Motosikletin gerçek km'sini öğrenme yolları
Reklamlar
-
2. el bi motosiklet satın alacak arkadaşım bana sordu servis kağıdına mı bakayım, TÜV'den mi soruşturulur, napılır diye. ben de cevabını tam bilmediğim için foruma sorayım dedim. 2006 model 30küsür bin'de gözüken bir motosiklet bu. görmeye gideceğiz. neye dikkat etmeliyiz arkadaşlar? teşekkürler şimdiden.
Reklamlar
-
Hasar kaydına bakın motorun yürürüne eksozu kapayın motordaki sesi dinleyin başını depoya daya motor harici ses varmı bak (debriyaj) için şase ondan sonra usta km ye gelince bulman anca tüvde bulursun
-
Şase no ile 5664 SMS sorgusu en son kaç km'de muayeneye girdiğini de söylüyordu galiba. Plaka ile de oluyor ama plaka değişimlerinin sisteme aktarılması biraz zaman aldığından şase daha güvenilir.
-
Klasik yontemler
1.Saticinin facebook fotograflarina bakilir tek teker red line gorulurse bi suphelenilir
2.Almaya gidince motor yanina gidiginizde calisir durumdaysa bilinki bi bit yenigi var
3.adama aragaz verdirin bakalim motor sogukken zorluyormu
4.en onemlisi de adamin tipine bakin apaci gibi duruyorsa aman
5.bakimlarini sorun yaptirdim diyip yaptirmamis olacaktir eger 4 uncu madde tutuyorsa
-
Tüvden sorgulanabilir ancak oradakiler de aracın km saatinde ne yazıyorsa onu not alıyorlar. Eğer akıllıca düşürülmüşse km tüvden anlayamazsın. Benim başımdan otomobil satın alırken geçti böyle bi sıkıntı tüvden sorgulattım sıkıntı çıkmadı. Servise götürdüm cihaz taktılar araca ve araç gösterge de 120bin de idi beyindeki km 170bin olarak çıktı. Dikkatli olmanda yarar var.
-
Selamlar, resmi olan km bilgisini arkadaşlar söylemiş zaten. Bir de ilk 2 yıl garantili olduğunu varsayarsak servis kaydı bulunabilir bir ihtimal.
Diğer hususlar ise şöyle :
Sürücü ve yolcu peglerinde ve braketlerdeki yıpranma
Üst mesnet,Kontak bağlantısının civarındaki yıpranma
Varsa gösterge üzerindeki tuşlarda yıpranma
Arka amortisör civarı ve şasedeki yıpranma
Kumanda düğmelerindeki yıpranma
Yan ayak ve varsa orta sehpadaki yıpranmalara bakarak genel bir izlenim edinebilirsiniz.
Motosiklette bunlar veya buna benzer az değişen parçalar genellikle kullanım tarzı ve ömrü hakkında 'anlayana' km sayacından çok daha fazla fikir verir. Plastik aksamlara,boyaya fazla takılmamak gerek çünkü kolaylıkla değişebilecek ve alıcıyı yanıltabilecek durumda olurlar.
Daha detaylı yazmaya gerek yok sanırım. Genel olarak anlatabilmişimdir.
Kazasız,belasız ve de masrafsız sürüşler.
-
TÜV de pek güvenilir değil arkadaşlar, ben motoru 58.xxx km de muayeneye soktum, bir kaç gün sonra dikkatimi çekti, 78.000 yazmış.
-
arkadaşlar çok değerli bilgiler paylaşmışlar, sağolsunlar. umarım bilmeyen herkes faydalanır bu bilgilerden.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)