Sürüşümü güvenli şekilde nasıl hızlandırırım?
Reklamlar
-
Motosiklet ile belli bir seviyeye gelmiş herkesin kendi kendine sorduğu bir sorudur diye tahmin ediyorum.Grupla beraber virajlı bir yola geldiğimizde bazı arkadaşlar şiir gibi stabil bir şekilde uzar, "nasıl ya?" veya "ya sen hayırdır" dediğimiz olur .Bendeki problem nedir?Lastik mi kötü?Motor mu gitmiyor? gibi sorular sorar adam kendi kendine. Cevaplar için desteğinizi bekliyorum.Doğru bulduğunuz beğendiğiniz cevapları like etmeden geçmeyin.
Not:Lütfen herkes tek madde yazsın...
Sürüşümü güvenli şekilde nasıl hızlandırırım?
- Daha ileri ve daha doğru bakarak.Yol işaretlerini ve çevresel koşulları süzüp yorumlayarak.Kısaca bakış diyelim.
Reklamlar
-
Super Moderator
Seviyenize uygun temel/ileri sürüş eğitimlerini yetkili ve ehil kurum ve kişilerden alarak...
-
Zaferce hocanın paylaşımlarını okuyup uygulama geçirebilirsiniz direk çözüm.
-
grup sürüşünde tek mi artçılı mı sürüyorsunuz? tek başıma akıcı bi şekilde yol alırken artçılı sürüşte virajlardan sonra gruptan kopmalar yaşıyorum düzde hızlanıp farkı kapatıyorum mecburen haliyle riskli oluyor.
-
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
Salvation adlı üyeden alıntı
Daha ileri ve daha doğru bakarak. Yol işaretlerini ve çevresel koşulları süzüp yorumlayarak.Kısaca bakış diyelim.
Bakıştan başka ne olabilir ki? Daha fazla bilgiyi, daha ileriden bilgiyi daha erken, daha efektif alan bir bir sürücü daha iyi planlama yapar. Doğru konuma daha erken geçer, daha erken gaz kapatır, daha erken gaz açar. Böylece hem daha güvenli, daha pürüzsüz (smooth) hem de daha hızlı olur.
Ama eğer sen tahmin ettiğim kişiysen (MT09 Tracer?) eşimden duyduğum kadarıyla hızın zaten Serap'tan da benden de yüksek. Senin önünde kim uzadı öyle? Erkoşan değil herhalde? Dolayısıyla Alonedark93'ın teveccühü haklı değil, benim yazdıklarından öğrenecek bir şeyin yok hocam senin. Senin seviyendeki bir sürücü için süper bir smooth'luk belki amaç olabilir... Anlamlı geliyorsa, IAM/RoSPA testleri gibi hedefler belki...
-
@zaferce Hız konusunda iddialı değilim abi.Ben böyle adam gördüğümde gözükara diye yorumluyorum.Kendimde kusur aramıyorum.İnsan doğası böyle sanırım. En son kendinde arar sorunu.geliştirmemiz geteken taraflarımız var hepimizin hem de...
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Bakıştan başka ne olabilir ki? Daha fazla bilgiyi, daha ileriden bilgiyi daha erken, daha efektif alan bir bir sürücü daha iyi planlama yapar. Doğru konuma daha erken geçer, daha erken gaz kapatır, daha erken gaz açar. Böylece hem daha güvenli, daha pürüzsüz (smooth) hem de daha hızlı olur.
Ama eğer sen tahmin ettiğim kişiysen (MT09 Tracer?) eşimden duyduğum kadarıyla hızın zaten Serap'tan da benden de yüksek. Senin önünde kim uzadı öyle? Erkoşan değil herhalde? Dolayısıyla Alonedark93'ın teveccühü haklı değil, benim yazdıklarından öğrenecek bir şeyin yok hocam senin. Senin seviyendeki bir sürücü için süper bir smooth'luk belki amaç olabilir... Anlamlı geliyorsa, IAM/RoSPA testleri gibi hedefler belki...
Eğer bu adam tahmin ettiğim kişiyse , klasik hondalara ilgisi vardır diye düşünmekteyim.Doğru tahmin ediyorsam Ankarada MT09 Tracer ın hakkını verdiğini gördüğüm tek adamdır. Lucius Severus senmisin evladım ?
-
oocan adlı üyeden alıntı
Eğer bu adam tahmin ettiğim kişiyse , klasik hondalara ilgisi vardır diye düşünmekteyim.Doğru tahmin ediyorsam Ankarada MT09 Tracer ın hakkını verdiğini gördüğüm tek adamdır. Lucius Severus senmisin evladım ?
Abi dediğiniz adam ben değilim o kesin
-
Kaliforniya Süperbayk Sukuul?
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
-
Konuyu gece okudum,bir de şimdi. Anlamadım
-
Forum'a böyle bir mesajı yıllar önce bende atmıştım bilir kişiler ve abilerimiz sağolsun yardımcı olduğu bende bildiğim kadarını aktarayım boynumuzun borcudur:
-Öncelikle motora binmeden çalıştırıp ısınmasını beklerken sağını solunu iyice kontrol et.
-Yola çıktığında frenlerini yokla.
-Yol ve hava şartlarının durumunu göz önünde bulundur.
-Sürerken yolu oku baktığın açı geniş olsun ve ufuk çizgisini gör.
-Sağında ki ve solunda ki olası tehlikeli analiz et. Mesela sağda yola atlaması muhtemel bir yaya veya araç var, onu yola atlayacakmış gibi düşün.
-Sinyal ve aynaları kullanmayı ihmal etme.
-Biliyorsun ki her araç sahibi senin gibi değil araba içine binince vatandaşlarımızın birer canavara dönüştüğünü unutma Sollarken veyahut aralardan geçerken diğer araçlar manevralarını hesap et.
-Kontra çalış viraja giriş ve çıkışları ayarlamayı bil.
-Bilek dansını yap bilek hassasiyetin güzel olsun gazı ayarlamayı bil.
Yukarıda ki sıraladıklarımı yaparsan kontrollü hız yapmayı öğrenirsin, eksiğim varsa eklemekten çekinmeyin. Tekeriniz düz bassın
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler