını bekliyorum. Nisanın ilk haftası gibi çıkarım umuyorum. Sizin tarih bellimi? belki Çanakkale'ye kadar eşlik edebilirim ..

  9. #9
    karadag.05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2017
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    150 Z - One
    Boynunu kesin ört. Balaklava kullan. Eşek arıları sokuyor.
    fz6_fazer bunu beğendi.
    Doğrul, eğril ama EĞİLME

  10. #10

    Üyelik
    21 Ekim 2016
    Motosikleti
    Yamaha Xcity 250
    Alıntı ahmetunuver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Muzisyen73, bende Çanakkale-Ege kıyıları gezisi planları yapıyorum. Havalarım ısınmasını bekliyorum. Nisanın ilk haftası gibi çıkarım umuyorum. Sizin tarih bellimi? belki Çanakkale'ye kadar eşlik edebilirim ..
    Çok teşekkürler, fakat temmuz ağustos gibi uygun olabilirim ancak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benım yaptıgım rota,canakkale ıstanbul , gelıbolu uzerınden gıtmıstım,1000 km den fazla surdu,yaz aylarında yaptıgım yolculuk toplam 3 gun surdu,gezme tozma dahıl. Yazda olsa mont dızlık ve gereken tum korumaları her durumda gıymenızı onerıyorum.Ruzgar kıs gıbı usutmez fakat farkında olmadan maruz kalacagınız sıddetlı ve devamlı ruzgar orta uzun vadede bobrek cıgerler uzerınde hasara sebep oluyor,kaza kısmındakı ekıpman gereklılıgını yazmaya gerek duymuyorum bıle

    kendı yanıma aldıklarım,lastık sısırme spreyı,zıncır yagım. Gdıcegınız yerlerde sanayı veya motor tamırcısıde bulabılerek zıncır yaglama ısını halledebılırsınız fakat ben kendı yagımı almayı tercıh edıyorum her zaman.

    onun dısında her 100 km de bır mola verıyorum (15-25 dk) , fakat kendımı yorgun hıssedersem kotu hıssederem 5 km sonra bıle durup ıyı olana kadar beklıyorum yanı esas belırleyıcı kendı durumum oncelıkle.

    yola cıkmadan once motorunuza soyle bır kontrol edın , yag durumu lastık basıncları ,genel bır kontrol. Onun dısında dag bayır ıssız bır rota olmadıgı ıcın problem oldugunda yardım bulmanız daha kolay.

    ee sonra yolun tadıgını cıkartın cunku muthıs bır rota,tavsıyem gelıbolu uzerınden gıdın sehıtlıklerı gezın ordan ferıbotla canakkale yapın.
    Çok güzel tavsiyeler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------

    Alıntı karadag.05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boynunu kesin ört. Balaklava kullan. Eşek arıları sokuyor.
    👍 Aynen öyledir
    ahmetunuver bunu beğendi.

  11. #11
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hocam montu sadece soğuktan korunmak üşümemek için değil koruma içinde kullanıyoruz.Keyif sizin ama bence giyin yani.

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Sicak olunca mont giymiyoruz hocam, kaza olursa asfalta bulasan etlerimizi torbayla topluyorlar..

  13. #13
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Ekipmanların içinde sıcaktan dolayı çok su kaybedeceğiniz için bol bol su için,susuz kalmak yorgunluğa ve DALGINLIĞA sebep olur,yolda dalıp gitmek istemezsin ;)

  14. #14
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Yarın Didim den Antalya ya yola çıkıyorum varmı o tarafa giden ?

  15. #15

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    bir konu hortlatmayla daha karşınızdayım.

    uzun yol için tavsiyeleriniz, tecrübeleriniz nelerdir? önümüzdeki haftalarda önce alışmak için 1000 km civarında sonrasında da 5-6 bin km yapmayı planlıyorum. motosikletin bakımını yaptırdım, avadanlık tamam, lastik patlamalarına karşı arka lastikte slime var ön lastik için de düşünüyorum. koruma ekipmanları tamam. başka neler gerekir?

  16. #16
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    tommygun bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)