Yüksek kilometreli motorlar
Reklamlar
-
Sayın YERUÇAĞI yazdığımı İyi okuduysan gözün kapalı al "DEMİYORUM"
Yetkili servise gitmiş motosiklet belirli aralıklarda bakımlarının hangi sıklıkla yapıldığını ve ağır bakımlarında değişen parçaları listeler..
Alacak olan kişi x ustaya götürüp motorun ekspertizini elbette yaptırmalıdır..
Reklamlar
-
Ben 2008 model V-stromu 85 binde sattım 1.5 sene önce.
Şuan sahibi 100.000 de dedi. Ve hala takır takır il il geziyor. Hatta vaktim olsa ülke dışına çıkmayı düşünüyorum diyor.
Bakım önemli. Benden önceki sahipleride çok iyi bakmışlardı. Bende çok iyi baktım. Şuanki sahibide iyi bakıyor hala sohbetim devam ediyor. E niye 200.000 leri görmesinki bu şartlarda.
Bu foto ilan için çektiğim fotolardan biri. Burada 85.000 kmde . O değilde bu fotoğrafı çektiğim dakika bile aklımda fakat maddi imkansızlıktan dolayı 1.5 yıldır ayrıyım V-stromumla. Canım sıkıldı tekrar görünce fotosunu. Çok özledim seni
-
Motosikletin arabadan daha çabuk yıprandığı ve bu yüzden daha sık ya da detaylı bakım yapılması gerektiği bir gerçek. Motorun rutin dışındaki GERÇEK bakımları zamanında yapılırsa motorun kilometresi de arabalardan hiç azımsanmayacak kadar sorunsuz olarak yükselir. 2. etken olarak da özellikle küçük cc motorların trafik akışına uymak için kapasite olarak ortalama %80 civarında çalışması, racing tarzı motorların ise ses ve hız için yüksek devir çevirtilmesi var. Enduro/Touring klasmanındaki bir çok motorun arabalarla yarışacak derecede sorunsuz km artışı gerçekleştirdiğini görüyoruz. 1.4 - 2.0 Arabalarda ise bu durum, trafik akış hızına uymak için %20-40 arasıdır. Performans odaklı kullanılan araçlar ise 60-70 binde sıkıntı çıkarabiliyor.
Farklı bir konuya değineceğim. Yukarıda büyük yazdığım GERÇEK bakım meselesi. Mesela motorlarda "Motoruna anahtar değmemiş, makinesi açılmamış" klişelerini ilanların %90'ında övünerek bahsedilirken duyarız. Fakat arabalarda bu muhabbet neredeyse hiç dönmez. Bir tek rektefiye olduysa araç, "Yeni motor yapıldı" denilir.
Bu forumdakiler olarak biz bu camianın "Bilinçli kesim" olarak değerlendirebileceği bir kısımız. Ona rağmen bir çok kişi motorun bakımını sadece zamanında yağ/filtre değişimi olarak biliyor. Rutin bakımın yanında, zamanı gelince değişmesi gereken şeyler var, bunların bazıları için de motorun açılması gerekir. Egzantrik zincir değişim zamanı vardır, belli bir kilometrede değişir, belirli bir kilometrede sübap aralıkları kontrol edilir, belirli bir kilometrede debriyaj balatası, rulmanlar, furşlar, amortisör keçeleri ve yağı, soğutma sıvısı ve radyatör hortumları, contalar, diskler, balatalar, gaz teli, debriyaj teli, fren teli, fren hortumu, hidrolik sıvısı, benzin hortumu değişir, enjektör/karbüratör bakımı yapılır. Bunların hepsi motorun ömrünü etkiler. Bu bakımların çoğu yapılmaz, ya da bozulduğunda yapılır.
-
http://world.honda.com/MotoGP/2016/moto2_engines/
Moto2'de kullanılan CBR600RR motorları.Bütün pilotlar çok şikayetçiymiş 17.000dd kesiciye girip bozamıyorlarmış
ExternPro have had just five engine failures in a million kilometers. Three of those were due to broken cranks bolts, a problem that was traced to running the engines without the standard starter motor, a modification that altered the engine’s harmonics. This issue was solved by redesigning the crank bolt and thrust washer.
-
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
sana katılmıyorum,servis bakımlı demek benim miydemi bulandırıyor,bakımı yapılmış olsundan ister özel serviste ister kendisi yapmış olsun,,yetkili servis sadece en kısa zamanda işini bitirip para almak anlayışı ile çalışır,,daha önce yazdığım benzer konularda başıma gelenleri açıkça yazmıştım,adamlar filitreyi sökerken vidaları yalama edip olduğu gibi bıraktıklarının haricinde söktükleri yerin içine hava bile tutmadan pis bir şekilde olduğu gibi takmışlar,daha neler neler
alınacak motor zaten kendini belli eder,hırpalanmış,sağından solundan yağ sızdırmış motor ile tertemiz yağ sızdırması ve akıtması olmayan bakımlı motoru anlamak için usta olmaya gerek yok
en sağlamı alınacak motor bir ustaya deteylı olarak gösterilip onayının alınması
Sayın YERUÇAĞI yazdığımı İyi okuduysan gözün kapalı al "DEMİYORUM"
Yetkili servise gitmiş motosiklet belirli aralıklarda bakımlarının hangi sıklıkla yapıldığını ve ağır bakımlarında değişen parçaları listeler..
