Öncelikle tüm dünya pazarında "sıfır" diye 2016 yılında satılan GV250'ler sıfır, doğru. Ancak 2015 yılında üretilen ve stok eritilmeye çalışılan modeller. Bu bir bilinsin öncelikle.
Söylenenin aksine GV300 tam olarak GV250'nin yerine üretildi ve GV250 daha fazla üretilmeyecek. Bununla ilgili kaynakları göstereceğim. Ama benim birinci ağızdan yüz yüze konuştuğum Üniteks yetkilisi Bülent Bora da GV250'nin artık üretilmeyeceğini, 300cc versiyon vergi diliminden dolayı tercih edilmeyeceği aşikar olduğundan bu sene için hedeflerinin eldeki GV250 stoğunu eritmek olduğunu söyledi.
Zaten yurtdışı açıklamalarını görürseniz "Replacement Model" ifadesini görürsünüz. Bu da Başka bir modelin yerine geçecek olan model demek. 300 cc'dir Avrupadaki yasal vergi sınırı. 250 değil. Bakınız en güzel 2 örnek Yamaha YZF-R3'ün ülkemize R25 olarak gelmesi ve Zongshen RX3i-Evo'nun 250 cc olarak gelmesi. Bunun nedenini biliyor musunuz ? Avrupada başta İtalya olmak üzere 300 cc altındaki motosikletlerin otoban ve şehirlerarası yola çıkmaları yasak da ondan.
Görünüşte retrospektif bir custom görüntüsü olabilir evet. Ancak Hyosung alt segmentte sportif bir cruiser sürüp üst segementte hem sportif hem klasik motosikletler üretiyor. Üretim bandı pek çok insanın tahmin edeceği üzere büyük cruiserlarla yarışmak. Bunun için de klasik ST7 modelini piyasada tutmaları gerekiyor. Zaten Japonların da artık 250 cc cruiser üretmediğini; üretse de Avrupa pazarına bunu çok az sunduğunun bilincinde herkes. ST7 gibi bir motor bu ülkeye 5-6 tane getirildi. Getirilmiyor diye bir şey yok. Zaten alsan parça bulamayacaksın, reklamlık bir üründü o.
Şimdi kaynaklara geçelim.
Öncelikle Hyosung resmi Kore sitesi hala eski ürünleri product line'ında barındırıyor. Link:
http://eng.krmotors.com/
Milanodaki EICMA fuarında tanıtılan modeller 2017'de piyasaya sürülecek. Amaç yine 2016'da stok eritmek. Duyrulan yeni motosikletler ise GT300-R, GV300, GD450-R ve GD450-N. Bu modellerden de GT ve GV serisinin 275 cc'lik bloğu görünüşte 249 cc'lik bloklarıyla aynı. Bundan dolayı ülkemize yine 250 cc olarak gelme ihtimali yüksek.
EICMA sonrası yapılan haber:
http://www.riderchris.com/news/2016-...er-motorcycle/
Buradaki ifadeyi aynen yayınlıyorum: "Hyosung has taken the wraps off the GV300 cruiser that is
expected to be the replacement to the Aquila 250. Hyosung seems to be gearing up to update to its entire model range in 2016."
Aynı şekilde üretici firmalara yakınlığıyla bilinen Zig Wheels ise bu modellerin eski 250'liklerini yerini alacağını onaylıyor ve 2017'de piyasaya sürüleceklerinin müjdesini veriyor:
http://www.zigwheels.com/news-featur...by-2017/24693/
GV300 ile ilgili ifade: "Accompanying the GT300R in this segment will be the all new GV300 that was introduced as the Aquila 300 at EICMA last year and
will replace the Aquila 250 in the market. Sporting round headlamps and other unique decals, the GV300 will house the same engine as the GV300 beneath the fairing. This all-new bike from Hyosung will set you back by a sum of around Rs 3.5lakh."