Arkadaşlar motorum nostalji sizce yarım kask mı almalıyım full face kask mı almalıyım
Arkadaşlar motorum nostalji sizce yarım kask mı almalıyım full face kask mı almalıyım
Bence motorun tarzı ne olursa olsun fullface kask takılmalı. Kaskın amacı motorla beraber bi şekil oluşturmaktan ziyade herhangi bir kazada çene dahil kafayı darbelerden korumak olmalıdır
Yarım kask diye bir şey yok. Yarım kask denen aksesuar polis çevirmesinden geçme ve videoda güzel görüntü verme harici bir işe yaramaz. Çok zorlasak başınızı güneşten korur.
Kazada asıl korumamız gereken yer yüzümüz. Kafamıza aldığımızda biraz şişkinlik ve ağrı yapacak bir darbe gözümüze, dişlerimize, burnumuza neler yapar bir düşünün.
Güvenliği geçtim yüzünüzü sürekli rüzgara ve soğuğa maruz bırakmak çok sağlıksız.
Kesinlikle kapalı kask önermekle beraber yarım kask yoktur diye bir şey de yoktur. Yarım kask vardır ve hayati organ olarak kabul edilen beyni korur. Kaliteli olanları ABD'de DOT testlerini geçecek şekilde yapılar. Ama sonuçta yarım kasklarda yüzü feda edersiniz. Yaralanma durumunda gözünüzü bile kaybedebilirsiniz, ağır yaralanma olur ama hayati bölge değildir sonuçta. Yapıları itibariyle AB'nin ECE testini geçemezler.
Arkadaşın dediği polis çevirmesinden geçmeye yarayan şeyler kask değil, tastır.
Yarım kesk çene ve burun kısmını iyi koruyacağını düşünmüyorum kaza anında.. Çok korkarım yarım kasktan ama açılabilir kask olur bence..
Hala motorun tipine göre kask seçenler mi var yahu.Bu tarz değil bilinç meselesi dostum.
Full face kask almakta karar kıldım teşekkür ederim Mt ve Ls2 kasklar var bütçem 300 Tl civarı iyimidir bu markalar
Hala bu tip sorular sormaya gerek varmı ?
Google beye kapalı kask mı açık kask mı yazınca zaten bir ton bilgi çıkıyor. En çok nerden darbe alıyoruz vs.
Yinede araştırmazsın diye yazayım, tam kapalı kask al. En çok darbe çene kısmına geliyor istatistiklere göre. Motosikletin modeline göre kask seçimi işinden vazgeçelim artık lütfen.
Motosikletimiz 2.000 tl de olsa 20.000 de olsa düşünce aynı darbeyi alıyoruz.
Kapali kask her zaman daha guvenlidir.
Motosiklet kazalarında kaskların darbe alan yerlerini incelemişler. Sayılara bakarak kaskların nerelerden darbe aldığını ortaya çıkarmışlar. Buna göre darbelerin yaklaşık % 45'i yarım kaskların eksik bıraktığı yerlere geliyor. O riski almak istemezsiniz.
Duruyorken yere düştüğümüzü varsayalım. Yani yataydaki hızımız sıfır. Ama yere doğru düşeyde bir hızla çarptık. Yani durduk yere motoru yatırdık ve biz de düştük. Sabit yerçekimi ivmesiyle 1 saniyede düşüyoruz. 1 saniyede hızımız 9 m/sn oluyor. Saniyede 9 metre ilerleyen bir cisim haline geliyoruz ve bu hızla yere çarpıyoruz. Kabaca 30 km/sa. Yani kafayı yere saatte 30 km hızla çarpıyoruz.
Şimdi arkadaşımızdan rica edelim eline sert bir tahta veya benzeri bir malzeme alsın. Ve açık kaskımızın kapatmadığı çene bölgesine saatte 30 km/s hızla (saniyede 9 metre koşmak gibi bir hızla) vursun. Ya da hesabı çok daha yumuşatalım. Yere vardığımızdaki hızı değil yere varıncaya kadardi ortalama hızımızla (mesela saniyede 2 metre) vursun. Sonuç katlanılır gibiyse açık kask alabiliriz.
Resime göre sağ çenenin darbe alma oranı sol çeneden fazla, ilginç. İnsanlar daha çok sağa düşüyor demek ki.
Saglak olanlar saga donuslerde sikinti yasiyor diye duymustum. Cogu insan sagla oldugundan belki ilgilidir. Ben mesela solak oldugum halda sola cok rahat donerken saga zor yatiyorum. Benimki de degisik
fıtı fıtı giderken sigara tüttürmeyi seviyosan yarım kask tek çare. fakat sigara içecek bir ağızın kalmayabilir kazadan sonra.
bir de kuryelerin yarım kasktan telefonu kulağa sokma olayı var, ona da çok özeniyorum
Kapalı kask var olan riski daha düşük seviyede tutarak diger kask turlerine oranla daha guvenli bir surus imkani sunar. Ayrica basimdan gecen su olay da belki size bir fikir verebilir: İki sene evvel cok sicak oldugu icin montumu giymedim ve esek arisi tarafından sokuldum. Ayni seyin gozleriniz olmasa dahi yanaginiza cenenize olmayacaginin garantisi yok.
Hepsi yapıyor ama özellikle İtalyan markaların reklamları bu yönde çok tehlikeli.
Tamam adamlarda bir trafik uslübu var, takip mesafesi nedir biliyorlar, motosiklet bilinci dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri, tali yol anayol ayrımına, yayaya bile saygıya çok önem veriliyor AMA ,
Yine de dar sokaklı ada yollarında bile o kasklar çok tehlikeli. Bu reklamlardan vazgeçmeleri gerekiyor.
İtalya trafiği Türkiye trafiği gibiymiş. O dediğiniz kuralına uygun sürüş Almanya, İngiltere ve Kuzey Avrupa'da olmasın?
Birçok kez İtalya'da ve İspanya'da araç kiraladım . İngiltereyi bilmiyorum ama İspanya ve İtalyanın Almanya'dan hiç geri kalır yanı yok. Belki duyduklarınız fazlaca güney taraflarındadır bilemiyorum. En kötü sürücü stili Yunanistan'da orası bile bize bin basar.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)