Alacak olan kişi x ustaya götürüp motorun ekspertizini elbette yaptırmalıdır..
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.
Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.
20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.
Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
1 milyon km için örnek vw transporter
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Ben 2008 model V-stromu 85 binde sattım 1.5 sene önce.
Şuan sahibi 100.000 de dedi. Ve hala takır takır il il geziyor. Hatta vaktim olsa ülke dışına çıkmayı düşünüyorum diyor.
Bakım önemli. Benden önceki sahipleride çok iyi bakmışlardı. Bende çok iyi baktım. Şuanki sahibide iyi bakıyor hala sohbetim devam ediyor. E niye 200.000 leri görmesinki bu şartlarda.
Bu foto ilan için çektiğim fotolardan biri. Burada 85.000 kmde . O değilde bu fotoğrafı çektiğim dakika bile aklımda fakat maddi imkansızlıktan dolayı 1.5 yıldır ayrıyım V-stromumla. Canım sıkıldı tekrar görünce fotosunu. Çok özledim seni
http://i.hizliresim.com/Pn2bvv.jpg
daha iyisini daha yenisini alman dileğimle..
-
oocan adlı üyeden alıntı
Eğitmenin saçı varsa olur
-
Ben ilk arabamı aldığımda km si oynanmış ve yaklaşık 300.000 km de Mazda almıştım. O zamanlar hiç anlamıyorum tabi. Sonra üstüne kaç araba aldım sattım. Psikolojik sınırlı km meselesi Peydah oldu. Gerçi ben pek takmıyorum ama yine de araba passat bile olsa 200.000 den yukarı olsun istemiyorum. Satarken ne olacak diyorum. Motor konusunda üç beş tane motor alıp satsam bişeyler oluşacak gibi kafamda. Şu an için çok temkinli gidiyorum. 30.000 üstünü eliyorum .
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Esasında km çok mühim olmayan bir etken bence.
Motosikleti üreten firma bir kullanım kitapçığı verir,o kitapçıkta hangi km'de,hangi parçaların değişeceğini,hangi parçaların kontrol edileceğini çok net bir şekilde yazmıştır.
Motosikleti kullanırken nelere,ne şekilde dikkat edilmesi gerektiğini de yazmıştır.
Bunlara harfiyen uyulursa "yaa adam 100 k km"yapmış diye hayret edilen durumların istisnadan,genel bir kaideye dönüştüğünü görebiliriz.
-
gadd adlı üyeden alıntı
daha iyisini daha yenisini alman dileğimle..
Çok teşekkür ederim , daha iyisi sizlerin olsun.
-
Yıl 2009 ;
Yer Çanakkale Kilitbahir köyü Zargana Kamp. O yıllarda 2005 model bir Bandit 1200S kullanmaktayım . Motoru ilk sahibinden alalı birkaç ay olmuş ve o sırada sadece 5000 km civarında bir kilometresi vardı. Ben 2-3 ayda canına okuyup 10.000 leri çoktan devirmişim ve kilometrem yükseldi diye üzülmekteyim.
Kampta kuzenle tavla oynarken 90 lı yıllardan bordo renkli , ingiliz plakalı bir bandit otopark alanına girdi. Motoru görmemle yanında soluğu almam arasında dakika yoktur. Sahibi ile biraz sohbet ettim ve motorunun temizliğini övdüğümde bana aynen şuları söylemişti. "Dostum motoru orta yaşlı bir bayandan aldım , tam bir kelepir . aldığımda SADECE !!!! 85.000 mildeydi"
O günden beridir motorun odometresine değil , görüntüsüne bakarak alım kararı verdim. Motorumun kilometresine kulp takan hiçbir alıcıya motorumu satmadım.
Sevgilerimle
-
oocan adlı üyeden alıntı
Yıl 2009 ;
Yer Çanakkale Kilitbahir köyü Zargana Kamp. O yıllarda 2005 model bir Bandit 1200S kullanmaktayım . Motoru ilk sahibinden alalı birkaç ay olmuş ve o sırada sadece 5000 km civarında bir kilometresi vardı. Ben 2-3 ayda canına okuyup 10.000 leri çoktan devirmişim ve kilometrem yükseldi diye üzülmekteyim.
Kampta kuzenle tavla oynarken 90 lı yıllardan bordo renkli , ingiliz plakalı bir bandit otopark alanına girdi. Motoru görmemle yanında soluğu almam arasında dakika yoktur. Sahibi ile biraz sohbet ettim ve motorunun temizliğini övdüğümde bana aynen şuları söylemişti. "Dostum motoru orta yaşlı bir bayandan aldım , tam bir kelepir . aldığımda SADECE !!!! 85.000 mildeydi"
O günden beridir motorun odometresine değil , görüntüsüne bakarak alım kararı verdim. Motorumun kilometresine kulp takan hiçbir alıcıya motorumu satmadım.
