Otoban fareleri gelir şimdi. Anca düz yolda kolu çevir. Maymun da yapıyor. Sonra piste gelip 250 cc ler işli dışlı geçince yeaaaa pist zevk değilmiş derler. At bakıcıları siziiii
Otoban fareleri gelir şimdi. Anca düz yolda kolu çevir. Maymun da yapıyor. Sonra piste gelip 250 cc ler işli dışlı geçince yeaaaa pist zevk değilmiş derler. At bakıcıları siziiii
Yazılım işi bana göre boş iş.
Misal bir lastik ömrü normal kullanımda 7 bin km civarı iken,biz aynı lastikli motoru piste soktugumuzda 3,5 turda lastik bitiyor.
Demem oki 100bin km ömrü varsa bir motorun bu tarz işlemler sonrası 10 bin km ye düşüyor motor ömrü.
Kaldıki tr de bu işi yapabilecek kapasitede işletmeler yok!
Adam beyine yazılım atıyor benzin/hava oranını artırıp ezbere hesapsız kitapsız 10 beygir artırdık fişek oldu uçuyor kaçıyor diyip parasını alıp geçiyor.
Air ram,eksoz,radyatör,fanlar,bujiler,soğutma sıvısı,yag, Vs. Orjinal Öle kalıyor ondan sonra motor 3,5bin km sonra cöp ;D
En basitinden bu tarz bi işlem uygulanan bir aletin üst kapak contası blok vidaları dahi titanyum,bakır alaşım olarak değiştirilmesi gerekir....
Eger ustanız makine mühendisi ve minimum 5 10 yıl bu tarz modifikasyonlar üzerinde uzmanlaşmamış ise kusura bakmayın ama yapacağı bu tarz bi iş hem can hem mal güvenliğiniz açısından tehlikeli sonuclar cıkaracaktır.
1000 rr'da arka tekerde % 3 lük performans artışı. Ciddi anlamda bu farkı anlayabilen biri var mı ? Bana daha çok psikolojik etki gibi geliyor. Harcanan para ve emeğe yazık bence.
https://www.youtube.com/watch?v=GK2uGTaNBPc
https://youtu.be/HHnTxMqnkvI?t=265 şu m2 nin önündeki hrc 600 rr sensin galiba bence mükemmel saygılar
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Superduke icin konusayim, cunku az cok asinayim:
1. Sadece yazilimla guc elde etmeye calismak bos is. Motosikleti ureten muhendisler aptal degil sonucta.
2. Emisyon icin eklenen zamazingoyu (SAS, katalitik konvertor, vs.) kaldirmak hafifleme sagliyor, ki agirlik en az guc kadar, hatta gucten daha onemli bir mevzu.
3. Hafifleme noktasinda yine uretici ile beraber dizayn edilmis ful titanyum Akrapovic eksos ile yine ona ozel yazilim yuklenince %5-10 guc artisi oluyor. Sadece $2500'lik Akrapovic eksozu taktiginizda gcu artmiyor! Yazilim ile birlikte olunca ise yariyor.
4. Olay sadece guc degil. Farkli durumlarda motorun gaza tepkisini ilerletme de onemli bir amac. Sonucta emisyonu azaltmak kolay degil, ve mutlaka tavizler veriliyor.
5. Bu tur yaptiginiz hemen hemen her degisiklik, emisyon artisi, hararet, motor dayanikliliginda azalma, fazla gurultu, bazen de istenmeyen yan etkiler (farkli durumlarda beklenmeyen motor tepkisi) olarak size geri donecektir...
6. Velhasil, ya hafif modifikasyon yapmak lazim, factory approved slip on gibi... Ya da tamamen ureticiyle beraber gelistirilmis ciddi modifikasyon lazim, ki zaten ciddi makinalari yarislarda kullanmak icin ureticiler bu tip yazilim ve donanimi sagliyor. Ama software ile guc artisi beklemek bu zamanda cok mantikli degil.
Tufan abi,Erbil abi,Burhan abi,İshak yıldırım,Mehmet yılmaz bu işlerde çok iyidir.Soft yazılım yapmışlar belli mekaniği fazla zorlamamak için ellerine sağlık.Yine ne varsa akhisar da var.
Full termignoni egsoz beyniyle beraber taktirsam. 12bg artiyor 10kg hafifliyor. Söylenilene göre yakıtda düşüyormuş. Ki 100 km de 8.5 lt gerçekten pisikolojimi bozmaya başladı
Güzel konu,yanlış forum.
Yarın detaylı sorularim olacak, gereksiz mesajlari da yönetime sildirebilirsek yıllar sonra dahi birileri burada yazılanlardan faydalanabilir
Planet 5 için fiyat alabirmiyim
||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||
[QUOTE=Stunt;4082582]Binmiyorum 😄[COLOR="Silver"]
Senin şeklin yerinde biz Ne yapalım? Varı, yoğu basıp üstüne kredi çekip alıyoruz tabiki binicez. Gönül isterdi haftada bir çıkalım piste dedğin gibi bide yazılım atalım ama nerdeee..
Hayabusa'daki artış bana anormal geldi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)