Sevgilerimle
85,000 korkunç bir rakam. Çevirdim şimdi okuyamadım rezil olmayalım.
-
henüz 1 hafta olmadı yeni motosikletimi alalı.
suzuki inazuma arayışına girmiştim. 3 inazuma baktım. 30 binde bi inazuma baktım öncelikle. motosikletin hâli içler acısıydı. bütün civataları ellenmiş, zincir bitik, balatalar bitik ve o şekilde kullanılmış, hidrolikler simsiyah, egzozları çizik içinde, tek marşta almayabiliyor falan filan. sahibi, kaçıncı sahibi olduğunu bilmiyor, yedek anahtarlar falan emin değil nerde. bi boktan haberi yok yani. epey indirim yaptı falan ama almadım.
gittim 55 binde bi inazuma baktım. ilk sahibinden. daha doğrusu 750 km'de ilk sahibinden almış 750kmdir onda. tüm bakım fişleri, kitapçığı, motorundan çıkan eski zincir falan duruyor. cidden çok hassas bi kullanıcı olmuş. ufak 1 düşme yaşamış. ön çamurluktaki çizikleri falan ayrıntılı gösterdi.
şimdi şunu söyleyeyim; o 30 bindeki motorla bu 55 bindekini yanyana koysan; 55bindekine o km var demezsin. ben 55bindekini aldım. herşeyini bilerek içim rahat bir şekilde. şimdi 65 bine kadar falan kullanırım. arayıp km muhabbeti yapan ölücülere de telefonu kapatıveririm. inazumanın 200 binde gezen ilanları vardı. bunlar uzun ömürlü motorlar, temiz kullanıldığında.
zaten böyle yüksek kmde satan kişiler de az çok kendini belli ediyor. bu yüzden kafam rahat oluyor o kmdeki motorlara bakmaya giderken.
-
120.000 lerde 2000 model r1150 gs sahibiyim... 770.000 lerde r1100 gs gördüm. Yani benim ki hiç birşey değil. Etrafımda motor kullanan geneli BMW sürücüsü olan insanlar var. %90 ı 60.000 üzeri, bunun %60 ı ise 100.000 km üzeri.
Rakamlar hep yüksek. Sorun varmı ? Yok. Bence güzel bir ikinci el piyasamız olması için daha çok zaman var.
-
gadd adlı üyeden alıntı
Sayın YERUÇAĞI yazdığımı İyi okuduysan gözün kapalı al "DEMİYORUM"
Yetkili servise gitmiş motosiklet belirli aralıklarda bakımlarının hangi sıklıkla yapıldığını ve ağır bakımlarında değişen parçaları listeler..
Alacak olan kişi x ustaya götürüp motorun ekspertizini elbette yaptırmalıdır..
tamam bende yetkili servise güvenme dedim zaten,bakımlarının yetkili serviste yapılması hiç bişeyi değiştirmez,zaten koy yağı değiş filtreyi al parayı sıradaki gelsin,civata yalamamı olmuş,sittir et takmasanda olur,iç temizlikmi,onuda sittir et sahibi içinimi görcek,dayan gitsin,,zihniyet yüzde 98 böyle
özel servis yetkiliden 10 kat iyidir,,,hatta elinden geliyorsa en güzeli kendin yapmandırki hiç bir servisteki usta senin motoruna özendiğin gibi özenmez
neticede hemfikiriz,almadan ustaya detaylı göstermek
-
Aslında sorun km değil mevcut km nerede nasıl yapildiğı.
Şöyle ki devamlı şehir içinde dur kalk fren gaz ile kullanılan araç yada motor uzun yolda kullanılan araçtan katlarca çabuk yıpranır
Enduro yada büyük hacimli motorların uzun km ler yapması bu motorların daha çok uzun yolda kullanılmasıdır.
Opel combo arabamın ön fren balata sini 84 binde değişirken servis inanmadı. Araba 184 binde satildiginda on takıma ve şarj dinamosu hariç hiçbir yerine anahtar değmemiş ti. Çünkü hep uzun yol yaptı
Onun için km ye değil nasıl kullanıldığına bakmak gerek diye ( acemice) düşünüyorum
-
Bence gereken tüm cevaplar verilmiş.Yani kilometre çok anlamlı değil.Hatta ben bunun galericilerin fiyat düşürme çabasından ortaya çıkıp sonra millete bulaşmış bir düşünce olduğunu düşünüyorum.Km takılanlarada şunu söyleyeyim 3000 km'de ama bakımları senede 1 kez oda yarım yapılmış.Motor devamlı sıkıştırılmış satmadan önce iyice yıkanmış görünürde (hijyen olarak) temiz motorumu alırdınız 20.000de bakımları devamlı yapılmış kullanılırken motorun canı çıkartılmamış motoru mu alırdınız?
-
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)